ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
Ατομικός Φάκελος (portfolio)
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5), «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα.
Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Α Π Ο Τ Ο Λ Η Σ Σ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Παρατηρούμε και σημειώνουμε Αξιοποιούμε τη λίστα των ονομάτων Προχωρούμε σε ανάλυση και σύνθεση των γραφημάτων.
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Διαμόρφωση περιβάλλοντος για λειτουργικές εμπειρίες γραφής
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Διαμόρφωση περιβάλλοντος αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.). -Να περιγράφουν καταστάσεις της θάλασσας, πλοία, κοχύλια, ψάρια, θαλασσινά επαγγέλματα με βάση σχετικές εικόνες και αντικείμενα. -Να εξηγούν και να ερμηνεύουν τις προτιμήσεις τους για τις καταστάσεις της θάλασσας, τα πλοία, κοχύλια, ψάρια, θαλασσινά επαγγέλματα που τους αρέσουν, την προτίμησή τους έναντι του βουνού, την αρέσκεια ή απαρέσκειά τους για το κολύμπι και τα παιχνίδια στην ακρογιαλιά. -Να βελτιώνουν τον προφορικό τους λόγο εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με λέξεις από το σημασιολογικό πεδίο της θάλασσας (καταστάσεις, χαρακτηριστικά, πλοία, ψάρια, επαγγέλματα).

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (ΙΙ) Να κατανοούν τη μεταφορική χρήση λέξεων και φράσεων σχετικών με τη θάλασσα (π.χ. «ήρεμη / ταραγμένη θάλασσα», «τα έκαμες θάλασσα», «σα μανιασμένη θάλασσα», «είμαι φουρτουνιασμένος», «στην άμμο χτίζεις», «τσίμπησε το ψάρι»), και να συζητούν για τη δομή και τη σημασία των παρομοιώσεων (π.χ. «κολυμπάει σα δελφίνι»). - Να χρησιμοποιούν χαιρετισμούς κατάλληλους για περιστάσεις σχετικές με το θέμα (π.χ. «Καλό ταξίδι!», «Καλή ψαριά!», «Καλές θάλασσες!»). - Να οργανώνουν το λόγο τους συνδέοντας απλές προτάσεις μεταξύ τους με την κατάλληλη επιλογή συνδέσμων, προθέσεων, μορίων διαμορφώνοντας ομαδικά ένα νέο κείμενο (π.χ. δημιουργία ιστορίας από κοινού με τη βοήθεια σχετικών εικόνων).

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (ΙΙΙ) - Να απομνημονεύουν και να απαγγέλλουν μικρά κείμενα (ποιήματα, παροιμίες, αινίγματα, γλωσσοδέτες, ρόλους) σχετικά με τη θάλασσα, αφού πρώτα τα επεξεργαστούν ποικιλοτρόπως (γλωσσικά, νοητικά, γνωσιακά, αισθητικά) με τη νηπιαγωγό. - Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας λέξεις σχετικές με τη θάλασσα εντοπίζουν με παιγνιώδη τρόπο (π.χ. ψάρεμα σχετικών εικόνων) εκείνες που αρχίζουν με την ίδια φωνούλα (π.χ. καράβι, καπετάνιος), απομονώνουν φωνήματα (π.χ. χτα- πόδι, κο-χύλι, κα-ράβι). - Να συμμετέχουν στις συζητήσεις σχετικά με τη θάλασσα, παίρνοντας διαδοχικά το λόγο, υποστηρίζοντας με επιχειρήματα τις απόψεις τους, συμμετέχοντας στην ομαδική διερεύνηση και αναπτύσσοντας δημοκρατική στάση.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ (Ι) Να έρχονται σε επαφή αβίαστα με γραπτό υλικό πολλών ειδών, με διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου. Ο χώρος της βιβλιοθήκης αλλά και της ευκαιριακής «γωνιάς της θάλασσας» εμπλουτίζονται με σχετικά με το θέμα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, πινακίδες, διαφημιστικά φυλλάδια, χάρτες, εισιτήρια πλοίων, κάρτες, συσκευασίες κ.ά. - Να υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος (διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω, από την αρχή προς το τέλος). Χρησιμοποιώντας το ποικίλο υλικό έντυπου λόγου η νηπιαγωγός δημιουργεί καταστάσεις προβληματισμού με κατάλληλες ερωτήσεις (π.χ. «από πού θα αρχίσω;», «πού θα διαβάσω τώρα;», «πού το γράφει αυτό;» κ.ά.) στα παιδιά σχετικά με τη φορά της ανάγνωσης και με το τι διαβάζεται (κείμενο ή εικόνα;).

ΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΙΙ) Να υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος (διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω, από την αρχή προς το τέλος). Χρησιμοποιώντας το ποικίλο υλικό έντυπου λόγου η νηπιαγωγός δημιουργεί καταστάσεις προβληματισμού με κατάλληλες ερωτήσεις - Να ακούν και να κατανοούν μία διήγηση ή ένα απλό κείμενο που κάποιος τους διαβάζει ή τους αφηγείται. Κείμενα της παιδικής λογοτεχνίας (π.χ. «Ο Τριγωνοψαρούλης»), της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, λαϊκοί μύθοι και θρύλοι σχετικοί με τη θάλασσα και τα επιμέρους στοιχεία που συνδέονται με αυτήν μπορούν να αναγνωσθούν από τη νηπιαγωγό, προβληματίζοντας τα παιδιά σχετικά με τη δράση των ηρώων, την πλοκή της ιστορίας και την εξέλιξή της.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΙΙΙ) - Να βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές (όσον αφορά πρόσωπα, πλοκή και κατάληξη) σε κείμενα με θέμα τη θάλασσα (διακειμενική προσέγγιση). - Να διακρίνουν τα διαλογικά μέρη κειμένων και να τα επαναλαμβάνουν διαλογικά. Εντοπίζουν ποιος μιλάει, τι λέει, πώς το λέει, σε ποιους απευθύνεται. Αναπαριστούν τους διαλόγους υποδυόμενα τα διαλεγόμενα πρόσωπα του κειμένου. - Να αναγνωρίζουν οικείες στον περιβάλλοντα γραπτό λόγο και μέσα σε κείμενα σχετικά με τη θάλασσα. Τα παιδιά με τη νηπιαγωγό δημιουργούν πίνακες αναφοράς με λέξεις που αναφέρο- νται σε είδη πλοίων, ψαριών, ονόματα νησιών, θαλασσινά επαγγέλματα. Με τη βοήθεια των πινάκων αυτών, στους οποίους συνδυάζεται λέξη και εικόνα προσπαθούν να αναγνωρίσουν λέξεις που εμφανίζονται σε καρτέλες παιχνιδιών.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΙV) - Να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, όπως βιβλία, τύπος, αφίσες, πινακίδες, στις οποίες συνυπάρχουν γραπτός λόγος και εικόνα. Τα παιδιά μπορούν να αναζητούν πληροφορίες (π.χ. σχετικές με τη ρύπανση της θάλασσας) στη βιβλιοθήκη της τάξης, σε αφίσες, σε πινακίδες που βρίσκονται στην παραλία, στο λιμάνι και τις έχουν καταγράψει κατά τις εκεί επισκέψεις τους. - Να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης επιλέγοντας βιβλία σχετικά με τη θάλασσαα. Τα παιδιά επιλέγουν να «διαβάσουν» μόνα τους ή να τους διαβάσει η νηπιαγωγός λογοτεχνικά βιβλία με ιστορίες, μύθους, θρύλους σχετικούς με τη θάλασσα ή ανάλογα πληροφοριακά κείμενα.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ (V) Να εντοπίζουν τον τίτλο, το συγγραφέα και άλλα εκδοτικά στοιχεία του βιβλίου. Τα παιδιά μέσα από την ενασχόλησή τους με τα βιβλία και μετά από σχετική ενημέρωση της νηπιαγωγού αρχίζουν να εντοπίζουν τα στοιχεία αυτά που τους ενδιαφέρουν όταν διαβάζουν ένα βιβλίο. - Να συνειδητοποιήσουν ότι στα φωνήματα του προφορικού λόγου αντιστοιχούν τα γράμματα του γραπτού λόγου. Με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά αντιστοιχίζουν φωνήματα και γράμματα - Να αναγνωρίζουν και να συγκρίνουν διαφορετικές μορφές του γραπτού λόγου, όπως την ελληνική και άλλες γραφές. Τα παιδιά εντοπίζουν από χάρτες ονόματα νησιών, από πίνακες τέχνης, εικόνες, φωτογραφίες (που έχουν πάρει κατά την επίσκεψή τους στο λιμάνι) ονόματα πλοίων στο ελληνικό, λατινικό και κυριλλικό αλφάβητο.

ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ (Ι) Να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας και ανάπτυξης ιδεών υπαγορεύοντας στη νηπιαγωγό κείμενα σχετικά με την προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση Αναθεωρούν και διαμορφώνουν τα κείμενά τους λαμβάνοντας υπόψη σε ποιους τα απευθύνουν, επιλέγοντας την καταλληλότερη για κάθε περίπτωση σύνταξη και λεξιλόγιο. Να υποστηρίζονται στην προσπάθειά τους να χρησιμοποιούν μολύβι, στυλό για να γράψουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να γράφουν, όπως μπορούν, με ή χωρίς υπόδειγμα λέξεις που ανταποκρίνονται στις λειτουργικές τους ανάγκες και στα ενδιαφέροντά τους. Γράφουν όπως μπορούν το όνομα του πλοίου που ζωγράφισαν, του νησιού τους, του ψαριού που προτιμούν, χρησιμοποιώντας πίνακες αναφοράς εικόνες, χάρτες κ.ά. πηγές γραπτού λόγου.