Υπεύθυνοι Προγράμματος: Προδρόμου Χρυσούλα (ΠΕ. 05) Γαβριηλίδου Ευθυμία (ΠΕ. 02) Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Τμήμα: Γ2 Επιμέλεια: Ράπτη Βασιλική
Στο συγκεκριμένο τμήμα (Γ2) του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, φοιτούν μαθητές από τις εξής χώρες: Φιλιππίνες Μαλί Μπαγκλαντές Αφγανιστάν Ρωσία Βουλγαρία Ακτή Ελεφαντοστού Συρία
Γενικότερος στόχος ήταν η ομαλή ένταξη και διευκόλυνση της καθημερινότητας τόσο των μαθητών, όσο και των γονέων ή κηδεμόνων τους. Αξιοποίηση των μητρικών ξένων γλωσσών τους, στον επαγγελματικό προσανατολισμό και σταδιοδρομία.
Να γνωρίσουν οι μαθητές: Τη σύνταξη και χρησιμότητα δημοσίων και ιδιωτικών εγγράφων. Τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος Τις δημόσιες υπηρεσίες Τα ΕΠΑΛ. Να έρθουν σε επαφή με τον κλάδο του τουρισμού.
Αναλύθηκαν οι βασικές αρχές σύνταξης βιογραφικού σημειώματος (ελληνικού και ξενόγλωσσου). Δόθηκε έμφαση στη σύνταξη στοχευόμενων βιογραφικών, ανάλογα με τη θέση και την εταιρεία που αποστέλλονται. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση κατάλληλου λεξιλογίου.
Στα πλαίσια αυτής της δράσης, αναλύθηκαν βασικά σχολικά έγγραφα και οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ορθή συμπλήρωση τους, αλλά και για τη χρησιμότητα αυτών.
Συγκεκριμένα τα έντυπα ήταν: Βεβαίωση δικαιολογημένων απουσιών (1) Υπεύθυνη δήλωση για άδεια από γονέα ή κηδεμόνα για εκπαιδευτική επίσκεψη (2). Υπεύθυνη δήλωση για άδεια από γονέα ή κηδεμόνα για διδακτική -εκπαιδευτική επίσκεψη (3). Συμπλήρωση Αίτησης προς το σχολείο ή προς άλλη αρχή (4,5).
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συμπλήρωση Δημοσίων Εντύπων, καθώς και στη χρησιμότητα αυτών. Συγκεκριμένα: Υπεύθυνη Δήλωση του Νόμου 1599/1986 (6) Συμπλήρωση Εξουσιοδότησης (7)
Στα πλαίσια αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημόσιο 1 ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, «Δημόκριτος», στις 4 Απριλίου Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δούνε τις σχολικές εγκαταστάσεις και να ενημερωθούν για τους τομείς που λειτουργούν.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, το 1 ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων μαθητών ΔΙΑΠΟΛΙΣ. (
Στα πλαίσια των Προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας και δεδομένου της πολυπολιτισμικότητα της συγκεκριμένης τάξης, επιλέχθηκε από τον πίνακα εμπειρογνωμόνων η κυρία Ράπτη Βασιλική (ΠΕ 18.35, Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων), προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για τις δυνατότητες απασχόλησης στον τομέα του τουρισμού.
Η κυρία Ράπτη, σε συνεργασία με τις υπεύθυνες καθηγήτριες, στις συναντήσεις που πραγματοποίησε με τους μαθητές, στα πλαίσια του μαθήματος ΠΑΣ, παρουσίασε τα εξής θέματα. Η έννοια του τουρισμού και του τουρίστα Μορφές τουρισμού Επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα Τουριστικά επαγγέλματα Αναζήτηση εργασίας στον τομέα του τουρισμού (Μικρές αγγελίες) Προσόντα και απαραίτητη εκπαίδευση.
Οι μέθοδοι που επιλέχθηκαν κατά τις συναντήσεις ήταν ο διάλογος και η ομαδο- συνεργατική ώστε να ενισχυθεί η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, ανέλυσαν, συμπλήρωσαν και ενημερώθηκαν για τα θέματα που αφορούν στον τομέα τουρισμού.
Οι υπεύθυνες του προγράμματος συζητώντας με τους μαθητές, κατέληξαν σε αυτή τη διδακτική μέθοδο, προκειμένου οι μαθητές να συλλέξουν στοιχεία και να ετοιμάσουν μία παρουσίαση των χωρών καταγωγής τους.
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και βρίσκονται αναρτημένες στο επίσημο blog του σχολείου και συγκεκριμένα στο
Αναλύοντας τη σπουδαιότητας της σύνταξης και χρήσης των επίσημων εντύπων, κρίθηκε απαραίτητη, ως ένα είδους πρακτικής άσκησης των όσων έχουν διδαχθεί σε όλη τη σχολική χρονιά, η επίσκεψη σε ένα ΚΕΠ. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές πως μπορούν να εξυπηρετηθούν και ποιες υπηρεσίες παρέχονται μέσω των ΚΕΠ.
Έτσι λοιπόν στις 11 Μάιου 2015, το Γ2 τμήμα του σχολείου επισκέφτηκε το ΚΕΠ, στην οδό Αγγελάκη.
Ευχαριστούμε τους μαθητές, τους συναδέλφους και όσους βοήθησαν στην επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, του τμήματος Γ2 του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης.