ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΄΄Τοπογραφίας και Δασ. Οδοποιίας΄΄ ΥΠΕΥΘ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : Νικόλαος Νίκου, καθηγητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
Advertisements

ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
"Γεωδαιτικές Εφαρμογές" θεωρία Μ. Δουφεξοπούλου ( 4ο ) Στοιχεία μεθόδων χάραξης 4ο Εξάμηνο Σχολής Πολ. Μηχ. ΕΜΠ Αφορά σε απλές επίγειες μεθόδους της Τοπογραφίας.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜHΣΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΩΝ
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ. Η βασική αρχή του οικονομικού σχεδιασμού είναι η δημιουργία οικονομικών και κοινωνικών στόχων για το μέλλον, εκφρασμένων σε ποσοτικοποιημένα.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Στοιχεία από τα Διανύσματα
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Σύστημα Επι-τόπου Μετρήσεων για την Επίδραση του Εδάφους Θεμελίωσης Αθανασόπουλος, Γ.Α., Πολιτικός Μηχανικός,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ 9η παρουσίαση Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος 4ο εξάμηνο
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ Δ. Γ. Χ. ΠΕΡΠΕΡΙΔΟΥ.
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΄΄Τοπογραφίας και Δασ. Οδοποιίας΄΄ ΥΠΕΥΘ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : Νικόλαος Νίκου, καθηγητής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Α. ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ Παντελής Β. Ζήσης
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Eγγειοβελτιωτικά έργα και επιπτώσεις στο περιβάλλον Ενότητα 1 : Εκπόνηση μελέτης Ευαγγελίδης.
Απεικόνιση τμήματος επιφανείας της γης επί χάρτου με κατάλληλη κλίμακα & μεταφορά στοιχείων μελετών στο έδαφος για εφαρμογή ή κατασκευή κάθε τεχνικού έργου.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Γενικά Άνοιξη 2012 Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 12:00 – 13:30, ΧΩΔ-02.
ΜΑΘΗΜΑ 1ο: ΔΑΣΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΜΑΘΗΜΑ 1: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΑΣΟΚΟΜΙΚΗ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Νίκος Μαρκάτος, Καθηγητής ΕΜΠ Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδακτική της Πληροφορικής
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Παραδόσεις Μαθημάτων Δασοκομίας Πόλεων μάθημα 1ο
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παραδόσεις Δασικής Οικολογίας Μάθημα 12ο: Οικολογία Αύξησης
Επιβλέπων Καθηγητής: Γεωργόπουλος Γεώργιος
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή Ι
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
Εισαγωγή στην Πληροφορική Κωδικος Διαφανειών: ΑΟΑ183
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ 9η παρουσίαση Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος 4ο εξάμηνο
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΄΄Τοπογραφίας και Δασ. Οδοποιίας΄΄ ΥΠΕΥΘ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : Νικόλαος Νίκου, καθηγητής Τηλ. και fax

ΜΑΘΗΜΑ: Εφαρμοσμένη Δασική Oδοποιία ΚωδικόςΕξάμηνο Ώρες/εβδομάδα Τύπος Μαθήματος Κατηγορία Μαθήματος ΔΜΦΕ ΘΑΠΕ 512Ε2-3ΥποχρεωτικόΜΕ5,59 Σκοπός – στόχος μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τον σπουδαστή με γνώσεις που αφορούν: την ταξινόμηση και πυκνότητα των δασικών δρόμων για μια συγκεκριμένη Δασική περιοχή. Την μελέτη της οριζοντιογραφίας, της μηκοτομής και της διατομής του δασικού δρόμου. Την χάραξη του δασόδρομου απευθείας στο έδαφος. Περιγραφή του Θεωρητικού μέρους (Θ): Εισαγωγή, ταξινόμηση και πυκνότητα δασικών δρόμων. Μελέτη οριζοντιογραφίας: Καμπύλες οριζοντιογραφίας, όχημα μελέτης, ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας (Rmin). Διαπλατύνσεις: υπολογισμός διαπλάτυνσης, μεταβολή διαπλάτυνσης και εμβαδό διαπλάτυνσης. Αντίρροπες και ομόρροπες καμπύλες. Προσδιορισμός ακτίνας καμπυλότητας σε υφιστάμενο δρόμο. Ανακάμπτοντες ελιγμοί. Χωροστάθμηση άξονα δασόδρομου. Εφαρμογές. Μελέτη μηκοτομής: Μέγιστη και ελάχιστη κατά μήκος κλίση. Κατακόρυφες καμπύλες ερυθράς. Χάραξη της βέλτιστης ερυθράς. Η ορατότητα στους δασικούς δρόμους. Η διατομή και η επίκλιση στους δασικούς δρόμους. Χάραξη του δασόδρομου απευθείας στο έδαφος. Περιγραφή Εργαστηρίου (Ε). Προσδιορισμός ισοκλινούς, πολυγωνικής και καθορισμός του άξονα του δασόδρομου στο τοπογραφικό διάγραμμα: Καθορισμός οχήματος μελέτης. Εκλογή της ακτίνας καμπυλότητας στα καμπύλα τμήματα του δασόδρομου και χάραξη των καμπύλων τμημάτων του δασόδρομου. Πύκνωση - χωροστάθμηση άξονα δρόμου. Μηκοτομή και κατά πλάτος τομές δασόδρομου. Υπολογισμός ζώνης κατάληψης δασόδρομου. Υπολογισμός εμβαδών διαπλατύνσεων και μέσου πλάτους καταστρώματος του δρόμου. Υπολογισμός τάφρων, όγκων εκχωμάτων και επιχωμάτων με την μέθοδο των μέσων επιφανειών και εφαρμοστέων μηκών

ISBN:

Οι εμπειρίες που αποκόμισε ο συγγραφέας από την εκπαιδευτική και ερευνητική του ενασχόληση σε θέματα δασικής οδοποιίας, τόσο στο Εργαστήριο Μηχανικών Επιστημών και Τοπογραφίας του Τμήματος Δασολογίας της Γεωπονικής και Δασολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. όσο και στο Εργαστήριο Δασικής Οδοποιίας-Τοπογραφίας του Τμήματος Δασοπονίας του ΑΤΕΙ Λάρισας, για χρονικό διάστημα πέραν της εικοσιπενταετίας, αποτέλεσαν τη βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η συγγραφή του βιβλίου αυτού. Επιπλέον, σημαντική παράμετρο για την ολοκλήρωση του βιβλίου αποτέλεσε και η πολύχρονη επαγγελματική εμπειρία, η οποία αποκτήθηκε από τη σύνταξη μελετών δασικών δρόμων. Πιστοποιητικά στοιχεία των παραπάνω μελετών υποβλήθηκαν στο Υπουργείο Συντονισμού και χορηγήθηκε στο συγγραφέα το 1979 σύμφωνα με το Ν. 716/77 πτυχίο μελετητή Γ΄ τάξης. Η συγγραφή του βιβλίου έγινε με βάση τις νεώτερες προδιαγραφές και τη διεθνή πρακτική, δίχως να αποκλειστεί η ελληνική πρακτική. Το βιβλίο απευθύνεται: Στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκονται το γνωστικό αντικείμενο της Δασικής Οδοποιίας, όπως και σε εκείνους που κατά οποιοδήποτε τρόπο ασχολούνται γενικά με την οδοποιία. Έτσι καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε όλα τα αντικείμενα να παρουσιάζονται με εύληπτο και συστηματικό τρόπο. Επειδή στις κατεξοχήν εφαρμοσμένες επιστήμες, όπως είναι η Δασική Οδοποιία, η κατανόηση της θεωρίας διευκολύνεται από την επεξεργασία των πρακτικών εφαρμογών, έγινε προσπάθεια να δοθούν 56 παραδείγματα πρακτικής εφαρμογής. Στο Δασοπόνο - Οδοποιό που ασχολείται με τη μελέτη-κατασκευή του δασικού δρόμου. Δίνει στον οδοποιό της εφαρμογής όλες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για την εκπόνηση μιας εμπεριστατωμένης μελέτης δασικής οδοποιίας που η σωστή εφαρμογή της κατά το στάδιο της κατασκευής του δασόδρομου θα ελαχιστοποιήσει τις δυσμενείς επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. Δίνονται πίνακες και πρακτικές εφαρμογές με τη βοήθεια των οποίων ο οδοποιός θα επιλύσει γρήγορα σοβαρά επιτόπια συνθετικά προβλήματα τα οποία γίνονται δυσχερέστερα εξαιτίας των συνθηκών διεξαγωγής της εργασίας, που γίνεται συνηθέστερα με πολύ κρύο, βροχή και άνεμο και σπανιότερα με ευάρεστο καιρό. Η ελάφρυνση του μελετητή από την ανάγκη προσφυγής σε λογιστικές πράξεις στο έδαφος, έστω και τις απλούστερες, σημαίνει περισσότερο διαθέσιμο χρόνο για το καθαρά συνθετικό μέρος της εργασίας του. Έχει δε ιδιαίτερη σημασία για τη μελέτη του δασικού δρόμου να γίνει σωστή εκλογή της κατάλληλης μορφής χάραξης, γιατί διορθώσεις με παραλλαγές ή τοπικές αναπασσαλώσεις δεν αποτελούν καλές λύσεις.

Η ύλη του βιβλίου έχει κατανεμηθεί σε εννέα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο με τίτλο “Εισαγωγή, ταξινόμηση και πυκνότητα δασικών δρόμων” διαπραγματεύεται τα χερσαία συγκοινωνιακά δίκτυα της χώρας μας, την υφιστάμενη και προτεινόμενη ταξινόμηση και την πυκνότητα των δασικών δρόμων. Το δεύτερο κεφάλαιο με τίτλο “Οριζοντογραφία” αναφέρεται στις καμπύλες της οριζοντογραφίας, στον καθορισμό του οχήματος μελέτης, στην εκλογή της ακτίνας καμπυλότητας, στους ανακάμπτοντες ελιγμούς και στις θέσεις διασταύρωσης και επιστροφής των οχημάτων. Το τρίτο κεφάλαιο με τον τίτλο “Μηκοτομή” διαπραγματεύεται τις κατά μήκος κλίσεις των ευθύγραμμων τμημάτων της ερυθράς και τη χάραξη της βέλτιστης ερυθράς. Το τέταρτο κεφάλαιο με τίτλο “Ορατότητα” αναφέρεται στην απόσταση ορατότητας ενός οχήματος από ακίνητο εμπόδιο ή μεταξύ δύο αντίθετα κινουμένων οχημάτων και στην αποκατάσταση της ορατότητας στις διατομές του δασικού δρόμου. Το πέμπτο κεφάλαιο με τίτλο “Η διατομή του δασικού δρόμου” αναφέρεται στις μεταβλητές της διατομής, την επίδραση των μεταβλητών στα χαρακτηριστικά μεγέθη της διατομής, την επιλογή της διατομής και στις επικλίσεις στα ευθύγραμμα και καμπύλα τμήματα του δασικού δρόμου. Το έκτο κεφάλαιο με τίτλο “Χάραξη και σχεδιασμός των δασικών δρόμων” αναφέρεται στον τρόπο χάραξης του δασικού δρόμου στο έδαφος, στο σχεδιασμό της οριζοντιογραφίας, της μηκοτομής, των κατά πλάτος τομών, της ζώνη κατάληψης και του κτηματολογίου του δρόμου. Το έβδομο κεφάλαιο με τίτλο “Υπολογισμός του όγκου των χωματισμών” περιγράφει τον υπολογισμό του όγκου των χωματισμών με τη μέθοδο των μέσων επιφανειών και των εφαρμοστέων μηκών. Το όγδοο κεφάλαιο με τίτλο “Η αποχέτευση στους δασικούς δρόμους” αναφέρεται στους οχετούς, την τάφρο αποχέτευσης, την απόσταση μεταξύ των οχετών και στην υφιστάμενη κατάσταση του συστήματος αποχέτευσης των δασικών δρόμων. Τέλος το ένατο κεφάλαιο με τίτλο “Οδοστρώματα” αναφέρεται στα μέρη και στις κατηγορίες των οδοστρωμάτων, στην κατασκευή των εύκαμπτων και δύσκαμπτων οδοστρωμάτων και στις ασφαλτικές επιστρώσεις. Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τις εκδόσεις ΓΙΑΧΟΥΔΗ για την ιδιαίτερη επιμέλεια που επέδειξαν στην έκδοση του βιβλίου και ιδιαίτερα τους κ.κ. Σωτήρη Γιαχούδη και Δημήτρη Κατέρη. Παρατηρήσεις και υποδείξεις, από συναδέλφους, θα είναι ευπρόσδεκτες και θα βοηθήσουν, για μια παραπέρα βελτίωση του έργου σε προσεχή αναθεώρηση και ανατύπωση. Ιανουάριος, 2004 Νικόλαος Νίκου