H OΠΤΙΚΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Επιμέλεια Παρουσίασης: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΧΙΑΣ Σύμβουλος Σ.Ε.Π. στο ΚΕΣΥΠ Καρπενησίου Καρπενήσι 6-12-2010.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μονογραφία Επαγγέλματος
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H OΠΤΙΚΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Επιμέλεια Παρουσίασης: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΧΙΑΣ Σύμβουλος Σ.Ε.Π. στο ΚΕΣΥΠ Καρπενησίου Καρπενήσι

Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης ΓΛΩΣΣΑ Σ. Ε. Π. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Δημιουργικότητα ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ: Δημιουργικότητα<δημιουργικός<δημιουργώ< δημιουργός<(δήμος+έργον) ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ Η δημιουργία ενός νέου προϊόντος με μια χημική αντίδραση δύο ουσιών. ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Έχει νευροφυσική υπόσταση και εδράζεται στο δεξιό τμήμα του εγκεφάλου.δεξιό τμήμα Δεν είναι κάτι άυλο αλλά υλικό. ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: πυρήνας της δημιουργικότητας είναι,η αποκλίνουσα νόηση, λειτουργία που έχει χαρακτηριστικά την ποσότητα την ποικιλία και την πρωτοτυπία των προτεινόμενων λύσεων, που μπορεί να αξιολογηθεί με διάφορες τεχνικές. (Ι.Παρασκευόπουλος) ΣΤΟ Σ.Ε.Π.: Ικανότητα που πρέπει να επιδειχθεί κατά τη διαχείριση της σταδιοδρομίας ικανότητα για τα καλλιτεχνικά και τα επιχειρηματικά κυρίως επαγγέλματα αλλά όχι μόνο ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ: η ικανότητα παραγωγής πρωτότυπων μορφών. Η ομορφιά, η ατομικότητα, η μοναδικότητα, η διακινδύνευση, το πάθος. το ταλέντο. ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ: οι δημιουργοί στον Όμηρο ήταν οι τεχνίτες που κάλυπταν διάφορες υλικές ανάγκες της ζωής και ήταν ευυπόληπτα πρόσωπα. ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Η εξεύρεση λύσεων στα κοινά προβλήματα μέσω του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων π.χ. επιλογή τόπου εκδρομής

Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ είναι οι πολλές, πρωτότυπες και ποικίλες ιδέες και λύσεις. Δεν είναι μόνο «θείο δώρο», αλλά μπορείς και να την αναπτύξεις.Δεν τη συναντάς μόνο στους καλλιτέχνες αλλά και σε άλλους τομείς της καθημερινής ζωής και στο χώρο της εργασίας. Παντού όπου απαιτούνται λύσεις σε προβλήματα. Τέτοιες λύσεις π.χ. έδιναν οι δημιουργοί στην ομηρική κοινωνία, γι αυτό θεωρούνταν ευυπόληπτα πρόσωπα. Αλλά και σήμερα τα δημιουργικά άτομα θεωρούνται απαραίτητα σε όλους τους εργασιακούς χώρους και προτιμώνται. Η δημιουργικότητα ωφελεί και την ίδια τη διαχείριση της σταδιοδρομίας, γιατί βοηθά στην εξεύρεση πολλών λύσεων, στην ενεργητική συμμετοχή,και στην ενδυνάμωση του ατόμου. ψυχολογία Βιολογία Τέχνη ΣΕΠ Αρχαία Κοινωνική Αγωγή

Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΕΠ O καθηγητής μεταφέρεται στην οπτική γωνία του ΣΕΠ όταν θέσει το ερώτημα: « πώς μπορεί το συγκεκριμένο μάθημα να συμβάλει στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των μαθητών μου;» Θα το πετύχει όταν γνωρίζει ότι ο Σ.Ε.Π στοχεύει: Στην Αυτογνωσία Στην Πληροφόρηση Στην λήψη προσωπικής εκπαιδευτικής –επαγγελματικής απόφασης Στο σχεδιασμό δράσης για την υλοποίηση της απόφασης Στην απόκτηση δεξιοτήτων μετάβασης στην ενεργό ζωή

Γιατί είναι αναγκαία η οπτική του Σ.Ε.Π.; Διευκολύνει τη σύνδεση της γνώσης με την πραγματική ζωή ένα μεγάλο τμήμα της οποίας είναι η επαγγελματική δραστηριότητα Οι μαθητές ενδιαφέρονται να γνωρίσουν ότι μπορεί να έχει νόημα για τους ίδιους. Η επαγγελματική διάσταση της εκπαίδευσης τονίζεται ολοένα και περισσότερο σήμερα: « τι με μαθαίνει το σχολείο κερδίσω το βιοπορισμό μου;»

Γιατί είναι αναγκαία η οπτική του Σ.Ε.Π.; Διευκολύνει τη σύνδεση της γνώσης με την πραγματική ζωή ένα μεγάλο τμήμα της οποίας είναι η επαγγελματική δραστηριότητα Οι μαθητές ενδιαφέρονται να γνωρίσουν ότι μπορεί να έχει νόημα για τους ίδιους. Η επαγγελματική διάσταση της εκπαίδευσης τονίζεται ολοένα και περισσότερο σήμερα: « τι με μαθαίνει το σχολείο ώστε να κερδίσω το βιοπορισμό μου;»

Τι μπορώ να κάνω με αυτά που έμαθα; ΧΡΗΣΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ:

Μετατροπή της θεωρητικής γνώσης σε δεξιότητα ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ο μαθητής στο μάθημα της γλώσσας μαθαίνει τους κανόνες του γραπτού και προφορικού λόγου με μελέτη και εξάσκηση Ο μαθητής γράφει ένα άρθρο στη σχολική εφημερίδα ή παίρνει μέρος σε συζήτηση ενός θέματος. ΟΠΤΙΚΗ Σ.Ε.Π. Ο μαθητής αξιολογεί την ικανότητά του στην επικοινωνία και τη συνδέει με επαγγελματικούς στόχους.

Παραδείγματα εφαρμογής της οπτικής του ΣΕΠ στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής

Κεφ2( Κοινωνικές ομάδες) Αφόρμηση «Λόγος ένταξης σε κοιν. Ομάδες μπορεί να είναι τα κοινά ενδιαφέροντα» Οπτική ΣΕΠ (Αυτογνωσία, Πληροφόρηση) Εργασία: Ποιες ομάδες νέων δραστηριοποιούνται στην περιοχή με βάση τα κοινά ενδιαφέροντα; Ανήκεις σε κάποια ομάδα; Έχουν τα ενδιαφέροντα σχέση με το επάγγελμα;

Κεφ2( Κοινωνικές ομάδες) Αφόρμηση Σχ. 2.8: « Mε την κοινωνική εξέλιξη πολλές επαγγελματικές ομάδες εξαφανίζονται» Οπτική ΣΕΠ Αυτοπληροφόρηση Εργασία: Να συζητήσετε στην τάξη για επαγγελματικές ομάδες που χάνονται. Να κάνετε έρευνα για τα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάνονται. Μπορεί ένα παραδοσιακό επάγγελμα να αναβιώσει;

Κεφ3.4( Κοινωνική διαστρωμάτωση - κινητικότητα) Αφόρμηση «Οι συνέπειες της κοινωνικής διαστρωμάτωσης επηρεάζουν.. τη σταδιοδρομία μας» Οπτική ΣΕΠ ( κριτική αυτογνωσία) Ποια τα κοινωνικο – οικοκονομικά χαρακτηριστικά της οικογενείας σας; Ποια επίδραση πιστεύετε ότι μπορεί να έχουν στα σχέδιά σας για το μέλλον;

Κεφ 6.1( Κοινωνικά προβλήματα. Αίτια) Αφόρμηση « Συχνά οι μαθητές διακόπτουν την υποχρεωτική εκπαίδευση για να εργασθούν» Οπτική ΣΕΠ (πληροφόρηση, απαιτήσεις της επιτυχημένης σταδιοδρομίας ) Γνωρίζετε συμμαθητές σας που διέκοψαν τη φοίτηση στο Γυμνάσιο ; Ποια πιστεύετε ότι ήταν τα αίτια και ποιες οι συνέπειες για τη σταδιοδρομία τους; Τι είναι η διαβίου μάθηση και γιατί χρειάζεται;

Κεφ 12.3 Ατομικά δικαιώματα Αφόρμηση « Το Σύνταγμα προβλέπει την ελευθερία του καθένα να επιλέγει το επάγγελμα και να ασκεί οικονομικές δραστηριότητες» Δικαίωμα της εργασίας Οπτική ΣΕΠ ( Λήψη απόφασης, κριτική αυτογνωσία, πληροφόρηση) Ποιοι παράγοντες μπορεί στην πράξη να εμποδίζουν την ελεύθερη επιλογή; Έχεις σκεφθεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εξάσκηση του επαγγέλματος που σε ενδιαφέρει;

Ο πιο σημαντικός λόγος που καθιστά αναγκαία την οπτική του ΣΕΠ -ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ είναι : Ο καθηγητής είναι « επιτηδευματίας ταυτότητας». Διαμορφώνει την προσωπικότητα των μαθητών και συμβάλλει ποικιλοτρόπως στη δημιουργία της αυτοεικόνας τους, που καθορίζει τη λήψη και των αποφάσεων για τη σταδιοδρομία.

Ευχαριστώ πολύ ΣΥΖΗΤΗΣΗ