ΠΑΙΔΙ & ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Επιμέλεια: Υπαστυνόμος Β΄ ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗ Αγγελική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΣΤΟΝ 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σεξουαλική παρενόχληση μέσω διαδικτύου και παιδική αποπλάνηση
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (www
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Τρόποι Αντιμετώπισης της Μετανάστευσης
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
TRAFFICKING.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Παιδική πορνογραφία.
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Κίνδυνοι του διαδικτύου
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΙ & ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Επιμέλεια: Υπαστυνόμος Β΄ ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗ Αγγελική

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ: τα θεμελιώδη αγαθά που πρέπει να έχει ο άνθρωπος συνεπεία της ανθρώπινης ιδιότητάς του και μόνο, ανεξάρτητα από εθνότητα, φυλή, γλώσσα, θρήσκευμα, ιδεολογία και ότι άλλο μπορεί να τον διαφοροποιεί από τους άλλους ανθρώπους.

ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Ατομικά δικαιώματα – Ατομικές ελευθερίες Πολιτικά δικαιώματα Αστικά δικαιώματα Δικαιώματα του παιδιού Δικαιώματα της τρίτης ηλικίας

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ αξιοπρέπεια ασφάλεια ελεύθερη διακίνηση ιδεών αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία σχέσεις αλληλοκατανόησης και αλληλεγγύης έλλειψη ανταγωνισμών και οξύτητας προστασία από άνομα συμφέροντα κοινωνική και παγκόσμια ειρήνη δημοκρατία

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ αξιοπρεπής διαβίωση κάλυψη βιοτικών αναγκών κατάλληλο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον συναισθηματική κάλυψη και πληρότητα δικαίωμα στην εκπαίδευση, τη μόρφωση, την επαγγελματική κατάρτιση δικαίωμα στο παιχνίδι προστασία από κακοποίηση, σεξουαλική εκμετάλλευση, εγκατάλειψη, ξυλοδαρμό, κακουχίες, πείνα, στέρηση

ΑΙΤΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.Στις υπανάπτυκτες χώρες : –το χαμηλό μορφωτικό και βιοτικό επίπεδο –ο υπερπληθυσμός –η εκμετάλλευση από τους ισχυρούς –ο τυφλός φανατισμός που επικρατεί και ενισχύει κάθε μορφή βίας, ταπείνωσης και απανθρωπισμού

2. Στις ανεπτυγμένες χώρες : –η κρίση της οικογένειας και του σχολείου –ο διαβρωτικός ρόλος των ΜΜΕ –ελλιπής μέριμνα της πολιτείας –δυσλειτουργία των ιδρυμάτων μέριμνας –εκφυλισμός των ηθικών αξιών –η φτώχεια –ο ρατσισμός (φυλετικός και κοινωνικός)

ΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΑΣΙΤΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΟΣΙΜΟΥ ΝΕΡΟΥ & ΦΑΡΜΑΚΩΝ - ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ HUMAN TRAFFICKING BULLING – CYBER BULLING ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΌ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΑΠΑΝΘΡΩΠΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΚΑΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ

ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΑΣΙΤΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΟΣΙΜΟΥ ΝΕΡΟΥ & ΦΑΡΜΑΚΩΝ - ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ  Ο παράγοντας που ευθύνεται σε μεγαλύτερο βαθμό για το φαινόμενο της ασιτίας - υποσιτισμού είναι η φτώχεια  Οι χώρες που πλήττονται κυρίως είναι: η Αφρική, η Ασία, η Ινδία και η Λατινική Αμερική  Καθημερινά όμως και στην Ελλάδα συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που ¨λυγίζουν¨ στα σχολεία από ασιτία

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ Ορισμός: Το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης πρόκειται για ένα ζήτημα, οι συνέπειες του οποίου έχουν διάρκεια και επηρεάζουν και τη μετέπειτα ζωή του παιδιού, μετατρέποντάς το σε έναν ενήλικα που αντιμετωπίζει δυσκολίες σε διάφορες σημαντικές πτυχές της ζωής του. Δημιουργεί άτομα με έντονα προβλήματα στις προσωπικές τους σχέσεις, τα οποία δυσκολεύονται να αγαπήσουν και να εμπιστευτούν, έχουν τάση προς καταχρήσεις, εμφανίζουν αγχώδεις διαταραχές, προβλήματα προσαρμοστικότητας και κατάθλιψη.αγχώδεις διαταραχέςκατάθλιψη

Κυριότερες μορφές παιδικής κακοποίησης  Σωματική κακοποίηση  Ψυχολογική κακοποίηση  Σεξουαλική κακοποίηση  Παραμέληση

HUMAN TRAFFICKING Ορισμός: Eμπορία ανθρώπων σημαίνει τη συλλογή, τη μεταφορά, τη μετακίνηση, την υπόθαλψη ανθρώπων μέσω απειλής ή χρήση βίας ή άλλων μορφών εξαναγκασμού, απαγωγής, εξαπάτησης, απάτης, κατάχρηση δύναμης ή μιας ευάλωτης κατάστασης, ή της πληρωμής ή λήψης χρημάτων με σκοπό τη συγκατάθεση ενός ατόμου ώστε να ασκήσει εξουσία πάνω σε έναν άλλον άνθρωπο με σκοπό την εκμετάλλευση. Η εκμετάλλευση περιλαμβάνει την εκπόρνευση του άλλου, ή άλλες μορφές σεξουαλικής εκμετάλλευσης, αναγκαστική εργασία ή υπηρεσίες, δουλεία ή πράξεις όμοιες με δουλεία, υποτέλεια ή αφαίρεση οργάνων.

Κυριότερες μορφές: 1.Εξαναγκαστική εργασία – Αποκλεισμός από εκπαίδευση  Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας: 12 Ιουνίου  παιδιά στον πλανήτη εργάζονται, ενώ κανονικά θα έπρεπε να μορφώνονται στις σχολικές αίθουσες, αποκτώντας εφόδια για μια καλύτερη ζωή.  Στην Ελλάδα περί τα ανήλικα παιδιά δουλεύουν σε μαγαζιά, βιοτεχνίες, εργοστάσια και αγροτικές εργασίες ενώ κάθε χρόνο παιδιά εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και χάνουν το δικαίωμά τους σε ένα μέλλον ίσων ευκαιριών.

2.Επαιτεία:  Οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες και αύξηση των οικογενειών που ζουν κάτω από τα όρια φτώχειας ωθούν καθημερινά ολοένα και περισσότερα παιδιά στη ζητιανιά.  Περισσότερα από παιδιά στη χώρα μας βρίσκονται σε αυτό το ¨σκοτεινό τούνελ¨ και από αυτά 11.5% είναι ελληνόπουλα.  Καθημερινά εκτυλίσσονται φρικιαστικές εικόνες έξω από σπίτια, καταστήματα, μπροστά σε φανάρια τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και σε άλλες μεγάλες πόλεις.  Πολλές φορές όταν δεν καταφέρουν τα παιδιά να συγκεντρώσουν ικανοποιητικά χρηματικά ποσά τιμωρούνται από τους «προστάτες τους» με ξύλο και ολονύχτια εργασία.

3.Παιδική πορνογραφία:  Οργιάζουν καθημερινά σε όλο τον κόσμο τα κυκλώματα παιδικής πορνογραφίας.  Στην Ελλάδα τιμωρείται η κατοχή αρχείων παιδικής πορνογραφίας.  Δεν έχει αναφερθεί παραγωγή υλικού στην χώρα μας Interpol Europol Εισαγγελικ ές Αρχές Μ.Κ.Ο

 Αποκτούν την εμπιστοσύνη των παιδιών  προκαλούν σιγά σιγά συζητήσεις σεξουαλικής φύσεως  στέλνουν φωτογραφίες ως κάτι το αποδεκτό και φυσιολογικό !!! : Εμπλοκή 680 χρηστών ΙΝΤΕΡΝΕΤ σε υποθέσεις on-line διακίνησης υλικού παιδικής πορνογραφίας! Τόπος διαμονής Ενδιαφέροντα Σεξουαλικές εμπειρίες ΠαιδίΑρπακτικά Τόπος διαμονής Ενδιαφέροντα Σεξουαλικές εμπειρίες Αρπακτικά Τόπος διαμονής Ενδιαφέροντα Σεξουαλικές εμπειρίες Αρπακτικά Τόπος διαμονής Ενδιαφέροντα Σεξουαλικές εμπειρίες Παιδί Αρπακτικά Παιδί Αρπακτικά Παιδί Αρπακτικά Τόπος διαμονής Ενδιαφέροντα Σεξουαλικές εμπειρίες

CYBER BULLING Το φαινόμενο γνωρίζει έξαρση παγκοσμίως & δεν είναι λίγα τα περιστατικά και στην χώρα μας!

ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ Κυριότεροι λόγοι που μπορεί να παίρνουν τα παιδιά ναρκωτικά:  για να λύσουν τα οικογενειακά προβλήματα και να νιώσουν καλά  για να είναι cool όπως κάποια μεγαλύτερα παιδιά  από περιέργεια

Επιπτώσεις χρήσης ναρκωτικών:  σκοτώνουν τα κύτταρα  θολώνουν το μυαλό  δεν μπορείς να σκεφτείς καθαρά  προκαλούν εθισμό με τη συχνή χρήση  έστω και μία φορά η χρήση ναρκωτικών προκαλεί ανεπανόρθωτη ζημιά στον εγκέφαλο

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Η Αστυνομία ανήκει στον ελληνικό λαό, προορισμένη να προστατεύει τον πολίτη, την περιουσία και ταυτόχρονα πρέπει να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να προστατεύει αυτά όταν απειλούνται από μεμονωμένες η οργανωμένες συμπεριφορές.

Προληπτικές ενέργειες Αστυνομίας: →Ενημερωτικά προγράμματα – διαλέξεις σε παιδιά και γονείς προκειμένου να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους και να αποβάλουν το φόβο να καταγγείλουν περιστατικά βίας. →Παρακολούθηση εγκληματικότητας από κοντά (επιτήρηση χώρων που συχνάζουν παιδιά) →Έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων →Μηνύματα μέσω της ιστοσελίδας της Αστυνομίας και των ΜΜΕ →Ημερίδες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδύκτιο →Ελέγχους σε μπαρ για κατανάλωση αλκοόλ και παρουσία ανηλίκων →Εφαρμογή της νομοθεσίας η οποία αν και αποτελεί κατασταλτικό μέτρο λειτουργεί ταυτόχρονα προληπτικά και παραδειγματικά

Κατασταλτικές ενέργειες Αστυνομίας: →Εξιχνίαση υποθέσεων →Σύλληψη δραστών →Ενημέρωση εισαγγελέα →Συνεργασία με υπηρεσίες προνοίας →Απονομή της δικαιοσύνης

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Έμψυχο υλικό: →Ψυχολόγοι – Παιδοψυχολόγοι →Ιατροδικαστές →Ειδικά εκπαιδευμένα πρόσωπα σε θέματα υπολογιστών και πληροφορικής →Φωτογράφοι →Βιολόγοι →Γραφολόγοι →Χημικοί →Πλαστογράφοι →Εξερευνητές →Εξεταστές πειστηρίων ήχου →Διαπραγματευτές →Κοινωνικοί λειτουργοί →Ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά

Άψυχο υλικό: →Γενετικός αναλυτής →Ειδικά χημικά για την αντιγραφή αποτυπωμάτων από διάφορες επιφάνειες →Ειδικό λογισμικό για την αναγνώριση σεσημασμένων προσώπων από βίντεο και φωτογραφίες →Φωτογραφικές μηχανές με ειδικά φίλτρα →Εξειδικευμένο λογισμικό για την ανεύρεση ιχνών στο διαδύκτιο και την ανάκτηση διαγραμμένων αρχείων από σκληρούς δίσκους. →Διάφορα οπτικοακουστικά μέσα.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ →Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί →Πολλές φορές το ίδιο το θύμα λέει ψέματα και αποκρύπτει στοιχεία είτε γιατί φοβάται, είτε γιατί επιθυμεί να αποφύγει την δευτερογενή θυματοποίησή του →Ανεπαρκές άψυχο και έμψυχο υλικό →Έλλειψη υποδομών →Καλά ¨διαβασμένοι¨ δράστες →Δραστηριοποίηση δραστών σε πολλές περιοχές

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ →Γονείς συνεργάσιμοι, με εμπιστοσύνη και σεβασμό στο έργο της Αστυνομίας →Αδιάφοροι γονείς →Φοβισμένοι γονείς →Γονείς δράστες

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ ΩΣ ¨ΣΟΒΑΡΗΣ¨ Η΄ ¨ΑΣΗΜΑΝΤΗΣ¨ →Αρχικά διερευνάται κάθε καταγγελία από όπου και από όποιον προέρχεται (ακόμη και οι ανώνυμες) →Αξιοπιστία καταγγέλλοντος →Περιγραφές που δίνει →Συναισθήματα καταγγέλλοντος την στιγμή που κάνει την καταγγελία →Κίνητρα που πιθανόν έχει →Αν η καταγγελία αφορά περίπτωση που έχει επαναληφθεί στο παρελθόν →Διακριτική διασταύρωση καταγγελίας

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΡΟΥΝ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΚΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ →Τύπος και Μ.Μ.Ε. (υπερδιόγκωση κάποιων γεγονότων και αποσιώπηση άλλων) →Έλλειψη υποστηρικτικών δομών →Υπολειτουργία φορέων πρόνοιας →Μη ταχεία απονομή της δικαιοσύνης

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ →Ενεργή συμμετοχή στην πρόληψη →Συνεργασία διαφόρων φορέων →Συνεχής εγρήγορση Αρχών →Διαλέξεις σε παιδιά προκειμένου να μάθουν τα δικαιώματά τους και να αποβάλλουν το φόβο προς τις Αρχές →Διαλέξεις σε γονείς προκειμένου να ενημερωθούν για τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά τους και να έρθουν πιο κοντά σε αυτά →Σχολείο κοντά στους μαθητές