«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου 2015. Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΘΕΜΑΤΑ: ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
2 ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου: «Επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στη ζωή του σχολείου» 2ο Γυμνάσιο Νέας.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
E2 Τάξη Τίτλος προγράμματος: «Ασφάλεια στο διαδίκτυο»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου 2015

Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να σας παρουσιάσουμε το πρόγραμμά μας, που έχει τίτλο: «Παίζουμε μπάλα στο διάλειμμα;»

Οι άνθρωποι από την αρχαιότητα παίζουν παιχνίδια.

Οι αρχαίοι φιλόσοφοι και παιδαγωγοί κατανόη- σαν την αξία του παιχνιδιού. Πίστευαν ότι μέσα από το ομαδικό παιχνίδι το παιδί εξελίσσεται σε ολοκληρωμένη προσωπικότητα, ικανή να αντιμετωπίσει τα ζητήματα της ζωής και γι’ αυτό το είχαν εντάξει στο πρόγραμμα αγωγής των παιδιών.

 Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή μας μέσα στο δημοτικό σχολείο, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική μας ανάπτυξη.  Μέσα από το παιχνίδι, εμείς τα παιδιά, έχουμε τη δυνατότητα να δράσουμε ελεύθερα, να αναπτύξουμε τις σωματικές μας ικανότητες (όπως τη μυϊκή μας δύναμη, την ισορροπία, τον συντονισμό των κινήσεών μας), τη γλωσσική μας ικανότητα.  Οξύνουμε τη σκέψη μας, την κρίση, τη λογική. Εξερευνούμε τον υλικό κόσμο, εκφράζουμε τα συναισθήματά μας.  Το παιχνίδι μας δίνει την ευκαιρία: 1) να αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στις ικανότητές μας 2) να κοινωνικοποιηθούμε 3) να μάθουμε να συνεργαζόμαστε.

Στη σχολική ηλικία υποχωρεί το ατομικό παιχνίδι και σταδιακά αντικαθιστάται από το ομαδικό παιχνίδι. Μέσω του ομαδικού παιχνιδιού, μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε αρμονικά με τους άλλους και να βρίσκουμε τρόπους επίλυσης των διαφόρων συγκρούσεων που μπορούν να προκύψουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Κατά την περίοδο αυτή κυριαρχεί το παιχνίδι κανόνων. Αυτό το είδος παιχνιδιού συνήθως αναφέρεται σε παιχνίδια με συγκεκριμένη δομή, οργάνωση και οριοθετημένους κανόνες. Οι κανόνες πρέπει να γίνονται αποδεκτοί και να τηρούνται από τους συμμετέχοντες, ενώ η μη αποδοχή και τήρησή τους οδηγεί σε κάποια «ποινή». Το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η έλλειψη παιχνιδιού από τη ζωή του παιδιού θεωρείται ένδειξη κάποιας ψυχικής ή συναισθηματικής διαταραχής.

 Να προβληματιστούμε όλοι οι μαθητές και να βρούμε τρόπους δημιουργικής ενασχόλησης και παιχνίδια (πέρα απ’ τα γνωστά) για τον χρόνο των διαλειμμάτων στον χώρο της αυλής του σχολείου.  Να μάθουμε να προγραμματίζουμε δημιουργικά το διάλειμμά μας.  Να τηρούμε τους κανόνες για την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.

 Να αναπτύξουμε πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.  Να κοινωνικοποιηθούμε μέσα από το παιχνίδι.  Να μάθουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους.  Να αποκτήσουμε γνώσεις και δεξιότητες.  Να χαρούμε και να ψυχαγωγηθούμε.

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων παρατηρούνταν μικροατυχήματα κυρίως μικρών παιδιών από τις μεγάλες και βαριές μπάλες ποδοσφαίρου ή μπάσκετ. Έτσι ο σύλλογος δασκάλων, για δική μας ασφάλεια, στην αρχή απαγόρευσε τα παιχνίδια με τις μπάλες. Παρατηρήθηκε όμως το εξής: Πολλά παιδιά συνέχισαν το «ποδόσφαιρο» αλλά αντί για μπάλα κλοτσούσαν άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού, κουκουνάρια ή ό,τι έβρισκαν με αποτέλεσμα να συνεχιστούν οι μικροτραυματισμοί των συμμαθητών μας.

Μπροστά στο πρόβλημα αυτό, ο σύλλογος δασκάλων συνεδρίασε και συζήτησε το θέμα. Έτσι αποφάσισε: (υπ’ αριθμ 21 / πρακτικό) 1. Να δίνονται μπάλες στα διαλείμματα αλλά μόνο μαλακές από σφουγγάρι ή αερόμπαλες που δεν προκαλούν τραυματισμούς. 2. Να οριοθετηθεί ο χώρος της αυλής ανάλογα με την τάξη για να μην υπάρχει συνωστισμός σε συγκεκριμένα σημεία. 3. Κάθε τάξη να έχει από δύο μπάλες και ένα σχοινάκι για παιχνίδι.

Ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες όπως:  παραγωγή γραπτών κειμένων (καταγράψαμε τα παιχνίδια και τους κανόνες τους)  εικαστικές δραστηριότητες (ζωγραφική)  έρευνα (μοιράσαμε ερωτηματολόγιο για τα παιχνίδια στην αυλή)  παιχνίδια μέσα και έξω από την τάξη

Ομάδα 1Ομάδα 2Ομάδα 3Ομάδα 4 ΠαιχνιδιάρεςΑνίκητοιΚαλύτεροιΣκεφτικοί ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ Αρχικά χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες των πέντε ατόμων:

Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι: Μέσα σε ένα λεπτό, όποια ομάδα έγραφε τα πιο πολλά παιχνίδια που παίζουμε με μπάλα στην αυλή, θα κέρδιζε.

Παιχνίδια στην αυλήΠαιχνίδια που σκεφτήκαμε Ποδόσφαιρο – Μπάσκετ-ΒόλεϊΚυνηγητόμπαλα Μήλα Τα τρελά Ρούμπος Τα ζώα ή ΨείρεςΑμπάριζα Άρρωστος βαριά άρρωστος Μπέιζμπολ ΤζαμίΡίκια ρίκια Βόμβα Το κορόιδο Ελαφάκι Στόχος (μπόουλινγκ) Το γερμανικό Τα αυγά Τα αριθμάκια Πίκο

Στη συνέχεια η κάθε ομάδα έπρεπε να περιγράψει τους κανόνες ενός παιχνιδιού από αυτά που είχε ήδη αναφέρει, σε ένα ειδικό έντυπο, ακολουθώντας κάποιες οδηγίες.

4 o Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας Δ 2 ΄τάξη / Σχολ. Έτος «Σχολική Αυλή- Διάλειμμα» Ομάδα: ……………… Περιγράφουμε πώς παίζουμε στην αυλή του σχολείου μας το παιχνίδι……………………

Θέλοντας να μάθουμε ποια παιχνίδια παίζουν οι μαθητές των άλλων τάξεων στο διάλειμμα, σκεφτήκαμε να τους κάνουμε κάποιες ερωτήσεις. Έτσι μοιράσαμε το παρακάτω ερωτηματολόγιο.

1. Είμαι: Κορίτσι  Αγόρι  2. Πηγαίνω: Α τάξη  Β τάξη  Γ τάξη  Δ τάξη  Ε τάξη  ΣΤ τάξη  3. Προτιμάς παιχνίδια που παίζονται: σε εσωτερικό χώρο (σπίτι, αίθουσα κ.τ.λ.);  σε εξωτερικό χώρο (αυλή, γήπεδο, πάρκο κ.τ.λ.); 

4. Παίζεις παιχνίδια στο διάλειμμα στην αυλή του σχολείου; ΝΑΙ  ΟΧΙ  5. Αν ναι, ποιο παιχνίδι παίζεις συνήθως; _____________________________________ 6. Γιατί είναι καλό να παίζεις στο διάλειμμα; _____________________________________

Από τάξη σε τάξη λοιπόν, μοιράσαμε το ερωτηματολόγιο που είχαμε συντάξει, και αφού κάναμε ομαδικά την αποδελτίωση, σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα:

Σκεφτήκαμε και καταγράψαμε όλοι μαζί, σε ηλεκτρονική μορφή, τους λόγους για τους οποίους είναι καλό τα παιδιά να παίζουν στο διάλειμμα και σας τους παρουσιάζουμε.

Βγήκαμε λοιπόν έξω και αφού βρήκαμε το κατάλληλο σημείο, στήσαμε το παιχνίδι μας. Συμφωνήσαμε ποιο παιχνίδι θα παίξουμε… Δεσμευτήκαμε στην τήρηση των κανόνων… Παίξαμε δίκαια…..

Μας άρεσε πολύ γιατί…. Συμμετείχαμε με χαρά σε όλες τις δραστηριότητες δημιουργώντας έργα ατομικά και ομαδικά (ζωγραφιές, κείμενα, παιχνίδι). Μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλο. Βελτιώθηκαν οι σχέσεις μεταξύ μας αλλά και με τον δάσκαλό μας. Μάθαμε να αντιμετωπίζουμε τις συγκρούσεις μεταξύ μας με κατανόηση. Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα και στηρίζουμε, όσο μπορούμε, άτομα που χρειάζονται βοήθεια.

 Παίξαμε με συμμαθητές συμμαθήτριες, φίλους αλλά και νέους φίλους…  Σκεφτήκαμε και παίξαμε νέα παιχνίδια με την μπάλα  Μάθαμε, τί μπορούμε και τί δεν μπορούμε να κάνουμε…  Μάθαμε ότι όλοι οι παίκτες είναι ίσοι, έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και παίζουν δίκαια…  Χαρήκαμε! Ευχαριστηθήκαμε!!!.