Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 3: Οι Συμμετέχοντες (stakeholders). Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διοικητική Λογιστική Ενότητα # 1: Εισαγωγή στη λογιστική κόστους
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 3: Οι Συμμετέχοντες (stakeholders). Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Άδειες χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Μη εμπορική χρήση (N C), Μη τροποποίηση (N D), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

-Συμμετέχοντες μπορεί να είναι -Άτομα, ομάδες ατόμων, οργανισμοί, -Οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό συμφέρον -Εσωτερικοί (ομάδα έργου) -Εξωτερικοί (π.χ. δημόσιες υπηρεσίες) “ Οι συμμετέχοντες είναι αυτοί που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από τις δραστηριότητες και τα επιτεύγματα ενός οργανισμού, του συνεταιρίζεσθαι, της εταιρικής σχέσης ή έργου ” Ποιος είναι συμμετέχων (Stakeholder)?

5 Σχέση μεταξύ συμμετεχόντων και έργου

"Διαχείριση των συμμετεχόντων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του κάθε έργου σε κάθε οργάνωση που έχω συνεργαστεί. Με τη συμμετοχή των σωστών ανθρώπων, με τον κατάλληλο τρόπο στο έργο σας, μπορείτε να έχει μεγάλη διαφορά για την επιτυχία του... Αλλά και την καριέρα σας. " – Rachel Thompson, Experienced Project Manager 6 Διαχείριση Συμμετεχόντων (Stakeholder management)

Πλεονεκτήματα διαχείρισης συμμετεχόντων (Benefits of stakeholder management) Τα οφέλη από τη διαχείριση συμμετεχόντων είναι: – Μπορείτε να χρησιμοποιήσουμε τις απόψεις των πιο ισχυρών συμμετεχόντων για να διαμορφώσουμε τα έργα μας σε πρώιμο στάδιο. – Κερδίζοντας την υποστήριξη ισχυρών συμμετεχόντων μπορεί να μας βοηθήσει να κερδίσουμε περισσότερους πόρους - αυτό καθιστά πιο πιθανό ότι τα έργα μας θα είναι επιτυχή – Με την επικοινωνία με τους συμμετεχόντων νωρίς και συχνά, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι χρήστες κατανοούν πλήρως τα οφέλη του έργου μας - αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μας υποστηρίξουν ενεργά όταν είναι απαραίτητο. – Μπορούμε να προβλέψουμε ποια ήταν η αντίδραση των ανθρώπων στο έργο σας μπορεί να είναι, ώστε να σχεδιάσουμε ενέργειες που θα κερδίσουν την υποστήριξη των ανθρώπων. 7

Τα βήματα στη διαχείριση συμμετεχόντων Προσδιορισμός συμμετεχόντων Προτεραιοποίηση των συμμετεχόντων Κατανόηση των αναγκών/ Ανάλυση των συμμετεχόντων 8

Προσδιορισμός των συμμετεχόντων Η ομάδα έργου θα πρέπει να συνεδριάσει και να καταγράψει όλους τους πιθανούς συμμετέχοντες – Χρήστες – Πελάτες – Ελεγκτικοί Μηχανισμοί – Συνεργάτες – Υπεργολάβοι – Κοινό

10 Προσδιορισμός συμμετεχόντων – μεγαλύτερη λίστα

Σπόνσορας (Sponsor)– το άτομο που παρέχει τους πόρους, που είναι υπεύθυνο να εξασφαλίζει ότι το έργο είναι επιτυχές στον οργανισμό πελάτη. Πελάτης (Client) O οργανισμός που υπογράφει την σύμβαση 11 Βασικοί συμμετέχοντες

Χρήστης – Αυτός που χρησιμοποιεί το τελικό αποτέλεσμα του έργου PROJECT MANAGER – το άτομο που «τρέχει τα έργο» και είναι υπεύθυνο για την επιτυχία αυτού. 12 Βασικοί συμμετέχοντες

“σε κάθε φάση του έργου” Που να εμπλέξουμε τους συμμετέχοντες Προσδιορισμός του έργου/ Αρχική Ιδέα … επιβεβαίωση των αναγκών Σχεδιασμός /Δημιουργία … αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων Υλοποίηση … για (έρευνα, έλεγχος, αξιολογηση) Ολοκλήρωση … αξιολόγηση της επιτυχίας του έργου

Ερώτηση Γιατί χρειάζεται να προσδιορίσουμε τους συμμετέχοντες ?

Προτεραιότητες Συμμετεχόντων Έχουν όλοι την ίδια προτεραιότητα? Έχουν όλοι την ίδια επιρροή? Έχουν όλοι το ίδιο ενδιαφέρον για το έργο? Δημιουργία Χάρτη Επιρροής/ Ενδιαφέροντος

Δύναμη Πρέπει να είναι ικανοποιημένοι Στενή παρακολούθηση αναγκών Απλή παρακολούθηση (ελάχιστη προσπάθεια) Πληροφόρηση Συμφέρον Προτεραιοποίηση συμμετεχόντων

Διοίκηση Ανώτατη Διοίκηση Μέτοχοι Οργάνωση Εργαζόμενοι; Συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί Εκπαιδευτές Εκπαιδευόμενοι Τοπική Κοινότητα Δήμοι Τοπικές οργανώσεις Κρατικοί Δημόσιες Υπηρεσίες; Πολιτικοί ΑΜΕΣΟΙ Πελάτες; Συμβαλλόμενοι Χάρτης Συμμετεχόντων Τομεακοί Επιμελητήρια ; Σύλλογοι Οικονομικοί Επενδυτές ; Δανειστές ΈΡΓΟ +++ Θετική επιρροή --- αρνητική επιρροή

Ανάλυση συμμετεχόντων Τι πληροφορία χρειάζονται για το έργο? Πως θέλουν να λαμβάνουν την πληροφορία? Ποιο είναι το κίνητρο που έχουν? Έχουν θετική ή αρνητική προδιάθεση? Πως μπορούμε να τους επηρεάσουμε θετικά? Ποιος τους επηρεάζει και ποιον επηρεάζουν?

Πίνακας ανάλυσης συμμετεχόντων ΣυμμετέχωνΕνδιαφέρον από το έργο Αξιολόγηση Επιρροής Στρατηγικές Επιρροής

Παράδειγμα ανάλυσης Όνομα συμμετέχοντα Όνομα υπευθύνου ΕίδοςΕπιρροή Ενδιαφέ ον Υποστήριξ η Ενέργεια Δήμος ΛάρισαςΓ. Γεωργίου Τοπική Αρχή ΜεγάληΜεγάλοΟυδέτερη KEEP SATISFIED and BUILD INTEREST Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δ. Δημητρίου ΤομεακόςΜικρήΜεγάλοΑρνητικήKEEP INFORMED Διαχειριστική Αρχή Π. Παναγιώτου Κυβερνητικ ή Υπηρεσία HighMediumΠράσινοKEEP SATISFIED …………………

Τέλος ενότητας Επεξεργασία υλικού: Μέγας Χρήστος