«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 2 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Kρήτης
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
Project στο μάθημα των Γερμανικών Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Στεφανία Κοσμίδου.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Η ευρωπαϊκή διάσταση στην ελληνική εκπαίδευση. Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Όνομα : Κώτση Μαρία (3158)
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΕΥΡΩΠΑЇΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Πολιτική ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: κ. Ηλιάδου-Τάχου ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Φραντζεσκάκη Παναγιώτα ΑΕΜ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Η πολιτική κουλτούρα Η πολιτική κουλτούρα συντίθεται από τις στάσεις, τις πεποιθήσεις, τις αντιλήψεις, τα συναισθήματα και τις αξίες που σχετίζονται με.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ETTA HOLLINS “Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ.
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί, Παντίδης Στ. & Πασιάς Γ.(2004)» Εργασία στο μάθημα ‘’Εκπαιδευτική πολιτική’’ Μακρίδη Ζωή ΑΕΜ: 3531 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Διαμόρφωση σχολ. εγχειριδίου βασική παράμετρος εκπαιδευτικής πράξης Συνδέεται με σημαντικές λειτουργίες: γνωστική συγκρότηση- ιδεολογική & πολιτισμική αναπαραγωγή – καλλιέργεια δεξιοτήτων- ανάπτυξη στάσεων διδασκόντων & διδασκόμενων Τρόπος χρήσης & περιεχόμενο αποτυχία ή επιτυχία εκπαιδευτικού συστήματος

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Έρευνα και μελέτη των Α.Π. και των σχολικών εγχειριδίων κατά τη διάρκεια των μεταπολεμικών δεκαετιών. Ελλάδα: Εκπαιδευτικοί σκοποί και στόχοι στις διάφορες ιστορικές περιόδους παρουσιάζουν ομοιότητα. Οι διαφοροποιήσεις συνδέονται με τις ιδεολογικο- πολιτικές αποκλίσεις των διαφορετικών κυβερνήσεων.

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Τα σχολικά εγχειρίδια συνδέονται με : Την καλλιέργεια εθνικιστικών τάσεων και αντιλήψεων. Την ανάπτυξη θρησκευτικού φανατισμού και σοβινισμού. Την εμφάνιση φαινομένων εχθρότητας, βίας και ρατσισμού. UNESCO (1949) : άμβλυνση εθνοκεντρικών αντιλήψεων

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Ινστιτούτο George-Eckert για τη Διεθνή Έρευνα Σχολικών Εγχειριδίων (Γερμανία) Κέντρο Έρευνας Σχολικών Βιβλίων και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Α.Π.Θ, Ελλάδα)

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Χαρακτηριστικά ελληνικής κοινωνίας και εκπαίδευσης: Επιπτώσεις συμμετοχής στη διαδικασία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Σταδιακή μεταλλαγή της ελληνικής κοινωνίας σε πολυπολιτισμική.

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια. Συμπεράσματα ερευνών Εθνοκεντρικό ιδεολογικοπολιτικό πλαίσιο Ελληνικής Εκπ. Προβολή εθνικής παράδοσης Προβολή άλλων εθνών σύμφωνα με πολιτικές περιστάσεις Λιγότερη προσοχή στον πλουραλισμό των πολιτισμών, στην οικουμενική αλληλεξάρτηση και τις παγκόσμιες αξίες Ρόλος εκπαιδευτικού- διάκριση των πολιτισμών

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια.  Εξέταση εγχειριδίων Ιστορίας Ε΄-Στ΄ και Β΄Γυμν.(δεκαετία του 90΄- Τομέας Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ) ΄΄υπάρχει ανισομέρεια στην παρουσίαση των βαλκανικών λαών υπέρ των Τούρκων, η οποία παραμορφώνει την ιστορική εικόνα που αποκτούν οι μαθητές στο σχολείο αναφορικά με τους άλλους λαούς της Βαλκανικής[…]΄΄

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια.  Έρευνα για την πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών δημοτικού σχολείου (1993- Π. Καλογιαννάκη-Χουρδάκη) ΄΄οι προτιμήσεις των παιδιών προς τις άλλες χώρες [..] σχετίζονται με το γενικότερο πολιτικό κλίμα, τα ιστορικο-πολιτικά μηνύματα και τα εθνικά βιώματα, όπως αυτά προβάλλονται στα παιδιά από το σχολείο, την οικογένεια και τα ΜΜΕ΄΄

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια.  Παρουσία Βαλκανικών λαών στα σχολικά βιβλία (1996- Γ.Φλουρής & Π. Καλογιαννάκη- Χουρδάκη) ΄΄τα εγχειρίδια καλλιεργούν τον εθνοκεντρισμό με το να προσδίδουν μια ιδιαίτερη αξία στον ελληνικό πολιτισμό, ενώ, παράλληλα οι αναφορές στους λαούς των Βαλκανίων είχαν αρνητικά χαρακτηριστικά [..]΄΄

Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ΄’Αλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια.  Παρουσία Ευρώπης στα Α.Π. της Πρωτοβάθμιας Εκπ. (2000- Γ.Φλουρής & Μ.Ιβριντέλη) Α.Π & 1982 I.Χρησιμοποιείται μόνον για την επιβεβαίωση της μοναδικότητας του Ελληνισμού II.Γενικές αναφορές που δεν συμβάλλουν στην εξάλειψη των στερεοτύπων του Ευρωπαίου ‘ άλλου’ στους μικρούς μαθητές III.Το μεγαλύτερο ποσοστό αναφορών ανήκει στην υποκατηγορία ‘βία – συγκρούσεις- πόλεμοι’ και το κατέχει το μάθημα της Ιστορίας και ακολουθούν η Γεωγραφία και η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

Comparison Slide Item 1Item 2