ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Η ιστορία του Πέπε.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Τζάκλιν Ουίλσον : Γεννήθηκε το 1945 στο Μπαθ. Εργάστηκε σε εκδοτικό οίκο, δούλεψε ως δημ/φος προτού ασχοληθεί επαγγελματικά με τη συγγραφή.
Το Πασχα.
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Πάσχα!.
Η συνταγή της νεότητας!.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
Ασφαλή χρήση διαδικτίου ΓεωργίακαιΈλενα. Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές λεπτομέρειες στο διαδίκτυο Δεν αποκαλύπτω σε κανέναν, ούτε και στους καλύτερους.
“ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ” 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΟΛΓΑ Είναι Κυριακή πρωί και η Όλγα έχει ξυπνήσει. Πηγαίνει στη μαμά της και την ρωτάει αν μπορεί να πάει στον φούρνο.
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
 Ήταν κάποτε, μία παρέα παιδιών που συναντήθηκε σε μια όμορφη παραλία. Ενώ τα παιδιά συζητούσαν, άκουσαν βήματα. Κρύφτηκαν πίσω από τα αρμυρίκια, γιατί.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Άκου τι είπαν.
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Η συνταγή της νεότητας!.
Των Αποστόλη Σαρρή & Γιάννη Στεργίου
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΑΚΗΣ 25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ1.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
ΤΟ ΖΩΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ Παναγιώτα Ττόφα Ε΄
Τα παραμύθια μας 1η προσπάθεια.
Το αγαπημένο μου μέρος Άννα-Νίκος Δ
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΙΩΤΑ 24/9/2015 Ε’1.
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, κυρίως σε παιδικά προγράμματα Έργα  Ο μεσαίος τοίχος  Η τριλογία της λεωφόρου  Δεκεμβριανή νύχτα  Πατέρας και γιος  Η σφεντόνα του Δαβίδ Κριτική  Τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Πεζογραφίας το 1980, με το κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου (2002) και με το Βραβείο Παιδικού Βιβλίου (2002) του περιοδικού Διαβάζω για το βιβλίο του Η σφεντόνα του Δαβίδ.

 Θέμα  Το διήγημα αναφέρεται στο θέμα της σφαγής του πασχαλινού οβελία, προκειμένου να τηρηθεί το αντίστοιχο έθιμο.  Μήνυμα  Τα χαρμόσυνο μήνυμα της Λαμπρής είναι η αγάπη για όλον τον κόσμο. Το μήνυμα αυτό που επαγγέλλεται το Πάσχα ταυτίζεται απόλυτα με τα φιλοζωικά αισθήματα κάποιων ανθρώπων αλλά επισφραγίζεται με τη σφαγή ανυπεράσπιστων ζώων.  Δομή  Ενότητα 1 η : «Ακριβώς ένα μήνα…. δυνατό»: Η απόκτηση του αρνιού  Ενότητα 2 η : «Έτσι έγινε με τ’ αρνί… Ήταν ήσυχος»: Το αγρόκτημα του κυρ Διονυσάκη  Ενότητα 3 η : «Η άνοιξη ερχόταν… να το κάνω αυτό»: Προετοιμασίες για το Πάσχα  Ενότητα 4 η : «Ο κουρέας… Μεγάλου Σαββάτου»: Προσπάθεια εύρεσης κάποιου να σφάξει το αρνί  Ενότητα 5 η : «Το πρωί … την πήρανε τα γέλια»: Η απόπειρα σφαγής και η τελική διάσωση του αρνιού

 Πρόσωπα  Τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στο κείμενο είναι ο κυρ Διονυσάκης, η γυναίκα του η κυρά-Μαρία, ο φίλος του και κουρέας Τάκης Μπίμπας, τα παιδιά του, ο φίλος που συνάντησε στο τρένο και ο γείτονάς του.  Χαρακτηρισμός προσώπων  Κυρ Διονυσάκης  Ο κυρ Διονυσάκης είναι ένας φιλήσυχος άνθρωπος, άκακος και ήπιος. Δεν έχει κάνει ποτέ κακό σε κανέναν, άνθρωπο ή ζώο. Από την αρχή του διηγήματος προσπαθεί να διασφαλίσει ότι κάποιος άλλος θα σφάξει το αρνί της Λαμπρής. Όταν αυτός που θα του το έσφαζε δεν στάθηκε συνεπής στο ραντεβού του, και καθώς εξάντλησε κάθε ενδεχόμενο κάποιος άλλος να το σφάξει για χάρη του, κάνει προσπάθειες να ξεπεράσει τον καλοκάγαθο εαυτό του, μάταια όμως. Επαναλαμβάνει διαρκώς τη φράση «εγώ ποτέ στη ζωή μου δεν έχω σηκώσει χέρι σε ζωντανό», δίνοντας εύγλωττα τα στοιχεία που συνιστούν την προσωπικότητά του: τα φιλάνθρωπα και φιλόζωα συναισθήματά του. Στην προσπάθειά του να πάρει την απόφαση να σφάξει το αρνί, βασανίζεται πολύ, προσπαθεί και πιέζεται αλλά νιώθει σαν δολοφόνος, κάτι που απορρίπτει για τον εαυτό του. Όταν πλέον συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να αλλάξει, ότι η αγάπη του για κάθε ζωντανό είναι σημαντικότερη από την εξασφάλιση του πασχαλινού οβελία, βλέπει τη ζωή όμορφη. Ανακοινώνει στη γυναίκα του πως δεν αλλάζει κι όλα παίρνουν ξανά την ήρεμη πορεία που είχαν πριν από την εμφάνιση του αρνιού.

 Κυρά- Μαρία  Πρόκειται για καλοκάγαθη γυναίκα, που της αρέσει η ζωή της στο αγρόκτημα, είναι νοικοκυρά και κρατά τα πατροπαράδοτα έθιμα. Δείχνει μια ανυπομονησία να τελειώνει η δυσάρεστη υποχρέωση της σφαγής του αρνιού και τότε πιέζει τον άνδρα της. Εντούτοις, τρομάζει όταν ο τελευταίος δείχνει αποφασισμένος να κάνει την πράξη που τόσο επιμελώς απέφευγε. Η ανακούφισή της φαίνεται από το γέλιο της, όταν συνειδητοποιεί ότι ο άνδρας της δεν μπορεί να αλλάξει.  Τάκης Μπίμπας  Ο κουρέας φαίνεται να ενδιαφέρεται μόνο για δύο πράγματα: να πουλήσει όσο το δυνατόν περισσότερους λαχνούς, όταν έβγαλε σε λαχειοφόρο το αρνί του, και να κερδίζει στο τάβλι. Παρότι πολλές φορές έδωσε το λόγω του ότι θα έσφαζε το αρνί του κυρ Διονυσάκη, όχι μόνο δε στάθηκε συνεπής στην υπόσχεσή του, αλλά επιπλέον έφυγε για διακοπές. Η αδιαφορία του για τις υποχρεώσεις του φαίνεται και από το γεγονός ότι πήγε εκδρομή, αφήνοντας το σκυλί του δεμένο και νηστικό.  Γείτονας  Ο γείτονας φαίνεται ότι μοιράζεται τα ίδια με τον κυρ Διονυσάκη φιλόζωα συναισθήματα. Ενώ δείχνει έτοιμος να κάνει όποια χάρη του ζητήσει ο γείτονάς του, εντούτοις για την σφαγή του αρνιού ανθίσταται σθεναρά, γιατί, όπως υποστηρίζει δεν έχει σκοτώσει στη ζωή του ούτε κουνούπι.

 Χρόνος- Τόπος  Το διάστημα ένα μήνα μέσα στον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα κα στο περιβάλλον του κουρείου, του αγροκτήματος λίγο έξω από την πόλη του κυρ Διονυσάκη και του σπιτιού του.  Τεχνικές αφήγησης  Αφήγηση- περιγραφή  Διάλογος  Ελεύθερος πλάγιος λόγος  Εσωτερικός μονόλογος  Γλώσσα  Απλή, λιτή και απέριττη, καθημερινή.  Ύφος  Απλό, χιουμοριστικό

 Εκφραστικά μέσα  Υπερβολή  Χιούμορ  Λαϊκές εκφράσεις  Προσωποποιήσεις  Μεταφορές  Παρομοίωση  Εικόνες  Επανάληψη  ΕΡΓΑΣΙΑ  Βρείτε δύο σημεία του κειμένου στα οποία να φαίνεται το χιούμορ του συγγραφέα.