ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια: ΣΑΒΒΑΤΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια: ΣΑΒΒΑΤΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΕΣΤ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Το διαγνωστικό τεστ έγινε στην Α’ Τάξη του Γυμνασίου το Σεπτέμβριο του 2014 σε ένα σύνολο 55 μαθητών από την κα Μαρία Σαββατιανού για να αναδειχθούν τα προβλήματα, γνωστικά κενά, αδυναμίες των μαθητών και να δοθεί έμφαση στην κάλυψη και άρση των προβλημάτων. Το διαγνωστικό τεστ είναι του Ιωάννη Κανέλλου Σχολικού Συμβούλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΠΕ03, του Νομού Ηρακλείου
Στον τίτλο της κάθε διαφάνειας θα παρατηρείτε την κάθε ερώτηση του διαγνωστικού τεστ είτε περιγραφικά, είτε αυτούσια. Στην διαφάνεια θα παρατηρείτε το γραφικό που απεικονίζει την ορθότητα των απαντήσεων των μαθητών, καθώς και τις ποσοστώσεις.
Συμπλήρωση ενός πίνακα πολλαπλασιασμού για διερεύνηση γνώσης προπαίδειας
Εκτέλεση απλών πράξεων Πρόσθεση τριψήφιων αριθμών Πρόσθεση δεκαδικών αριθμών 3,45+65,9 Πολλαπλασιασμός διψήφιων αριθμών 27*38 Πολλαπλασιασμός διψήφιων δεκαδικών αριθμών 5,2*12,6
Πρόσθεση τριψήφιων αριθμών Πρόσθεση δεκαδικών αριθμών
Πολλαπλασιασμός διψήφιων αριθμών & Πολλαπλασιασμός διψήφιων δεκαδικών αριθμών
Να βρεθεί ανάγωγο κλάσμα που είναι ισοδύναμο με το κλάσμα 6/30
Να εκτελεσθούν οι διαιρέσεις μέχρι τρίτου δεκαδικού ψηφίου Διαίρεση 528/7= Διαίρεση 342/9=
Υπολογισμός αριθμητικής παράστασης Αριθμητική παράσταση ( )+(390-90)=
Αριθμητικές δυνάμεις Υπολογισμός δυνάμεων 2 2 =, 3 2 =, 5 2 =, 7 2 =
Αναγνώριση ψηφίων μονάδων, δεκάδων, εκατοντάδων, και χιλιάδων σε τετραψήφιο αριθμό
Καταγραφή κορυφών, εδρών, ακμών του σχήματος του κύβου.
Εύρεση της περιμέτρου ενός ορθογωνίου παραλληλογράμμου
Εύρεση του εμβαδού ενός ορθογωνίου παραλληλογράμμου
Εκτέλεση πράξεων με κλάσματα
Απλή μέθοδος των τριών
Τα συμπεράσματα από το διαγνωστικό τεστ είναι απογοητευτικά. Ουσιαστικά οι μαθητές που εγγράφονται στην Α΄ τάξη Γυμνασίου σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό 70% περίπου ή τρεις στους τέσσερεις έχουν άγνοια των βασικών μαθηματικών γνώσεων που έπρεπε να έχουν ως απόφοιτοι του Δημοτικού σχολείου. Αν και η φοίτηση στην Α΄ Γυμνασίου περιλαμβάνει μία γενικευμένη επανάληψη με εμπέδωση των βασικών γνώσεων και εισαγωγή των μαθητών στο νέο τρόπο διδασκαλίας των μαθηματικών του Γυμνασίου, δεν είναι δυνατόν, να καλυφθούν τα κενά των μαθητών.
Η γενικευμένη αδυναμία των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου μας οδήγησε στην ποιοτική διερεύνηση των μαθητών, μέσω της βαθμολογίας των Απολυτηρίων. Όπως θα παρακολουθήσετε στις παρακάτω διαφάνειες, η συντριπτική πλειοψηφία των απολυτηρίων είναι «άριστα», γεγονός που μας εκπλήσσει δυσάρεστα.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ
Η διερεύνηση των απολυτηρίων έγινε για τα σχολικά έτη έως , διότι οι συγκεκριμένοι μαθητές εμφανίζονται και στη στατιστική έρευνα του Γυμνασίου και στη συνέχεια του 2 ου ΕΠΑΛ. Επίσης εξετάζονται και η σχολική χρονιά για να συγκριθούν τα αποτελέσματα με το Διαγνωστικό τεστ της Α΄ τάξης Γυμνασίου που έγινε το Σεπτέμβριο του 2014
% ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ
% ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ
% ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ
% ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ
% ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ
Ένα ποσοστό 88% περίπου αρίστων μαθητών, που εγγραφήκαν το Σεπτέμβριο του 2014 έρχεται σε αντίθεση με το 70% περίπου των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου που έχουν σοβαρές ελλείψεις στα Μαθηματικά. Ίσως η αντίθεση να μην είναι αισθητή σε άλλα μαθήματα του Γυμνασίου, διότι τα υπόλοιπα μαθήματα δεν έχουν μεγάλο ποσοστό προαπαιτούμενων γνώσεων, όπως έχουν τα Μαθηματικά.
Θα επιμείνουμε λίγο περισσότερο στα Μαθηματικά της Α΄ Γυμνασίου, διότι αποτελούν τα θεμέλια των Γυμνασιακών και Λυκειακών Μαθηματικών. Τα πρώτα έξι κεφάλαια της Άλγεβρας: οι Φυσικοί Αριθμοί, τα Κλάσματα, οι Δεκαδικοί Αριθμοί, οι Εξισώσεις και Προβλήματα, τα Ποσοστά, και τα Ανάλογα – Αντιστρόφως ανάλογα ποσά, είναι εν συντομία επανάληψη της ύλης του Δημοτικού με περισσότερη λεπτομέρεια και εμβάθυνση. Στη συνέχεια γίνεται εισαγωγή στους Θετικούς – Αρνητικούς αριθμούς που είναι εισαγωγή στην Άλγεβρα του Γυμνασίου.
Προφανώς κρίνοντας τα βαθμολογικά αποτελέσματα διαπιστώνουμε ότι δεν επαρκεί η επανάληψη αυτή για να καλυφθούν τα Μαθηματικά κενά, όπως επίσης δεν μπορεί το Γυμνάσιο να δημιουργήσει μια «Μαθηματική κουλτούρα» ώστε οι νεοεισερχόμενοι μαθητές του Γυμνασίου να αποβάλλουν το φόβο και την απέχθεια τους για τα Μαθηματικά και χωρίς κόμπλεξ να αγαπήσουν ένα τόσο σοβαρό μάθημα, για τη περαιτέρω φοίτηση τους.