Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
5 ΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ,ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ Σπυρίδων-Ηρακλής Ακτύπης Γ.Γ. ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α. Seven affairs of charity Frans II Francken (Flanders,
Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΙΠΕΤ) Κέντρο Εφαρμογών Τεχνολογιών Επικοινωνιών και Πληροφορίας (ΚΕΤΕΠ)
ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ.
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας Ιδ3 Ebusiness Forum Κώστας Τρούλος Καβάλα, 26/11/2008.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΗΕΤΑΙΡΕΙΑΗΕΤΑΙΡΕΙΑ 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχολικού
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Πολίτες και ΜΜΕ: Ποιος κατευθύνει ποιον; Ο ρόλος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου στην προώθηση της Παιδείας στα Μέσα Αντιγόνη Θεμιστοκλέους Λειτουργός.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
O έλεγχος της διαφήμισης
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας επικοινωνιών
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΙΖΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΔΡΑΚΑ ΜΑΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗ ΡΟΥΛΑ.
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
EGovernment Γιώργος Παπαπαύλου, Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
European Students of Industrial Engineering and Management ESTIEM ESTIEM European Students of Industrial Engineering and Management LG Chios.
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Εγγύτητα Σπουδαιότητα Επικαιρότητα Ενδιαφέρον Ψυχαγωγία; 2.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
1 Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ. 2 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά  Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά προβλήματα.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κοινωνικό Ζήτημα
Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Η έννοια της επιχείρησης
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ

Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν την επικοινωνία που είναι ανοιχτή και σε απόσταση και απευθύνεται σε πολλούς παραλήπτες, στο πλαίσιο του περιορισμένου χρόνου και χώρου.

Ανακεφαλαιώνοντας την ιστορία των ΜΜΕ θα επικεντρωθούμε σε 3 διαφορετικά στοιχεία που δημιουργούν διακριτές συνθέσεις της εφαρμογής και της σημασίας τους στην ευρύτερη ζωή της κοινωνίας. Αυτά είναι: Συγκεκριμένες επικοινωνιακές επιδιώξεις, ανάγκες και χρήσεις, όπως για παράδειγμα η ενημέρωση, η ψυχαγωγία, η πολιτιστική έκφραση, η επιμόρφωση.

Τεχνολογίες για τη δημόσια επικοινωνία σε πολλούς παραλήπτες από απόσταση. Μορφές κοινωνικής οργάνωσης που παρέχουν τις δεξιότητες και τα πλαίσια για την ανάπτυξη των τεχνολογιών στην ευρύτερη κοινωνία.

Το Βιβλίο ως μέσο Τεχνολογία εκτύπωσης με κινητά στοιχεία. Δεμένες σελίδες Πολλαπλά αντίτυπα Εμπορευματική μορφή Πολλαπλό περιεχόμενο Ατομικό στη χρήση Ελευθερία στην έκδοση

Η εφημερίδα ως μέσο Τακτική και συχνή εμφάνιση Εμπορευματική μορφή Ενημέρωση Παρέμβαση στη δημόσια σφαίρα Κοινό αστικής και λαϊκής προέλευσης Σχετική ελευθερία έκδοσης

Ο πολιτικός τύπος, έχει στόχο να δραστηριοποιεί, να ενημερώνει και να οργανώνει τους αναγνώστες του. Ο έγκριτος τύπος, αποτελείται από εφημερίδες «κύρους», που ήταν ανεξάρτητες από το κράτος και τα οργανωμένα συμφέροντα και συχνά έχει αναγνωριστεί ως σημαντικός παράγοντας στην πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου τους.

Η εμπορική εφημερίδα είναι η σύγχρονη μαζικής κυκλοφορίας εφημερίδα που ονομάστηκε έτσι για 2 βασικούς λόγους: O πρώτος είναι ότι τη διευθύνουν μονοπωλιακά επιχειρηματικά συμφέροντα που αποσκοπούν στο κέρδος. Ο δεύτερος σχετίζεται με το γεγονός ότι εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τα διαφημιστικά έσοδα. Η εμφάνιση της εφημερίδας ταμπλόιντ- που επικεντρώνεται σε σκανδαλοθηρικά θέματα, είναι αποτέλεσμα της εμπορευματοποίησης του Τύπου.

Ποσοστά ενηλίκων που δεν διαβάζουν εφημερίδες στην Ευρώπη 2004/2005 Έρευνα των (Elvestad and Blekesaune, 2008:432) Noρβηγία 4% Ελβετία 9% Eσθονία 17% Γερμανία 19% Ην. Βασίλειο 26% Πολωνία 30% Γαλλία 39% Ισπανία 49% Ελλάδα 66%

Ο κινηματογράφος ως μέσο Οπτικοακουστική τεχνολογία Δημόσια λειτουργία Ευρεία απήχηση Μυθοπλαστικό περιεχόμενο Θεσμική εποπτεία Διεθνής χαρακτήρας Ιδεολογικός προσανατολισμός

Τηλεόραση Πολύ μεγαλύτερη εκροή, κάλυψη και απήχηση από τα υπόλοιπα ΜΜΕ Οπτικοακουστικό περιεχόμενο Περίπλοκη τεχνολογία και οργάνωση Δημόσιος χαρακτήρας και εκτενείς θεσμικοί περιορισμοί Εθνικός και διεθνής χαρακτήρας Ποικιλομορφία ως προς το περιεχόμενο

Ηχογραφημένη μουσική Ποικιλία στις τεχνολογίες ηχογράφησης και διανομής Χαλαρή θεσμική εποπτεία Έντονη διεθνοποίηση Νεανικό κοινό Πεδίο ανατρεπτικών ιδεών Κατακερματισμένη οργάνωση Ποικιλία ως προς τον τρόπο πρόσληψης

Το διαδίκτυο ως μέσο Τεχνολογία που συνδέεται με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή Υβριδικός, ευέλικτος χαρακτήρας Δυνατότητες συμμετοχής Ιδιωτικές και δημόσιες λειτουργίες Χαλαρή εποπτεία Δυνατότητα αλληλο-σύνδεσης και επικοινωνίας

Ο κοινωνικός έλεγχος των ΜΜΕ Τύποι ελέγχου Στο περιεχόμενο για πολιτικούς λόγους Στο περιεχόμενο για ηθικούς και πολιτιστικούς λόγους Στην υποδομή για τεχνικούς λόγους Στην υποδομή για οικονομικούς λόγους

Ο κοινωνικός έλεγχος των ΜΜΕ Αντιστοιχία καταστάσεων Περισσότερες ανατρεπτικές δυνατότητες στο πολιτικό πεδίο. Περισσότερες επιδράσεις στα πεδία του πολιτισμού και της ηθικής. Μεγαλύτερες δυνατότητες άσκησης ελέγχου. Περισσότερα οικονομικά κίνητρα για θεσμικούς περιορισμούς.

Διαφοροποιήσεις στη χρήση των ΜΜΕ Μέσα ή έξω από το σπίτι; Προσωπική ή κοινή εμπειρία; Δημόσια ή ατομική χρήση; Συμμετοχή η όχι στη χρήση;

Οι σημειώσεις βασίζονται στο βιβλίο του Ντ. Μακκουεϊλ «Η θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας για τον 21ο αιώνα», (2003), εκδόσεις Καστανιώτη.