ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Έκλειψη Ηλίου Έκλειψη Ηλίου ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο η Σελήνη παρεμβάλλεται ανάμεσα στον ήλιο και τη Γη, με αποτέλεσμα ορισμένες περιοχές.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
ΟΙ ΜΑΣΑΙ Κ.Δ..
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Μανικιούρ - Πεντικιούρ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Ιστορία Της Μόδας Και Κομμωτικής Τέχνης
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Κατακλυσμός Οι παραδόσεις πολλών λαών μιλούν για κατακλυσμούς.
Η αφήγηση του Αγαμέμνονα
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
Από την Στ‘2 την Μαρία τον Μηνά και τον Γιώργο
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period,
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΞΙΟΥ Project 2013
Η ελιά Βαρνάβας Φλωρίδης.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η ομορφότερη γυναίκα στα αρχαία χρόνια!
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΤΡΙΧΟΦΥΪΑ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ – ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ.  Η τριχοφυΐα αναπτύσσεται και στα δύο φύλλα, αλλά σημαντικό στοιχείο διαχωρισμού είναι η κατανομή της στα διάφορα.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1960 & 1970
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
 Πρόλογος  Κλασσικό ψηλό χτένισμα  Μοντέρνο ψηλό χτένισμα  Χτενίσματα με κότσους  Εικόνες: 1.Χτενίσματα με κότσους 2.Νυφικά χτενίσματα με κότσους.
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΤΑΝΙΕΛ ΛΙΛΑ Ε1
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Ερέχθειον.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
Κλεοπάτρα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2 1

Η κομμωτική τέχνη στην Αίγυπτο Οι Αιγύπτιοι έδινα πολύ μεγάλη σημασία στον καλλωπισμό τόσο στην επίγεια ζωή όσο και στην μεταθανάτια. Οι πρώτες χτένες εμφανίζονται στην Αίγυπτο το 4000 π.χ και είναι αποξηραμένα οστά ψαριών. Αιγυπτιακή ελεφάντινη χτένα. Βρέθηκε μέσα σε ένα ξύλινο κιβωτίδιο με πώμα και εσωτερικά χωρίσματα που περιείχε είδη προσωπικής φροντίδας. 2

Ο ίδιος λαός το 2000 π.χ. αναμειγνύει νερό με χυμό εσπεριδοειδών για να φτιάξει σαμπουάν. Χρησιμοποιεί λίπος και φυτικά έλαια για να σταθεροποιήσει τα μαλλιά του. Τέλος, υπάρχουν στοιχεία για τη χρήση θερμαινόμενων ράβδων σιδήρου για κίνηση στα μαλλιά από το 1500 π.χ. Για να βάψουν τα μαλλιά τους έπερναν χένα που έφτιαχναν απο τα τριμμένα φύλλα ενός φυτού.

Πίστευαν οτι οι τρίχες είναι ανθυγεινές. Βλέπουμε οτι οι γυναίκες είχαν περίτεχνα χτενίσματα με περούκες μακριές και διακοσμητικά με πολύτιμους λίθους όπως η Κλεοπάτρα και η Νεφερτίτη. Πολλες γυναίκες ξύριζαν το κεφάλι τους και φορούσαν περούκες με ίσιο καρέ έτσι δεν χαλούσε το κτένισμα. Πίστευαν οτι οι τρίχες είναι ανθυγεινές. Οι άνδρες είχαν ξυρισμένο κεφάλι και κάποιοι φορούσαν ψεύτικες κοντές γενειάδες. Έτριβαν τα μαλλιά τους με διάφορα παρασκευάσματα ( κοπριά γκαζέλλας,λίπος ιπποπόταμου, αίμα του μαύρου ταύρου) για να μην αποκτήσουν φαλάκρα και άσπρα μαλλιά. 4

5

H KOMMΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ Χρησιμοποιούσαν το calamistrum. Τυλίγαν τα μαλλιά γύρω απο ένα σωλήνα , με μια ζεστή ράβδο μέσα. Μόνο οι πλούσιοι το χρησιμοποιούσαν που είχαν υπηρέτες και το αναλάμβαναν. 6

-Ακολουθούσαν τα ελληνικά πρότυπα. -Χρησιμοποιούσαν σκόνη χρυσού. -Οι γυναίκες είχαν βαμμένα ξανθά μαλλιά ή φορούσαν περούκες απο τρίχες σκλάβων.

-Οι Κουρείς ήταν άγνωστη στη Ρώμη μέχρι το 296 π. Χ -Οι Κουρείς ήταν άγνωστη στη Ρώμη μέχρι το 296 π.Χ., όταν ο Ticinius Mena ήρθε στη Ρώμη από τη Σικελία και εισήγαγε το ξύρισμα. -Το Ξύρισμα σύντομα έγινε  μόδα και το κουρείο έγινε ο τόπος συγκέντρωσης για τους ρωμαϊκούς άνδρες.

Δεν υπάρχουν καλύτεροι προστάτες των κουρείων από τους Ρωμαίους Δεν υπάρχουν καλύτεροι προστάτες των κουρείων από τους Ρωμαίους. Συχνά αφιέρωναν αρκετές ώρες κάθε ημέρα για τα μαλλιά τους, όπου περιελάμβαναν επίσης το ξύρισμα, κούρεμα, το μασάζ,  και το μανικιούρ,  και την εφαρμογή σπάνιων αλοιφών και καλλυντικών από άγνωστους και μακρυνούς τόπους. 9

Όταν έγινε αυτοκράτορας ο Αδριανός, οι γενειάδες έγιναν  της μόδας και πάλι για έναν πολύ καλό λόγο. Ο Αδριανός είχε ένα πρόσωπο που καλύπτοταν με κονδυλώματα και ουλές. Επέτρεψε στήν γενειάδα του να αυξηθεί για να καλύψει αυτές τις ατέλειες. Ο λαός της Ρώμης μιμήθηκε τον αυτοκράτορα και μεγάλωσε τις γενειάδες τους ασχετα αν τις χρειάζονταν ή όχι.

Οι μεγάλες κυρίες της Ρώμης πήγαιναν πάντα κομμωτήριο Οι μεγάλες κυρίες της Ρώμης πήγαιναν πάντα κομμωτήριο. Μεταξύ στους σκλάβους τους, οι πλούσιοι ευγενείς είχαν ιδιωτικές tonsors, όπως της αποκαλούσαν τότε. Οι Κουρείς ήταν ιδιαίτερα βραβευθείς, όπου ένα άγαλμα στήθηκε στη μνήμη του πρώτου κουρέας της Ρώμης.

12

Η ΚΟΜΜΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ορίζοντας του ωραίου ανοίχθηκε πρώτος στην αρχαία Ελλάδα. Ο Όμηρος μείωσε τους Θεούς για να υψώσει τον άνθρωπο στην υπεροχή του ωραίου. Ο Τρωικός πόλεμος, έγινε χάριν της ωραιότητας". Οι αρχαίες Ελληνίδες θεωρούνταν, και όχι άδικα, από τις πιο όμορφες και ελκυστικές γυναίκες της εποχής τους. Ο πλούτος και η πνευματική ανάπτυξη της αρχαίας Ελλάδας έδωσε την δυνατότητα στους κατοίκους να ασχοληθούν με τον εαυτό τους και την εμφάνισή τους. 13

Οι Ελληνίδες κάλυπταν τα μαλλιά τους με τέφρα ή σκόνη ή και τα έκοβαν πολλές φορές με τα χέρια τους στις μεγάλες συμφορές. Είχαν πολλές κορδέλες για τα μαλλιά και συχνά τα τύλιγαν σε διάφανα υφάσματα και σενδόνη δηλαδή μια μαντίλα τυλιγμένη γύρω από τα μαλλιά. Στην Σπάρτη οι παρθένες είχαν μακριά και απλή κόμμωση αλλά την ημέρα των γάμων τους, η νύφη έκοβε (έκειρε) τελείως τα μαλλιά της. 14

-Τα κουρεία καθώς αναφέρει ο Όμηρος ήταν κατ' αρχήν κινητά εγκατεστημένα στο ύπαιθρο και τούτο διότι τα εργαλεία που μεταχειριζόταν ήταν μόνο δύο. Το ξυράφι (ξύρον) και το ψαλίδι (κουρίδα). -Κατά τον Αθηναίον η ψευδής κόμη (περούκα) μεταδόθηκε στην αρχαία Ελλάδα από την Κρήτη. Στην Ελλάδα όπως αναφέρει ο Λουκιανός φαίνεται ότι ήταν κοινή συνήθεια σε άνδρες και γυναίκες η ψευδής κόμη με γύρους τριχών, που τις ονόμαζαν περικεφαλαίας ή καρβάσα.

Είχαν βαμμένα κόκκινα μαλλιά με χένα και πασπαλισμένα με σκόνη χρυσού. Τα στόλιζαν με φρέσκα λουλούδια ή χρυσά λεπτά στρώματα. Οι άνδρες είχαν κοντά μαλλιά και ξύριζαν τα γένια τους σπάνια. Οι άνδρες φορούσαν μόνο όταν ταξίδευαν καπέλο, τον Πέτασο, ένα μικρό χαμηλό και στρογγυλό με γύρο ή ένα δερμάτινο σκούφο τον Πίλο. 16

Η σύγχρονη μόδα εμπνέεται από την αρχαία ελληνική παράδοση Η σύγχρονη μόδα εμπνέεται από την αρχαία ελληνική παράδοση. Πολλές διάσημες επιλέγουν αρχαιοελληνικά χτενίσματα για τις δημόσιες εμφανίσεις τους και είναι από τα πιο δημοφιλή στυλ για νύφες. Συνδυασμένο με αρχαιοελληνικά νυφικά είναι από τα πιο εντυπωσιακά και κομψά στυλ για νύφες. Οι εκδοχές του αρχαιοελληνικού χτενίσματος είναι άπειρες είτε θέλετε να πιάσετε τα μαλλιά σας κότσο, είτε προτιμάτε να τα αφήσετε ελεύθερα ή και σε πολλές παραλλαγές ενδιάμεσων στυλ. 17