Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Κατανοώντας το άγχος και το φόβο
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Τα συναισθήματα :.
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
P. Ekman: συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου
ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ ΚΟΤΣΙΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΠΟΝΑΩ!!
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Μερικές ακόμα παλιότερες θεωρίες περί Συγκινήσεων
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2014
Θεωρίες περί συγκινήσεων
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2015
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ Μήτση Άννα, 2012
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών

Ερωτήματα Τι είναι η συγκίνηση; Σε τι διαφέρει η συγκίνηση από το αίσθημα, το συναίσθημα, τη διάθεση, το θυμικό; Τι είναι η συγκίνηση; Σε τι διαφέρει η συγκίνηση από το αίσθημα, το συναίσθημα, τη διάθεση, το θυμικό; Γιατί έχουμε συγκινήσεις; Σε τι χρησιμεύουν; Πώς προέκυψαν και γιατί εξακολουθούμε και σήμερα να τις νιώθουμε; Γιατί έχουμε συγκινήσεις; Σε τι χρησιμεύουν; Πώς προέκυψαν και γιατί εξακολουθούμε και σήμερα να τις νιώθουμε; Έχουμε όλοι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο τις ίδιες συγκινήσεις; Είναι η δική μας χαρά, ο θυμός, η λύπη ή ο φόβος ίδιος με ενός Γιαπωνέζου; Τι έχουμε κοινό και σε τι διαφέρουμε; Έχουμε όλοι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο τις ίδιες συγκινήσεις; Είναι η δική μας χαρά, ο θυμός, η λύπη ή ο φόβος ίδιος με ενός Γιαπωνέζου; Τι έχουμε κοινό και σε τι διαφέρουμε;

Ερωτήματα «Συγκινούμαι, άρα συλλογίζομαι» ή «συλλογίζομαι, άρα συγκινούμαι»; «Συγκινούμαι, άρα συλλογίζομαι» ή «συλλογίζομαι, άρα συγκινούμαι»; Τι συμβαίνει στον εγκέφαλό μας όταν συγκινούμαστε; Τι συμβαίνει στον εγκέφαλό μας όταν συγκινούμαστε; Γιατί οι μεγάλοι συγκινούνται «λιγότερο» από τα παιδιά; Γιατί οι μεγάλοι συγκινούνται «λιγότερο» από τα παιδιά;

Ερωτήματα Γιατρέ μου, γιατί νιώθω έτσι; Γιατρέ μου, γιατί νιώθω έτσι; Τι είναι και πώς φτιάχνουμε συνθετικές συγκινήσεις; Τι είναι και πώς φτιάχνουμε συνθετικές συγκινήσεις; Συγκινούμαι, άρα μαθαίνω; Συγκινούμαι, άρα μαθαίνω;

Μία συμφωνία: Εξέλιξη Γιατί έχουμε συγκινήσεις-Δαρβίνος Γιατί έχουμε συγκινήσεις-Δαρβίνος Οι συγκινήσεις στο εξελικτικό περιβάλλον- (Tooby & Cosmides) Οι συγκινήσεις στο εξελικτικό περιβάλλον- (Tooby & Cosmides) Οι συγκινήσεις στη σύγχρονη εποχή - Νευροπολιτισμική θεωρία (Ekman) Οι συγκινήσεις στη σύγχρονη εποχή - Νευροπολιτισμική θεωρία (Ekman)

Και αρκετές διαφωνίες Που εδράζονται οι συγκινήσεις; Που εδράζονται οι συγκινήσεις; Αυτόνομο vs Κ.Ν.Σ. Οι συγκινήσεις συμπεραίνονται ή απλά προκύπτουν; Οι συγκινήσεις συμπεραίνονται ή απλά προκύπτουν; Προσυνειδητή vs Γνωστική Επεξεργασία Έχουμε όλοι τις ίδιες συγκινήσεις; Έχουμε όλοι τις ίδιες συγκινήσεις; Οικουμενικότητα vs Πλαίσιο

Βασικές έννοιες και διακρίσεις

Affect Affect Feeling Feeling Emotion Emotion Mood Mood Συναίσθημα Συναίσθημα Αίσθημα Αίσθημα Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση

92 διαφορετικοί ορισμοί του emotion (Kleinginna & Kleinginna, 1981):  1) διέγερση ή/και ευχαρίστηση-δυσαρέσκεια  2) γνωστικές διεργασίες  3) εξωτερικά ερεθίσματα  4) βιολογικοί μηχανισμοί  5) εκφραστική συμπεριφορά και παρατηρήσιμες αντιδράσεις

92 διαφορετικοί ορισμοί του emotion  6) αποδιοργάνωση  7) προσαρμογή  8) πολυπαραγοντική σύσταση  9) μοιάζει με τα κίνητρα  10) διαφέρει από άλλα ψυχολογικά φαινόμενα, όπως τα affect, mood, motivation και feeling

92 διαφορετικοί ορισμοί του emotion 11) Δεν υπάρχει διακριτό φαινόμενο 11) Δεν υπάρχει διακριτό φαινόμενο ή δεν υπάρχει δυνατότητα αντικειμενικής παρατήρησης και περιγραφής του. ή δεν υπάρχει δυνατότητα αντικειμενικής παρατήρησης και περιγραφής του.

Και τελικά συμφωνήσαμε σε έναν πολυπαραγοντικό ορισμό… Emotion είναι Όλες οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ υποκειμενικά βιωμένων και αντικειμενικά παρατηρήσιμων παραγόντων, που διεκπεραιώνονται από νευρωνικά και ορμονικά συστήματα (Kleinginna & Kleinginna, 1981) και προκαλούν: Όλες οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ υποκειμενικά βιωμένων και αντικειμενικά παρατηρήσιμων παραγόντων, που διεκπεραιώνονται από νευρωνικά και ορμονικά συστήματα (Kleinginna & Kleinginna, 1981) και προκαλούν:

Emotion Νόηση: «αποδίδω» σε ένα αντικείμενο ή κατάσταση αυτό που νιώθω-αποτιμώ, εκτιμώ, αξιολογώ Νόηση: «αποδίδω» σε ένα αντικείμενο ή κατάσταση αυτό που νιώθω-αποτιμώ, εκτιμώ, αξιολογώ Γνωστικές διεργασίες, είτε προηγούνται, είτε έπονται της συγκίνησης Σώμα: κάτι συμβαίνει στο σώμα μου-αισθάνομαι Σώμα: κάτι συμβαίνει στο σώμα μου-αισθάνομαι Εκτεταμένες αλλαγές σε φυσιολογικό επίπεδο σε αντιστοιχία με τις συνθήκες που προκάλεσαν τη συγκίνηση Βίωμα: έχω επίγνωση ότι κάτι νιώθω-συναισθάνομαι Βίωμα: έχω επίγνωση ότι κάτι νιώθω-συναισθάνομαι Συναισθηματικές εμπειρίες, όπως τα αισθήματα διέγερσης και ευχαρίστησης/δυσαρέσκειας Συμπεριφορά: αυτό που νιώθω είναι δυνάμει ορατό στους άλλους- εκφράζομαι Συμπεριφορά: αυτό που νιώθω είναι δυνάμει ορατό στους άλλους- εκφράζομαι Συμπεριφορές που συχνά, αν όχι πάντοτε, είναι εκφραστικές, προσαρμοστικές και στοχοκατευθυνόμενες

Σε τι διαφέρει όμως το emotion από: Σε τι διαφέρει όμως το emotion από: Affect; Affect; Feeling; και Feeling; και Mood; Mood;

Emotion vs affect Ένα πρωταρχικό στάδιο του emotion: Ένα πρωταρχικό στάδιο του emotion:  Πριν συγκινηθούμε πρέπει να αποτιμήσουμε (έστω και χωρίς την επίγνωσή μας) κατά πόσο ένα αντικείμενο είναι για τον εαυτό (Zajonc, 2000):  Θετικό-αρνητικό  Καλό-κακό  Ωραίο-άσχημο  Ασφαλές-επικίνδυνο  Προς προσέγγιση- προς αποφυγή  Σε αυτή την περίπτωση το affect είναι διαφορετικό ψυχολογικό φαινόμενο από τα emotions ή τα feelings.

Emotion vs affect Χρωματίζει όλη την εμπειρία Χρωματίζει όλη την εμπειρία Core affect (Russell & Barrett, 1999) Core affect (Russell & Barrett, 1999)  ευχαρίστηση-δυσαρέσκεια, ένταση-χαλάρωση και κατάθλιψη- διέγερση, είναι πάντα παρόντα και κατευθύνονται προς κάτι  Ήπια παρουσία=moods  Πρωταρχικό στάδιο=emotion διαφορετικά όμως Αιφνίδια αλλαγή του core affect=περαιτέρω γνωστική επεξεργασία, αναγνώριση του αντικειμένου και συμπεριφορικός προγραμματισμός για την αντιμετώπιση των συνεπειών της τροποποίησης της κατάστασης του οργανισμού (Russell & Barrett, 1999).

Affect Νόηση: «αποδίδω» σε ένα αντικείμενο ή κατάσταση αυτό που νιώθω-αποτιμώ, εκτιμώ, αξιολογώ Νόηση: «αποδίδω» σε ένα αντικείμενο ή κατάσταση αυτό που νιώθω-αποτιμώ, εκτιμώ, αξιολογώ Γνωστικές διεργασίες, είτε προηγούνται, είτε έπονται της συγκίνησης Οι διεργασίες αυτές μπορεί να είναι προσυνειδητές ή εκούσιες, να προηγούνται ή να έπονται της συγκίνησης, να αφορούν ένα μεμονωμένο συμβάν ή το σύνολο της εμπειρίας, ανάλογα με τη θεωρία στην οποία εντάσσονται

Emotion vs Feeling Feeling of pain Σώμα: κάτι συμβαίνει στο σώμα μου-αισθάνομαι Σώμα: κάτι συμβαίνει στο σώμα μου-αισθάνομαι Εκτεταμένες αλλαγές σε φυσιολογικό επίπεδο σε αντιστοιχία με τις συνθήκες που προκάλεσαν τη συγκίνηση vs Feeling of distress Βίωμα: έχω επίγνωση ότι κάτι νιώθω- συναισθάνομαι Βίωμα: έχω επίγνωση ότι κάτι νιώθω- συναισθάνομαι Συναισθηματικές εμπειρίες, όπως τα αισθήματα διέγερσης και ευχαρίστησης/δυσαρέσκειας

Emotion vs Feeling Σωματική εμπειρία vs Ψυχολογική εμπειρία Σωματική εμπειρία vs Ψυχολογική εμπειρία Αίσθημα (σωματικές αισθήσεις/αλλαγές) vs Συναίσθημα (συνειδητή εμπειρία των σωματικών αλλαγών) Αίσθημα (σωματικές αισθήσεις/αλλαγές) vs Συναίσθημα (συνειδητή εμπειρία των σωματικών αλλαγών) Είτε έπεται της βίωσης της συγκίνησης (Damasio, 1999), είτε καθορίζει τη συγκίνηση που θα βιωθεί (Ortony, Norman & Revelle; 2005) Είτε έπεται της βίωσης της συγκίνησης (Damasio, 1999), είτε καθορίζει τη συγκίνηση που θα βιωθεί (Ortony, Norman & Revelle; 2005)

Emotion vs Feeling Feeling of pain (distress)  Πολλές φορές χρησιμοποιούμε μεταφορικά τις σωματικές αλλαγές/αισθήσεις για να περιγράψουμε το βίωμα ενός emotion, δηλαδή το feeling που προκύπτει από το emotion. Π.χ.  Μου κόβονται τα πόδια/παγώνω από το φόβο  Τρέμω /μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι από θυμό  Πονάω/καταρρέω από λύπη

 Το feeling ωστόσο δεν περιορίζεται στη στιγμή βίωσης των σωματικών αλλαγών, δηλαδή του emotion. Μπορεί να συνοδεύει την εμπειρία και αρκετά αργότερα ή να αφορά κάτι που δεν έχει προκαλέσει ακόμα κάποιες εμφανείς σωματικές αλλαγές. Π.χ.  Feeling of distress:  Emotion of sadness: όταν το feeling είναι αποτέλεσμα συμβάντος απώλειας στο παρελθόν  Emotion of fear: όταν το feeling είναι αποτέλεσμα είτε ενός παρελθοντικού, είτε ενός αναμενόμενου ή φανταστικού απειλητικού συμβάντος Feeling

Mood vs Emotion & Feeling Emotion: έντονη κινητοποίηση, ελάχιστη διάρκεια, σε κανονικές συνθήκες έχει αντικείμενο Emotion: έντονη κινητοποίηση, ελάχιστη διάρκεια, σε κανονικές συνθήκες έχει αντικείμενο Feeling: συνειδητή εμπειρία της αλλαγής της κατάστασης του οργανισμού, έχει πάντα αντικείμενο και ποικίλη διάρκεια και ένταση Feeling: συνειδητή εμπειρία της αλλαγής της κατάστασης του οργανισμού, έχει πάντα αντικείμενο και ποικίλη διάρκεια και ένταση

Mood Γενικευμένη κατάσταση του οργανισμού, χωρίς αιφνίδιες σωματικές αλλαγές (vs emotion) Γενικευμένη κατάσταση του οργανισμού, χωρίς αιφνίδιες σωματικές αλλαγές (vs emotion) Χωρίς αντικείμενο τις περισσότερες φορές (vs feeling) Χωρίς αντικείμενο τις περισσότερες φορές (vs feeling) Μεγάλη διάρκεια (vs emotion & feeling0 Μεγάλη διάρκεια (vs emotion & feeling0

Χαμένοι στη μετάφραση; Emotion Emotion Feeling Feeling Affect Affect Mood Mood Θυμικό Θυμικό Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση Συναίσθημα Συναίσθημα

Ή μήπως όχι; Emotion Emotion Feeling Feeling Affect Affect Mood Mood Θυμικό Θυμικό Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση Συναίσθημα Συναίσθημα

Κατερίνα ΛιγκοβανλήΒασικά ερωτήματα-Ορισμός και διάκριση φαινομένων27/2/2013 Κατερίνα ΛιγκοβανλήΘεωρίες περί συγκίνησης Ι: Το εξελικτικό συστατικό των συγκινήσεων: Ο Δαρβίνος και η σωματική θεωρία των James-Lange 6/3/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Θεωρίες περί συγκίνησης ΙΙ: Το εξελικτικό παράδειγμα των βασικών συγκινήσεων και η κυρίαρχη νευροπολιτισμική θεωρία 13/3/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Θεωρίες περί συγκίνησης ΙΙΙ: Το γνωστικό συστατικό των συγκινήσεων και η κοινωνική δόμηση των συγκινήσεων 20/3/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Προβολή ντοκιμαντέρ ΣΥΝΤΟΜΟ ΤΕΣΤ 27/3/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Διαφοροποίηση των θυμικών φαινομένων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης3/4/2013 Προσκεκλημένη διάλεξηΤι συμβαίνει στον εγκέφαλό μας όταν συγκινούμαστε10/4/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Νόηση και συγκίνηση17/4/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Συγκίνηση και νόηση24/4/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Προβολή ντοκιμαντέρ ΣΥΝΤΟΜΟ ΤΕΣΤ 15/5/2013 Προσκεκλημένη διάλεξηΔιαταραχές του συναισθήματος και η φύση των συναισθημάτων στην ψυχοθεραπεία 22/5/2013 Προσκεκλημένη διάλεξηΣυνθετική Νοημοσύνη και Συνθετικές Συγκινήσεις29/5/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Παρουσιάσεις εργασιών5/6/2013 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Παρουσιάσεις εργασιών12/6/2013