ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2014-2015 Α. Κί. ΔΑ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ 7 Φεβρουαρίου 2015 Δρ Ειρήνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διδακτική της Πληροφορικής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Α. Κί. ΔΑ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ 7 Φεβρουαρίου 2015 Δρ Ειρήνη Χατζηλουκά - Μαυρή Αν. ΠΛΕ Λάρνακας - Αμμοχώστου

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ διάλογος έννοιες «π ολιτική » θέμα π ολιτική

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ έννοιες - εννοιολόγηση εννοιών [...] εννοιολόγηση εννοιών - π οικίλα συν - κείμενα / νοήματα

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΜΑ εναλλακτικά ! Τα « δεν θα » και τα « θα » της παρουσίασης...  Δεν θα γίνει παρουσίαση των κειμένων που έχουν ήδη αναρτηθεί στο διαδίκτυο ( ιστοσελίδα ΥΠΠ - ΔΔΕ ).  Δεν θα απολυτοποιηθεί το υπό συζήτηση θέμα.  Δεν θα δοθούν απαντήσεις στην εργαλειακή πτυχή του θέματος.  Θα επιχειρηθεί μία εναλλακτική διαχείριση του θέματος.  Θα επιλεχθεί μία διαλεκτική οπτική του θέματος ( πολυ -).  Θα αναδειχθεί μία διεπιστημονική προσέγγιση του θέματος, αντλώντας από τις επιστήμες της εκπαιδευτικής διοίκησης, ανάπτυξης και βελτίωσης της σχολικής μονάδας και τη θεωρία των γραμματισμών, με βάση την εμπειρία.

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ( εναλλακτικής ) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ  Ένας κύβος ως εισαγωγή...  Αφήγηση μίας πραγματικής ιστορίας  Μία... όψη του κύβου  Η επίσημη οπτική ( ΥΠΠ )  Ο κύβος ως κατακλείδα...  Και το κλείσιμο της ιστορίας !

Ο ΚΥΒΟΣ ΩΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ... ... και οι πολλαπλές όψεις ( οπτικές ) του θέματος : εκπαιδευτικές - παιδαγωγικές - διδακτικές - μαθησιακές, πολιτικές - ιδεολογικές - κοινωνικές, φιλοσοφικές, ακαδημαϊκές - επιστημονικές... ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΨΕΙΣ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΥΒΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ !

ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (5 Φεβρουαρίου 2015) /1  Το νόημα της ιστορίας, σε σχέση με το υπό συζήτηση θέμα, είναι ότι... Αφηγείται μία Διευθύντρια, τρία χρόνια μετά από την προαγωγή της και την τοποθέτησή της σε συγκεκριμένη σχολική μονάδα, όπου και υπηρετεί ακόμα : « Όταν πρωτοήρθα στο σχολείο, έκρινα ορθό να αποδεκτώ το σχολικό όραμα που είχε σχεδιάσει και προωθήσει η προηγούμενη διευθύντρια, η οποία αποτελούσε και αποτελεί εμβληματική προσωπικότητα στον δήμο όπου εργάζομαι. Ο στόχος του σχολείου ήταν « να γίνει / να είναι το σχολείο της χαράς ». Όταν η « περίοδος επιβίωσής μου » στο νέο σχολικό περιβάλλον και από τη νέα μου θέση παρήλθε, άρχισα να προβληματίζομαι. Με απασχολούσε το εξής ερώτημα : « και τώρα τι ;». Άρχισα να συνομιλώ με εκπαιδευτικούς και παιδιά, εστιάζοντας στο « είμαι χαρούμενος / η, γιατί...». Μία μαθήτρια έδωσε νέα δυναμική στον προβληματισμό μου, όταν απάντησε ως εξής : « είμαι χαρούμενη σήμερα, γιατί μπόρεσα να μάθω να παίζω ένα τραγούδι στον αυλό [...]»

ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (5 Φεβρουαρίου 2015) /2  Νοήματα της ιστορίας, σε σχέση με το υπό συζήτηση θέμα, μπορεί να είναι τα εξής : « Όταν πρωτοήρθα στο σχολείο, έκρινα ορθό να αποδεκτώ το σχολικό όραμα που είχε σχεδιάσει και προωθήσει η προηγούμενη διευθύντρια, η οποία αποτελούσε και αποτελεί εμβληματική προσωπικότητα στον δήμο όπου εργάζομαι. Ο στόχος του σχολείου ήταν « να γίνει / να είναι το σχολείο της χαράς ». Όταν η « περίοδος επιβίωσής μου » στο νέο σχολικό περιβάλλον, από τη νέα μου θέση παρήλθε, άρχισα να προβληματίζομαι. Με απασχολούσε το εξής ερώτημα : « και τώρα τι ;». Άρχισα να συνομιλώ με εκπαιδευτικούς και παιδιά, εστιάζοντας στο « είμαι χαρούμενος / η, γιατί...». Μία μαθήτρια έδωσε νέα δυναμική στον προβληματισμό μου, όταν απάντησε ως εξής : « είμαι χαρούμενη σήμερα, γιατί μπόρεσα να μάθω να παίζω ένα τραγούδι στον αυλό [...]»

ΜΙΑ... ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ /1  Η « Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα » ( ως κείμενο σε ένα υπερκείμενο...) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΜΙΑ... ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ  Η « Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα » ( ως κείμενο σε ένα υπερκείμενο, αλλά και αντίστροφα, ως υπερκείμενο με τα δικά του κείμενα...) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ α π οτελεσματικό σχολείο α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία […]

ΜΙΑ... ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ και ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ α π οτελεσματικό σχολείο α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία Ποια η σχέση του στόχου υπό έμφαση « ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ » με τις συγκεκριμένες έννοιες ; […]

ΜΙΑ... ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ και ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ, μέσω αναστοχασμού.../1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ α π οτελεσματικό σχολείο α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία Ποια η σχέση του στόχου υπό έμφαση « ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ » με τις συγκεκριμένες έννοιες ; […]

ΜΙΑ... ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ και ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ, μέσω αναστοχασμού.../2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ α π οτελεσματικό σχολείο α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία Ποια η σχέση του στόχου υπό έμφαση « ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ » με την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ; […]

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /1  Τι έδειξε « το πείραμα με τις σημειώσεις »:

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /2 ΤΤι έδειξε « το πείραμα με τις σημειώσεις »: «« H παρέμβαση από τον δάσκαλο προς τον μαθητή, με σκοπό να μάθει.» «« Διαμεσολάβηση στη σχολική τάξη, από τον διδάσκοντα προς τον διδασκόμενο, συστηματικά και μεθοδικά.» «« Προϊόν της σχέσης που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές του, όταν αυτοί τον εμπιστεύονται και όταν αυτός τους στηρίζει συνεχώς.» «« Κατάσταση » που απαιτεί τον χώρο και τον χρόνο της, για να διαμορφωθεί και να καρποφορήσει, σε διάφορα συγκείμενα.» «« Μάθημα που δεν προκαλεί σύγχυση και δεν πέφτει στο κενό ». «« Μάθημα που αφήνει « γεύση επιτυχίας » σε εκπαιδευτικό και μαθητή.» «« Διαδικασία που προάγει τη δημιουργική και την κριτική σκέψη.» «« Η διδασκαλία που έχει αποτέλεσμα.» «« Ό, τι κάνει διδάσκοντας ένας αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και λογοδοτεί γι ’ αυτό, σε γονείς - κοινωνία.» [[…]

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /3  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »:

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /4  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: μάθηση εκπαιδευτικός μαθητής διδακτικοί στόχοι αξιολόγηση διδακτικές δραστηριότητες δεξιότητες στάσεις- συμπεριφορές γνώσεις ενσυναίσθηση ενθάρρυνση ενθουσιασμός διαχείριση διδακτικού χρόνου κατ’ οίκον εργασία ποιότητα διδασκαλίας

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /5  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: στόχοι μέθοδοι τεχνικές στρατηγικές δεξιότητες αξιολόγηση

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /6  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: στόχοι ομαδική εργασία καθοδήγησηεξατομίκευση διαφοροποίηση αξιολόγηση

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /7  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: στόχοι ανάγκες περιβάλλον τάξης οργάνωση τάξης διδακτικός χρόνος αξιολόγηση

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /8  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: στόχοι συνεργασία αλληλεπίδραση διερεύνηση αναστοχασμός αξιολόγηση

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /9  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: στόχοι σαφήνεια εμπέδωση «σκαλωσιά» αυτο-αξιολόγηση αξιολόγηση

στόχοι αξιολόγηση Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /10  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »:

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /11  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: δάσκαλος μάθηση μαθητής δάσκαλος μάθηση γονείς μαθητής

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /12  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: σχεδιασμός διδασκαλίας εφαρμογή σχεδίου αξιολόγηση εφαρμογής ε π ανασχεδιασμός διδασκαλίας εφαρμογή βελτιωμένου σχεδίου

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /13  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: ΜΑΘΗΤΗΣ έφεση ικανότητα π αρώθηση ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ π οσότητα π οιότητα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ οικογένεια φίλοι τάξη σχολείο κοινωνία ΜΑΘΗΣΗ γνώσεις δεξιότητες συμ π εριφορές στάσεις

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /14  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: ε π ί π εδο εκ π αιδευτικού συστήματος ε π ί π εδο σχολείου ε π ί π εδο τάξης ε π ί π εδο μαθητή

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /15  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία α π οτελεσματικό σχολείο

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /16  Τι έδειξε « το πείραμα με τα σχήματα »: α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία α π οτελεσματικό σχολείο α π οτελεσματικός διευθυντής α π οτελεσματικός δάσκαλος α π οτελεσματική διδασκαλία α π οτελεσματικό σχολείο

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /17  Τι φαίνεται σε έναν νοητικό χάρτη : Effective teaching Constructivism Differentiation

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /18  Τι λέει ένας λειτουργικός ορισμός : « A ποτελεσματική διδασκαλία» είναι μία σύνθετη έννοια που σχετίζεται με τη μάθηση ως διαδικασία και ως προϊόν.

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /19  Τι αναδεικνύει ένας μαθητής :

Τι είναι « αποτελεσματική διδασκαλία »; /20  Τι τεκμηριώνουν ειδικοί ερευνητές - επιστήμονες : (Kyriakides, Creemers & Antoniou, 2009 )

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΠΤΙΚΗ ( ΥΠΠ ) ... και επιλεκτικά απορρέοντα σημεία που ενδιαφέρουν ως εμπειρία /1: O όρος « μαθησιακά αποτελέσματα » αναφέρεται σε γνώσεις, στάσεις, συμπεριφορές και δεξιότητες που επιδιώκεται να αποκτήσουν οι μαθητές μέσα από την εφαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΠΤΙΚΗ ( ΥΠΠ ) ... και επιλεκτικά απορρέοντα σημεία που ενδιαφέρουν ως εμπειρία /2: Η « βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων » αφορά σε : - ενδυνάμωση της αυτοεικόνας των μαθητών - ενίσχυση του κύρους των εκπαιδευτικών - ανάπτυξη της αυτονομίας και πρόοδο των σχολικών μονάδων - αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και της κοινωνίας - [...]

Η κάθε σχολική μονάδα ενθαρρύνεται : 1.να επικεντρωθεί σε μια σημαντική μαθησιακή προτεραιότητα 2.να δώσει έμφαση σε συγκεκριμένες διαστάσεις του σχολείου και τάξης που θα επιδράσουν θετικά στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και 3.να επιλέξει η ίδια όσες εισηγήσεις θεωρεί τις πιο κατάλληλες, για να προωθήσει τον υπό έμφαση στόχο. Πώς αναμένεται να εργαστεί φέτος η κάθε σχολική μονάδα;

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΠΤΙΚΗ ( ΥΠΠ ) Το εκπαιδευτικό έργο πραγματώνεται μέσα σε ένα πολυπεπίπεδο πλαίσιο ( τάξης, σχολείου, εξωσχολικών φορέων ) και αφορά στοχευμένα στη μάθηση των παιδιών, ως διαδικασία και ως προϊόν. ... και επιλεκτικά απορρέοντα σημεία που ενδιαφέρουν ως εμπειρία /3 :

ΕΠΙΠΕΔΟ 1: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 1 Προγραμματισμός 2 Κουλτούρα και κλίμα σχολείου 3 Διαχείριση προσωπικού 4 Ποιότητα διδασκαλίας 5 Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ( ως μητρικής / ως δεύτερης ) 6 Συμμετοχή σε διεθνείς έρευνες 7 Διαχείριση διδακτικού χρόνου 8 Υποστήριξη μαθητών 9 Απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών 10 Κατ ’ οίκον εργασία μαθητών 11 Συμπεριφορά μαθητών έξω από την τάξη 12 Αξιοποίηση επισκέψεων, εκδρομών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων 13 Αξία στη μάθηση 14 Αξιοποίηση των πηγών μάθησης

ΕΠΙΠΕΔΟ 2: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 1 Οργάνωση / δόμηση του μαθήματος 2 Προσανατολισμός στην επίτευξη των στόχων 3 Εφαρμογή / χρήση εμπεδωτικών ασκήσεων 4 Ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης 5 Υποβολή και αξιοποίηση ερωτήσεων 6 Αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου 7 Ανάπτυξη περιβάλλοντος μάθησης 8 Διοίκηση της τάξης 9 Διαφοροποίηση της διδασκαλίας 10 Αξιολόγηση μαθητή

ΕΠΙΠΕΔΟ 3: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ 1 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού : Επιθεωρητές, Σύμβουλοι, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 2 Συνεργασία με άλλα σχολεία - Δίκτυα 3 Πανεπιστήμια - Ερευνητικά Κέντρα 4 Γονείς 40

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΠΤΙΚΗ ( ΥΠΠ ) ... και επιλεκτικά απορρέοντα σημεία που ενδιαφέρουν ως εμπειρία /4 : Το εκπαιδευτικό έργο πραγματώνεται μέσα σε ένα πολυπεπίπεδο πλαίσιο ( τάξης, σχολείου, εξωσχολικών φορέων ) και αφορά στοχευμένα στη μάθηση των παιδιών, ως διαδικασία και ως προϊόν.

Ο ΚΥΒΟΣ ΩΣ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ...  [...] πολλαπλές όψεις ( οπτικές ) του θέματος :  Και από τον χώρο των Φυσικών Επιστημών ! « Σήμερα, με την έννοια του έργου π εριγράφουμε τη μεταφορά ή τη μετατρο π ή της ενέργειας κατά τη δράση μίας δύναμης. Γι΄ αυτό και υ π άρχει μετατό π ιση ( αλλαγή ).» βελτίωση ;

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Και το κλείσιμο της ιστορίας ! Εναλλακτικά, επιλέγοντας ως κατακλείδα την πραγματική ιστορία της 5 ης Φεβρουαρίου πέρα από την πολυπρισματικότητα πέρα από την πολυτροπικότητα πέρα από την πολυσυνθετότητα του θέματος : ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΑΦΩΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΚΕΨΗ...

Ίσως το να μαθαίνει κάθε παιδί σε « συνθήκες χαράς », με βάση τις πραγματικές του ανάγκες να οδηγεί, τελικά, στο αυτονόητο του προσδοκώμενου αποτελέσματος : Τα παιδιά να μαθαίνουν αυτό που θέλουν να μάθουν, χωρίς να έχουν ( και να έχουμε ) το άγχος της αξιολόγησης...

Ευχαριστώ για την προσοχή σας ! Η εμ π ειρία της π αρούσας σχολικής χρονιάς μ π ορεί να το α π ο - δείξει (;) / (.) / (!)