Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
Έτσι το εικονιστικό ιερογλυφικό σύστημα έγινε γραμμικό ιερογλυφικό.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ατομικές και Ομαδικές εργασίες από τα παιδιά της Α3
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΤΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΑΡ1 ΣΧΕΔΙΑΖΩ , ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ
Περισσότερες Ασκήσεις Συνδυαστικής
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Θεωρία Υπολογισμού Πεπερασμένα Αυτόματα. Υπολογισμοί Γλώσσα που αποδέχεται ένας υπολογιστής: Το σύνολο των λέξεων τα οποία οδηγούν σε κατάσταση αποδοχής.
ΣΥΝΟΛΑ.
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
1 4 Ερωτήσεις σε ένα Τετράγωνο B A Δ Γ Κοίταξε προσεκτικά το σχήμα. Θα σου κάνω 4 ερωτήσεις. Είσαι έτοιμος;
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
1: μεγαλογράμματη γραφή
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Τυπολογία των φθόγγων Φωνολογία και συστήματα γραφής.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
Τυπογραφία ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΙΕ ΓΛΩΣΣΑ.
Το Πληκτρολόγιο.
Όλες μας οι εικόνες και οι κατασκευές
Η ελληνική γραφή Braille
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
«Διγλωσσία και αφασία»
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τη γραφή επηρέασαν την απόδοση των χαρακτήρων. Τα παλαιότερα ίχνη κινεζικής γραφής βρίσκονται πάνω σε πήλινα και τελετουργικά οστά, όπου οι χαρακτήρες χαράσσονται με αιχμηρά αντικείμενα και το σχήμα τους είναι γωνιώδες. Το βιβλίο, που πρώτοι οι Κινέζοι δημιούργησαν, ήταν ξύλα από μπαμπού τοποθετημένα δίπλα δίπλα. Οι στήλες των χαρακτήρων γράφονταν στο καθένα από αυτά με ένα πινέλο, που ταίριαζε εξαιρετικά στον κινεζικό τρόπο γραφής, από τα δεξιά προς τα αριστερά. Η γραφή με πινέλο έδινε επίσης κάποια ελευθερία στο σχήμα των χαρακτήρων, ιδιαίτερα από τότε που εφευρέθηκε το χαρτί. Στην Κίνα, από το απώτατο παρελθόν της μέχρι και σήμερα, η καλλιγραφία θεωρήθηκε μια από τις υψηλότερες μορφές τέχνης. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές και καλλιτεχνικές τάσεις, που μπορεί να ποικίλλουν από τις τετραγωνισμένες άκαμπτες φόρμες μέχρι τα πολύ αφηρημένα και πολύ εκφραστικά στυλ, που ούτε οι ντόπιοι Κινέζοι δεν μπορούν να διαβάσουν

Ερωτήσεις του τύπου πώς γράφεται το ένα ή το άλλο ελληνικό γράμμα στα κινέζικα είναι άτοπες και δεν έχουν νόημα για τον απλούστατο λόγο ότι το ελληνικό αλφάβητο έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία από το κινέζικο. Τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου δεν μπορούν να αποδοθούν ένα προς ένα στα κινέζικα γιατί το κάθε κινέζικο σύμβολο δεν αντιστοιχεί σε ένα μόνο γράμμα, όπως στα ελληνικά, αλλά σε μια συλλαβή, μια λέξη ή μια ολόκληρη ιδέα. Οπότε μην ψάχνετε για κινέζικο αλφάβητο. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Η μεταγραφή ξένων λέξεων ή ονομάτων στα κινέζικα είναι μια συνειδητή επιλογή και το αποτέλεσμα ποικίλει ανάλογα με τον μεταφραστή. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Το συγκρότημα των Beatles αποτελείται από τρία σύμβολα: Διαβάζεται πι-τοου-σι και μεταφράζεται ως: τετράδα με κεφάλια σαν σφουγγαρίστρες! Η λέξη «Αθήνα» αποτελείται από δύο σύμβολα: Διαβάζεται Y ă di ă n και μεταφράζεται ως: ΚΟΜΨΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ!

1.Κάθε απλή λέξη όπως: 人 : ανθρώπινο >Ι< : νερό 日 : ήλιος 山 : βουνό Είναι ένα ιδεογράμματα. Οι λέξεις: γράφονται με χαρακτήρες-λέξεις μέσα σε ιδεατά παραλληλόγραμμα ταξινομημένα σε στήλες τα οποία διαβάζονταν από πάνω προς τα κάτω σε κάθε στήλη και η κάθε στήλη από δεξιά προς τα αριστερά. Τα γράμματα : γράφονται με χαρακτήρες-λέξεις μέσα σε ιδεατά παραλληλόγραμμα ταξινομημένα σε στήλες τα οποία διαβάζονταν από πάνω προς τα κάτω σε κάθε στήλη και η κάθε στήλη από δεξιά προς τα αριστερά. είναι ίδιου όλα μεγέθους και τετραγωνισμένα (σαν να γράφονται μέσα σε ένα αόρατο τετράγωνο). Όλοι ο ι κινέζικοι χαρακτήρες αναπτύχθηκαν από τα ιερογλυφικά. Οι περισσότεροι χαρακτήρες είναι σύνθετοι. Περιέχουν ένα φωνητικό στοιχείο που υποδεικνύει την προφορά και ένα σημασιολογικό στοιχείο που υποδεικνύει το νόημα. 2. Οι σύνθετες λέξεις (π.χ. «νερο- κουβαλητής, ανθό-νερο»,...) γράφονται με ανάλογα, ιδεογράμματα – λεξογράμματα κάπως όπως οι μαθηματικές παραστάσεις (π.χ.: 3 Χ – 7 = 3). Η Κινέζικη γραφή είναι μια φοβερά δύσκολη γραφή, γιατί:

3. Έχει περίπου ιδεογράμματα, όσες δηλαδή και οι έννοιες της. 4. Για να διαβάσει κάποιος μια εφημερίδα, πρέπει να ξέρει τουλάχιστον ιδεογράμματα ενώ, για να διαβάσει λογοτεχνία, περίπου! Ένα είδος Κινέζικης γραφομηχανής έχει χαρακτήρες. 5. Για να μάθουμε να γράφουμε και να διαβάζουμε εδώ, θα πρέπει να διαθέτουμε και πάρα πολύ μυαλό και πάρα πολύ χρόνο, για να απομνημονεύσουμε ένα-ένα τα ιδεογράμματα. Είναι όμως πιο εύκολη από τις άλλες γλώσσες λόγω των απλούστερων κλίσεων ρημάτων και της απουσίας άρθρων και φύλου.