Τέλος 2 ου παγκοσμίου πολέμου Η διακυβέρνηση του κράτους παραδώθηκε στις 4 μεγάλες δυνάμεις Η Γερμανία χωρίστηκε σε ζώνες κατοχής Η Γερμανία χωρίστηκε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου
Advertisements

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος Παθολόγος-Διαβητολόγος C.D.A. College Limassol 2015/2016.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 5: Συμπαράγωγα Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Φαίδρα Μάστορα Β’3 Εργασία στην Γεωγραφία Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Σχολικό έτος
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Point System γιά άντρες...
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Παραδείγματα – Project cost Mgmt
Τεχνητός Εμπλουτισμός
“Μελέτη και προσομοίωση ψηφιακών φίλτρων για δορυφορικό τηλεπικοινωνιακό πομποδέκτη με χρήση διαμόρφωσης 16-QAM” Όνομα: Γκόγκου Ανθούλα ΑΕΜ: 2407 Εξάμηνο:
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
Αξία Μέσω της Τιμολόγησης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ Βιολέτα Χαρμαντά Αντωνία Χρόνη
Αισθητικό – κινητικό ανθρωπάριο
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
Τα νομισματα στη Γερμανια
ENOTHTA 1 – Mεντελική γενετική Κεφ. 2, 3, 4, 5, (13)
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Πληροφοριακά Συστήματα και επιχείρηση
Δικτυα υπολογιστων Κεφάλαιο 4.
Μάθημα 2ο Δημιουργία χαρακτήρα Συγγραφή σκηνής.
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ο Ελληνισμός στο Μόναχο-Βαυαρία
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
Κινήσεις και γραφικές παραστάσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Бириктирувчи тукима биокимёси
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Οι σημειώσεις προετοιμάσθηκαν από τον κ. Α. Καδίτη
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Διαταραχή ελλειματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας
Στατιστική Επαγωγή Ένα τεράστιο μέρος της έρευνας διενεργείται μέσω της ανάλυσης δειγμάτων προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον πληθυσμό. Αυτό.
ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΓΛΥΚΟΖΟ-6-ΦΩΣΦΟΡΙΚΗΣ ΑΦΥΔΡΟΓΟΝΑΣΗΣ (G6PD)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τέλος 2 ου παγκοσμίου πολέμου Η διακυβέρνηση του κράτους παραδώθηκε στις 4 μεγάλες δυνάμεις Η Γερμανία χωρίστηκε σε ζώνες κατοχής Η Γερμανία χωρίστηκε σε Λαϊκή Δημοκρατία (ΛΔΓ) και σε Ομοσπονδιακή Δημοκρατία (ΟΔΓ)

 Πήραν μέρος οι τρεις Δυνάμεις, ΕΣΣΔ, Μ. Βρετανία και ΗΠΑ και έγινε το διάστημα 17/7-2/8/1945 αποφασίστηκε να αντιμετωπιστεί η Γερμανία ως ενιαία οικονομική ενότητα.  Αποφασίστηκε ότι πρέπει να ξεριζωθεί από τη Γερμανία Ναζισμός, ο μιλιταρισμός, να εκδημοκρατικοποιηθεί η χώρα και να εφαρμοστεί πλήρης και διαρκής αφοπλισμός.

Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η μετανάστευση αποτέλεσε έναν από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες στη δημογραφική εξέλιξη της Γερμανίας. Μεταξύ της περιόδου 1945 και του 1949 περίπου 15 εκατομμύρια μετανάστες γερμανικής καταγωγής, οι λεγόμενοι Aussiedler, εγκατέλειψαν οικειοθελώς τον τόπο διαμονής τους ή απελάθηκαν

Η αυξημένη ανάγκη για εργατικό δυναμικό μετά τον πόλεμο συνέβαλε σημαντικά στη γρήγορη ένταξη των Aussiedler στην αγορά εργασίας. Μέχρι το ,4 εκατομμύρια Aussiedler κυρίως από την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σοβιετική Ένωση μετανάστευσαν στη Γερμανία.

Την περίοδο μεταξύ 1988 και 2003 υπήρξαν τρία εκατομμύρια μετανάστες γερμανικής καταγωγής Το γερμανικό κράτος εισήγαγε το 1993 σύστημα ποσοστώσεων(μέγιστο αριθμό μεταναστών γερμανικής καταγωγής ετησίως) (1998) ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μειώθηκε στις Νομοθετική ρύθμιση του 1993(απαραίτητη η γνώση της γερμανικής γλώσσας)

Η Γερμανία ποτέ δεν είχε τη συνείδηση μιας χώρας μετανάστευσης, παρόλο που τα ποσοστά μετανάστευσης που παρουσίαζε ήταν αντίστοιχα με εκείνα των «κλασικών» χωρών μετανάστευσης Ωστόσο, από τα μέσα του 1999 με την τροποποίηση του νόμου περί υπηκοότητας και ειδικά από τις αρχές του 2005 με την καινούργια μεταναστευτική νομοθεσία φαίνεται ότι το επί σειρά ετών προβαλλόμενο δόγμα «Η Γερμανία δεν είναι χώρα μετανάστευσης»

 Στηρίχτηκε από τους συμμάχους οι οποίοι ανέλαβαν την ανασυγκρότηση της  Το 1948 ευνοούμενα από το «σχέδιο Μάρσαλ», αναπτύχθηκε η βιομηχανία μετάλλου και βελτιώθηκε ο αγροτικός τομέας ενώ την ίδια χρονιά αναδιοργανώθηκαν οι τράπεζες και κυκλοφόρησε νόμισμα  η βιομηχανία στον γενικό της αναπτύχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς στην χώρα αυτή και κατ’ επέκταση ολοένα και περισσότεροι εργάτες χρειάζονταν για αυτές τις εργασίες

 Το ρεκόρ της δυτικής γερμανικής οικονομίας κατά τη διάρκεια των τεσσάρων δεκαετιών πριν από την ενοποίηση δείχνει ένα σημάδι επιτυχίας  : «οικονομικό θαύμα»  : πραγματοποιήθηκε ενοποίηση πρώτα σημάδια κρίσης  : πετρελαϊκές κρίσεις, γενναιόδωρα κοινωνικά προγράμματα, αυξανόμενα ελλείμματα, απώλεια του ελέγχου  : οι νέες πολιτικές στο εσωτερικό και ένα πιο σταθερό περιβάλλον στο εξωτερικό συνέβαλαν σε ένα ξεκίνημα ανάπτυξης της δυτικής Γερμανίας

 Η οικονομία της Ανατολικής Γερμανίας εξαρτήθηκε από ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στην Ανατολική Ευρώπη  Σε αυτό η Μόσχα είχε βασιστεί για να παράγει εργαλειομηχανές, χημικές ουσίες, και ηλεκτρονικά είδη  Με την πάροδο του χρόνου έχανε την ισχύ της και το νόμισμά της γινόταν άχρηστο στο εξωτερικό  Οι ανατολικοί Γερμανοί είχαν αισθανθεί απογοητευμένοι από την έλλειψη της πραγματικής υλικής ευημερίας, καθώς και την έλλειψη ελευθερίας  Οι χώρες αυτές προσχώρησαν την οικονομία τους με ενθουσιασμό σε αυτή της Δυτικής Γερμανίας το 1990

 Η γερμανική οικονομία, είναι μια απόφυση της συγχώνευσης του 1990 μεταξύ της κυρίαρχης οικονομίας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας  Η συγχώνευση αυτή μια μέρα θα παράγει μια τεράστια οικονομική οντότητα που θα αποτελέσει το υπομόχλιο της Ευρώπης ως κέντρο παραγωγής, καθώς και ένα κέντρο μεταφορών και επικοινωνιών  Ο κάθε εταίρος φέρνει διαφορετικά στοιχεία στο μίγμα και η συγχώνευση έχει αποδειχθεί δύσκολη και δαπανηρή

 Ιστορία: Συντετριμμένη μεταπολεμική Γερμανία  Δυτική: 50 εκατομμύρια Μετανάστες από πρώην Γερμανικά εδάφη( Α.Πρωσία, Σουδητία κ.α.) Παραμονή και επιτυχημένη ένταξη( ραγδαία οικονομική ανάπτυξη) 50 62,1 εκ. 20% Επανεγκατεστημένοι γερμανοί, πρόσφυγες από πρώην ανατολικά εδάφη Δεν ανέπτυξε ταυτότητα χώρας υποδοχής μεταναστών

 Πληθυσμιακά χαρακτηριστικά: χαμηλά ποσοστά γάμων γάμος και τεκνοποίηση σε προχωρημένες ηλικίες χαμηλά ποσοστά γεννήσεων ανά οικογένεια υψηλά ποσοστά διαζυγίων επιμήκυνση προσδόκιμου ζωής Μεταβολή σκηνικού με την είσοδο μεταναστών  Αυξημένες γεννήσεις, σημαντική κοινωνική επιρροή

 Ανατολική: Στόχος: σταθεροποίηση πληθυσμού-περιορισμός μετανάστευσης 25% πληθυσμού μετανάστευση στη δυτική Ριζική αντιμετώπιση 1961 ανέγερση τείχους Βερολίνου Ελέυθερη έξοδος συνταξιούχων μείωση συντάξεων Μετατροπή πληθυσμού ανατολικής σε νεότερο

 Μετά το τείχος: Στέρηση προμήθειας εργαζομένων για Δυτική(κατασκευή τείχους) κύμα μεταναστών Gastarbeiter Εργάτες από: Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Τουρκία, Πορτογαλία, Τυνησία και Μαρόκο : από σε 2,5 εκ.(μονιμοποίηση συμβάσεων) 1973: Διεθνής ενεργειακή κρίση επιβράδυνση Γερμανικής οικονομίας λήξη εισροής εργαζομένων

 Gastarbeiter: Οικονομική και κοινωνική συνεισφορά Αν απουσίαζαν κενό σε πληθώρα οικονομικών τομέων στηρίζουν προγράμματα κοινωνικής ασφάλισης(διπλάσιους φόρους και ασφάλιστρα λόγω προνομίων) θετικό ποσοστό γεννήσεων αντιμετώπιση υπογεννητικότητας βιομηχανικής Γερμανίας

 Aussiedler: Εσωτερικοί μετανάστες(3 εκατομμύρια) 3 δισεκατομμύρια ξοδεύτηκαν(έως 1997) γερμανοί πολίτες, ελεύθεροι να κινηθούν όπου επιθυμούν Διασκορπισμένοι στη Γερμανία (Nord Rhein- Westfalen, Βαυαρία και Baden-Wurttemberg κ.α.)

 Η Ανατολική Γερμανία(ΛΔΓ) δέχθηκε αρκετούς μετανάστες-εργάτες από άλλα σοσιαλδημοκρατικά κράτη όπως τη Πολωνία, τη Κούβα, τη Μοζαμβίκη και το Βιετνάμ.  Στη Δυτική Γερμανία(ΟΔΓ) μετανάστευσαν πολλοί Γερμανοί υπήκοοι (Aussiedler) από πρώην Γερμανικά κράτη.  Στην ΟΔΓ μετανάστευσαν επίσης και άτομα άλλων χωρών στα πλαίσια διμερών συμφωνιών προσωρινής πρόσληψης εργατών (Gastarbeiter).

 Ήταν γνώστες της γλώσσας.  Είχαν την γερμανική υπηκοότητα και το ίδιο πολιτιστικό υπόβαθρο.  Υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης από τους αλλοδαπούς.  Χαμηλή συμμετοχή ως ποσοστό στο εργατικό δυναμικό της χώρας.  Πολύ υψηλό ποσοστό ανεργίας.  Μεγάλα ποσοστά εγκληματικότητας.

 Την περίοδο η Γερμανία σύναψε συμφωνίες με χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου και της Β. Αφρικής προκειμένου να εισάγει εργατικό δυναμικό.  Οι Gastarbeiter προέρχονταν από την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελλάδα, τη Πορτογαλία, τη Γιουγκοσλαβία, τη Τουρκία, τη Τυνησία και το Μαρόκο.

 Εργάτες χωρίς ιδιαίτερη μόρφωση.  Έρχονταν άλλοτε οικογενειακώς και άλλοτε όχι.  Ασχολήθηκαν με τις χειρονακτικές εργασίες με λίγο περισσότερη εξειδίκευση απ’ ότι στις χώρες τους.

 Τη περίοδο ο αριθμός τους έφτασε στα 2,6 εκατομμύρια ενώ μαζί με τις οικογένειές του ο αλλοδαπό πληθυσμός άγγιξε τα 4 εκατομμύρια (6,7% του συνολικού πληθυσμού ).

 ( ) με βάση νομοσχέδιου 179,934 Εβραίοι από ΕΣΣΔ μετανάστευσαν στη Γερμανία, το οποίο ισχύει και σήμερα με 15,000 άτομα να μεταναστεύουν ετησίως.  Εμφύλιου στη Γιουγκοσλαβία (1990) 350,000 προσωρινούς πρόσφυγες 20,000 μόνιμα.  Το 2003 υπολογίστηκαν 270,000 εποχιακοί εργάτες (43,000 αλλοδαποί) φοιτητές.

 64-67’ οι Έλληνες πολυπληθέστερο εργατικό δυναμικό μετά την Ιταλία  Μακεδονία-Θράκη και Στ. Ελλάδα 110&30 (χιλιάδες) άνεργοι αγρότες.  Άτομα εξαθλιωμένα από τον πόλεμο και εξαιρετικά χαμηλής οικονομικής κατάστασης.  Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο [ελάχιστοι Γυμνάσιο ή κάποια σχολή και ακόμη λιγότεροι εξειδικευμένοι ]  Αργότερα υπήρξε ροή επιστημόνων.  Οι γυναίκες στερούντο βασικές γνώσεις γραφής και ανάγνωσης.

 Μετανάστευση = κάθε μετακίνηση για μόνιμη ή ημιμόνιμη μετεγκατάσταση ατόμων ή ομάδων  1950 και έπειτα  επιλεκτική μετανάστευση (= καθιέρωση συγκεκριμένων κριτηρίων για την εξέταση του αιτήματος εισδοχής μεταναστών στην επικράτεια ενός κράτους › 1950: επιλεκτική μετανάστευση ατόμων με υψηλή εκπαίδευση από τις λιγότερο στις περισσότερο αναπτυγμένες χώρες  «διαφυγή εγκεφάλων»

 Πρόσφυγες Δυτική Γερμανία φιλελεύθερα δικαιώματα ασύλου σε εκείνους που υποφέρουν από πολιτικές διώξεις 1980 από Ιράν και Λίβανο, 1991 πρώην Γιουγκοσλαβία, Ρουμανία, Τουρκία δεν γίνονται ιδιαίτερα αποδεκτοί από τη Γερμανική κοινωνία Οικονομικό βάρος Πεποίθηση ότι αναζητούν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και όχι διέξοδο πολιτικής καταπίεσης

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΟΡΙΣΜΟΣΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ποσόστωση με βάση τον αριθμό Καθιέρωση ενός άριστου αριθμού μεταναστών Θέσπιση και τήρηση ενός επαρκώς προσδιορισμένου ορίου όσον αφορά στο μέγεθος του μεταναστευτικού αποθέματος, ώστε να αποκομίζεται το μέγιστο δυνατό οικονομικό όφελος για γηγενείς και για επυλίδες μετανάστες Ποσόστωση με βάση την αρχή της πολιτισμικής συνάφειας Προτίμηση σε μετανάστες από κράτη με συγγενές προς την χώρα υποδοχής πολιτιστικό πλαίσιο Διευκολύνεται η ενσωμάτωση των μεταναστών στην κοινωνία υποδοχής Ποσόστωση με βάση τα ποιοτικά προσόντα των μεταναστών Προτίμηση μεταναστών με ποιοτικά ατομικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το ποσό του κοινωνικού κεφαλαίου κάθε μετανάστη α. το μορφωτικό επίπεδο β. η δυνατότητα προσαρμογής στο κοινωνικό πρότυπο γ. η εργασιακή εμπειρία δ. η γλωσσομάθεια ε. η ηλικία στ. οι επαφές με παράγοντες της αγοράς εργασίας

 Κύριο κριτήριο επιλογής μεταναστών: ποσόστωση με βάση την αρχή της πολιτισμικής συνάφειας  Άλλα κανάλια μέσω των οποίων φθάνουν μετανάστες

 Η φάση εισαγωγής ξένου εργατικού δυναμικού  Μέσα της δεκαετίας ’50 μέχρι 1973  Στόχος  αύξηση παραγωγής της χώρας › εφαρμόστηκε ανάλογη οικονομική πολιτική με την ψήφιση νόμου περί αλλοδαπών (1965)  χορήγηση άδειας παραμονής σε αλλοδαπούς υπό την προϋπόθεση ότι η παρουσία τους στη Γερμανία δεν θα είχε αρνητική επίπτωση στα συμφέροντα της χώρας › Αποτέλεσμα: επαναπατρισμός και απέλαση ξένων εργατών

 Παγίωση της απασχόλησης των αλλοδαπών  1973 έως 1978  Στόχος: μείωση του αλλοδαπού εργατικού δυναμικού στο ελάχιστο με τρεις μεθόδους: › περιορισμός των εισερχόμενων μεταναστευτικών ρευμάτων › παρότρυνση των αλλοδαπών για επιστροφή στην πατρίδα τους › πρώτες προσεγγίσεις για κοινωνική ένταξη των αλλοδαπών και των οικογενειών τους, που - ενθαρρυνόμενοι από τους εργοδότες τους - έμειναν στη Γερμανία

 Σχέδια ένταξης  Ξεκίνησαν με το διορισμό του πρώτου «Εντεταλμένου της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης για την ένταξη των αλλοδαπών εργαζομένων και των μελών της οικογενείας τους»  Heinz Kühn  Παρόλα αυτά, συνεχίστηκε μία εργασιακή πολιτική συμπληρωμένη από μεμονωμένα προγράμματα ένταξης

 Περιορισμός της μετανάστευσης  Στόχος: περιορισμός της μετανάστευσης  1981: περίοδος οικονομικής κρίσης › Μέτρα αντιμετώπισης  δεν εφαρμόστηκαν

 Αποτέλεσμα: 1. περιορισμός των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών να εκδίδουν άδειες παραμονής κατά την κρίση τους  προέβλεπε σαφείς προϋποθέσεις για τη χορήγηση τίτλων διαμονής σε αλλοδαπούς που, αν πληρούνταν, οι υπηρεσίες ήταν υποχρεωμένες να χορηγήσουν άδεια παραμονής 2. εξασφάλιση στους πρώην «προσωρινούς» αλλοδαπούς εργαζομένους τη μόνιμη διαμονή τους 3. διευκόλυνση την οικογενειακή συνένωση και τη χορήγηση της γερμανικής υπηκοότητας 4. απαγόρευαν τη διπλή υπηκοότητα

 Αναγνώριση της Γερμανίας ως χώρας μετανάστευσης Ιούλιος 1999Αναθεώρηση νόμου περί υπηκοότητας και μείωση των απαιτούμενων ετών διαμονής για τη χορήγηση υπηκοότητας σε αλλοδαπούς Ιούλιος 2000Έκδοση διατάγματος, βάσει το οποίο η χορήγηση «πράσινης κάρτας» σε αλλοδαπούς εξειδικευμένους στην πληροφορική στα πλαίσια προγράμματος για την κάλυψη των αναγκών της χώρας στον τομέα αυτό επιτρέπει στους αλλοδαπούς να εργαστούν στη Γερμανία για χρονική περίοδο ως 5 έτη, αλλά δεν τους εκχωρεί το δικαίωμα της οικογενειακής συνένωσης

Ιούλιος 2001Συστάσεις για επιλογή μεταναστών βάσει ενός point system, για προώθηση της ένταξης των μεταναστών με μαθήματα γερμανικής γλώσσας και πολιτισμού και για αναθεώρηση των διατάξεων περί ασύλου Συνέχεια νόμου 1973 για απαγόρευση εισαγωγής ξένου εργατικού δυναμικού με εξαιρέσεις, όμως, τώρα α) για αλλοδαπούς με υψηλή ειδίκευση β) για αλλοδαπούς αποφοίτους γερμανικών πανεπιστημίων γ) για αλλοδαπούς που σκοπεύουν να ασκήσουν ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα Ιούλιος 2004Νόμος «Δίκαιο περί αλλοδαπών» (όροι μετανάστευσης & ένταξης) Ιανουάριος 2005 Σε ισχύ ο παραπάνω νόμος  «Νόμος για τη διαχείριση και τον περιορισμό της μετανάστευσης και για τη ρύθμιση της παραμονής και της ένταξης των πολιτών της Ε.Ε. και των αλλοδαπών – Μεταναστευτικός νόμος»

 Νόμος του 2005  μέχρι σήμερα › Εκμάθηση γερμανικής γλώσσας  προϋπόθεση με στόχο κοινωνική συνοχή › προϋπόθεση για είσοδο και διαμονή αλλοδαπών στη Γερμανία: έγκυρο διαβατήριο ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής/ εγκατάστασης

 ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΗΜΕΡΑ › Επιλογή μεταναστών με τρέχοντα & μετρήσιμα κριτήρια › Διάκριση μεταξύ των ειδικευμένων επενδυτών εργασίας, των μεταναστών και των επιχειρήσεων

 Επιλογή μεταναστών σύμφωνα με τις δημογραφικές και οικονομικές ανάγκες  Υποχρεωτικό τεστ γλώσσας  Για τη μόνιμη μετανάστευση: «συμβόλαιο ενσωμάτωσης»  καθορίζεται η σχέση του μετανάστη και της κοινωνίας της οποίας είναι μέλος