Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
« ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής Εργασίας.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενισχύοντας τη "φωνή" εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων στη διαμόρφωση θετικής σχολικής ζωής μέσω του Δικτύου Εκπαιδευτικών: “Σημερινός Μαθητής – Αυριανός.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Εκπαίδευση και μειονότητες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο

Το Πρόβλημα Έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει Αυξανόμενο ποσοστό παιδιών με δυσκολίες μάθησης και συμπεριφοράς Συσχέτιση των δυσκολιών των παιδιών με τη σχολική αποτυχία και προβλήματα στην ενήλικη ζωή

Χαρακτηριστικά της κοινωνίας που τροφοδοτούν το πρόβλημα Η κοινωνία γενικά αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Οι αξίες και τα πρότυπα συμπεριφοράς αλλάζουν γρήγορα. Αυξάνει συνεχώς η κοινωνική πολυπλοκότητα.

Στήριξη των παιδιών και των εφήβων Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, οι σημαντικοί ενήλικες της ζωής τους, πρέπει να παρέχουν στήριγμα στα παιδιά στο δύσκολο δρόμο της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης

Αναγκαιότητα συμβουλευτικής παρέμβασης καθηγητή Οι καθηγητές είναι αρμόδιοι όχι μόνον να εκπαιδεύσουν, αλλά και να εμψυχώσουν τους μαθητές και τους γονείς, ώστε να συμπαρασταθούν και να στηρίξουν αποτελεσματικά τα παιδιά

Η Σχέση Επικοινωνίας Μαθητές ΕκπαιδευτικοίΓονείς

Σκοπός Η προώθηση της ψυχικής υγείας των μαθητών και η δημιουργία θετικών σχέσεων μεταξύ μαθητών και γονιών.

Στόχοι της Συμβουλευτικής Παρέμβασης Η ευαισθητοποίηση & συμβουλευτική της οικογένειας Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ σχολείου & οικογένειας ώστε να αναπτύξουν κοινή πορεία Η ανάπτυξη φιλικού κλίματος στο σχολείο Η δημιουργική συνεργασία του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα Η ανάπτυξη κλίματος δημιουργικής μάθησης μέσα στο οποίο ο μαθητής δεν θα είναι «παθητικός δέκτης» πληροφοριών.

Γονείς Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σπίτι μεταφέρονται αναπόφευκτα στο χώρο του σχολείου και κατ’ επέκταση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμβουλευτική της οικογένειας Είναι αναγκαία η λειτουργία των Σχολών Γονέων σε κάθε σχολείο σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και με την παρότρυνση των εκπαιδευτικών.

Μαθητές/τριες Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες είναι: προβλήματα συμπεριφοράς ως αποτέλεσμα των δυσκολιών προσαρμογής στο σχολείο και την οικογένεια μαθησιακές δυσκολίες

Εκπαιδευτικοί Καθοριστικός ο ρόλος των εκπαιδευτικών μετά τους γονείς είναι οι σημαντικότεροι ενήλικες στη ζωή των παιδιών βρίσκονται πολλές ώρες με τα παιδιά και δεν είναι σε θέση να αξιολογήσουν μόνον την επίδοσή τους, αλλά και τη συμπεριφορά τους αποτελούν συχνά ένα είδος συμβούλου και δέχονται εκμυστηρεύσεις προβλημάτων από τα παιδιά

Εκπαιδευτικοί Διττός ο ρόλος τους Προσαρμόζουν και μεταδίδουν τη γνώση Καθοδηγούν και διαπαιδαγωγούν

Oι Μαθησιακές αδυναμίες πολλών μαθητών συνδέονται Mε ευρύ φάσμα προβλημάτων: η μειωμένη αυτοεκτίμηση. η δυσκολία ένταξης στην ομάδα της τάξης, οι αλλαγές στη δομή και τη σύνθεση της οικογένειας τα ψυχολογικά τραύματα από απώλεια αγαπητών προσώπων, παραμέληση ή κακοποίηση, η ανασφάλεια εξαιτίας της μετανάστευσης και της γλωσσική ανεπάρκειας που συναρτάται με τη Χρήση ξένης κύριας γλώσσας στο φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον, ιδιαίτερα όταν αυτό δεν καλλιεργεί τη φιλοδοξία για βελτίωση του κοινωνικοοικονομικού επιπέδου των μελών του.

Oι Μαθησιακές αδυναμίες μαθητών/τριών Η επισήμανση των μαθησιακών δυσκολιών επιβάλλεται να γνωστοποιείται άμεσα, με μεγάλη διακριτικότητα, στους γονείς των παιδιών. Η συνεργασία μαζί τους, αλλά και με τους ειδικούς στους οποίους θα αποταθούν, είναι βασική προϋπόθεση για θεραπεία, στο μέτρο του δυνατού, του προβλήματος.

Εξατομικευμένη προσέγγιση εκπαιδευτικού Αν ο δάσκαλος, με μια εξατομικευμένη προσέγγιση, κερδίσει την εμπιστοσύνη των μαθητών του και των γονέων τους: αναδύονται και ενεργοποιούνται η φιλοδοξία και τα κίνητρα για συστηματοποίηση της ατομικής προσπάθειας, που έχει άμεσο στόχο την πνευματική καλλιέργεια και μακροπρόθεσμο την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης και κοινωνικής καταξίωσης.

Ο θεσμός της σχολικής συμβουλευτικής συμβάλλει στην ομαλοποίηση της σχολικής ζωής, στην εξισορρόπηση του ψυχισμού των μαθητών

Ο θεσμός της σχολικής συμβουλευτικής Αρνητικό πλαίσιο διαμορφώνουν η δυσλειτουργική οικογένεια, και το μη ευαισθητοποιημένο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του δασκάλου του χρειάζεται ο έφηβος που φαίνεται να στερείται τη γονεϊκή στήριξη, φαινόμενο συχνά παρατηρούμενο στην εποχή μας.

Ο θεσμός της σχολικής συμβουλευτικής Ως παιδαγωγός—σύμβουλος, χρειάζεται να στηρίξει την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του έφηβου μαθητή του και να τον βοηθήσει να θεμελιώσει υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, υποστηρίζοντας τον να αναπτύξει στάσεις και δεξιότητες για δυναμική επικοινωνία και επίλυση προβλημάτων, καλλιεργώντας τον ενεργητικό σεβασμό της «πολιτισμικής και κοινωνικής διαφορετικότητας».

Ο θεσμός της σχολικής συμβουλευτικής ενθαρρύνοντας τον και υποστηρίζοντας τη συμμετοχή όλων των μαθητών στις πρωτοβουλίες της μαθητικής κοινότητας, σε επίπεδο τάξης-σχολείου, διασχολικών- διακρατικών-διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων, οι οποίες παραμερίζουν προκαταλήψεις και περιορίζουν φαινόμενα απομόνωσης-περιθωριοποίησης ρατσισμού, που συνδέονται με εκδήλωση παραβατικών συμπεριφορών.

Ο θεσμός της σχολικής συμβουλευτικής Για να είναι πειστικός: Πρέπει να απαλλαγεί από στερεότυπα, συχνά λαθεμένα ή παρωχημένα, για τις μαθησιακές δυσκολίες και την αντιμετώπιση τους. Πρέπει να πιστέψει ότι κάθε παιδί χρειάζεται ένα σχολικό πλαίσιο, που θα το σέβεται και θα του εμπνέει σεβασμό, θα το ενθαρρύνει και θα το κινητοποιεί για να ξεδιπλώσει και να εμπλουτίσει τις ιδιαίτερες δεξιότητες του.

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Για να είναι αποτελεσματικός στη διαχείριση της πολυμορφίας και των ατομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών του χρειάζεται γνώσεις, που θα του δίνουν τη δυνατότητα, να καταστρώνει στρατηγικές αντιμετώπισης και επίλυσης προβλημάτων,

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Έτσι θα αισθάνεται ότι μπορεί να ανιχνεύει και να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά ή να αξιοποιεί τις παραμέτρους, που συνδιαμορφώνουν την εικόνα του μαθητή, και του εξασφαλίζουν την επιτυχία ή την αποτυχία, την αποδοχή ή την απόρριψη, την ένταξη ή την περιθωριοποίηση.

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Ο Δάσκαλος καλείται να συμβάλει στην ένταξη των αλλοδαπών μαθητών του στην ελληνική κοινωνία. Απαραίτητη προϋπόθεση η ενημέρωση του για τη Διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Η πολυεθνικότητα, που χαρακτηρίζει το σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο αξιοποιείται θετικά, αμβλύνονται οι οξύτητες και καλλιεργείται πνεύμα συναδέλφωσης των λαών, με την ανάδειξη της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση, που αξιοποιείται ιδιαίτερα με την αξιοποίηση της δυνατότητας συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Η συμμετοχή των παιδιών σε προγράμματα, όπως αυτά της «Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», της «Αγωγής Υγείας», της «Ευέλικτης Ζώνης» και ιδιαίτερα του «Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού» γίνεται αφορμή να εκδηλωθούν ιδιαίτερες ικανότητες μαθητών, που δεν ενεργοποιούνται κατά την παραδοσιακή μαθησιακή διαδικασία.

Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας Μέσα από τη συμμετοχή στις εξωδιδακτικές δραστηριότητες καταξιώνονται συχνά «διαφορετικοί» μαθητές που εντάσσονται, ως ισότιμα μέλη, στη ζωή της σχολικής κοινότητας, μικρογραφίας της ευρύτερης κοινωνικής ομάδας στην οποία θα ζήσουν ως σκεπτόμενοι ενεργοί πολίτες.