ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΤΕΥΧΟΥ. ΟΝΟΜΑΣΙΑ Νόμος Βιβλίο του Νόμου Νόμος του Μωυσέως Βιβλίο του Μωυσέως Εβρ. Τωρά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Τι είναι ο καρκίνος Ο καρκίνος (όγκος) είναι η ανώμαλη ανάπτυξη κύτταρων με αποτέλεσμα τη δημιουργία όγκων σε διάφορα σημεία του σώματος. Προέλευση της.
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Κομήτης Οι Κομήτες είναι ουράνια σώματα που σε αντίθεση με τους απλανείς αστέρες και τους πλανήτες παρουσιάζουν όψη νεφελώδη, ενώ η ύλη από την οποία συνίστανται.
Το ποτάμι Να δημιουργήσετε μια φωτοαφήγηση επιλέγοντας όποιες από τις εικόνες προτιμάτε. Στη συνέχεια να τοποθετήσετε πάνω τους ως λεζάντες αποσπάσματα.
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
23. Επιστροφή από την αιχμαλωσία:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Η περιληψη.
Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
11. Η είσοδος στη Γη της Επαγγελίας:
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ Θεοδόσης Χαρίτος Α3 – 6\4\2015 Υπεύθυνος Καθηγητής : Γεώργιος Καπετανάκης.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
ΙΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ: ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ Βιβλική Αρχαιολογία
Αφήγηση αφήγηση.
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
11. Η είσοδος στη Γη της Επαγγελίας:
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Ο ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΟΣ ΕΦΡΑΙΜ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΤΕΥΧΟΥ

ΟΝΟΜΑΣΙΑ Νόμος Βιβλίο του Νόμου Νόμος του Μωυσέως Βιβλίο του Μωυσέως Εβρ. Τωρά

ΔΙΑΙΡΕΣΗ Πεντάτευχος ονομάζονται τα πέντε πρώτα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης: ΓΓ ένεσις ΈΈ ξοδος ΛΛ ευιτικό ΑΑ ριθμοί ΔΔ ευτερονόμιο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Στην Πεντάτευχο εκτίθεται η ιστορία της Θείας Αποκαλύψεως από της δημιουργίας του κόσμου μέχρι το θάνατο του Μωυσή.

Εσωτερικές μαρτυρίες για την εξέλιξη της Πεντατεύχου: Έως τα μέσα του 18 ου αιώνα επικρατούσε η άποψη που ήθελε συγγραφέα της Πεντατεύχου το Μωυσή. Εντοπίζοντας όμως ορισμένα φιλολογικά στοιχεία διαπιστώνουμε πως η σύνθεση της Πεντατεύχου έχει πραγματοποιηθεί από έναν αριθμό συγγραφέων και σύμφωνα με τη σύγχρονη βιβλική έρευνα το γνωστό μας βιβλικό κείμενο είναι αποτέλεσμα μακραίωνης συνθέσεως.

Τα φιλολογικά στοιχεία: 1.Διπλές ή τριπλές διηγήσεις (περιπτώσεις δύο ή και τριών παραλλαγών της ίδιας ιστορίας που αλλού συμφωνούν και αλλού διαφωνούν μεταξύ τους). 2.Διαφορετική ορολογία 3.Οι πολλές αντιφάσεις (αποτέλεσμα συνθέσεως αρχικά ανεξάρτητων διηγήσεων). 4.Σταθερά χαρακτηριστικά σε κάθε γραπτό κείμενο 5.Αφηγηματική ροή 6.Ιστορικές αναφορές (συνέχεια στην επόμενη διαφάνεια)

7.Γλωσσική κατηγοριοποίηση (J και E αποτελούν προγενέστερο στάδιο του βιβλικού κειμένου ενώ P και D είναι μεταγενέστερα και εγγύτερα σε ένα ύστερο στάδιο). 8.Συσχετισμός μεταξύ των πηγών (οι νεότερες πηγές λαμβάνουν υπόψη τους τις παλαιότερες. Δηλαδή βλέπουμε ότι J και E είναι ενωμένο κείμενο που ακολουθεί ο P. O D που έπεται βρίσκεται σε μεγαλύτερη συμφωνία με το αρχαιότερο κείμενο JE παρά με τον P). 9.Αναφορές σε άλλα βιβλικά κείμενα 10.Σημεία εκδοτικών επεμβάσεων (τα αρχικώς ανεξάρτητα κείμενα συνυφάνθηκαν από εκδότες που στη βιβλική έρευνα ονομάζονται αναθεωρητές ή συντάκτες-R).

Το περιεχόμενο των ιστορικών αναφορών: J E P D Νότιο Βασίλειο (Ιούδας) Βόρειο Βασίλειο (Ισραήλ) Περιέχει όλες τις φυλές εκτός από του Ιούδα Από την πλειοψηφία των ερευνητών θεωρείται μεταιχμαλωσιακός Συνδέεται όμως με αναφορές στην προαιχμαλωσιακή περίοδο, πιθανώς εκείνη του Εζεκία ( π.Χ.) που είναι ο πρώτος μεταρρυθμιστής του Ιούδα. Τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται τοποθετούνται κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Ιωσία ( π.χ.). Το βιβλίο του Νόμου έχει ξεχωριστή θέση.

Χαρακτηριστικά στοιχεία που βοήθησαν στην τελική σύνθεση των κειμένων:  Επανάληψη  Ύπαρξη συμβιβαστικών φράσεων  Σχήματα πλαισίωσης  Κείμενα που αποδίδονται στον R  Βαθμός ολοκληρώσεως των κειμένων

Η θεωρία περί πηγών: Η παραδοσιακή άποψη αναφέρει το Μωυσή ως συγγραφέα της Πεντατεύχου.

Η υπόθεση περί παρεμβολών:  Hugo Caro: εφόσον ο επίλογος του Δευτερονομίου αναφέρεται στ Μωυσή δεν είναι δυνατόν να τον έχει γράψει ο ίδιος, αλλά το βιβλίο έχει γράψει ο Ιησούς του Ναυή.  Andreas Bodenstein: αναφέρεται σε γλωσσικούς κυρίως λόγους και υποστηρίζει πως δεν μπορεί να έχει αναφερθεί ο ίδιος ο Μωυσής στο θάνατό του.  Hobbes: αρνήθηκε την προέλευση της Πεντατεύχου από το Μωυσή εκτός των τεμαχίων που αποδίδονται αποκλειστικά στο Μωυσή.  Spinoza: αρνήθηκε και αυτός την προέλευση της Πεντατεύχου από το Μωυσή και υποστήριξε ότι μαζί με τα βιβλία που ακολουθούν αποτελούν εκτεταμένη συναφή ιστορική εργασία συντάκτης της οποίας είναι ο Έσδρας.  Richard Simon: αναφέρεται σε επαναλήψεις, μη συνοχή διηγήσεων και διαφορές ύφους.  Γενικά, επικρατεί η άποψη ότι η Πεντάτευχος δεν έχει συγγραφεί αποκλειστικά από το Μωυσή, αλλά στον πρωταρχικό πυρήνα έχουμε παρεμβολές μεταγενέστερων συντακτών.

Η υπόθεση περί γραπτών μνημείων: η θεωρία περί δύο πηγών: JJ ean Astruc: υποστηρίζει ότι ο Μωυσής συνέταξε το βιβλίο της Γενέσεως επί τη βάση δύο κύριων πηγών, J και E βασιζόμενος στην εναλλαγή των θεϊκών ονομάτων στο κείμενο. Θεωρείται ο εισηγητής της θεωρίας περί δύο πηγών.

Η περί αποσπασμάτων θεωρία:  Alexander Geddes: υποστήριξε ότι η Πεντάτευχος αποτελούταν από πολυάριθμα αρχικώς αποσπάσματα που ενώθηκαν από έναν συντάκτη χωρίς πιθανότατα τη συμμετοχή του Μωυσή.  De Wette: αναφέρει τα ίδια μόνο με τη διαφοροποίηση πως το αρχικό κείμενο αποτελούσαν τα βιβλία της Γενέσεως και της Εξόδου και στο οποίο προστέθηκαν σταδιακά τα υπόλοιπα τμήματα ή τεμάχια της Πεντατεύχου.

Η περί συμπληρωμάτων θεωρία: Θεωρείται πως συμπληρώματα προστέθηκαν σε μία βασική πηγή του όλου βιβλίου. Η πηγή αυτή συγκροτήθηκε κατά την περίοδο μετά το Μωυσή και έφερε ελωχιμιστικό χαρακτήρα με γιαχβιστικά συμπληρώματα αργότερα.  Κύριος εκφραστής της θεωρίας είναι ο H. Ewald.

Η νεότερη υπόθεση περί γραπτών μνημείων: η θεωρία περί τεσσάρων πηγών: Σύμφωνα με τη θεωρία η Πεντάτευχος είναι αποτέλεσμα ενώσεως αρχικώς ανεξάρτητων και εκτεταμένων αφηγηματικών πηγών.  Κύριοι εκφραστές είναι οι: Ilgen, Graf, Kuenen, Wellhausen και Hupfeld που είναι και ο εισηγητής της θεωρίας.  Hupfeld: Ε 1,Ε 2, J μετά από επεξεργασία ενώθηκαν από τον R. Αναγνωρίζει τέσσερις πηγές στο βιβλίο της Γενέσεως: P ή E 1, E ή E 2, J,D.  Wellhausen: θεωρεί ως παλαιότερο ιστορικό έργο και βασική πηγή τον J που τοποθετεί στον 9 ο αιώνα π.Χ.

Για τον Wellhausen: J- Νότιο Βασίλειο (850π.Χ.)E- Βόρειο Βασίλειο (750π.Χ.) Ονομάζει το Θεό Γιαχβέ και αναφέρεται από τη δημιουργία ως το θάνατο του Μωυσή. Έχουμε υπεροχή της Χεβρώνας και της φυλής του Ιούδα. Ονομάζει το Θεό Ελωχίμ και αναφέρεται στην ιστορία του Αβραάμ. Τονίζεται η σημασία της Βαιθήλ και η εμφάνιση του Εφραίμ ως πραγματικού κληρονόμου των Επαγγελιών.

Κατά τον Wellhausen οι πηγές J E ενώθηκαν τον 7 ο αιώνα από τον R 1 που πλέον ονομάζεται R JE και προστέθηκε σε αυτό το κείμενο η πηγή D από τον R 2. Έτσι έχουμε το κείμενο JED. Η πηγή Q (ανεξάρτητη ιερατική αφήγηση), δηλαδή P ( Ιερατικός Κώδικας) εντάχθηκε στο JED και διαμόρφωσαν τη Πεντάτευχο.