Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Advertisements

Προσομοίωση Δικτύων 2n Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη επικοινωνιακών ζεύξεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
O ρισμός Εφαρμογές E ργαλεία Web 2.0. Web 1.0 ( ) Web 2.0 ( ) “ διάβασμα ” δραστηριότητα “ γράψιμο και συνεισφορά ” “ σελίδα ” Βασική μονάδα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ πρακτικης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)

Προβληματική: Επαρκούν οι γνωστές θεωρίες μάθησης για να περιγράψουν τη μάθηση που επιτελείται με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων ; – Οι ‘παραδοσιακές’ θεωρίες μάθησης (ο συμπεριφορισμός, η γνωσιακή θεωρία, και ο εποικοδομητισμός) αναπτύχθηκαν σε μία εποχή κατά την οποία η μάθηση δεν επηρεαζόταν από την τεχνολογία. – Μη –τυπική μάθηση, δια βίου μάθηση, ποσότητα παραγόμενης γνώσης – Μάθηση και δίκτυα: Αλλάζει η γραμμική και ιεραρχική δομή της γνώσης – Know –how, know-what, know-where – O υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο (learning tool) και οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ICT): Διαδικασίες μάθησης και πρόσβαση στην πληροφορία

Θεωρίες μάθησης και επιστημολογία Τι είναι γνώση και πώς κατακτάται; Ποιες είναι οι έγκυρες πηγές γνώσεις; – Η εμπειρία; – Είναι κάτι εγγενές; – Κατακτάται μέσω της σκέψης και της λογικής; Μπορούμε να ‘αποκωδικοποιήσουμε’ τους μηχανισμούς της γνώσης;

Λογικός θετικισμός ( Objectivism ) Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες

Πραγματισμός ( pragmatism ) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών)...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη.

Ερμηνευτικό παράδειγμα ( interpretivism - antipositivism ) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται.

Λογικός θετικισμός ( Objectivism ) συμπεριφορισμός ( behaviorism ) Πραγματισμός ( pragmatism ) γνωσιακή θεωρία ( cognitivism ) Ερμηνευτικό παράδειγμα ( interpretivism ) εποικοδομισμός ( constructivism ) Driscoll, 2000 ΕΠ ΘΜ Π

Knowledge is of two kinds. We know a subject ourselves, or we know where we can find information upon it. Samuel Johnson

Η θεωρία της διασυνδεσιμότητας Η γνώση ως αποτελούμενη από συνδέσεις και ‘διασυνδεδεμένες οντότητες’ (Siemens, 2005) H γνώση ως τα υφιστάμενα δίκτυα και η μάθηση ως η διαμόρφωση και η πλοήγηση σε αυτά τα δίκτυα H μάθηση και η γνώση υπάρχουν μέσα στη διάσταση των απόψεων Η μάθηση δεν είναι μια ατομική, προσωπική διαδικασία Η μάθηση είναι μία διαδικασία σύνδεσης εξειδικευμένων «κόμβων» ( nodes), πληροφοριακών πηγών H μάθηση μπορεί να ‘βρίσκεται’ σε μη ανθρώπινα μέσα Η δεξιότητα εμπλουτισμού της γνώσης είναι πιο σημαντική από την (κατακτηθείσα) υπάρχουσα γνώση

Η καλλιέργεια και η διατήρηση επαφών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συνέχειας της μάθησης Η ικανότητα διάκρισης συνδέσεων μεταξύ πεδίων, ιδεών και εννοιών αποτελεί κεντρική δεξιότητα Η ακριβής, επίκαιρη γνώση ( Currency ) είναι ο στόχος όλων των μαθησιακών δραστηριοτήτων Η λήψη αποφάσεων είναι από μόνη της μία μαθησιακή διαδικασία Η ενίσχυση της μάθησης, της κατανόησης και της γνώσης μέσα από την επέκταση των ατομικών δικτύων

Η «διασυνδεδεμένη» γνώση είναι: αναδυόμενη διανεμημένη χαοτική κατατεμαχισμένη μη γραμμική τοποθετημένη σε συγκεκριμένα περικείμενα ( contextualized)

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού (Siemens, 2008) Ως αρχιτεχνίτης (Master Artist) Κοινότητες πρακτικής και μάθησης Ως διαχειριστής δικτύου (Network Administrator) – Βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν δίκτυα μάθησης, να τα αξιολογούν κλπ Ως ‘θυρωρός’ (Concierge) – Κατευθύνει τους μαθητευόμενους σε πηγές και ευκαιρίες μάθησης Ως θεράπων (Curator) – Ως ειδικός κατευθύνει την κατασκευή της γνώσης από τον μαθητή

Διασυνδεσιμότητα και δικτύωση (Connectivity and networking, Kynigos, in press) Δικτύωση διαφορετικών θεωρητικών πλαισίων (Artique, 2009) Διερεύνηση της διασυνδεσιμότητας μεταξύ διαφορετικών θεωρητικών πλαισίων TELMA and ReMath Project – Articulation of theories – Networking tools as boundary objects – Cross experimentation – Cross-case analysis

Connectivism: a new theory for the digital age, by George Siemens MIT Open Courseware literatures

Επιστημολογία Κλάδος της φιλοσοφίας που ασχολείται με τη φύση και το εύρος της γνώσης Εξετάζει τι είναι γνώση και πώς μπορεί να αποκτηθεί Το διάγραμμα του Euler