ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ=ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ                                                                                                                                                                           
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Οργάνωση Ολυμπιακών Αγώνων. Ποιοι αναλαμβάνουν τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων Η Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ), πραγματοποιείται.
Το αγαπημένο μου μάθημα
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Τ Μ Η Μ Α Α Θ Λ Η Τ Ι Σ Μ Ο Υ 6 Ο ΠANEΛΛΗΝΙΟ GALA ΡΙΨΕΩΝ-ΔΡΟΜΩΝ-ΑΛΜΑΤΩΝ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ Χώρος Διεξαγωγής : Εθνικό Αθλητικό Κέντρο «Ελευθερίας»
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Νίκος Κοτοπούλης Σωτήρης Λέγκας
Αθλητισμός και παιχνίδι
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Κοινωνία και Ολυμπισμός
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Διάλεξη 10η ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΙΔΕΩΔΗ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες έγιναν για πρώτη φορά το 776 π.Χ. στην πεδιάδα της αρχαίας Ολυμπίας στο δυτικό τμήμα της Πελοποννήσου. Από τότε και στο εξής διεξάγονταν.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΙΔΕΩΔΗ
Γιατί είναι δημοφιλείς οι ΟΒΕΑ;
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Χαρακτηριστικά - Σύμβολα
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο εθελοντισμός άλλοτε και σήμερα
Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΑΜΙΛΛΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ : ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΡΧ. ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής

ΟΡΙΣΜΟΙ  Ιδεώδες ή αξία = το ιδανικό η αφοσίωση δηλ. του ανθρώπου σε κάτι πολύ μεγάλο και υψηλό, ηθικό και πνευματικό.  Πανανθρώπινα ιδεώδη-αξίες: δικαιοσύνη, ελευθερία, ισότητα, δημοκρατία, φιλαλληλία κ.λ.π.

Οριοθέτηση των Ολυμπιακών Αξιών  Ολυμπιακός Καταστατικός Χάρτης, αρχή 2: «Ολυμπισμός είναι φιλοσοφία ζωής που προωθεί και συνδυάζει σε αρμονικό σύνολο, τις αρετές του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής. Συγκεράζοντας τον αθλητισμό με τον πολιτισμό και την παιδεία, ο ολυμπισμός προσπαθεί να δημιουργήσει έναν τρόπο ζωής που στηρίζεται στη χαρά της προσπάθειας, την εκπαιδευτική αξία του καλού παραδείγματος και το σεβασμό για οικουμενικές θεμελιώδεις ηθικές αξίες.»

ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & Ο.Α.  Διεθνής κατανόηση  Αξιοκρατία-Δικαιοσύνη  Ισότητα-Δημοκρατία  Σεβασμός στους κανόνες, Ευγενής άμιλλα

ΑΤΟΜΙΚΕΣ AΞΙΕΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ  Αριστεία  Αυτοπειθαρχία-Αυτοεκτίμηση  Συμμετοχή  Υγεία

ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ  Σεβασμός στο συνάνθρωπο – συναθλητή  Αναγνώριση και αποδοχή του διαφορετικού - Σεβασμός και εξοικείωση με τις πολιτισμικές ιδιομορφίες  Συναδέλφωση

Διεθνής κατανόηση-Συναδέλφωση  «το να ζητάς από τους λαούς να αγαπούν ο ένας τον άλλο είναι αφελές, να τους ζητάς να σέβονται ο ένας τον άλλο δεν είναι ουτοπία αλλά μόνο υπό την προϋπόθεση να γνωρίζει ο ένας τον άλλο. Και αυτό μπορεί να γίνει μέσω του αθλητισμού» Pierre de Coubertin

Η ισότητα των φυλών στον αθλητισμό…..

Ο αθλητισμός συναδελφώνει…..

Συναδέλφωση-Ειρήνη  «το αθλητικό πνεύμα που πηγάζει από τους Ο.Α. πρέπει να είναι ένα πνεύμα οικουμενικό, ελεύθερο, απαλλαγμένο από πολιτικές και εθνικιστικές δεσμεύσεις, ένα πνεύμα που υπηρετεί ένα λογικό και σοφό ειρηνικό διεθνισμό και αποβλέπει μέσω της κατανόησης να οδηγηθεί σε μια παγκόσμια ειρήνη» Pierre de Coubertin

Αξιοκρατία-Δικαιοσύνη  Απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη της αξιοκρατίας είναι η παροχή ίσων ευκαιριών στον καθένα.  Πέρα από την ικανοποίηση του δικαίου καλλιεργείται το αίσθημα της ισονομίας και της δημοκρατίας.

Ισότητα  H ισότητα των ευκαιριών οδηγεί στην ισότητα των συμμετεχόντων. Έτσι ο αθλητισμός δίδει τη δυνατότητα σε όλους ανεξάρτητα από εθνότητα, φυλή, φύλο, κοινωνική τάξη να συμμετάσχει.  «ο αθλητισμός απέκτησε αυτή την πρωτόγνωρη μαζικότητα και την τεράστια απήχηση χάρη στην κατάργηση των κοινωνικών τάξεων και τον παραμερισμό της καταγωγής στα πλαίσια της διεξαγωγής του.» Norbert Elias

Ευγένεια και ιπποτισμός στον αθλητισμό;;;

Ισότητα των δύο φύλων  «Ο αθλητισμός στο σύγχρονο κόσμο γεννήθηκε ως οχυρό του ανδρισμού και μετεξελίσσεται σε κοινό πεδίο δράσης άνδρα και γυναίκας» Eric Duning

Nawal el Moutavagel Hasiba Boulmerka

Σεβασμός στους κανόνες, Ευγενής άμιλλα (Fair Play)  Αποφυγή της με κάθε μέσο επιδίωξη της νίκης  Οι αθλητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες  Να σέβονται τους αντιπάλους  Να είναι μεγαλόψυχοι στην ήττα και τη νίκη  Να διαγωνίζονται με πνεύμα ιπποτισμού και ευγένειας

ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΑ Αριστεία, αγώνας για συνεχή βελτίωση  Αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων  Citius, altius, fortius Pierre Didon  Αγώνας για συνεχή βελτίωση και τελειοποίηση  “Το μήνυμα του ολυμπισμού προς κάθε άτομο είναι να αναζητήσει την υπεροχή και να υπερβεί τις ικανότητές του“ Pierre de Coubertin  “Η πιο τρανή νίκη είναι η νίκη του εαυτού μας” Πλάτων

Το citius, altius. Fortius κατατρέχει και τον απλό ασκούμενο…

ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΑ Αυτοπειθαρχία-Αυτοεκτίμηση Δύναμη θέλησης-Αξία συμμετοχής  Ο αθλητισμός διδάσκει και καλλιεργεί την ικανότητα του ανθρώπου να επιβάλλει στον εαυτό του προγραμματισμένη ζωή, σκληρή προπόνηση, πειθαρχία και να απαρνείται πρόσκαιρα τις χαρές της ζωής για έναν σκοπό.  Ο αθλητής κυριαρχεί πάνω στις ορέξεις, τις πράξεις, τα πάθη του επιβάλλει στον εαυτό του προγραμματισμένη ζωή, σκληρή προπόνηση και πειθαρχία.  Η αυτοπειθαρχία και αυτοεκτίμηση προικίζουν τον αθλητή με δύναμη θέλησης.

Gabriel Andersen. O.A H δύναμη της θέλησης…

John Stephen Akwari O.A. Mexico 1968

ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΑ Συμμετοχή  Η ομορφιά του αθλητικού ανταγωνισμού δεν έγκειται στο αποτέλεσμα, αλλά στην προσπάθεια και στη συμμετοχή.  Η χαρά της συμμετοχής επιτρέπει στον αθλητή απαλλαγμένος από την υπερβολική πίεση της αναζήτησης της νίκης να ψυχαγωγηθεί