Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος 2015-2016 Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα για κάθε άνθρωπο.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΙΡΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ Τάξη Β’
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
Μετάβαση από το Δημοτικό
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΣΠΟΥΔΑΖΩ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών

ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ... ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: PROJECT..X ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Α-ομάδα

Η Ιστορία του Βελγίου από το 1830 μέχρι και σήμερα. Επεισόδιο της Βέλγικης επανάστασης το 1830 Η ιστορία του Βελγίου αρχίζει από τη Βέλγικη επανάσταση του 1830 η οποία οδήγησε στην εγκαθίδρυση ενός ανεξάρτητου, καθολικού και ουδέτερου Βελγίου υπό προσωρινή κυβέρνηση.

Κατασκευασμένο για την Παγκόσμια Έκθεση των Βρυξελλών (Expo 1958), το ύψους 103 μέτρων μνημείο Ατόμιουμ αναπαριστά την κυψελίδα ενός κρυστάλλου σιδήρου, μεγεθυμένη κατά 165 δισεκατομμύρια φορές, με κάθετο σώμα διαγώνια, σωλήνες κατά μήκος των 12 άκρων του κύβου και από τις 8 κορυφές προς το κέντρο. Εννέα σφαίρες από ατσάλι διαμέτρου 18 μέτρων συνδέονται μέσω σωλήνων που περιέχουν κυλιόμενες σκάλες μέχρι 35 μέτρων, μεταξύ των μεγαλύτερων στην Ευρώπη. Ο Πύργος του ‘’Άιφελ’’ των Βρυξελλών

Αυτό το αγαλματίδιο, ύψους 30 εκατοστών, παριστάνει ένα αγοράκι. Αυτό το αυθεντικό μπρούντζινο άγαλμα του Ζερόμ Ντικενουά του πρεσβύτερου, τοποθετήθηκε το 1619, σχολιάζοντας με χιούμορ την έλλειψη πόσιμου νερού στην περιοχή. Δεν γνωρίζουμε επακριβώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε αυτό το διάσημο αγαλματίδιο. Το μυστήριο που το περιβάλλει, συμβάλλει στη γοητεία του. Σύμφωνα με όσα θρυλούνται, το 12ο αιώνα ο γιος ενός Δούκα πιάστηκε επί το έργω δίπλα σε ένα δέντρο στο πεδίο της μάχης και απαθανατίστηκε ως σύμβολο της γενναιότητας του βελγικού έθνους. Manneken Pis

Η πόλη όπου διακινείται ο μεγαλύτερος αριθμός διαμαντιών στον κόσμο, έχει καταφέρει και συνδυάζει μοναδικά το παρελθόν με το παρόν, τον μοντερνισμό, με το φλαμανδικό στοιχείο, τη μόδα με την μακρόχρονη ιστορία. Η Αμβέρσα, με τα πολλά της πρόσωπα, εκπλήσσει τον επισκέπτη και προσφέρει μια ανεπανάληπτη ταξιδιωτική εμπειρία. Το διαμαντένιο λιμάνι του Βελγίου Αμβέρσα. Περιτριγυρισμένη από μια σειρά από όμορφα παλιά κτήρια, η κεντρική πλατεία των Βρυξελλών είναι ίσως το σημαντικότερο αξιοθέατό της, ενώ το είναι ακόμη πιο μαγευτική. Κάποια απογεύματα λαμβάνουν χώρα εδώ μουσικές παραστάσεις. Πλατεία Grand Place.

Βέλγιο: Είναι ακόμα η πρωτεύουσα της σοκολάτας; Η σύντομη απάντηση είναι «ναι». Μια ματιά στους αριθμούς είναι αρκετή: περισσότεροι από τόνοι σοκολάτας παράγονται κάθε χρόνο στο Βέλγιο, όπου υπάρχουν περισσότερα από καταστήματα που πουλάνε σοκολάτες. Ακόμα και αν δεν τρελαίνεσαι για γλυκά ή προσέχετε για την διατροφή σας, πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε την παγκοσμίως διάσημη Βέλγικη βάφλα. Οι βάφλες τον Βρυξελλών είναι γενικά, αλλά όχι πάντα, ελαφρύτερες, παχύτερες και πιο συνηθισμένες βάφλες.

Η ιστορία της τηγανητής πατάτας άρχισε στο Βέλγιο, και οι ιστορικοί πιστεύουν ότι ξεκίνησε στα τέλη του Σύμφωνα “με το μύθο”, οι φτωχοί χωριάτες στο Meuse Valley του Βελγίου έτρωγαν τηγανητό ψάρι που έπιαναν στο ποτάμι. Το χειμώνα όμως το ποτάμι πάγωνε και μαζί με αυτό και τα ψάρια. Έτσι έπρεπε να βρουν άλλο τρόπο να χορταίνουν. Δεν έκαναν κάτι ξεχωριστό. Απλά με τον ίδιο τρόπο που τηγάνιζαν το ψάρι, τηγάνιζαν και τις πατάτες. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η τηγανιτή πατάτα. Η γλυκιά απόλαυση Ζυθοποιείο Το 'χρυσό δέντρο' είναι το όνομα του μουσείου-ζυθοποιείου των εξαιρετικών τοπικών ποικιλιών μπύρας όπως Brugs Tarwebier, Brugse Tripel και Abdij Steenbrugge. Το μουσείο μπύρας στεγάζεται σε ένα καλά συντηρημένο ζυθοποιείο του 1902 που όλα τα μηχανήματα είναι ακόμα στη θέση τους. Επίσης η συλλογή του μουσείου περιλαμβάνει πληροφορίες για τα 31 τοπικά ζυθοποιεία.

Πηγές Google: /

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας, η ομάδα πρότζεκτ_Χ Γκούσα Σωκράτης Ιωακειμίδης Παύλος Λεοντάκη Μαρία Σελμάνι Λάουρα Χαμεζόπουλος Λευτέρης

ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗ : ΤΣΑΜΠΟΥΛΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΓΔΑΛΑΣOΒΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΣΤΑΘΑΚΟΣ ΑΝΤΡΕΑΣ, ΚΟΜΠΟΘΑΝΑΣΗ ΕΡΑΣΜΙΑ, ΜΟΥΝΤΕΑΝ ΝΤΕΒΙΣ Β Ομάδα

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΑΚΩΡΥΧΕΙΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ Η συμφωνία μεταξύ Βελγίου και Ελλάδος για τη μετανάστευση το 1957: όριζε πως τα ανθρακωρυχεία θα ήταν εκείνα που θα προσδιόριζαν τον αριθμό των απαιτούμενων εργατών οι εργάτες θα υπέγραφαν ατομική, και όχι συλλογική, σύμβαση εργασίας και τα ανθρακωρυχεία θα αναλάμβαναν τα έξοδα για την άδεια εργασίας, για τη μεταφορά από τον Πειραιά στο Βέλγιο. Οι υποψήφιοι ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν ιατρικές εξετάσεις και όσον αφορά την εργασία στο Βέλγιο, οι Έλληνες τυπικά απολάμβαναν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Βέλγους. Οι Έλληνες μετανάστες, όπως όριζε η σύμβαση, εργάζονταν ως βοηθοί ανειδίκευτοι στο βάθος και μόνο μετά από πέντε χρόνια εργασίας στα ανθρακωρυχεία μπορούσαν να πάρουν άδεια για άλλο οικονομικό κλάδο. Μετά το κλείσιμο των ανθρακωρυχείων, πολλοί από τους Έλληνες μετανάστες, που εν τω μεταξύ ενσωματώθηκαν πλήρως, έχοντας συνήθως παιδιά και εγγόνια, μετακινήθηκαν στις Βρυξέλλες.

Η ΕΛΛΗΝΙΚH ΚΟΙΝOΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓIΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡAΣΕΙΣ ΤΗΣ Στις αρχές του 1950, δημιουργήθηκε επίσημο Ελληνικό τμήμα το οποίο αυτό εξελίχθηκε σε έναν πρωτόγνωρο και καινοτόμο φορέα, για τα τότε δεδομένα του Ελληνισμού των Βρυξελλών: Ασχολήθηκε με τους Έλληνες εργάτες μετανάστες, προχώρησε σε έκδοση ελληνόφωνης εφημερίδας, με τον τίτλο “η εφημεριδούλα μας”, που λίγα χρόνια μετά μετονομάστηκε σε “Πρωτοπόρο” και άρχισε να εργάζεται συστηματικά στον τομέα των μεταφράσεων, να προσφέρει δωρεάν διοικητικές υπηρεσίες στους Έλληνες μετανάστες, να οργανώνει μαθήματα γαλλικής γλώσσας για τους Έλληνες εργάτες και να τους παρέχει μια συνεχή ροή πληροφοριών για εργασιακά, συνδικαλιστικά και μεταναστευτικά-δημοτολογικά θέματα. Μέσω αυτών των εξελίξεων, τα Βελγικά εργατικά συνδικάτα συνέβαλαν στην αλλαγή της μέχρι τότε φυσιογνωμίας του Ελληνισμού των Βρυξελλών και οι Έλληνες εργάτες-μετανάστες άρχισαν να αποκτούν έναν ταξικό και κυρίως πολιτικό προσανατολισμό, βρίσκοντας παράλληλα έδαφος και δυνατότητες για κοινωνική και πολιτική συμμετοχή.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Εβδομήντα χρόνια μετά, η Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών μπαίνει σε μια νέα εποχή. Μια εποχή που στη διάρκειά της εξελίσσεται η τρίτη μεγάλη αλλαγή στο χάρτη της ανθρωπογεωγραφίας της Ελληνικής παροικίας των Βρυξελλών.Μετά το ξεκίνημα της πρώτης επίσημης ελληνικής παρουσίας με χρονικό άξονα περίπου το 1900 η πρώτη μεγάλη αλλαγή έγινε με την έλευση των Ελλήνων εργατών στα ανθρακωρυχεία από το 1950 μέχρι το 1960 και η δεύτερη μεγάλη αλλαγή έγινε στις αρχές του Σήμερα, η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα, στέλνει στις Βρυξέλλες μια νέα “φουρνιά” μεταναστών. Είναι σχεδόν όλοι τους οικονομικά πληγέντες, έχουν χάσει τις δουλειές τους, αναζητούν εργασία ως εξειδικευμένοι, ως ανειδίκευτοι ή απλώς ως πτυχιούχοι και υπάρχει επίσης μια αύξηση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τα εδώ ομογενειακά. Αν και η δυνατότητα των Βρυξελλών για υποδοχή νέων μεταναστών, δείχνει να έχει ξεπεράσει πλέον τα όρια του κορεσμού,οι Έλληνες συνεχίζουν να επιδιώκουν να έρθουν στις Βρυξέλλες προς αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΟΥΤΣΙΟ ΔΟΝΑΤΟ Πρωτοήρθε στο Βέλγιο το 1965, όταν ήταν 25 χρονών για να επισκεφθεί τον πατέρα του ο οποίος ήταν ήδη εδώ και είχε τραυματιστεί δουλεύοντας στα ανθρακωρυχεία. Έτσι αυτός και η γυναίκα του αποφάσισαν να έρθουν εδώ όλοι μαζί. Η πρώτη του εργασία ήταν σε ένα εργοστάσιο με λάστιχα αυτοκινήτων όπου και δούλευε για 6 συνεχόμενα χρόνια. Στη συνέχεια, δούλεψε σε ένα χαρτονατικό εργοστάσιο, ύστερα ως οδηγός και τέλος ως φωτογράφος. Πήρε πρόωρη αναπηρική σύνταξη το 2005, μετά από ένα ατύχημα που είχε και το οποίο τραυμάτισε το γόνατό του. Σήμερα, ο κύριος Μούτσιος έχει 4 παιδιά, μια κόρη και 3 γιους και 12 εγγόνια. Επισκέπτεται την Ελλάδα κάθε καλοκαίρι για διακοπές. Όταν τον ρωτήσαμε για το τι πιστεύει σχετικά με την τωρινή Ελλάδα, μας απάντησε πως θα περάσουν πολλά χρόνια για να μπορέσει να βελτιωθεί η κατάστασή της και επίσης τονίζει ότι θα χρειαστεί να φύγουν όλοι οι παλιοί και να μείνουν οι καινούριοι.

ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΟΥΤΣΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΓΑΜΟΥ ΤΟΥΣ

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

ΠΗΓΗ

Γ -Ομάδα Η Ελληνική εκπαίδευση στο Βέλγιο σήμερα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Αμιγή Σχολεία  Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα  Λοιπές Εκπαιδευτικές Μονάδες – LCO  Τ.Ε.Σ.  Τμήματα Διδασκαλίας Ενηλίκων  Τ.Ε.Γ.

Αμιγή Σχολεία  Αμιγή Σχολεία Σχολεία κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης τα οποία χορηγούν στους απόφοιτους τίτλους σπουδών. Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα  Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα Προγράμματα ελληνικής γλώσσας που εντάσσονται σε σχολεία ξένων χωρών, στους αποφοίτους των οποίων χορηγούνται τίτλοι σπουδών του ξένου σχολείου.

Λοιπές Εκπαιδευτικές μονάδες –LCO  Λοιπές Εκπαιδευτικές μονάδες –LCO Λοιπές εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες επιχορηγούνται, έστω και μερικώς, από το εκπαιδευτικό σύστημα ξένων χωρών. Τ.Ε.Σ.  Τ.Ε.Σ. Τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ξένων χωρών καθώς και θεολογικές σχολές ελληνικών σπουδών.

Τμήματα διδασκαλίας ενηλ ί κων  Τμήματα διδασκαλίας ενηλ ί κων Τμήματα διδασκαλίας ενηλίκων και κέντρα διδασκαλίας από απόσταση με όλες τις μορφές. Τ.Ε.Γ.  Τ.Ε.Γ. Εκπαιδευτικές μονάδες οι οποίες δεν χορηγούν τίτλο σπουδών, που αναγνωρίζεται από εκπαιδευτικό σύστημα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑ.ΜΑΝΩΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑ. ΠΑΤΑΛΑ: Ποιο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα που ακολουθείται σε αυτά τα σχολεία, ποια η λειτουργία τους, έχουν ίδιο διδακτικό πρόγραμμα με τα γενικά Λύκεια; Επικεντρώνεται κυρίως στη γραμματική στη σύνταξη, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου και γίνονται κάποιες αναφορές στην ελληνική ιστορία. Στο πρόγραμμά τους δεν περιλαμβάνονται θετικά μαθήματα. Όσον αφορά στο ωράριο μαθημάτων, παλαιότερα λειτουργούσε όπως και τα γενικά Λύκεια, ενώ τώρα πια οι διδακτικές ώρες περιορίζονται Τετάρτη απόγευμα και Σάββατο πρωί. Ποιο είναι το μαθησιακό επίπεδο των τάξεων; Σε γενικές γραμμές το επίπεδο των μαθητών είναι μέτριο. Ποικίλλει κάποιες φορές ανάλογα με τη γενιά των μαθητών.

Ποιες ειδικότητες καθηγητών απασχολούν τα συγκεκριμένα σχολεία; Είναι εξοπλισμένα με διδακτικό υλικό (βιβλία κ.λπ.); Πόσα βρίσκονται στην περιοχή των Βρυξελλών και σε ποιες περιοχές ακριβώς; Υπάρχουν δύο σχολεία ελληνικής γλώσσας που απευθύνονται στα παιδιά Γυμνασίου – Λυκείου και βρίσκονται στο Άντερλεχτ και στο Μιντί, ενώ ένα μικρότερο λειτουργεί στην περιοχή του Έτερμπεεκ. Στα σχολεία αυτά διδάσκουν μόνο φιλόλογοι και δάσκαλοι. Δεν υπάρχει κάποιο επίσημο βιβλίο για κάθε επίπεδο, και γι’αυτό το διδακτικό προσωπικό δουλεύει με φωτοτυπίες ή κάποια βιβλία ΚΕΓ ή με υλικό από το πανεπιστήμιο Κρήτης. Πόσα παιδιά υπάρχουν σε κάθε τμήμα; Το κάθε τμήμα έχει περίπου παιδιά.

Οι μαθητές παίρνουν πτυχίο εκμάθησης της γλώσσας από τα Τ.Ε.Γ; Τα ΤΕΓ προσκομίζουν στους μαθητές τους μία βεβαίωση παρακολούθησης. Τους κατευθύνουν όμως να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις από όπου παίρνουν πιστοποιητικά ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται. Τα επίπεδα είναι  Α1,Α2,Β1,Β2,Γ1,Γ2. Γιατί τα παιδιά των Τ.Ε.Γ, παρόλο που παρακολουθούν το κανονικό πρόγραμμα των βέλγικων σχολείων, επιμένουν στην εκμάθηση των ελληνικών; Αρχικά οι οικογένειές τους που ζουν στο εξωτερικό θέλουν να διατηρήσουν τα παιδιά τους στην εθνική τους συνείδηση. Είναι βασικό να γνωρίζουν τη μητρική τους γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα τους καθώς και να αισθάνονται πως είναι Έλληνες. Έτσι η επιστροφή στην πατρίδα, είτε για διακοπές είτε για επαγγελματική αποκατάσταση, γίνεται ευκολότερη.

Ποιο είναι το αντίστοιχο επίπεδο που απαιτείται ώστε να είναι εφικτή η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Για παιδιά άλλων εθνικοτήτων βασική προϋπόθεση είναι να έχουν ολοκληρώσει το επίπεδο Β2. Οι Έλληνες έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ομογενείς και εξετάζονται μόνο στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας. Τα Τ.Ε.Γ ακολουθούν τις εθνικές γιορτές και οι διακοπές τους συμβαδίζουν με τις ελληνικές; Γιορτάζουν τις επετείους της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου. Τ ην ημέρα του Πολυτεχνείου γίνεται μία απλή αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο. Όσον αφορά τις διακοπές τους, ακολουθούν το βέλγικο εκπαιδευτικό σύστημα.

ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟΥ Το σχολείο λειτούργησε μετά από προσφορά του οικήματος του Λεωνίδα Κεστεκίδη, ο οποίος το δώρισε στην εκκλησία με τον όρο πως εκείνη με τη σειρά της, θα το παραχωρήσει ώστε να στεγαστεί το ελληνικό σχολείο Βρυξελλών.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Μαυρογιάννη Μαρία Παπαθανασίου Αφροδίτη Παπαδοπούλου Μιχαέλα Σπυράκη Μελίνα Όνομα ομάδας: Χαρωπά Ζαχαρωτά