Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Advertisements

Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΑΓΑΠΗ.
Διδακτικοί στόχοι.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ; Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Θεωρίες περί συγκινήσεων…συνέχεια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση συναισθηματικών διαπροσωπειών
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Μερικές ακόμα παλιότερες θεωρίες περί Συγκινήσεων
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2014
Θεωρίες περί συγκινήσεων
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δημιουργία σεναρίου.
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2015
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ Μήτση Άννα, 2012
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών

Κεντρικά θέματα της συζήτησης Θεωρίες περί συγκίνησης Θεωρίες περί συγκίνησης Εξελικτικές προσεγγίσεις των συγκινήσεων και της έκφρασής τους Εξελικτικές προσεγγίσεις των συγκινήσεων και της έκφρασής τους Νευροφυσιολογικό υπόστρωμα των συγκινήσεων Νευροφυσιολογικό υπόστρωμα των συγκινήσεων Αλληλεπίδραση νόησης και συγκίνησης Αλληλεπίδραση νόησης και συγκίνησης Αναπτυξιακή δόμηση των συγκινήσεων Αναπτυξιακή δόμηση των συγκινήσεων Ψυχοπαθολογία και συγκινήσεις (συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχή του συναισθήματος σε ψυχοπαθολογικές διαταραχές) Ψυχοπαθολογία και συγκινήσεις (συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχή του συναισθήματος σε ψυχοπαθολογικές διαταραχές) Προσομοιώσεις των συγκινήσεων από την A.I. Προσομοιώσεις των συγκινήσεων από την A.I. Οι συγκινήσεις στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας Οι συγκινήσεις στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας

Η κυρίαρχη εξελικτική προσέγγιση Δαρβινική Θεωρία: εξελικτική τυποποίηση Δαρβινική Θεωρία: εξελικτική τυποποίηση Εξελικτική ερμηνεία (Tooby & Cosmides) Εξελικτική ερμηνεία (Tooby & Cosmides) Νευροπολιτισμική θεωρία (Ekman) Νευροπολιτισμική θεωρία (Ekman)

Άλλες Θεωρίες περί Συγκίνησης Αυτόνομο vs Κεντρικό Ν.Σ.: Αυτόνομο vs Κεντρικό Ν.Σ.: James-Lange vs W. Cannon James-Lange vs W. Cannon Προσυνειδητή vs Γνωστική Επεξεργασία: Προσυνειδητή vs Γνωστική Επεξεργασία: Zajonc vs Lazarus Zajonc vs Lazarus Οικουμενικότητα vs Πλαίσιο: Οικουμενικότητα vs Πλαίσιο: Ekman vs Russell Ekman vs Russell

Νευροφυσιολογία των Συγκινήσεων Μεταιχμιακό σύστημα Μεταιχμιακό σύστημα ΚΝΣ ΚΝΣ Μοριακό επίπεδο Μοριακό επίπεδο Νευροψυχολογικές δοκιμασίες Νευροψυχολογικές δοκιμασίες Απεικονιστικές μέθοδοι Απεικονιστικές μέθοδοι

Αλληλεπίδραση συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών Διάκριση νόησης-συγκίνησης; Διάκριση νόησης-συγκίνησης; Προτεραιότητα γνωστικών ή συγκινησιακών λειτουργιών; Προτεραιότητα γνωστικών ή συγκινησιακών λειτουργιών; Προτίμηση vs εκτίμηση, αξιολόγηση, ερμηνεία Προτίμηση vs εκτίμηση, αξιολόγηση, ερμηνεία Αλληλεπιδράσεις νόησης-συγκίνησης Αλληλεπιδράσεις νόησης-συγκίνησης

Αναπτυξιακή δόμηση των συγκινήσεων Αλλαγές στη βίωση και έκφραση των συγκινήσεων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης Αλλαγές στη βίωση και έκφραση των συγκινήσεων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης Η συγκινησιακή ρύθμιση ως συνέπεια της αναπτυξιακής διαδικασίας Η συγκινησιακή ρύθμιση ως συνέπεια της αναπτυξιακής διαδικασίας Ο ρόλος του δεσμού προσκόλλησης Ο ρόλος του δεσμού προσκόλλησης

Διαταραχές του συναισθήματος Συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχές του συναισθήματος στην ψυχοπαθολογία Συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχές του συναισθήματος στην ψυχοπαθολογία Ψυχοθεραπευτικές και ψυχιατρικές παρεμβάσεις Ψυχοθεραπευτικές και ψυχιατρικές παρεμβάσεις

Προσεγγίσεις της A.I. Λειτουργικά προαπαιτούμενα για τη δόμηση γενικής αρχιτεκτονικής συνθετικών συγκινήσεων Λειτουργικά προαπαιτούμενα για τη δόμηση γενικής αρχιτεκτονικής συνθετικών συγκινήσεων Υλοποιήσεις Συνθετικών Συγκινήσεων Υλοποιήσεις Συνθετικών Συγκινήσεων

Συγκινήσεις & Γνωσιακή Επιστήμη Σύνθεση διαφορετικών δεδομένων: Σύνθεση διαφορετικών δεδομένων:  Πειραματική, γνωστική, αναπτυξιακή ψυχολογία  νευροψυχολογία  νευροεπιστήμες  τεχνητή νοημοσύνη

Κατερίνα ΛιγκοβανλήΚεντρικά Θέματα της Συζήτησης-Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών2/3/2012 Κατερίνα ΛιγκοβανλήΘεωρίες περί συγκίνησης9/3/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Εξελικτικές προσεγγίσεις περί συγκίνησης-Το κυρίαρχο παράδειγμα της νευροπολιτισμικής θεωρίας του Ekman 16/3/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου The human face – Secrets & Lies (BBC) ΣΥΝΤΟΜΟ ΤΕΣΤ 23/3/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Αναπτυξιακές προσεγγίσεις των συγκινήσεων30/3/2012 Αντώνης ΣταματάκηςΝευροφυσιολογία των συγκινήσεων6/4/2012 Αναστάσιος ΣταλίκαςΔιαταραχές του συναισθήματος και η φύση των συναισθημάτων στην ψυχοθεραπεία 27/4/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου The brain and our emotions ΣΥΝΤΟΜΟ ΤΕΣΤ 4/5/2012 Μπετίνα ΝτάβουΝόηση και συγκίνηση11/5/2012 Στέλλα ΒοσνιάδουΣυγκίνηση και Μάθηση18/5/2012 Ελπίδα ΤζαφέσταΣυνθετική Νοημοσύνη και Συνθετικές Συγκινήσεις1/6/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Monks in the Lab ΣΥΝΤΟΜΟ ΤΕΣΤ 8/6/2010 Αντώνης ΧατζημωϋσήςΦιλοσοφία, Συγκινήσεις και Συναισθήματα15/6/2012 Κατερίνα Λιγκοβανλή- Στέλλα Βοσνιάδου Παρουσιάση εργασιών-ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Βασικές έννοιες και διακρίσεις

Affect Affect Feeling Feeling Emotion Emotion Mood Mood Συναίσθημα Συναίσθημα Αίσθημα Αίσθημα Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση

92 διαφορετικοί ορισμοί του emotion (Kleinginna & Kleinginna, 1981):  1) αισθήματα διέγερσης ή/και ευχαρίστησης-δυσαρέσκειας  2) διανοητικές και αντιληπτικές διεργασίες, ιδιαίτερα η αποτίμηση ή/και ο χαρακτηρισμός των φαινομένων  3) πρόκληση από εξωτερικά ερεθίσματα  4) εξάρτηση από βιολογικούς μηχανισμούς  5) εκφραστική συμπεριφορά, εξωτερικά παρατηρήσιμες αντιδράσεις  6) αποδιοργανωτικές ιδιότητες  7) προσαρμοστικές ιδιότητες  8) πολυπαραγοντική σύσταση  9) ομοιότητα με τα συστήματα κινήτρων  10) διάκριση από άλλα ψυχολογικά φαινόμενα, όπως τα affect, mood, motivation και feeling  11) Αμφισβήτηση της ύπαρξης διακριτού φαινομένου ή δυνατότητας αντικειμενικής παρατήρησης και περιγραφής του.

Πολυπαραγοντικός ορισμός Όλες οι πιθανές αλληλεπιδράσεις μεταξύ υποκειμενικών και αντικειμενικών παραγόντων, οι οποίες διεκπεραιώνονται από νευρωνικά και ορμονικά συστήματα και μπορούν (Kleinginna & Kleinginna, 1981): Όλες οι πιθανές αλληλεπιδράσεις μεταξύ υποκειμενικών και αντικειμενικών παραγόντων, οι οποίες διεκπεραιώνονται από νευρωνικά και ορμονικά συστήματα και μπορούν (Kleinginna & Kleinginna, 1981): α) να προκαλούν συναισθηματικές εμπειρίες, όπως τα αισθήματα διέγερσης και ευχαρίστησης/δυσαρέσκειας α) να προκαλούν συναισθηματικές εμπειρίες, όπως τα αισθήματα διέγερσης και ευχαρίστησης/δυσαρέσκειας β) να εγείρουν γνωστικές διεργασίες, όπως σχετικές με τη συγκίνηση επιδράσεις στην αντίληψη, ή ακόμη διαδικασίες αποτίμησης και κατονομασίας β) να εγείρουν γνωστικές διεργασίες, όπως σχετικές με τη συγκίνηση επιδράσεις στην αντίληψη, ή ακόμη διαδικασίες αποτίμησης και κατονομασίας γ) να προκαλούν εκτεταμένες αλλαγές σε φυσιολογικό επίπεδο σε αντιστοιχία με τις συνθήκες που προκάλεσαν τη συγκίνηση και γ) να προκαλούν εκτεταμένες αλλαγές σε φυσιολογικό επίπεδο σε αντιστοιχία με τις συνθήκες που προκάλεσαν τη συγκίνηση και δ) να οδηγούν σε συμπεριφορές που συχνά, αν όχι πάντοτε, είναι εκφραστικές, προσαρμοστικές και στοχοκατευθυνόμενες δ) να οδηγούν σε συμπεριφορές που συχνά, αν όχι πάντοτε, είναι εκφραστικές, προσαρμοστικές και στοχοκατευθυνόμενες

Βασικές έννοιες και διακρίσεις τους Affect Affect Feeling Feeling Emotion Emotion Mood Mood Συναίσθημα Συναίσθημα Αίσθημα Αίσθημα Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση

Διάκριση εννοιών Affect Πρωταρχικό στάδιο επεξεργασίας του emotion: Πρωταρχικό στάδιο επεξεργασίας του emotion:  Κατηγοριοποίηση αντικειμένων σε σχέση με τον εαυτό σε μονοδιάστατη και δυαδική κλίμακα σθένους: θετικό-αρνητικό, καλό-κακό, ωραίο-άσχημο, ασφαλές-επικίνδυνο, προσέγγιση-αποφυγή (Zajonc, 2000; Clore & Katelaar, 1997).  Διακριτή κατάσταση σε σχέση με άλλες ψυχολογικές καταστάσεις, όπως τα emotions ή τα feelings. Έννοια ανώτερης τάξης που περιλαμβάνει όλα τα φαινόμενα του θυμικού: core affect (Russell & Barrett, 1999) Έννοια ανώτερης τάξης που περιλαμβάνει όλα τα φαινόμενα του θυμικού: core affect (Russell & Barrett, 1999)  (ευχαρίστηση-δυσαρέσκεια, ένταση-χαλάρωση και κατάθλιψη-υπερθυμία [elation]), διαρκής παρουσία και δυνατότητα συνειδητής κατεύθυνσης προς ένα αντικείμενο.  Ήπια παρουσία core affect ορίζει τις διαθέσεις (moods)  Core affect και σε πρωτοτυπικά επεισόδια του emotion  +αιφνίδια αλλαγή του, περαιτέρω γνωστική επεξεργασία, αναγνώριση του αντικειμένου και συμπεριφορικός προγραμματισμός για την αντιμετώπιση των συνεπειών της τροποποίησης της κατάστασης του οργανισμού (Russell & Barrett, 1999).

Διάκριση εννοιών Feeling Αίσθημα: Feeling of hunger ≠ feeling of happiness Αίσθημα: Feeling of hunger ≠ feeling of happiness Συναίσθημα: συνειδητή εμπειρία των σωματικών αλλαγών Συναίσθημα: συνειδητή εμπειρία των σωματικών αλλαγών Είτε έπεται της βίωσης της συγκίνησης (Damasio, 1999) Είτε έπεται της βίωσης της συγκίνησης (Damasio, 1999) Είτε καθορίζει τη συγκίνηση που θα βιωθεί (Ortony, Norman & Revelle; 2005) Είτε καθορίζει τη συγκίνηση που θα βιωθεί (Ortony, Norman & Revelle; 2005)  Συναίσθημα οδύνης:  Συγκίνηση λύπης για ένα συμβάν απώλειας στο παρελθόν  Συγκίνηση φόβου για ένα παρελθοντικό, αναμενόμενο ή φανταστικό απειλητικό συμβάν

Affect Affect Feeling Feeling Emotion Emotion Mood Mood Συναίσθημα/«Θυμικό» Συναίσθημα/«Θυμικό» Αίσθημα/Συναίσθημα Αίσθημα/Συναίσθημα Συγκίνηση Συγκίνηση Διάθεση Διάθεση

Συγκίνηση: έντονη κινητοποίηση, ελάχιστη διάρκεια, σε κανονικές συνθήκες έχει αντικείμενο Συγκίνηση: έντονη κινητοποίηση, ελάχιστη διάρκεια, σε κανονικές συνθήκες έχει αντικείμενο Συναίσθημα: συνειδητή εμπειρία της αλλαγής της κατάστασης του οργανισμού, έχει πάντα αντικείμενο και ποικίλη διάρκεια και ένταση Συναίσθημα: συνειδητή εμπειρία της αλλαγής της κατάστασης του οργανισμού, έχει πάντα αντικείμενο και ποικίλη διάρκεια και ένταση Διάθεση: γενικευμένη κατάσταση, χωρίς αντικείμενο, μεγαλύτερη διάρκεια Διάθεση: γενικευμένη κατάσταση, χωρίς αντικείμενο, μεγαλύτερη διάρκεια