2 ο ΕΠΑΛ Σερρών «Εξωραϊσμός του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις» Σχολ. έτος
Κατά το σχολικό έτος πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Β 1 περιβαλλοντικό πρόγραμμα με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Αντωνία Κριαρά (Μαθηματικό) και την κ. Κλεονίκη Παυλίδου (Φιλόλογο) και θέμα «Εξωραϊσμός σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις», το οποίο οι μαθητές το προσέγγισαν διαθεματικά.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές περιβαλλοντική συνείδηση, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το χώρο του σχολείου και να βρουν τρόπους για να επέμβουν εικαστικά και να τον βελτιώσουν. να αποκτήσουν οι μαθητές περιβαλλοντική συνείδηση, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το χώρο του σχολείου και να βρουν τρόπους για να επέμβουν εικαστικά και να τον βελτιώσουν.
να αναπτυχθεί η κριτική και δημιουργική τους σκέψη με στόχο να γίνουν ενεργοί μαθητές και πολίτες. να αναπτυχθεί η κριτική και δημιουργική τους σκέψη με στόχο να γίνουν ενεργοί μαθητές και πολίτες. Να δραστηριοποιηθούν, έτσι ώστε να εντοπίζουν και να επιλύουν θέματα που έχουν να κάνουν με την αισθητική του σχολείου. Να δραστηριοποιηθούν, έτσι ώστε να εντοπίζουν και να επιλύουν θέματα που έχουν να κάνουν με την αισθητική του σχολείου.
Να συνειδητοποιήσουν την αξία της τέχνης στην καθημερινή μας ζωή. Να συνειδητοποιήσουν την αξία της τέχνης στην καθημερινή μας ζωή.
Να μάθουν να αναγνωρίζουν τη Γεωμετρία και τα Μαθηματικά σε διάφορες μορφές τέχνης. Να μάθουν να αναγνωρίζουν τη Γεωμετρία και τα Μαθηματικά σε διάφορες μορφές τέχνης.
Να χρησιμοποιούν πρακτικά γνώσεις της Γεωμετρίας και των Μαθηματικών για τη δημιουργία των διακοσμητικών μοτίβων. Να χρησιμοποιούν πρακτικά γνώσεις της Γεωμετρίας και των Μαθηματικών για τη δημιουργία των διακοσμητικών μοτίβων.
Να μάθουν να χειρίζονται με μεγάλη ακρίβεια και προσοχή τα γεωμετρικά όργανα με σκοπό να παραχθεί ένα άρτιο από αισθητικής άποψης αποτέλεσμα. Να μάθουν να χειρίζονται με μεγάλη ακρίβεια και προσοχή τα γεωμετρικά όργανα με σκοπό να παραχθεί ένα άρτιο από αισθητικής άποψης αποτέλεσμα.
Να προβληματισθούν και να πειραματισθούν με τα χρώματα και το σωστό συνδυασμό τους και να γνωρίσουν τα μυστικά της ζωγραφικής σε μουσαμά. Να προβληματισθούν και να πειραματισθούν με τα χρώματα και το σωστό συνδυασμό τους και να γνωρίσουν τα μυστικά της ζωγραφικής σε μουσαμά.
Να μυηθούν στη μαγεία της Ιστορίας της Τέχνης και να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τα διακοσμητικά μοτίβα τόσο
στην αρχαία τέχνη (μαρμάρινα ανάγλυφα, διακόσμηση αγγείων …), στην αρχαία τέχνη (μαρμάρινα ανάγλυφα, διακόσμηση αγγείων …),
όσο και στη βυζαντινή (ξύλινα τέμπλα, άμφια, χειρόγραφα …) όσο και στη βυζαντινή (ξύλινα τέμπλα, άμφια, χειρόγραφα …)
και στη λαϊκή παράδοση (υφαντά, φορεσιές …) και στη λαϊκή παράδοση (υφαντά, φορεσιές …)
Οι μαθητές δουλεύοντας κατά τη διάρκεια της χρονιάς ομαδοσυνεργατικά συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις: Συνάντηση με την υπεύθυνη του γραφείου σχολικών δραστηριοτήτων Σερρών κ. Σοφία Ευθυμιάδου στην αρχή της χρονιάς. Συνάντηση με την υπεύθυνη του γραφείου σχολικών δραστηριοτήτων Σερρών κ. Σοφία Ευθυμιάδου στην αρχή της χρονιάς.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σερρών Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σερρών
στο Εκκλησιαστικό Κειμηλιαρχείο Σερρών «Άκος Ψυχής» στο Εκκλησιαστικό Κειμηλιαρχείο Σερρών «Άκος Ψυχής»
και εικονική περιήγηση στο Μουσείο Σαρακατσάνων Σερρών και εικονική περιήγηση στο Μουσείο Σαρακατσάνων Σερρών
Ενημέρωση από τον Διευθυντή του Γυμνασίου Σκουτάρεως και ειδικό στην τέχνη του ψηφιδωτού, κ. Παύλο Τουραμανίδη, με θέμα «Μνημειακή Ζωγραφική (Σπουδή στην τέχνη του ψηφιδωτού)»
Δημιουργικές δραστηριότητες Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές δημιούργησαν:
Κολάζ
Βιντεάκι με όλες τις δράσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Βιντεάκι με όλες τις δράσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ζωγραφισμένες ταμπέλες σε μουσαμά για κάθε τμήμα της Β΄ Τάξης, οι οποίες διακοσμούν – και ελπίζουμε για πολλά χρόνια - τους διαδρόμους του σχολείου. Ζωγραφισμένες ταμπέλες σε μουσαμά για κάθε τμήμα της Β΄ Τάξης, οι οποίες διακοσμούν – και ελπίζουμε για πολλά χρόνια - τους διαδρόμους του σχολείου.
Τμήμα Β1
Τμήμα Β2
Τμήμα Β3
Τμήμα Β4
Τμήμα Β5
Τμήμα Β6
Αξιολόγηση του προγράμματος Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και οι μαθητές είδαν από μια άλλη οπτική γωνία τη σχολική ζωή. Έτσι: συνειδητοποίησαν ότι το σχολείο δεν είναι ένας απρόσωπος χώρος, για τον οποίο οι ίδιοι δεν έχουν κανένα λόγο συνειδητοποίησαν ότι το σχολείο δεν είναι ένας απρόσωπος χώρος, για τον οποίο οι ίδιοι δεν έχουν κανένα λόγο
τους δόθηκε η δυνατότητα να αφήσουν στο σχολείο τα δικά τους ίχνη και για τους επόμενους μαθητές τους δόθηκε η δυνατότητα να αφήσουν στο σχολείο τα δικά τους ίχνη και για τους επόμενους μαθητές αντιμετώπισαν τα «αδιάφορα» μέχρι τώρα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας με περισσότερο ενδιαφέρον και χαρά αντιμετώπισαν τα «αδιάφορα» μέχρι τώρα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας με περισσότερο ενδιαφέρον και χαρά
Γνώρισαν καλύτερα τη δική τους πόλη και τον πολιτιστικό της θησαυρό μέσα από τις επισκέψεις στα μουσεία και μέσα από συγκεκριμένο φύλλο εργασίας έμαθαν να αντλούν χρήσιμα στοιχεία από τα εκθέματα ενός μουσείου Γνώρισαν καλύτερα τη δική τους πόλη και τον πολιτιστικό της θησαυρό μέσα από τις επισκέψεις στα μουσεία και μέσα από συγκεκριμένο φύλλο εργασίας έμαθαν να αντλούν χρήσιμα στοιχεία από τα εκθέματα ενός μουσείου
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1. Ποιες συλλογές φιλοξενεί το αρχαιολογικό μουσείο (από ποιες ιστορικές περιόδους και ποιες περιοχές); ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Τι είδους ευρήματα υπάρχουν από την Αμφίπολη; ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………….. 3. Ποια είναι τα παλαιοχριστιανικά και βυζαντινά εκθέματα από την πόλη των Σερρών; ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………….. 4. Ποια προϊστορικά εκθέματα έχουμε από τις ανασκαφές στον Προμαχώνα και στο Κρυονέρι; ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………….. 5. Ποια αρχαϊκά, κλασικά, ελληνιστικά και ρωμαϊκά εκθέματα (κυρίως κεραμική, αγάλματα και επιγραφές) έχουμε από τον Άργιλο, τη Βέργη, την Τερπνή, το Νέο Σκοπό, το Γάζωρο, την αρχαία Τράγιλο και τις Σέρρες. ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… 6. Ποια διακοσμητικά μοτίβα εντοπίζετε στα αγγεία και στα μαρμάρινα ανάγλυφα; ……………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………..
Έμαθαν να δουλεύουν σε ομάδας και να συμπληρώνουν με τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους ο ένας τον άλλο Έμαθαν να δουλεύουν σε ομάδας και να συμπληρώνουν με τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους ο ένας τον άλλο Ένιωσαν χρήσιμοι και δημιουργικοί Ένιωσαν χρήσιμοι και δημιουργικοί
Η περιβαλλοντική ομάδα Αγριανίδου Χριστίνα Αμασιαλίδης Δημοσθένης Αμέτ - Ντουφαλή Άννα-Μαρία Αναστασιάδης Άρης Αντίκογλου Χρήστος Αποστολίδης Γεώργιος Αποστόλου Χρυσοβαλάντης Βαργεμίδης Γιάννης Βασιλειά Παρθενόπη Βεργιώτης Γιώργος Βιττανόπουλος Γιάννης Βλασάκης Κωνσταντίνος Βλάχος Δημήτριος Βλάχος Κωνσταντίνος Βουγιουνδρούκα Ελευθερία Βρίζα Χρυσούλα Γαλάνη Βικτώρια Γανίτης Κωνσταντίνος Γαρόπουλος Ορέστης Γιαγτζόγλου Ηλίας
Η περιβαλλοντική ομάδα
Ευχαριστούμε το Διευθυντή του 2 ου ΕΠΑΛ, κ. Κ. Τενεκετζή, που διευκόλυνε την πραγματοποίηση του προγράμματός μας και όλους εσάς για την προσοχή σας! Ελπίζουμε να σας αρέσει το βιντεάκι μας! Καλή διασκέδαση!