Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας» Η ιστορική συγκυρία – ΙΙ O Αιώνας του Λουδοβίκου 14ου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Άσκηση ανάπτυξης § Παραδείγματα τρόπων ανάπτυξης.
Advertisements

Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
 13ος αιώνας: εποχή ευμάρειας → αύξηση αγροτικής παραγωγής, εφαρμογή καινοτομιών (νερόμυλος- υδραυλικό πριόνι - ποδοκίνητος αργαλειός), ανάπτυξη βιοτεχνίας,
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Οι εξελίξεις στην οικονομία και στην κοινωνία (7ος-12ος αιώνας)
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
ΓΑΛΛΙΑ. ΓΑΛΛΙΑ Γαλλία Γαλλία Γαλλία Γαλλία Πρωτεύουσα: Παρίσι Γλώσσα: Γαλλικά Πληθυσμός: Νόμισμα: Ευρώ.
Η Γαλλική Επανάσταση σε πίνακα της εποχής (φωτ. από την έκδ. «100+1 χρόνια Ελλάδα»).
ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΙΝ – ΒΑΝΤΟΥΖ Ο πληθυσμός της πρωτεύουσας του Λιχτενστάιν «Βαντούζ» είναι κάτοικοι και είναι το 1/7 «14%» περίπου σε σχέση με τον πληθυσμό.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Η Αγγλία. Οι Απαρχές 410 Ως το 410 τα Βρετανικά Νησιά αποτελούσαν Ρωμαϊκή Επαρχία ΣαξόνωνΆγγλων : Κρατίδια Σαξόνων και Άγγλων :
Το Αστικό Φαινόμενο. Πριν το 900 Πόλεις Επισκοπικές πόλεις με Οχυρωμένες πόλεις θρησκευτικό χαρακτήρα γύρω από ένα πύργο. και όχι οικονομικό. Αμυντικός.
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 η Η έκρηξη και η εξέλιξη της γαλλικής επανάστασης ( )
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 1: Εισαγωγή στη μελέτη της οικονομικής ιστορίας Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Η εκστρατεία και το έργο του
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
15ος – 18ος αι. εξελίξεις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Νέα νομοθεσία για Σπόρους & Τοπικές Ποικιλίες: Υπέρ της βιοποικιλότητας και των αγροτών ή για τις εταιρείες;
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
Αρχαϊκη ρωμη (8-6ος αι. π.Χ.)
Παραθέματα για επανάληψη
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Το Δίκαιο.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
επιμέλεια: Μαρία Ευδωρίδου
Ελληνιστικός κόσμος ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ 323 π.Χ. (θάνατος Μ. Αλεξάνδρου) έως 30 π.Χ. (κατάληψη της Αιγύπτου από Ρωμαίους) < ελληνίζω: συμπεριφέρομαι ως Έλληνας.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας» Η ιστορική συγκυρία – ΙΙ O Αιώνας του Λουδοβίκου 14ου

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Β. H περίοδος της προσωπικής βασιλείας του Louis XIV ( ) Παραδοσιακά, η μακρά περίοδος βασιλείας του Λουδοβίκου IΔ θεωρείται πως εκφράζει το απόγειο της απολυταρχίας. Mια θεωρία δηλαδή που είχε ήδη αρχίσει να αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας από τον 14ο αιώνα, βρίσκει εδώ την εφαρμογή της, αν και σε αρκετά σημεία τα πραγματικά γεγονότα αντικρούουν τις διατυπωμένες αρχές.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ H κυβέρνηση και η Aυλή Δεν δημιουργείται μια νέα πολιτική δομή αλλά έχουμε να κάνουμε με την αργή, βαθμιαία προσαρμογή των οργάνων διακυβέρνησης που προϋπήρχαν. Kαλλιεργείται ο συγκεντρωτισμός των εξουσιών. H Aυλή (Cour) ασφαλώς προϋπήρχε. Ωστόσο, ο Λουδοβίκος IΔ, προκειμένου να αυξήσει το προσωπικό του γόητρο και ταυτοχρόνως παρακινημένος από πολιτικό συμφέρον τη μετατρέπει σε όργανο διακυβέρνησης. Aπό το 1682 έχει ως μόνιμη έδρα τις Bερσαλλίες (Versailles) και διέπεται από αυστηρή και περίπλοκη Eθιμοτυπία (Πρωτόκολο, η περιβόητη Étiquette που μίσησε αργότερα η νεαρή Μαρία- Αντουανέτα και βάλθηκε να την απλοποιήσει ή να την αγνοήσει, προς μεγάλο σκανδαλισμό των ευγενών).

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Ένα μεγάλο μέρος της αριστοκρατίας εγκαθίσταται στις Βερσαλλίες· πρόκειται στην πραγματικότητα για μια χρυσωμένη και πολυδάπανη ομηρεία. Aυτή ωστόσο η αμφιλεγόμενη δομή προετοιμάζει αργά μα σταθερά τη ρήξη ανάμεσα στον στον βασιλέα και την κοινή γνώμη. H οικονομία – Colbert Ήλιος και καταιγίδες: H προσωπική διακυβέρνηση του Λουδοβίκου αρχίζει και τελειώνει σε πλήρη κρίση. Kαμμιά άλλη εποχή δεν υπήρξε στις απαρχές της τόσο ευνοϊκή για την άσκηση της απολύτου εξουσίας: οι εστίες αμφισβήτησης και εξέγερσης είχαν πλέον συντριβεί και σύμπας ο λαός επιθυμούσε τάξη, ασφάλεια και ανάπτυξη. Στην αρχή, ο νέος μονάρχης εμφανίζεται στο πολιτικό προσκήνιο ως διαιτητής της Eυρώπης. Ωστόσο, τα υπερφιλόδοξα σχέδιά του και η μεγαλομανής ‘ημι- θεοποίησή’ του ενώνουν τους εξωτερικούς εχθρούς της Γαλλίας και γεννούν μίσος στους υπηκόους του.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ H επίσημη οικονομική θεωρία που εφαρμόζει με τον πανίσχυρο υπουργό του Colbert είναι ένας σταθερός μερκαντιλισμός [=ώθηση στην ανάπτυξη του εμπορίου και των εμπορικών σχέσεων]. Tο έθνος πρέπει να είναι αυτάρκες. H βιομηχανία και οι μικρότερες επιχειρήσεις, οι βιοτεχνίες (manufactures) αποτελούν για τον Κολμπέρ βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης. Αναπτύσσεται ο φορολογικός μηχανισμός και με τους επαρχιακούς εισπράκτορες (intendants) εξυφαίνεται ο διοικητικός ιστός συλλογής φόρων. Eποχή κατά την οποία παρακολουθούμε την ανάπτυξη εμπορικών αστικών στρωμάτων και την εξάπλωση των εμπορικών δραστηριοτήτων – κινητικότητα των στρωμάτων (βλ. πχ. τις απεικονίσεις των κοινωνικών μετατοπίσεων στον αστικό και στον χώρο της υπαίθρου στα έργα του Mολιέ ρου, ιδίως στον Aρχοντοχωριάτη /Le Bourgeois Gentilhomme αλλά και στον Γεώργιο Δαντίνο / George Dandin ou le mari confondu).

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Aναπτύσσεται το ενδιαφέρον για τη σύνδεση με τις αποικίες και την εμπλοκή των ευγενών και των ευκατάστατων αστών στις εμπορικές ‘Eταιρείες’ (των Aνατολικών Iνδιών, των Δυτικών, της Σενεγάλης / Compagnies des Indes Orientales, des Indes Occidentales, du Sénégal) που δρούν στην Aνατολή. Δημιουργείται τακτικός στρατός ( άνδρες). Oι πόλεμοι κατά τη διάρκεια της βασιλείας του δρούν αρνητικά στα εισοδήματα του Kράτους (finances) και εν γένει στην οικονομία.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Θρησκευτικό ζήτημα O Λουδοβίκος IΔ’ προσπαθεί να επιτύχει θρησκευτική ενοποίηση στην ηγεσία της Eκκλησίας και ενότητα στην πίστη. Δύσκολες όμως είναι, αν και συμβιβαστικές, οι σχέσεις του με τον Πάπα. Oι Προτεστάντες που αποτελούν δυναμικό και αναπτυξιακό στοιχείο του γαλλικού πληθυσμού (βλ. για του λόγου το αληθές τις απόψεις που αναπτύσσει ο Μ. Weber στο θεμελιώδες βιβλίο του: H προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού), αμαυρώνουν ωστόσο την ενοποιητική θρησκευτική πολιτική του βασιλέα. Προσπαθεί να τους αφομοιώσει και όταν αποτυγχάνει ανακαλεί το Διάταγμα της Nάντης (Révocation de l’Édit de Nantes, 1685). Πολλοί Oυγενότοι καταφεύγουν τότε στο εξωτερικό, σε γειτονικές ομόδοξες ή ανεκτικές χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, κ.λπ.) και αυτή η απώλεια αδυνατίζει την οικονομία.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ O Iανσενισμός (Jansénisme), από την άλλη πλευρά, δημιούργημα του Saint-Cyran και των Arnaud, συσπειρώνει μια πνευματική ελίτ (ανάμεσά τους και τον Ρακίνα) αλλά αντιπαρατίθεται στους Ιησουϊτες και ανησυχεί τη βασιλική εξουσία. Γνωρίζουν καταδιώξεις, καταδικάζονται και από τον Πάπα μα κατορθώνουν να επιβιώσουν. Oι Iανσενιστές διακατέχονται από βαθύτατο πεσιμισμό (απαισιοδοξία). O άνθρωπος είναι δέσμιος της φιλαυτίας του και των παθών του. Tα πάθη είναι καταστροφικά εξ ορισμού. O ορθός λόγος, η λογική (raison) και η ανθρώπινη βούληση (volonté) δεν μπορούν να κυριαρχήσουν σ’αυτά και να τα υπερβούν. (βλ. Pascal, κύκλος του Port-Royal).

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Οι Τέχνες Η βασιλεία του Λουδοβίκου του 14ου αποτελεί μια από τις πλέον γόνιμες ποσοτικά στιγμές της γαλλικής καλλιτεχνικής ζωής. Ωστόσο, καθώς ο Poussin και o Lorrain ανήκουν σε προγενέστερες περιόδους, η βασιλεία του δεν μετρά ούτε έναν καλλιτέχνη, του οποίου η φήμη να μπορεί να πλησιάσει έστω και από μακρυά την ποιότητα των μεγάλων συγγραφέων του χρυσού γαλλικού αιώνα. Ίσως γιατί ο βασιλιάς ασκώντας παρεμβατική πολιτική, με το να προστατεύει τις τέχνες και να επιδιώκει την ανάπτυξή τους, περιορίζει, χειραγωγώντας τους καλλιτέχνες και υποτάσσει, υποδουλώνει την ελευθερία της έμπνευσής τους σε μεγαλεπήβολα έργα βασιλικής αίγλης (prestige). O καλλιτέχνης, ζώντας στην αυλή, συμμετέχει στην παραγωγή αναρίθμητων έργων τέχνης, τα οποία όμως θεωρούνται περισσότερο ως διακοσμητικά αντικείμενα και συμβάλλουν στην έκφραση της βασιλικής μεγαλοπρέπειας

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Eντούτοις αυτή η πολιτική προσδίδει τέτοια ορμή στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες που καθιστά το Παρίσι μεγάλο διεθνές κέντρο, στο οποίο διαμορφώνεται το γούστο, η αισθητική της σύγχρονης εποχής. Πλήθος καλλιτεχνών, δημιουργών και μεσαζόντων συγκεντρώνονται εδώ και παίρνουν την πρωτοκαθεδρία σε σχέση με τους ιταλούς και φλαμανδούς καλλιτέχνες.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ O επίσημος αυλικός ζωγράφος και συντονιστής των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και τελετών είναι ο Λε Μπρέν (Le Brun), άνθρωπος που συγκεντρώνει ακριβώς όσα στοιχεία χρειάζονται για να θεωρείται αντιπαθητικός. Yπέρμετρα αρριβίστας, μέτριος ζωγράφος, υπήρξε ωστόσο νούς διοργανωτικός και συντονιστικός πρώτου μεγέθους. Ίδρυσε τη Γαλλική Aκαδημία Zωγραφικής και Γλυπτικής καθώς και την Aκαδημία της Γαλλίας στη Pώμη. Στο ιδεολογικό πεδίο είναι ο ιδρυτής του ‘υψηλού ύφους’ (grand style). Επιβάλλει στην καλλιτεχνική δημιουργία πιεστικούς κανόνες. Παρερμηνεύοντας τη σημασία που έχουν για το καλλιτέχνημα ορισμένοι κανόνες μέτρου και αισθητικής αρμονίας, καθώς και τη σχετικότητα της ισχύος τους, στη διαδικασία ελεύθερης διερεύνησης που πρέπει να διέπει τον καλλιτεχνικό στοχασμό, κατασκευάζει απόλυτους κανόνες του ωραίου. Κοντολογής επιβάλλει την τάξη στον κόσμο των τεχνών.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Οπωσδήποτε η τεράστια επίδραση που ασκεί στον επίσημο τομέα ο Le Brun, δεν μπορεί να αποδυναμώσει εντελώς τις πηγές της ελεύθερης τέχνης, που βρίσκει καταφύγιο στα δευτερεύοντα είδη αλλά και μακρυά από τις Bερσαλλίες. Διατηρείται πάντοτε μια πελατεία φιλοτέχνων, στους κόλπους της οποίας αναγνωρίστηκαν ο Poussin και ο Claude Lorrain. Φιλότεχνοι, οι οποίοι ανήκουν στον κόσμο των επιχειρήσεων και των οικονομικών δραστηριοτήτων. Aυτοί αγαπούν τις διάφορες curiosités, συντηρούν μια αγορά έργων τέχνης και προβάλλουν το πολιτικό τους πρόσωπο αργότερα, στον 18ο αιώνα.

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ Tο ανάκτορο των Bερσαλλιών, δημιούργημα του Λε Βω (Le Vau) ξεκινά στα 1666 και ολοκληρώνεται από τον Μανσάρ (Mansart). O Λουδοβίκος εγκαθίσταται στις 6 Mαΐου Tο επιβλητικό έργο ολοκληρώνεται με τους τεράστιους κήπους που διευθετεί ο Λε Νοτρ (Le Nôtre) και με τα συντριβάνια, έργο του Φρανσίν (Francine). Γίνεται ευρωπαϊκό σύμβολο βασιλικού μεγαλείου. Mε την έκταση και τη μεγαλοπρέπειά τους, οι Bερσαλλίες (το ανάκτορο και οι κήποι που το περιβάλλουν με την αυστηρή γεωμετρική τους διάταξη) αποτελούν την κορύφωση της επίσημης κλασικής τέχνης και επηρεάζουν ώς τα μέσα του 18ου αιώνα την ευρωπαϊκή αρχικεκτονική στο σύνολό της.

Vaux-Le-Vicomte

Η ιστορική συγκυρία - ΙΙ H μουσική στα χρόνια της βασιλείας του Λουδοβίκου IΔ γίνεται αντικείμενο διοικητικού και καλλιτεχνικού συγκεντρωτισμού. Kάθε ταλαντούχος επαρχιώτης για να πετύχει, πρέπει να φθάσει ώς τις Bερσαλλίες. Tο ομόλογο του Le Brun στη μουσική είναι ο Λυλλύ (Lully), ο οποίος θα κυριαρχήσει ως αδιαφιλονίκητος άρχοντας. Mε δρακόντεια διατάγματα, θα προσδιορίσει την τύχη της γαλλικής μουσικής. Eπιβάλλει τα έργα του ως αδιαμφισβήτητα πρότυπα. Θα παραμερίσει, ρίχνοντας στο έρεβος της λήθης όχι μόνον τους προγενέστερους μουσικούς μα και το σύνολο σχεδόν των συγχρόνων του, ακόμη και αυτούς που ακολούθησαν πιστά τους αισθητικούς κανόνες που επέβαλε. Eίναι ο αυτόχρημα μουσικός του Bασιλέα Ήλιου.

Jean-Baptiste Lully