ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Ποιά η καλύτερη προσέγγιση για την επιβολή πειθαρχίας στα παιδιά;
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
διαχείριση της τάξης: ΓΟΘΕ Δρ. Νικολέττα Ταλιαδώρου
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Αποτελεσματικό Μαθησιακό Περιβάλλον Είναι οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να κάνουν την εμπειρία στην τάξη θετική και εποικοδομητική. Συχνά αποκαλούνται διαχείριση της τάξης και περιλαμβάνουν : Πρόληψη και αντιμετώπιση της ανάρμοστης συμπεριφοράς Την αποτελεσματική χρήση του χρόνου μαθήματος Την δημιουργία ατμόσφαιρας που συντελεί στο ενδιαφέρον και την αναζήτηση Την παροχή ευκαιριών για δραστηριότητες που ενεργοποιούν το νου και την φαντασία των μαθητών

Η τάξη της κ. Καβάλο … Τηρεί όλα τα ποίο πάνω ωστόσο ακόμα και μια τάξη με καλή δίχειρη είναι βέβαιο ότι θα περιλαμβάνει μεμονωμένους μαθητές με ανάρμοστη συμπεριφορά Η κ. Καβάλο επικεντρώνεται στην πρόληψη αλλά είναι επίσης έτοιμη να επέμβει αν παραστεί ανάγκη ώστε η συμπεριφορά των μαθητών να παραμείνει σε απόδωκα όρια.

Διαχείριση τάξης Η διαχείριση της σχολικής τάξης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι μαθητές εύκολα παραβαίνουν τους σχολικούς κανόνες. Η αντιμετώπιση, ωστόσο, κάθε παραβατικότητας και ο παιδαγωγικός έλεγχος είναι υπόθεση που απαιτεί τεχνικές και αρκετή ικανότητα. Άλλος εκπαιδευτικός ζητά αυστηρότητα στην τάξη, άλλος είναι αρκετά «επιεικής». Μάλιστα ο «επιεικής» πολλές φορές «χάνει» τον έλεγχο της τάξης και αρχίζει τις τιμωρίες φοβούμενος την ακύρωση του ρόλου του

Διαχείριση τάξης Οι μαθητές αποδέχονται τον εκπαιδευτικό που «κρατά» την τάξη χωρίς τιμωρίες. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του; Αυστηρός, δίκαιος, επικοινωνιακός, ευσυνείδητος, καλός δάσκαλος και παιδαγωγός με στρατηγικές παιδαγωγικού ελέγχου. Απαιτείται ακόμη στενή συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τη διαμόρφωση κανόνων στο σχολείο. Οι μαθητές πειθαρχούν στους κανόνες και στα πρότυπα. Απαιτούν εκπαιδευτικούς ικανούς να διαχειριστούν την τάξη με υψηλό βαθμό εκπαιδευτικής και κοινωνικής συνείδησης.

Στρατηγικές διαχείρισης συνηθισμένων ανάρμοστων συμπεριφορών Αρχή ελάχιστης παρέμβασης 1. Πρόληψη 2. Μη λεκτικά σήματα 3. Έπαινος της σωστή συμπεριφοράς που είναι ασύμβατη με την ανάρμοστη 4. Έπαινος άλλων μαθητών 5. Λεκτικές υπομνήσεις 6. Επανειλημμένες υπομνήσεις 7. Επακόλουθα

Στρατηγικές διαχείρισης σοβαρότερων προβλημάτων συμπεριφοράς Εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς – η εφαρμογή των αρχών της συμπεριφοριστικής μάθησης στην κατανόηση και την αλλαγή της συμπεριφοράς Βασική αρχή – αν μια συμπεριφορά επιμένει στο χρόνο. Για να μειώσουμε τις ανάρμοστες συμπεριφορές στην τάξη πρέπει να κατανοήσουμε καταρχάς ποιοι ενισχυτές τις συντηρούν.

Στρατηγικές διαχείρισης σοβαρότερων προβλημάτων συμπεριφοράς 1. Προσοχή του εκπαιδευτικού Δώστε προσοχή στους συγκεκριμένους μαθητές όταν τα παν καλά Μπορεί να αποδειχτεί αποτελεσματικά η επιβολή μιας περιόδου απομάκρυνσης 2. Προσοχή των συνομηλίκων Ομαδικές επιβραβεύσεις 3. Απαλλαγή από δυσάρεστες καταστάσεις η δραστηριότητες Απαλλαγή από ανία, απογοήτευση, κόπωση ή δυσάρεστες δραστηριότητες

Διαμόρφωση και υλοποίηση προγράμματος εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς 1. Αναγνώριση των συμπεριφορών-στόχων και των ενισχυτών 2. Προσδιορισμός ενός βασικού επιπέδου της συμπεριφοράς-στόχου 3. Επιλογή ενός ενισχυτή και κριτηρίων για την ενίσχυση 4. Αν είναι αναγκαίο, επιλογή μιας τιμωρίας και κριτήριων για τιμωρία 5. Παρατήρηση της συμπεριφοράς κατά την εφαρμογή του προγράμματος και σύγκριση της με το βασικό επίπεδο 6. Όταν το πρόγραμμα λειτουργήσει επιτυχώς, μείωση της συχνότητας ενίσχυσης

Προγράμματα πρόληψης Δημιουργούμε ένα ασφαλές και προκοινωνονικό περιβάλλον στην τάξη και συζητάμε ανοικτά για επικίνδυνες συμπεριφορές και τρόπους αποφυγής τους Δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να παίξουν προκοινωνικούς ρόλους ως εθελοντές, δάσκαλοι ή ηγέτες σε δραστηριότητες που ωφελούν το σχολείο και την κοινότητα Η δημιουργία δημοκρατικών, συμμετοχικών τάξεων

Προγράμματα πρόληψης Η προσδοκίες που αφορούν την συμμόρφωση των μαθητών στους κανόνες του σχολείου πρέπει αν εκφράζονται συστηματικά Ενισχύοντας την συνεπή παρουσία στο σχολείο Αποφεύγοντας την ομαδοποίηση σε κατευθύνσεις Ζητώντας την συμμέτοχη της οικογένειας Χρησιμοποιώντας τη διαμεσολάβηση από συνομήλικους Αποφύγετε τη χρήση αποβολής με μοναδική εξαίρεση τις σοβαρότερες ανάρμοστες συμπεριφορές

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!