ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2015-16 Α2. ΕΞΕΛΙΞΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΤΑ ΑΟΥΡΕΛΝΤΟ ΚΛΕΒΙΣ ΜΠΛΟΣΜΙ ΦΛΩΡΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική σχολή ‘’Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ’’
Advertisements

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΤΟ ΥΛΙΚΟ & ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Βασικές πληροφορίες για τους υπολογιστές:
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Η Ιστορία των υπολογιστών
Το υλικό του Υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Μια παρουσίαση από τον Άνθη Ιωάννη
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
Η ιστορια των υπολογιστων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
Δομή και λειτουργίες των διαφόρων μερών του ΗΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Το Υλικό του Υπολογιστή
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Συντήρηση Υπολογιστών Εργασία του μαθητή Γεράσιμου Ευριπίδη.
Το Υλικό του Υπολογιστή
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
A’ ΕΠΑ.Λ. Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωργιλά Χιονία 1.
Το τροφοδοτικό είναι μία συσκευή που είναι υπεύθυνη για δύο λειτουργίες: 1. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές. 2. Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Καθηγητής: Δεβρίκης Κωνσταντίνος
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ VON NEUMANN
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Λ.Σ.)
Έμυ Χ. Τμήμα: ΣΤ2 25o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.8 Μνήμη.
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
Ο πρώτος υπολογιστής ENIAC.
Ο Υπολογιστής Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και δευτερευόντως από ηλεκτρικά και.
Ενότητα 1 (Γνωρίζω τον υπολογιστή) Κεφάλαιο 2 (Το υλικό του υπολογιστή) Υλικό (Hardware) Υλικό είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά μέρη του Η/Υ.
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Α2

ΕΞΕΛΙΞΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΤΑ ΑΟΥΡΕΛΝΤΟ ΚΛΕΒΙΣ ΜΠΛΟΣΜΙ ΦΛΩΡΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ

Βασικές εξελίξεις του υλικού υπολογιστών Το υλικό του υπολογιστή (computing hardware) αποτελεί σημαντικό τμήμα της υπολογιστικής διαδικασίας και της αποθήκευσης δεδομένων. Η αρχική μορφή του υλικού των υπολογιστικών συσκευών ήταν, πιθανότατα, κάποια ράβδος με εγκοπές. Μεταγενέστερα βοηθήματα αποθήκευσης πληροφοριών είναι τα Φοινικικά πήλινα σχήματα, που αντιπροσώπευαν τον αριθμό αντικειμένων (ζώων ή καρπών) σε δοχεία. Παρόμοιοι «αριθμοί» έχουν βρεθεί σε Μινωικές ανασκαφές. Αυτά φαίνεται ότι χρησιμοποιούνταν από εμπόρους, λογιστές και κυβερνητικούς αξιωματούχους της εποχής.computing hardware

Οι βοηθητικές συσκευές για υπολογισμούς έχουν αλλάξει από τις απλές συσκευές για μέτρηση και καταγραφή, στον άβακα, τονλογαριθμικό κανόνα, τους αναλογικούς υπολογιστές και πρόσφατα τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ακόμα και σήμερα, ένας πεπειραμένος χρήστης του άβακα μπορεί, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που δημιουργήθηκε πολλούς αιώνες πριν, να εκτελέσει βασικούς υπολογισμούς ταχύτερα από έναν ανειδίκευτο χρήστη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, αν και για περίπλοκους υπολογισμούς οι υπολογιστές ξεπερνούν σε ταχύτητα ακόμα και τον πιο έμπειρο άνθρωπο.άβακαλογαριθμικό κανόνα

Yπολογιστές στην Αρχαιότητα Γύρω στο 2200 π.χ. οι αρχαίοι Βαβυλώνιοι είχαν αναπτύξει πολύ το εμπόριο και χρειάζονταν κάτι να τους βοηθά στους υπολογισμούς τους. Υπάρχει ένα ρητό που λέει ‘Η ανάγκη είναι η μητέρα της δημιουργίας’. Αυτή η ανάγκη τους οδήγησε στο να δημιουργήσουν τον πρώτο υπολογιστή, που δεν ήταν άλλος από το γνωστό Αριθμητήριο που χρησιμοποιούν όλα τα παιδιά στην πρώτη τάξη του σχολείου. Το επίσημο όνοµά του είναι Άβακας.Τον Άβακα τον βελτίωσαν αρκετά οι Κινέζοι αρκετά χρόνια αργότερα και του έδωσαν τη μορφή που έχει σήμερα. Αναφέρουμε, επίσης, ότι αρκετά σχολεία σε φτωχές χώρες του Κόσμου χρησιμοποιούν τον Άβακα όχι μόνο στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, αλλά και σε μεγαλύτερες.Άβακας

Πρώτος Υπολογιστής (γενικής χρήσης): ENIAC, 1946 Ο Eniac θεωρείται σήμερα σαν ο πρώτος Η/Υ. Κατασκευάστηκε το 1947 στην Πενσυλβάνια (ΗΠΑ). Σχεδιάστηκε αρχικά για στρατιωτικές ανάγκες. Είχε λυχνίες κενού, ζύγιζε 30 τόνους και καταλάμβανε 270 τετραγωνικά μέτρα με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 200 KW. Μπορούσε να κάνει μόνο 300 πολλαπλασιασμούς το δευτερόλεπτο. Ο Eniac χαλούσε συχνά, έκανε πολλά λάθη και είχε το μεγάλο μειονέκτημα ότι κάθε φορά που ήθελαν να τρέξουν ένα καινούργιο πρόγραμμα, έπρεπε να ξηλώσουν και να ξανασυνδέσουν πολλές από τις καλωδιώσεις του.

Ένας εξελιγμένος υπολογιστής. Ο πρώτος υπολογιστής. Υπολογιστής τελευταίας τεχνολογίας.

Η πρώτη γενιά ηλεκτρονικών υπολογιστών ( ) Οι ανάγκες του πολέμου (στα μέσα του 20ου αιώνα ) για πολύπλοκους υπολογισμούς σε προβλήματα βαλλιστικής, μεταφοράς, διοίκησης και άλλα, κάνουν πιο επιτακτική την ανάγκη κατασκευής μιας ικανής υπολογιστικής μηχανής. Ο πρώτος υπολογιστής, ο Z3 του Γερμανού καθηγητή Kornad Zuse, κατασκευάστηκε το 1941 και λειτουργούσε κάτω από την επίβλεψη ενός εξωτερικού προγράμματος σε διάτρητη χαρτοταινία.

Η δεύτερη γενιά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ( ) Η δεύτερη γενιά των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών χαρακτηρίζεται από την αντικατάσταση των τριόδων λυχνιών από τα τρανζίστορ. Η εισαγωγή του τρανζίστορ προσφέρει μια σημαντική μείωση του όγκου των μηχανών με ταυτόχρονη ελάττωση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας και αύξηση της ταχύτητας των υπολογισμών.

Η τρίτη γενιά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ( ) Η τρίτη γενιά των ηλεκτρονικών υπολογιστών χαρακτηρίζεται από τη μερική αντικατάσταση του τρανζίστορ και των άλλων ηλεκτρονικών στοιχείων από τα ολοκληρωμένα κυκλώματα. Τα ολοκληρωμένα κυκλώματα συγκεντρώνουν μέσα σε μια μικρή επιφάνεια της τάξεως του 1 cm2 πάρα πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία (τρανζίστορ, διόδους κ.τ.λ.).

Η τέταρτη γενιά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (1971 μέχρι σήμερα) Η γενιά αυτή χαρακτηρίζεται από πολλές και σημαντικές εξελίξεις. Κατ' αρχήν από την κατασκευή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων LSI (Large Scale Integration) και VLSI (Very Large Scale Integration), κυκλωμάτων δηλαδή που ενσωματώνουν χιλιάδες ηλεκτρονικά στοιχεία σε επιφάνειες της τάξης του 1cm2.

Είδη Υπολογιστών Χατζηκωνσταντίνου Γιάννης Παύλου Σεραφείμ Πυρετζής Θάνος Παυλίδης Αντώνης

Υπερυπολογιστές Ο υπερυπολογιστής είναι ένας υπολογιστής που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τρέχουσας παραγωγικής ικανότητας μεταποίησης, κυρίως στη ταχύτητα υπολογισμού.

Κεντρικός υπολογιστής Ο κεντρικός υπολογιστής είναι κατηγορία υπολογιστών που χρησιμοποιείται κυρίως από κυβερνητικές υπηρεσίες και μεγάλες εταιρίες για κρίσιμες εφαρμογές, όπως μαζική επεξεργασία συναλλαγών και δεδομένων σε απογραφή πληθυσμού.

Προσωπικοί υπολογιστές Ο προσωπικός υπολογιστής είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής με αυτόνομη μονάδα επεξεργασίας,οθόνη και πληκτρολόγιο που χρησιμοποιείται συνήθως από ένα χρήστη, και κυρίως για εφαρμογές όπως επεξεργασία κειμένου, προγραμματισμό, παιχνίδια, σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Επιτραπέζιος υπολογιστής O επιτραπέζιος υπολογιστής ή υπολογιστής γραφείου είναι είδος προσωπικού υπολογιστή για χρήση στο γραφείο ή στο σπίτι. Χαρακτηρίζεται επιτραπέζιος γιατί συνήθως η οθόνη αλλά και το κουτί του τοποθετούνται επάνω σε γραφείο. Επίσης σε αντιδιαστολή με τον φορητό υπολογιστή δεν διαθέτει φορητότητα, δεν μπορεί δηλαδή εύκολα να μεταφερθεί εκτός του συγκεκριμένου τόπου εγκατάστασής του.

Φορητοί υπολογιστές Φορητός υπολογιστής είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μικρού μεγέθους και βάρους με εύκολη μεταφερσιμότητα, διαθέτοντας ενεργειακή αυτονομία

Κινητά τηλέφωνα Το smartphone με τον ελληνικό όρο έξυπνο τηλέφωνο, είναι ένα κινητό τηλέφωνο βασισμένο σε ένα λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας με περισσότερο προηγμένη υπολογιστική ικανότητα και συνδεσιμότητα σε σχέση με ένα συμβατικό κινητό τηλέφωνο.

Tablets Ένας υπολογιστής ταμπλέτα ή tablet είναι ένας υπολογιστής ή προσωπικός ψηφιακός βοηθός και είναι σε μέγεθος μεγαλύτερο από ένα κινητό τηλέφωνο, ενσωματωμένο σε μια επίπεδη οθόνη αφής και κυρίως λειτουργεί αγγίζοντας την οθόνη αντί να χρησιμοποιεί ένα φυσικό πληκτρολόγιο. Χρησιμοποιεί συχνά την οθόνη σαν εικονικό πληκτρολόγιο, μια παθητική γραφίδα η μια ψηφιακή πένα.

ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Από τους Μαθητές: Κωνσταντίνος Τσερκέζης Κωνσταντίνος Χειλίδης Δημήτριος Φιλέντας Βίκτωρας Σαρλίδης

ΚΑΡΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ή ΟΘΟΝΗΣ Η κάρτα που επεξεργάζεται το σήμα που στέλνεται στην οθόνη του υπολογιστή. Είναι απαραίτητη και περιέχει δικό της επεξεργαστή και μνήμη.

ΜΗΤΡΙΚΗ ΚΑΡΤΑ H μητρική κάρτα είναι το πιο μεγάλο εξάρτημα στο εσωτερικό του υπολογιστή. H μητρική κάρτα είναι το πιο μεγάλο εξάρτημα στο εσωτερικό του υπολογιστή. Τα περισσότερα εξαρτήματα του υπολογιστή είναι τοποθετημένα πάνω της ή συνδέονται σ’ αυτή. Τα περισσότερα εξαρτήματα του υπολογιστή είναι τοποθετημένα πάνω της ή συνδέονται σ’ αυτή.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας Το πιο σημαντικό εξάρτημα και υπεύθυνο για όλες τις επεξεργασίες που γίνονται στον υπολογιστή Το πιο σημαντικό εξάρτημα και υπεύθυνο για όλες τις επεξεργασίες που γίνονται στον υπολογιστή Ο επεξεργαστής έχει μια ψήκτρα για να μην υπερθερμαίνεται Ο επεξεργαστής έχει μια ψήκτρα για να μην υπερθερμαίνεται

ΚΥΡΙΑ ΜΝΗΜΗ RAM RAM Όταν τερματίσει ο υπολογιστής τα δεδομένα της χάνονται ROM Μνήμη μόνο για διάβασμα

ΚΑΡΤΑ ΗΧΟΥ Είναι απαραίτητη για την αναπαραγωγή ήχων και μουσικής που ακούμε από τα ηχεία. Είναι απαραίτητη για την αναπαραγωγή ήχων και μουσικής που ακούμε από τα ηχεία. Συνδέονται επάνω της οι συσκευές αναπαραγωγής του ήχου Συνδέονται επάνω της οι συσκευές αναπαραγωγής του ήχου

ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ  Τροφοδοτεί με ρεύμα τον υπολογιστή  Μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές.  Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις για να λειτουργήσουν οι εσωτερικές συσκευές στο κουτί του υπολογιστή.

ΚΑΡΤΑ ΔΙΚΤΥΟΥ Χρησιμοποιείτε για να συνδέσουμε 2 ή περισσότερους Η/Υ στο δίκτυο

DVD/CD DRIVE Στους υπολογιστές ένας DVD drive είναι ένας οδηγός δίσκου που χρησιμοποιεί φως laser κοντά στο φάσμα του φωτός σαν μέρος της διαδικασίας ανάγνωσης και εγγραφής δεδομένων. Στους υπολογιστές ένας DVD drive είναι ένας οδηγός δίσκου που χρησιμοποιεί φως laser κοντά στο φάσμα του φωτός σαν μέρος της διαδικασίας ανάγνωσης και εγγραφής δεδομένων.

ΘΥΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ PS/2 PS/2 USB USB Σειριακή θύρα Σειριακή θύρα Παράλληλη θύρα Παράλληλη θύρα Θύρα VGA Θύρα VGA Υποδοχές κάρτας ήχου Υποδοχές κάρτας ήχου

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ Πληκτρολόγιο Πληκτρολόγιο Ποντίκι Ποντίκι Χειριστήριο Χειριστήριο Μικρόφωνο Μικρόφωνο Σαρωτής Σαρωτής Web Camera Web Camera

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΕΞΟΔΟΥ Οθόνη Οθόνη Ηχεία Ηχεία Εκτυπωτής Εκτυπωτής Μόντεμ Μόντεμ Ακουστικά Ακουστικά

ΣΑΡΛΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΔΕΝΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Με τον όρο λογισμικό υπολογιστών ή λογισμικό (software) ορίζεται η συλλογή από προγράμματα υπολογιστών, διαδικασίας και οδηγίες χρήσης που εκτελούν ορισμένες εργασίες σε ένα υπολογιστικό σύστημα.

Το λογισμικό περιλαμβάνει τα προγράμματα, τους ιστότοπους, τα βιντεοπαιχνίδια και άλλα προγράμματα που έχουν αναπτυχθεί σε μια γλώσσα προγραμματισμού όπως για παράδειγμα η C, η C++ ή η Java. Το λογισμικό είναι κωδικοποιημένο με συγκεκριμένο τρόπο, με τη βοήθεια ενός δυαδικού ;ψηφιακού συστήματος, ώστε να είναι «κατανοητό» από το υλικό. Ο όρος «λογισμικό» χρησιμοποιείται μερικές φορές και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο για να περιγράψει κάτι το οποίο δεν είναι υλικό, αλλά χρησιμοποιείται με το υλικό, όπως οι ταινίες, οι δίσκοι μουσικής και τα CD.

το λογισμικό εφαρμογών, όπως οι επεξεργαστές κειμένου, που εκτελούν παραγωγικές εργασίες για τους χρήστες, το λογισμικό συστήματος, όπως τα λειτουργικά συστήματα, που παρέχει τις αναγκαίες υπηρεσίες του υλικού στο λογισμικό εφαρμογών, το ενδιάμεσο λογισμικό (middleware), που ελέγχει και συντονίζει τα κατανεμημένα συστήματα, και Το υλικολογισμικό που προγραμματίζει σε χαμηλό επίπεδο το υλικό ενός υπολογιστή ή τα περιφερειακά του.

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Το λογισμικό συστήματος επιβοηθά τη λειτουργία του υλικού του υπολογιστή και του υπολογιστικού συστήματος. Περιλαμβάνει: λειτουργικά συστήματα, οδηγούς συσκευών (drivers). διαγνωστικά εργαλεία, servers, παραθυρικά συστήματα βοηθητικά προγράμματα και άλλα.

Σκοπός του λογισμικού συστήματος είναι η απομάκρυνση του προγραμματιστή όσο το δυνατόν περισσότερο από την διαχείριση των πολύπλοκων στοιχείων του υπολογιστή, π.χ. η κύρια μνήμη και άλλα χαρακτηριστικά του υλικού, αλλά και από περιφερειακές συσκευές όπως οι εκτυπωτές, οι αναγνώστες, οι οθόνες, τα πληκτρολόγια, κ.α.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Το Linux (Λίνουξ) ή GNU/Linux (Γκνού/Λίνουξ), είναι ένα λειτουργικό σύστημα που αποτελείται από ελεύθερο λογισμικό. Η χρήση του είναι παρόμοια με αυτή του Unix, αλλά όλος ο πηγαίος κώδικας του έχει γραφτεί από την αρχή ως ελεύθερο λογισμικό υπό την ελεύθερη άδεια χρήσης GNU General Public License.

Τα Microsoft Windows είναι μια σειρά από λειτουργικά συστήματα για προσωπικούς υπολογιστές και διακομιστές. Tα Windows αναπτύχθηκαν για τους IBM συμβατούς μικροϋπολογιστές, οι οποίοι ήταν βασισμένοι στην αρχιτεκτονική x86 της Intel και σήμερα σχεδόν όλες οι εκδόσεις των Windows είναι κατασκευασμένες για αυτή την πλατφόρμα.

Το iOS (προηγουμένως iPhone OS) είναι ένα λογισμικό για κινητά το οποίο αναπτύχθηκε και διανέμεται από την Apple Inc. Αρχικά παρουσιάστηκε το 2007 για το iPhone, ενώ υποστηρίζει και άλλες συσκευές της Apple όπως το iPod touch (Σεπτέμβριος 2007), το iPad (Ιανουάριος 2010) και το Apple TV (δεύτερης γενιάς) (Σεπτέμβριος 2010)

Ευθραυστότητα λογισμικού Στον προγραμματισμό υπολογιστών και την μηχανική λογισμικού, ο όρος ευθραυστότητα λογισμικού αναφέρεται στην αυξανόμενη δυσκολία διόρθωσης παλαιότερου λογισμικού που μπορεί να φαίνεται ότι δουλεύει σωστά, μα αποτυγχάνει άσχημα όταν έρχεται αντιμέτωπο με ασυνήθιστα δεδομένα ή γίνονται κάποιες φαινομενικά μικρές αλλαγές πάνω του. Ο όρος προέρχεται από ανάλογα φαινόμενα ευθραυστότητας στην μεταλλουργία.

Όταν το λογισμικό είναι ακόμη καινούργιο είναι πολύ εύπλαστο και μπορεί να πάρει οποιαδήποτε μορφή θέλουν οι κατασκευαστές του. Όμως, καθώς το λογισμικό που χρησιμοποιείται για μια συγκεκριμένη εργασία αυξάνεται όλο και περισσότερο, και ο αριθμός των χρηστών του που έχουν μακρά εμπειρία σε αυτό γίνεται κι αυτός μεγάλος, το λογισμικό γίνεται όλο και λιγότερο εύπλαστο. Όπως κι ένα μέταλλο που έχει υποστεί υπερβολική επεξεργασία και χρήση, έτσι και το λογισμικό γίνεται ένα κληροδοτημένο σύστημα, γίνεται εύθραυστο, και δεν μπορεί να συντηρηθεί δίχως να χαλάσει ολόκληρο το σύστημα

ΚΙΝΔΥΝΟΙ-ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ Βασίλης Παλησίδης Αποστόλης Σισμάνης Θανάσης Μήχος

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Η/Υ Σε μια εποχή όπου η χρήση των υπολογιστών είναι συνδεδεμένη με την καθημερινή μας ζωή, σε επίπεδο εργασίας αλλά και διασκέδασης, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τα προβλήματα υγείας που μπορεί να δημιουργηθούν από την λάθος χρήση των υπολογιστών καθώς και τρόπους αποφυγής τους.

Η πολύωρη, χωρίς διαλείμματα χρήση του υπολογιστή, η λάθος στάση που καθόμαστε στην καρέκλα, το επίπεδο στο οποίο βρίσκετε η οθόνη ακόμα και ο τρόπος που τοποθετούμε τα χέρια μας στο πληκτρολόγιο και στο ποντίκι μπορεί να προκαλέσουν διάφορα προβλήματα υγείας. Κάποια από αυτά είναι : 1)Πονοκέφαλοι 2)πόνοι στον αυχένα και στην πλάτη 3)θολή όραση 4)κούραση και υπερένταση των ματιών 5)τενοντίτιδες στα χέρια 6)ξηροφθαλμία και δάκρυσμα

7 βασικά πράγματα για το πως να καθόμαστε μπροστά από τον υπολογιστή: 1)Η καρέκλα πρέπει να υποστηρίζει την πλάτη μας ώστε να βρίσκεται σε κατακόρυφη θέση 2)Τα πόδια πρέπει να πατάνε στο πάτωμα 3)Οι καρποί πρέπει να στηρίζονται στο γραφείο 4)Η οθόνη πρέπει να βρίσκεται στο ύψος των ματιών 5)Ο πήχης με τον βραχίονα πρέπει να σχηματίζει γωνία 6)Δεν πρέπει να υπάρχουν αντανακλάσεις πάνω στην οθόνη 7)Κάντε συχνά διαλείμματα ανά μισάωρο ή ανά ώρα

Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΗΛΙΚΙΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΩΝ 7 Ο χρόνος που δαπανάτε στον υπολογιστή θα πρέπει να είναι περιορισμένος, για λόγους υγείας. Για παράδειγμα, τοποθετήστε τον υπολογιστή στο σαλόνι. Σωστό είναι, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μαζί με κάποιον ενήλικο. Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να περιορίζεται σε συγκεκριμένες, προσυμφωνημένες διαδικτυακές τοποθεσίες. Τα πιο προχωρημένα παιδιά μπορούν να βρουν τις συγκεκριμένες τοποθεσίες μέσω του μενού Αγαπημένα του προγράμματος περιήγησης στο Διαδίκτυο.

ΗΛΙΚΙΑ 7 ΕΩΣ 9 Στο σπίτι, η χρήση του Διαδικτύου εξακολουθεί να επιτρέπεται μόνον όταν είναι παρόντες οι γονείς. Έτσι διασφαλίζεται ότι θα είναι εκεί και θα βοηθήσουν εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα. Εάν ο υπολογιστής τοποθετηθεί σε ένα δωμάτιο που χρησιμοποιείται από όλη την οικογένεια, η χρήση του Διαδικτύου αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής της οικογένειας. Το παιδί ίσως να μην είναι ακόμη έτοιμο να διαπιστώσει την αξιοπιστία μιας διαδικτυακής τοποθεσίας, οπότε θα πρέπει πάντοτε να ζητά την άδεια των γονέων του προτού δημοσιεύσει προσωπικές πληροφορίες.

ΗΛΙΚΙΑ 10 ΕΩΣ 12 Οι γονείς και τα παιδιά πρέπει να συμφωνήσουν σχετικά με το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν ή με ποιο τρόπο να χρησιμοποιούν στο Διαδίκτυο και αυτή η συμφωνία θα πρέπει να καλύπτει όλες τις ανάγκες και τις απόψεις. Παραδείγματα: οι ευθύνες που φέρει ο αποστολέας ενός μηνύματος, όποιος κάνει λήψη αρχείων που ενδεχομένως να καλύπτονται από πνευματικά δικαιώματα, καθώς και όποιος κάνει εγκατάσταση προγραμμάτων. Συμφωνήστε ποιες προσωπικές πληροφορίες είναι σωστό να δίνει και συζητήστε τους κινδύνους που σχετίζονται με την αποκάλυψη πληροφοριών.

ΗΛΙΚΙΑ 13 ΕΩΣ 15 Οι οικιακοί κανόνες που ορίζονται από κοινού εξακολουθούν να χρειάζονται. Ο έφηβος εξακολουθεί να έχει περιορισμένες δυνατότητες να αξιολογεί τα πράγματα και να χρειάζεται τη συμβουλή ενός ενηλίκου για θέματα όπως η δημοσίευση φωτογραφιών και κειμένου σχετικά με τον εαυτό του στο Διαδίκτυο.

ΠΗΓΕΣ SLIDEPLAYER.GR EL.WIKIPEDIA.GR

Πηγές ef1_2_computer_types/Kef1_2_computer_types.swf

ΠΗΓΕΣ: Wikipedia.org Wikipedia.org Ypologistes4you.gr Ypologistes4you.gr Hardware.com Hardware.com Googlepictures.com Googlepictures.com

ΠΗΓΕΣ