ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
project: οψεις της ψυχολογιας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Η αρχή της προφύλαξης Κίμων Χατζημπίρος
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
 Τέχνη – Έκφραση - Αντίδραση.  Η Street Art αναπτύσσεται σε δημόσιους χώρους και κυρίως σε τοίχους, περιλαμβάνοντας μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών. 
ΠΛΗΡΤΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GRAFFITI
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Θ.Μ.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ 2013 – 2014 κινυρα νομου ροδοπησ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Infra-demos Commonsfest 2018.
ΤΟ GRAFFITI ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ……
Σημειολογία και σχεδιασμός
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;

 Η επιγραφική δραστηριότητα των νέων στους τοίχους εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο ενός υφέρποντος ρομαντισμού. Αντιγράφουν το μυθικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου και επιγράφουν αυτό το μυθικό στοιχείο όπως το αντιλαμβάνονται οι ίδιοι μέσα στην κοινωνία και όχι μιμούμενοι τους μεγάλους.

 Το graffiti και οι νεανικές υποκουλτούρες προσφέρουν δείγματα μιας εναλλακτικής υπόσχεσης για το πώς θα μπορούσαν να διαχωριστούν οι «τεχνητές» δράσεις από τις «φυσικές» γι’ αυτό αποτελεί περιθωριακό αλλά ζωντανό υπόγειο ρομαντισμό.

 Είναι μια ρομαντική αντίδραση απέναντι στον κυρίαρχο εργαλειακό λόγο των νεωτερικών και μετανεωτερικών κοινωνιών, στον εκβαρβαρισμό της πνευματικότητας, στην απομάκρυνση του ανθρώπου από την φύση.

 Ιστορικά η παρουσία του δεν ήταν ενιαία, αντιπροσωπεύτηκε από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και ηλικίες, στον σημερινό υπόγειο ρομαντισμό αποτελεί μια αντίδραση των εφήβων μέσα από «επιθετικά» και αισθητικά συνθήματα.

Η ΜΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ  Ο κόσμος που μεγαλώνουν οι νέοι αναγνωρίζεται ως «εμπρόθετη σκέψη» και ως «κανόνας παιχνιδιού». Ο έφηβος αντιμέτωπος με αυτόν τον κόσμο, με όπλα την μιμητική και την συναισθηματική του ικανότητα τον αναπαράγει και αναπλάθει από αυτόν.

 Ναι μεν οι νέοι μιμούνται τις φρασεολογικές κατασκευές της κοινωνίας που ζουν, αλλά αυτό το κάνουν δημιουργικά. Το πεδίο ελέγχου που δημιουργούν με τo graffiti μέσα στην κοινωνία του θεάματος ανταποκρίνεται στις βαθύτερες συναισθηματικές και ψυχοδυναμικές διεργασίες της ηλικίας τους. Είναι ένα παιχνίδι «αντανάκλασης» του δικού τους ύφους και ήθους το οποίο δεν ευθυγραμμίζεται ούτε παραλληλίζεται με εκείνο των ενηλίκων.

ΠΕΡΑ ΑΠΌ ΤΗ ΜΙΜΗΣΗ  Οι νέοι προσπαθούν να διαμορφώσουν την εσωτερική τους συνοχή ως άτομα και ως ομάδα με τρόπους που είναι κοντύτερα σε πρωτόγονους κοινωνικούς και ομαδικούς δεσμούς, παράδειγμα τέτοιας συνοχής είναι ο φαντασιακός και εξιδανικευμένος χώρος της φιλίας.

ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ  Οι φράσεις που αναγράφονται στους τοίχους στοχεύουν στην καρδιά των ανθρώπινων σχέσεων. Οι νέοι δείχνουν με το graffiti θετικά ή αρνητικά την συγκίνηση τους για τον σύγχρονο κόσμο. Η διάθεση τους επηρεάζει το ποιητικό εκφραστικό αποτέλεσμα.

 Οι νέοι βιώνουν αυτό που κοινωνιολογικά αποκαλούμε συνθήκη της διακινδύνευσης, άρα και η επιγραφική τους δράση έχει έστω και ασυνείδητη, πολιτική και κοινωνική πτυχή.  Ο διεθνής χώρος του graffiti κινείται στο περιθώριο της κοινωνίας του θεάματος και κατά κύριο λόγω αντιπαρατίθεται στην διαφήμιση και στην εμπορευματοποιημένη αξία της τέχνης.

 Από όποια πλευρά και αν δούμε την επιγραφή καταλήγουμε ότι πρόκειται για μια άσκηση ύφους και ήθους. Η λέξη είναι το μοναδικό εργαλείο για να προβάλουν την σκέψη τους.

Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΥΠΟ-ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ GRAFFITI  Φαινόμενα όπως το graffiti/street art φανερώνουν μια ιδιότυπη κοινωνική άρνηση να ομοιογενοποιηθεί πολιτισμικά η ατομικότητα ή να μπει σε τηλεκατευθυνόμενη τροχιά η συμπεριφορά της.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  Γιατί ο νέος θέλει να ταυτίσει την υπόληψή του μέσα από συνθήματα στον δημόσιο χώρο;  Τι προσπαθεί να κερδίσει μέσα από την δημόσια επιγραφή λέξεων;