Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Διαθεσιμότητα των αποθεμάτων (δεν υπάρχει καμία αξία σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία εάν δεν φτάσει στα χέρια του πελάτη) --- BAΣΙΚΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

ΔΙΑΝΟΜΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής
Κεφάλαιο 7: Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε) 7.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του Η.Ε 7.2 Τα επίπεδα διάκρισης του Η.Ε 7.3 Οι επιπτώσεις του Η.Ε στον χώρο των.
Alexander Moore.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Επιλογές Marketing & Logistics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ομάδες Εργασίας ΕΚΜΝ Συμμετέχοντες στο Pre-conference symposium
Εισαγωγή στην έννοια των Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Πωλήσεις Αγορά Καθυστερημένα εισερχόμενα Απαξιωμένο απόθεμα Χρόνος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΑ.
MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Αξιολόγηση Επιπέδου Εξυπηρέτησης Στόχος : Προσφορά ίσου ή κατά προτίμηση μεγαλύτερου από τον ανταγωνιστή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Προ-συναλλαγής Στοιχεία που αφορούν την προετοιμασία πριν τη συναλλαγή Συναλλαγή Στοιχεία που περιλαμβάνονται άμεσα κατά τη συναλλαγή.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος % κωδικών επί συνόλου κωδικών % αξίας επί συνολικών αγορών Α Β Γ Δεν είναι όλα τα προϊόντα το ίδιο.
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ & ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
% Δεκτή πολλαπλότητα απαντήσεων Ερ α ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με Η/Υ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Τιμές Μεταφοράς.
Τακτικό Μάρκετινγκ Διανομή
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Kiosk & Retail.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Δυνατότητας επέκτασης της παραγωγικής κατεύθυνσης
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Το κόστος Ποιότητας    
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Διαθεσιμότητα των αποθεμάτων (δεν υπάρχει καμία αξία σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία εάν δεν φτάσει στα χέρια του πελάτη) --- BAΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ (LOGISTICS) ---  Όροι πληρωμής (από τους σημαντικότερους παράγοντες σε περιόδους οικονομικής κρίσης) – π.χ. διευκολύνσεις  Ταχύτητα εξυπηρέτησης – Χρόνος εκτέλεσης των παραγγελιών  Διαδικασίες παραπόνων : τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων που παρουσιάζονται  Εναλλακτικές δυνατότητες παραγγελιών (π.χ. ηλεκτρονικά)  Εναλλακτικές δυνατότητες παραδόσεων (π.χ. στο σπίτι) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Περιβάλλον, ατμόσφαιρα  Συμπεριφορά και γνώσεις πωλητών (ενδιαφέρον, ευγένεια, εναλλακτικές, κτλ.)  Αξιοπιστία παραδόσεων σε όρους χρόνου και ακρίβειας και ποσότητας και γενικότερα ΣΥΝΕΠΕΙΑ  Περιορισμοί μεγέθους παραγγελιών (δρα συχνά ανασταλτικά) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος H έννοια της ποιότητας είναι σχετική…. Επομένως αναφερόμαστε σε ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών …= ποιοτική εξυπηρέτηση ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ …. διότι…  Διαμορφώνεται εικόνα σοβαρότητας αντιμετώπισης των αναγκών με συγκεκριμένο τρόπο και όχι τυχαιότητα και ανοργανωσιά  Δημιουργείται ένα «υπόδειγμα» αντιμετώπισης (pattern), κοινές πρακτικές για όλο το προσωπικό  ευκολότερη και παραγωγικότερη εργασία, αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν με ταχύτητα και συνέπεια και επαναληπτικότητα  Δυνατότητα αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών που προσφέρεις (στόχοι, μετρήσεις, αξιολόγηση) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ : Σύνολο κανόνων για την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών πριν, κατά και μετά τη συναλλαγή

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος 1. ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ 3. ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠ 2. ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ εσωτερικό θέμα (αλυσίδα αξίας) εξωτερικό θέμα (σύστημα αξίας)  ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΟΥ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΣΥΝΕΠΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ ΣΟΥ (ΕΝΝΟΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΑΣ )  ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (ΩΣ ΠΕΛΑΤΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ) ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ πελατών

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Προμήθειες (Αγορές) Διαχείριση Αποθεμάτων Διακίνηση Αποθήκευση Μεταφορές Διανομή

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Επιτυχία επικερδών αγορών με κατάλληλους προμηθευτές Ευελιξία αξιοποίησης εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού σε τυχόντα προβλήματα που παρουσιάζονται Συνεχής συνεργασία με τα υπόλοιπα τμήματα της επιχείρησης για σωστό προγραμματισμό των αναγκών τους (π.χ. συνεχή επαφή με αποθήκη, πωλήσεις, κτλ.) Φροντίδα για το περιβάλλον με ‘πράσινες προμήθειες’ π.χ. προϊόντα που έχουν παραχθεί σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, προϊόντα τα οποία έχουν διακινηθεί με μέσα μεταφοράς πιο φιλικά προς το περιβάλλον (τρένα) προϊόντα με ανακυκλώσιμη συσκευασία, κτλ.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΩΝ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ) ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΩΝ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ) : ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΑΓΑΘΟΥ (ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, Α’ ΥΛΩΝ, ΑΝΑΛΛΩΣΙΜΩΝ, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ, ΤΕΛΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΤΩΝ ΚΤΛ.) ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΝΟΜΙΜΟ ΤΡΟΠΟ…

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΓΟΡΕΣ  ‘ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΣΥΧΝΑ ΔΙΟΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΦΘΗΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΠΩΛΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ’  ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΓΟΡΩΝ  ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ 1.ΚΥΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ 2. ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ  Αγορές προϊόντων για μεταποίηση (Βιομηχανία, Βιοτεχνία, και γενικότερα παραγωγική επιχείρηση) που αγοράζουν α’ ύλες, υλικά συσκευασίας, τα οποία χρησιμοποιούνται για παραγωγή τελικών προϊόντων ή μετά από κατεργασία ή όπως είναι  Αγορές προϊόντων για μεταπώληση (Εμπορικές Επιχειρήσεις) που αγοράζουν προϊόντα για να τα πουλήσουν χωρίς να μεταβάλλουν το προϊόν (έτοιμα – τελικά προϊόντα)  Αγορές προϊόντων αναγκαίων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων ή οργανισμών (αναλώσιμα, ανταλλακτικά)

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ  Αγορές Κεφαλαιουχικών αγαθών (μηχανήματα, κτλ.) που χρησιμοποιούνται για πολλά έτη  Αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών (ψυγεία, έπιπλα γραφείων) μικρότερης σχετικά αξίας  Αγορές αναλωσίμων και ανταλλακτικών  Αγορές α’ υλών (π.χ. λιπάσματα) και υλικών συσκευασίας  Αγορές ενδιαμέσων αγαθών (β’ υλών), π.χ. κουμπιά και φερμουάρ στην παραγωγή ρούχων  Αγορές τελικών προϊόντων πάγια Ακόμα σχετίζονται και με αγορές ενέργειας (ρεύμα, πετρέλαιο)

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος TMHMA EΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑRKETING ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΝΣΗ LOGISTICS ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΑΓΙΩΝ ΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Με την άνθηση της εφοδιαστικής υποχρεωτικά το τμήμα προμηθειών εντάσσεται ευρύτερα στη διεύθυνση Logistics, με σκοπό το συντονισμό και συνεργασία τους με την αποθήκη, τις μεταφορές… Παλαιότερα ήταν αυτόνομο το τμήμα προμηθειών, όπως και τα τμήματα αποθήκης (ή εκτέλεσης παραγγελιών) και μεταφορών Οι αγορές, με άλλα λόγια, δεν αφορούν μονάχα την ανεύρεση καλών προμηθευτών και στις εντολές αγοράς προς αυτούς (παραγγελίες), αλλά πλέον είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη διαχείριση του αποθέματος το οποίο δημιουργείται με την παραλαβή των προϊόντων που παραγγέλθηκαν από το τμήμα προμηθειών στους προμηθευτές. Η νομική πλευρά των συμβάσεων/ συμφωνιών με τους προμηθευτές (σε θέματα τιμής, ποιότητας, χρόνου παράδοσης, κτλ.) συχνά καλύπτεται εξωτερικούς συνεργάτες, όταν χρειαστεί - διαφορετικά από το νομικό τμήμα της επιχείρησης (για μεγάλες επιχειρήσεις)

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Διαδικασία Παραγγελίας (Κύκλος παραγγελιοληψίας) Πρόβλεψη μελλοντικής ζήτησης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα = εκτίμηση ποσοτήτων για το διάστημα αυτό   απόφαση για πόσο χρονικό διάστημα ζήτησης επιθυμούμε να καλύψουμε (για όλο ή για μέρος του ?) και υπολογισμός αντίστοιχης ποσότητας  Παραγγελία στον προμηθευτή ποσότητας που αποφασίστηκε μέσω ΕΝΤΟΛΗΣ ΑΓΟΡΑΣ - ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ  Παραλαβή προϊόντων  Δημιουργία αποθέματος

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΝΤΟΛΗ ΑΓΟΡΑΣ - ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ 1.ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Ποσότητα, Τιμή που συμφωνήθηκε με τον προμηθευτή ) 2. ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (προδιαγραφές) ΠΡΟΙΟΝ – ΕΙΔΟΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ Χρόνος Τόπος Παράδοσης 3. ΡΗΤΡΑ (ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ) Η ΕΝΤΟΛΗ ΑΓΟΡΑΣ πρέπει να περιλαμβάνει :

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Δύσκολος ο ορισμός της ποιότητας. Υπάρχουν αντικειμενικά αλλά και υποκειμενικά στοιχεία ποιότητας (π.χ. αισθητικά χαρακτηριστικά, γεύση, κτλ.). Συχνά το φθηνό στις αγορές αποβαίνει ακριβό, διότι είναι και φθηνό σε ποιότητα (φθορές, απώλειες)… Ουσιαστικά πάντοτε τελικά απαντάται το ερώτημα : αξίζει τα λεφτά του ;  Value for money = σχέση ποιότητα-τιμής Κυρίως στις περιπτώσεις που η τιμή και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι περίπου ίδια για τα προϊόντα σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή παίζει η ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών, όπως εγγυήσεις –after sales service, διευκολύνσεις στην πληρωμή, φιλικότητα και ελκυστικότητα στο περιβάλλον (‘εμπειρία αγοράς’), κτλ...  ενίσχυση της αντιληφθείσας ποιότητας

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ο Garvin [1984] προσδιόρισε τις διαστάσεις της Ποιότητας :

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ρίζα της λέξης “Negotiation” (Διαπραγμάτευση) προέρχεται από την λατινική γλώσσα NEG + OTIUM = NOT + LEISURE Διάλογος μεταξύ Αγοραστή και Προμηθευτή με σκοπό την επίτευξη Συμφωνίας ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ Τιμή Όροι Πληρωμής Διάρκεια Συμφωνίας Ασφάλεια Χρόνος Ανταπόκρισης και Τόπος Παράδοσης Επιστροφές

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ στη συζήτηση με τους προμηθευτές Οικονομική Κατάσταση του Προμηθευτή και ‘Δυναμική’ του ‘Δύναμη’ μας σε σχέση με τον αγοραστή (π.χ. είμαστε από τους καλούς πελάτες του προμηθευτή ;) Προϊόντα και Ανταγωνισμός (εναλλακτικοί προμηθευτές) Διάλογος μεταξύ Αγοραστή και Προμηθευτή με σκοπό την επίτευξη Συμφωνίας

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΛΑΤΕΣ Κάθετη ολοκλήρωση Κάθετη Ολοκλήρωση : ‘εσωτερικοποίηση’ της διαδικασίας παραγωγής των προϊόντων (εντάσσεται πλέον στην αλυσίδα αξίας της επιχείρησης)

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 1.Μείωση των κινδύνων καθυστέρησης ή διακοπής των προμηθειών 2.Καλύτερος έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων, μείωση ελαττωματικών 3.Απεξάρτηση από ακριβούς προμηθευτές  έλεγχος του κόστους ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Είναι το Κόστος Παραγωγής < Κόστος Αγοράς ? ? ?

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Στοιχεία που πρέπει να εξεταστούν :  Ποσότητες προς παραγωγή δικαιολογούν τις επενδύσεις σε γραμμή παραγωγής (οι γραμμές παραγωγής απαιτούν μεγάλες παραγόμενες ποσότητες για να μειώνεται το κόστος παραγωγής / προϊόν )  Εξειδίκευση : Human Resource Factor, πέραν του εξοπλισμού. Κόστος εκπαίδευσης, κόστος σχετικού ανθρώπινου δυναμικού  Κεφάλαιο προς δέσμευση (επενδύσεις σε εξοπλισμούς, κτλ.)

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ 1.Μείωση Διοικητικού Κόστους προμηθειών (λόγω επικοινωνίας με έναν) 2.Αύξηση ποσότητας παραγγελίας  πιθανή μείωση τιμής, καλύτερη εξυπηρέτηση 3.Μείωση Κόστους διαχείρισης στην αποθήκη (παραλαβή, έλεγχος, παρακολούθηση αποθέματος κωδικών κτλ) ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ ΠΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΑΓΚΗ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΝΌΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ 1.Αύξηση κινδύνου σε περιπτώσεις χρεοκοπίας, αδυναμίας εκτέλεσης παραγγελίας  ανάγκη ταχείας εύρεσης εναλλακτικής πηγής τροφοδοσίας  μείωση διαθεσιμότητας ή αύξηση κόστους αγοράς από άλλον προμηθευτή 2.Παρακολούθηση εξελίξεως προμηθευτή (οικονομική κατάσταση, χρεών, κτλ.) ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ ΠΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΑΓΚΗ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Πιθανή αύξηση πωλήσεων λόγω καλύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη από ένα σημείο αγορών – ‘one stop shopping’ (π.χ. αύξηση γκάμας προϊόντων τα τελευταία χρόνια στα super markets) ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1.Αύξηση Διοικητικού Κόστους προμηθειών (λόγω επικοινωνίας με περισσότερους) 2.Αύξηση Κόστους Logistics : διαχείρισης στην αποθήκη (παραλαβή, έλεγχος, παρακολούθηση αποθέματος κωδικών, κτλ), μεταφορές, κτλ. ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ 1 ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΣΜΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ (ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, ΤΑΣΕΙΣ, κτλ.) 2 ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΌΧΙ ΜΟΝΟ Η ΤΙΜΗ 3