BULLYING. LET’S STOP IT ALL TOGETHER. LET’S LEARN HOW DANGEROUS IT IS. A Project in both English and Greek by five 5 th Grade students of the 14 th Primary School in Drama and their teacher of English.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά: school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).
To bullying (εκφοβισμός) είναι μία επιθετική συμπεριφορά – σωματική, λεκτική, ψυχολογική ή και κοινωνική – που εκδηλώνεται σκόπιμα, απρόκλητα και επαναλαμβανόμενα, στο σχολείο, στη γειτονιά, ακόμη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκοπός της είναι η επιβολή και η πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου στο άτομο (ή ομάδα ατόμων) που την υφίσταται.
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο σχολικός εκφοβισμός είναι μόνο το ξύλο. Σχολικός εκφοβισμός είναι επίσης όταν ένας μαθητής βγάζει από την παρέα έναν άλλο μαθητή, όταν τον μειώνει, όταν λέει και διαδίδει άσχημα πράγματα για αυτόν. Ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι μόνο βαράω και δίνω ξύλο.
Ο εκφοβισμός αναπτύσσεται όταν δεν προσπαθούμε να καταλάβουμε και να δεχτούμε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να μας φέρονται με σεβασμό και ευγένεια. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να αναγνωριζόμαστε για αυτό που είμαστε. Μπορούμε να είμαστε όλοι φίλοι αν το θελήσουμε και προσπαθήσουμε.
Ισότητα Ευκαιριών: Όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στη ζωή και στο σχολείο. Κοινωνική Ένταξη: Αποδέξου με έτσι, όπως είμαι, στην παρέα σου. Επίλυση διαφορών: Μπορώ να λύσω τα προβλήματά μου συζητώντας με τους άλλους με ειλικρίνεια. Ας προσπαθήσουμε όλοι μας να λύνουμε τα προβλήματά μας ειρηνικά.
Πρέπει να σεβόμαστε τον άλλον ανεξάρτητα αν πιστεύει σε άλλον θεό, αν δεν είναι το ίδιο χρώμα με εμάς ή αν έχει κάποιες ειδικές «ικανότητες», διαφορετικές από εμάς. Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τους άλλους, ούτε να υπερηφανευόμαστε για τον εαυτό μας. Και τέλος δεν πρέπει να κάνουμε στους άλλους ότι δεν μας αρέσει να μας κάνουν εμάς. Όταν κάποια παιδιά εκφοβίζουν κάποιο άλλο παιδί του λένε άσχημα λόγια, το τρομάζουν, το κοροϊδεύουν και το βρίζουν. Σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει και σωματικό bullying, δηλαδή ξύλο και χτυπήματα.
Όλοι έχουμε το δικαίωμα να μας συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να σέβονται τη διαφορετικότητά μας. Να μην μας βρίζουν, να μην μας κοροϊδεύουν, να μας αντιμετωπίζουν ως ίσο προς ίσο. Αν όμως κάποια παιδιά κάνουν όλα αυτά τα πράγματα σε ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να μην το κρύψει από τους γονείς του ή από την δασκάλα του και να το πει.
Ως διαφορετικότητα ορίζουμε συνήθως τα προσωπικά στοιχεία ενός ατόμου που το διαφοροποιούν, το ξεχωρίζουν και καθιστούν δύσκολη την δραστηριοποίησή του μέσα σε μια ομάδα (κοινωνική ή μαθητική). Διαφορετικότητα είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε, π.χ. το χρώμα, η εθνικότητα, η καταγωγή, η θρησκεία, η γλώσσα ή η εμφάνισή μας.
Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και θα πρέπει να κάνουν ότι μπορούν για να παραμείνουν έτσι. Όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι. Μερικές φορές αισθανόμαστε υπερήφανοι για τις διαφορές μας και θέλουμε να το δείξουμε. Σε άλλες περιπτώσεις προτιμούμε να το κρύψουμε, είτε γιατί φοβόμαστε την απόρριψη ή επειδή θέλουμε να είμαστε κι εμείς σαν όλους τους άλλους.
Δεν είναι σωστό να φωνάζουμε δυνατά, να βρίζουμε και να ασκούμε βία στους άλλους προσπαθώντας να επιβάλλουμε τη γνώμη μας. Ούτε εμείς πρέπει να το κάνουμε αλλά ούτε να μας το κάνουνε και οι άλλοι σε εμάς. Στην οικογένεια πρέπει όλοι να ακούνε ο ένας τον άλλο, ό,τι ηλικία και αν έχει. Το ίδιο επίσης είναι σωστό να συμβαίνει στο σχολείο με τους δασκάλους αλλά και με τα παιδιά, είτε είναι φίλοι μας, είτε όχι. Οι δάσκαλοι να ακούνε τα παιδιά με μεγάλη προσοχή και κατανόηση, να συζητάνε μαζί τους και να μην κάνουν μόνο μάθημα. Να νοιάζονται για αυτά πραγματικά. Όταν οι μεγάλοι δεν συζητάνε με τα παιδιά και δεν προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα που δημιουργούνται, τότε αυτά θα προσπαθήσουν να τα λύσουν με τη βία γιατί δεν έχουν μάθει να συζητούν.
Ένας τρόπος για να βρούμε λύσεις για την βία είναι ο διάλογος. Ας πούμε λοιπόν: Θα σου άρεσε να σου το κάνουν και εσένα αυτό; Σταματά να το μου το κάνεις αυτό. Δε πρέπει να φοβάσαι να μιλήσεις.
Εγώ μπορώ να λύσω τις διαφορές μου με διάλογο. Γιατί όταν λέω σε κάποιον πως νοιώθω μπορεί να το μετανιώσει και να σταματήσει να με ενοχλεί. Ενώ αν δεν πω κάτι και τον αφήσω να συνεχίζει δεν θα λυθεί ποτέ αυτό το πρόβλημα. Προτιμότερο είναι να του μιλώ χωρίς να δείχνω ότι τον φοβάμαι.
There are four types of bullying: 1)physical bullying 2)verbal bullying 3)bullying on the Internet 4)emotional bullying
Bullying is when a pupil goes to school and one or more of his/her classmates mock and laugh at him or her. Sometimes they play bad tricks on him or her and this can make the pupil feel sad and miserable.
Bullying is very bad for all the children in school: victims, bullies and bystanders. Little children are usually being bullied by older ones. Most of the times they hit them, they call them bad names and they steal their things and take their money. Bullying must stop now!!
I respect others even if they are somewhat different. All people are equal and have the same rights. Whether we are black or white, whether we come from Asia or Africa, we are human beings and we are creatures of God. Even if we are different, we are the same.
THEREFORE, WE ALL PLEDGED
Sources %CE%BE%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-school-bullying (Hey, Bully by Morgan Frazier, 2013)
Participating Students Katerina Galanou Panayiota Karaelia Ioanna Paisidou Eleftheria Vafeiadou Chrysina Testembasi Supervising Teacher: Anastasia Galanou Many thanks to Demetra Pappou for her help with the sound of our Powerpoint Presentation. Thank you for your attention.