Η έννοια του κλάσματος πρώτες βασικές έννοιες. η έννοια του κλάσματος  πώς μπορούμε να δουλέψουμε με κλάσματα δίχως να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικά σύμβολα;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Advertisements

Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Κλάσματα.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Διδακτική της Πληροφορικής
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΕΝΕΡΓΕΙΑ. KΆΘΕ ΦΥΣΙΚΌ ΣΎΣΤΗΜΑ ΠΕΡΙΈΧΕΙ (Ή ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΆ ΑΠΟΘΗΚΕΎΕΙ) ΜΊΑ ΠΟΣΌΤΗΤΑ ΠΟΥ ΟΝΟΜΆΖΕΤΑΙ ΕΝΈΡΓΕΙΑ. ΕΝΈΡΓΕΙΑ, ΣΥΝΕΠΏΣ, ΕΊΝΑΙ Η ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ ΕΝΌΣ ΣΏΜΑΤΟΣ.
Ένα μαθηματικό παράδειγμα με διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια αναφοράς Τα κλάσματα είναι ένα βασικό κεφάλαιο της μαθηματικής παιδείας. Πως αντιμετωπίζονται.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
A 1.3 H χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Ισοδύναμα κλάσματα Δύο κλάσματα είναι ισοδύναμα όταν φανερώνουν το ίδιο μέρος μιας ποσότητας, π.χ.   ― = ―
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θανάσης Θεοφιλόπουλος
Διδακτική Μαθηματικών Ι 9 Απριλίου 2014 Μάθημα 4 ο -5 ο Επίλυση προβλήματος ( συνέχεια )
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Δειγματική διδασκαλία Κεφ. 15: Αναγωγή στην κλασματική δεκαδική μονάδα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΛΟΓΙΚΟ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ & ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ενότητα 5: Οι διαδοχικές επεκτάσεις της έννοιας του αριθμού: ακέραιος, κλάσμα,
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Hy335a Φροντιστήριο 1 ησ σειράς ασκήσεων Βαρδάκης Γιώργος Τριανταφυλλάκης Κωστής.
Καταχρηστικό κλάσμα ● 1.)Τι είναι Καταχρηστικό κλάσμα ● 2.) Μετατρέπω τους μεικτους αριθμούς σε καταχριστικά κλάσματα ●
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Φορτωμένος δώρα ο θείος Παύλος τώρα έφτασε με μια χαρά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Πολλαπλασιασμός κλασμάτων ( Ενότητα 5 )
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Κατανοώντας τα μαθηματικά
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Sullivan Street Bakery: Η καλύτερη τετράγωνη πίτσα στην Νέα Υόρκη
Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών.
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
Το φαινόμενο ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
ΤΟ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.. ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ ΤΟΝ ΣΑΜΙΟ ΣΤΟ ΝΕΥΤΩΝΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
Αγγελίνα Χατζηκωσταντή
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
8 16 Τη φράση από τα 16 χρωματίσαμε τα 8 τη γράφουμε…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έννοια του κλάσματος πρώτες βασικές έννοιες

η έννοια του κλάσματος  πώς μπορούμε να δουλέψουμε με κλάσματα δίχως να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικά σύμβολα;  ποια αναπαραστατικά μοντέλα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και με ποιο τρόπο;  πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώσουμε στα κλάσματα πριν αρχίσουμε να κάνουμε πράξεις με αυτά;  πώς μπορούν να μάθουν τα παιδιά για τα κλάσματα δίχως να στηρίζονται σε κανόνες και ‘τεχνάσματα’;

ποια είναι τέταρτα;

αναπαραστατικά μοντέλα για τα κλάσματα  περιοχής ή εμβαδού  μήκους ή μέτρησης  συνόλων (διακριτά αντικείμενα)

ίσα ή δίκαια, μέρη ή μερίδια; τα ισομεγέθη ή δίκαια μέρη δεν προϋποθέτουν απαραίτητα ίσα μέρη προτιμότερο να μιλούμε για μερίδες ή μερίδια κι όχι για μέρη

απαριθμώντας κλασματικές μονάδες  «τα όγδοα είναι μικρότερα από τα τρίτα»  υπάρχουν κλάσματα μεγαλύτερα της μονάδας;  τί γίνεται όταν φθάνουμε στη μονάδα (όλο);  τα κλάσματα είναι μικρότερα της μονάδας; πάντοτε;  τί γίνεται όταν φθάνουμε στο μισό, ή κοντά στο μισό ή ακόμη κοντά στο όλο (2 τέταρτα, 5 έκτα,...);  με μεγαλύτερα παιδιά σταματούμε σε ισοδύναμα κλάσματα και συζητούμε τι μας δίνουν (6 δωδέκατα, 9 έκτα,...)

συνδέοντας έννοιες με σύμβολα

αναπαραστατικά μοντέλα για τα κλάσματα  σε τί μοιάζουν;  σε τί διαφέρουν;  ποιό μέρος της κάθε σειράς είναι όπως όταν μετρούσαμε ολόκληρους αριθμούς;  γιατί ο αριθμός στο κάτω μέρος μένει πάντα ίδιος;  τί μας δίνει ο πάνω αριθμός;  τί μας δίνει ο κάτω αριθμός;

οικοδομώντας την έννοια του κλασματικού μέρους  κλάσματα και απαρίθμηση  κλασματικό μέρος και όλο  διαίρεση του όλου (με την έννοια του μοιράσματος)  τα κλασματικά μέρη προέρχονται από το διαχωρισμό του όλου σε ισομεγέθη μέρη ή δίκαιες μερίδες (μερίδια, μερίσματα)  τα ονόματα των κλασματικών μερών καθορίζονται από τον αριθμό των μερών στα οποία διαχωρίζεται το όλο (π.χ. τρίτα: τρία δίκαια κομμάτια)

μεικτοί αριθμοί και καταχρηστικά κλάσματα 80% των παιδιών 1ης γυμνασίου (NAEP, 1988) μπορούσαν να μετατρέψουν ένα μεικτό αριθμό σε ένα καταχρηστικό κλάσμα, μα λιγότερα από τα μισά γνώριζαν ότι γράφοντας: εννοούμε 5 +

κλάσματα και αίσθηση του αριθμού η διαισθητική αντίληψη της έννοιας των κλασμάτων προϋποθέτει γνωριμία με το μέγεθος που αναπαριστά ένα συγκεκριμένο κλάσμα και τη δυνατότητα σύγκρισης δύο διαφορετικών κλασμάτων παρανοήσεις που προέρχονται από το περιβάλλον των ακεραίων και της αρίθμησης

πόσο περίπου;

σύγκριση κλασμάτων

Delivery μετά από μια μέρα στην παραλία Η Μαρία και η Νίκη επιστρέφοντας στο σπίτι τους μετά από μια μέρα στην παραλία, αποφασίζουν να παραγγείλουν από την πιτσαρία της γειτονιάς τους δύο από τις φημισμένες τετράγωνες πίτσες της. Τελικά οι δυο φίλες κατάφεραν να φάνε την ποσότητα που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

οι ερωτήσεις α. Πόσες πίτσες έφαγαν και οι δύο φίλες μαζί; β. Ποιο μέρος της παραγγελίας έφαγαν και οι δυο φίλες μαζί; γ. Αν και οι δύο φίλες έφαγαν το ίδιο, πόσες πίτσες έφαγε η καθεμιά;

απάντηση Α α. οι δύο φίλες έφαγαν πέντε από τα έξι κομμάτια, δηλαδή 5/6 β. οι δύο φίλες έφαγαν μια ολόκληρη πίτσα και δύο κομμάτια από τη δεύτερη, δηλαδή 1 και 2/3 γ. η κάθε μία έφαγε δύο κομμάτια και μοιράσανε άλλο ένα κομμάτι

απάντηση Β α. οι δύο φίλες έφαγαν 3/3 από την πρώτη πίτσα, δηλαδή μία ολόκληρη και 2/3 από τη δεύτερη πίτσα, δηλαδή συνολικά 5/3 της πίτσας ή 1 και 2/3 της πίτσας. β. η παραγγελία είναι δύο πίτσες. Από αυτές οι δύο φίλες έφαγαν πέντε από τα έξι κομμάτια. Άρα έφαγαν τα 5/6 της παραγγελίας. γ. η κάθε μία έφαγε δύο κομμάτια που είναι τα 2/3 της πίτσας και το μισό του ενός κομματιού που είναι το 1/3 της πίτσας. Το μισό του τρίτου είναι το έκτο, άρα η κάθε μία έφαγε 2/3 + 1/6 = 4/6 +1/6 = 5/6 της πίτσας. Μπορούμε από την αρχή να μοιράσουμε την πίτσα σε έκτα οπότε θα μοιράζεται ακριβώς.

μαθητής/τρια Γ α. οι δύο φίλες έφαγαν μία ολόκληρη και ένα μεγάλο κομμάτι από τη δεύτερη, δηλαδή μια και κάτι. β. οι δύο φίλες έφαγαν σχεδόν και τις δύο πίτσες γ. η κάθε μία έφαγε το μισό

Sullivan Street Bakery Η καλύτερη τετράγωνη πίτσα στην Νέα Υόρκη

Sullivan Street Bakery, 73 Sullivan St., New York, Τρεις φίλοι πήγαν στο φούρνο της Sullivan Street στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης και παρήγγειλλαν τη διάσημη τετράγωνη πίτσα του. Και οι τρεις πεινούσαν πεινούσαν σαν λύκοι. Καθώς περίμεναν να έρθει η παραγγελία τους, συνειδητοποίησαν ότι τους αρέσει εξίσου η ξεροψημένη κόρα. Μπορείτε να τους βοηθήσετε να μοιράσουν δίκαια την τετράγωνη πίτσα ώστε να φάει ο καθένας το ίδιο μερίδιο από την πίτσα και από την κόρα;

ισοδύναμα κλάσματα (πίτες)

ισοδύναμα κλάσματα (καμβάς)

ισοδύναμα κλάσματα (χαρτί)

ισοδύναμα κλάσματα (καμβάς)

ισοδύναμα κλάσματα (πούλια)

Ισοδύναμα κλάσματα– πούλια

ισοδύναμα κλάσματα (πούλια)

Όλο, μερίδιο και κλάσμα