ΕΡΓΑΣΙΑ  Με τον όρο εργασία εννοούμε τη συνειδητή προσπάθεια του ατόμου (υλική και πνευματική) που έχει στόχο την ικανοποίηση των υλικών και πνευματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΕΚΘΕΣΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔ: ΚΑ
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Μονογραφίες Επαγγελμάτων
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Με τον όρο Ψυχολογία (ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική: Ψυχή + λόγος), εννοείται η μελέτη της συμπεριφοράς, του νου και της σκέψης. Κυρίως.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
ΑΝΕΡΓΙΑ 13η Διάλεξη.
επιπτώσεις της στους νέους
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Comenius 1.  Επιστημονικά Αποτελέσματα από: › Καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα › Career Gate Test  Προβλέψεις των προοπτικών στην ελληνική αγορά εργασίας.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΕΡΓΙΑ
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 9η
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ...
Η περίπτωση της Γερμανίας
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ  Με τον όρο εργασία εννοούμε τη συνειδητή προσπάθεια του ατόμου (υλική και πνευματική) που έχει στόχο την ικανοποίηση των υλικών και πνευματικών του αναγκών.

ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Σωματική  Πνευματική  Μεικτή  Ατομική ή  Ομαδική  Εθελοντική

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Ο ρόλος της εργασίας είναι σημαντικός για τον άνθρωπο και τη ζωή του, για τη λειτουργία της κοινωνίας και την κοινωνική συνοχή- την αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών.

Μέσω της εργασίας το άτομο:  Καλύπτει τις βιοτικές του ανάγκες  Απαλλάσσεται από τη φυσική εξάρτηση  Νιώθει ψυχική ικανοποίηση

 Εκφράζει τις δημιουργικές του ικανότητες και αισθάνεται τη χαρά της δημιουργίας  Νιώθει ασφάλεια  Αναπτύσσει πρωτοβουλίες  Ενισχύεται η επιμονή και η υπομονή του

 Ανακαλύπτει άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς του (ικανότητες- αδυναμίες)  Ασκεί τις δεξιότητές του και αναπτύσσει τις κλίσεις του  Καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η δημιουργική φαντασία  Απομακρύνεται από το φανατισμό και τις προκαταλήψεις

 Το άτομο κοινωνικοποιείται  Δεν καταφεύγει σε αντικοινωνικές συμπεριφορές  Επικοινωνεί με άλλους και μαθαίνει να συνεργάζεται  Σέβεται τον κόπο των άλλων  Οδηγείται στην αυτογνωσία  Ολοκληρώνεται ως προσωπικότητα

Το άτομο αισθάνεται: Το άτομο αισθάνεται:  Ικανοποιημένο  Ευτυχισμένο  Με ψυχική πληρότητα και  Αυτοπεποίθηση

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ H εργοθεραπεία είναι η θεραπεία μιας διαταραχής μέσω σωματικού έργου. Επίσης ορίζεται ως θεραπεία ατόμων με σωματικά, συναισθηματικά ή κοινωνικά προβλήματα μέσω σκόπιμης δραστηριότητας. H εργοθεραπεία είναι η θεραπεία μιας διαταραχής μέσω σωματικού έργου. Επίσης ορίζεται ως θεραπεία ατόμων με σωματικά, συναισθηματικά ή κοινωνικά προβλήματα μέσω σκόπιμης δραστηριότητας. Είναι εφαρμοσμένη επιστήμη και το επάγγελμα υγείας που παρέχει εξειδικευμένη θεραπεία είναι του εργοθεραπευτή. Είναι εφαρμοσμένη επιστήμη και το επάγγελμα υγείας που παρέχει εξειδικευμένη θεραπεία είναι του εργοθεραπευτή.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ  Περιορίζεται η φτώχεια και η στέρηση  Αναπτύσσεται η δημόσια οικονομία  Υπάρχει οικονομική ανεξαρτησία και κοινωνική ευημερία  Ενισχύεται η κοινωνική συνοχή  Το δικαίωμα της εργασίας είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο για όλους τους πολίτες.  Προβλέπεται και στην Οικουμενική Διακήρυξη των δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

 « Καθένας έχει το δικαίωμα να εργάζεται και να επιλέγει ελεύθερα το επάγγελμά του, να έχει δίκαιες και ικανοποιητικές συνθήκες δουλειάς και να προστατεύεται από την ανεργία»  «Όλοι …έχουν το δικαίωμα ίσης αμοιβής για ίση εργασία»  Ο κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα αμοιβής που να εξασφαλίζει σε αυτόν και την οικογένειά του συνθήκες ζωής άξιες στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  Αναφέρεται στην ηθελημένη παροχή υπηρεσιών για κάποιο κοινωφελή σκοπό.  Η εθελοντική εργασία δεν αμείβεται.  Μπορεί όμως η αμοιβή να πραγματοποιηθεί με έμμεσο τρόπο παρέχοντας για παράδειγμα στον εθελοντή δωρεάν διαμονή, διατροφή ή άλλες διευκολύνσεις

Η εθελοντική εργασία μπορεί να αφορά την προσφορά προς μία μη κυβερνητική οργάνωση ή ένα ίδρυμα, για θέματα όπως είναι η οικολογία, ο αθλητισμός ή η βοήθεια κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες και προβλήματα (τοξικομανείς,άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.) Η εθελοντική εργασία μπορεί να αφορά την προσφορά προς μία μη κυβερνητική οργάνωση ή ένα ίδρυμα, για θέματα όπως είναι η οικολογία, ο αθλητισμός ή η βοήθεια κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες και προβλήματα (τοξικομανείς,άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.)

ΟΦΕΛΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ Με την εθελοντική εργασία: Με την εθελοντική εργασία:  Αναπτύσσονται αισθήματα αλληλεγγύης και αλληλοϋποστήριξης για τους άλλους  Επιτελείται κοινωνικό έργο  Ανοίγεται παράθυρο στον κόσμο για το ίδιο το άτομο καθώς αποκτάει μοναδικές εμπειρίες

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ  Εργασία σημαίνει ασκώ κάποιο επάγγελμα.  Πώς όμως γίνεται η επιλογή του επαγγέλματος;

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΟΙ Είναι σημαντικό για τον κάθε νέο: Είναι σημαντικό για τον κάθε νέο:  Να γνωρίσει τον εαυτό του  Ποιος είναι και τι θέλει  Τι του ταιριάζει και τι μπορεί να γίνει  Θα πρέπει να βάλει στόχους και σκοπούς  Να κατευθύνει τις προσπάθειές του για την επίτευξή τους.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ Οι επαγγελματικές επιλογές των εφήβων επηρεάζουν το μέλλον τους και Οι επαγγελματικές επιλογές των εφήβων επηρεάζουν το μέλλον τους και γι αυτό πρέπει να παίρνονται: γι αυτό πρέπει να παίρνονται:  με σύνεση  αυτογνωσία  με γνώμονα τις κλίσεις  τα ταλέντα τους  ικανότητες και ενδιαφέροντα του εφήβου.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ  Η καλύτερη συμβουλή για τους νέους είναι να γίνουν αυτό που είναι και όχι αυτό που νομίζουν ότι είναι.  Να επιλέξουν το επάγγελμα που πραγματικά τους ταιριάζει.  Να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου επαγγέλματος

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ  Αυτογνωσία (Ταλέντα, δεξιότητες, ικανότητες, δυνατότητες κλίσεις, προσωπικές φιλοδοξίες, επιθυμίες) (Ταλέντα, δεξιότητες, ικανότητες, δυνατότητες κλίσεις, προσωπικές φιλοδοξίες, επιθυμίες)  Οικονομικές απολαβές  Δυνατότητες ανέλιξης  Κοινωνική καταξίωση  Περιβάλλον/ συνθήκες εργασίας  Δυνατότητα απορρόφησης στην αγορά εργασίας  Χρόνος αναμονής για εργασία  Οικογενειακές υποχρεώσεις.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη από εξειδικευμένους επιστήμονες ώστε το άτομο να συνειδητοποιήσει: τις γνώσεις Είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη από εξειδικευμένους επιστήμονες ώστε το άτομο να συνειδητοποιήσει: τις γνώσεις  τις ικανότητες  τις δεξιότητες  τα ενδιαφέροντά  τις αξίες του  να λαμβάνει εκπαιδευτικές ή επαγγελματικές αποφάσεις  να σχεδιάζει ή να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του  να επιτυγχάνει μεγαλύτερη ισορροπία στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ  Με την αλλαγή των κοινωνικών δομών και την εξέλιξη της τεχνολογίας κάποια επαγγέλματα του παρελθόντος έπαψαν να είναι χρήσιμα και συνεπώς εξαφανίστηκαν κάποια άλλα άλλαξαν μορφή, ενώ καινούρια εμφανίστηκαν για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων.

ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ  Σήμερα όταν λέμε τσαγκάρης εννοούμε τον τεχνίτη που επιδιορθώνει τα χαλασμένα μας παπούτσια. Πολλοί τσαγκάρηδες γύριζαν τις γειτονιές και μάζευαν παπούτσια για επιδιόρθωση. Δηλαδή ήσαν μπαλωματήδες.

ΜΠΑΚΑΛΗΣ  Πνιγμένος στα ράφια με τις κονσέρβες, τις ζάχαρες τα ζυμαρικά και όλα τα απαραίτητα για το μαγείρεμα της νοικοκυράς. Τα περισσότερα χύμα και αγορασμένα βερεσέ. Χωρίς ψυγείο, πουλούσε όλα τα βασικά είδη και τρόφιμα χύμα. Συνήθως, το μπακάλικο ήταν εμπορικό και καπηλειό. Σήμερα με τους όρους που διαμορφώθηκαν από την σύγχρονη οικονομία και την επικράτηση των σούπερ μάρκετ τα μπακάλικα χάθηκαν, εκτός από εκείνα τα λίγα που λειτουργούν ακόμα στα χωριά.

ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ  Οι μπογιατζήδες έβαφαν βαμβακερά και μάλλινα νήματα, πατητές και μπατανίες, χηράμια και άλλα. Χρησιμοποιούσαν κυρίως φυτικά χρώματα αλά και του εμπορίου. Ειδικά για το κόκκινο χρησιμοποιούσαν ριζάρι και για σταθερότατη βαφή βελανιδόκουπες.  Οι μπογιατζήδες έβαφαν βαμβακερά και μάλλινα νήματα, πατητές και μπατανίες, χηράμια και άλλα. Χρησιμοποιούσαν κυρίως φυτικά χρώματα αλά και του εμπορίου. Ειδικά για το κόκκινο χρησιμοποιούσαν ριζάρι και για σταθερότατη βαφή βελανιδόκουπες.

ΚΑΛΑΘΟΠΟΙΟΣ  Σε περιοχές που αφθονούσαν οι λυγαριές, οι μυρτιές, οι σφάκες (πικροδάφνες) και τα καλάμια, ευδοκίμησε και το επάγγελμα του καλαθοποιού.

(Ν)ΤΕΛΑΛΗΣ  Η λέξη είναι μάλλον τούρκικη και σημαίνει "αυτός που ανακοινώνει τα μαντάτα", ο δημόσιος κήρυκας. Οι ντελάληδες διαλαλούσαν στους κατοίκους των κωμοπόλεων και των χωριών τα νέα που έφταναν με τον τηλέγραφο ή τα εμπορεύματα που έφερναν στις πλατείες των χωριών οι πραματευτάδες. Έβαζε την παλάμη στο στόμα, σαν χωνί, κι έπαιρνε τις γειτονιές φωνάζοντας. Η αμοιβή του ήταν ένα ποτηράκι τσίπουρο ή λίγο κολατσιό.  Η λέξη είναι μάλλον τούρκικη και σημαίνει "αυτός που ανακοινώνει τα μαντάτα", ο δημόσιος κήρυκας. Οι ντελάληδες διαλαλούσαν στους κατοίκους των κωμοπόλεων και των χωριών τα νέα που έφταναν με τον τηλέγραφο ή τα εμπορεύματα που έφερναν στις πλατείες των χωριών οι πραματευτάδες. Έβαζε την παλάμη στο στόμα, σαν χωνί, κι έπαιρνε τις γειτονιές φωνάζοντας. Η αμοιβή του ήταν ένα ποτηράκι τσίπουρο ή λίγο κολατσιό.

ΚΑΦΕΠΑΝΤΟΠΩΛΗΣ  Στα περισσότερα χωριά της Ελλάδας, τις περισσότερες φορές ο καφετζής συνδύαζε τη λειτουργία του καφενείου του με την πώληση ειδών που δεν έβγαζε ο τόπος του, όπως καφέ, τσιγάρα, ζάχαρη, τσάι, ρύζι, μπακαλιάρο, σπίρτα, παστές σαρδέλες, πιπέρι κύμινο, ταραμά, χαλβά και άλλα. Ακόμη μπορούσε να έχει πανιά, κλωστές, βελόνες, δέρματα και ίσως είδη τσαγκάρικου.  Στα περισσότερα χωριά της Ελλάδας, τις περισσότερες φορές ο καφετζής συνδύαζε τη λειτουργία του καφενείου του με την πώληση ειδών που δεν έβγαζε ο τόπος του, όπως καφέ, τσιγάρα, ζάχαρη, τσάι, ρύζι, μπακαλιάρο, σπίρτα, παστές σαρδέλες, πιπέρι κύμινο, ταραμά, χαλβά και άλλα. Ακόμη μπορούσε να έχει πανιά, κλωστές, βελόνες, δέρματα και ίσως είδη τσαγκάρικου.

ΚΑΡΕΚΛΑΣ  Με τη χρησιμοποίηση ξύλων από πλάτανο ή από άλλα άγρια συνήθως δέντρα και με τη βοήθεια σχοινιών των ποταμών, ο καρεκλάς δημιουργούσε τις καρέκλες που ήταν τριών ειδών. Οι συνηθισμένες με κάθισμα και πλάτη πίσω, οι κοντούλες που δεν είχαν πλάτη και οι ραχατιλίδικες στις οποίες το ένα από τα μπροστινά πόδια ήταν υπερυψωμένο και συνδεόταν με το πίσω πόδι με πλάγιο ξύλινο.

ΚΤΙΣΤΗΣ  Ο κτίστης ήταν στις πόλεις και στα χωριά πολύ διαδεδομένο επάγγελμα, επειδή τότε όλα τα σπίτια χτίζονταν με πέτρες.. Σ’ αυτούς υπάγονται και οι πελεκάνοι που έβγαζαν και πελεκούσαν κατάλληλες για πελέκημα πέτρες κι έκαναν τις καμαρόπετρες, τις μυλόπετρες και τα πελέκια για τις πόρτες και τα παράθυρα. Οι ίδιοι έκαναν καμπαναριά που απαιτούσαν μεγάλη αντίληψη και προχωρημένη τεχνική.  Ο κτίστης ήταν στις πόλεις και στα χωριά πολύ διαδεδομένο επάγγελμα, επειδή τότε όλα τα σπίτια χτίζονταν με πέτρες.. Σ’ αυτούς υπάγονται και οι πελεκάνοι που έβγαζαν και πελεκούσαν κατάλληλες για πελέκημα πέτρες κι έκαναν τις καμαρόπετρες, τις μυλόπετρες και τα πελέκια για τις πόρτες και τα παράθυρα. Οι ίδιοι έκαναν καμπαναριά που απαιτούσαν μεγάλη αντίληψη και προχωρημένη τεχνική.

ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΗΣ  Το επάγγελμα του αγγειοπλάστη το εξασκούσαν σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας, όπου υπήρχε κατάλληλο χώμα και όπου είχε αναπτυχθεί η δημιουργία αγγειοπλαστικών αντικειμένων. Kατασκεύαζαν όλα τα μεγέθη μολυβικών μαγειρικών σκευών και πιατικών, κούπες με χερούλι και χωρίς χερούλι ακόμα κατασκεύαζαν κανάτια κρασιού και διάφορα μικροσκεύη.

ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  Σήμερα η τεχνολογία έχει αγγίξει τα περισσότερα επαγγέλματα. Έτσι έχουν εξελιχθεί, γίνονται με προηγμένο τρόπο ενώ απαιτείται συνεχώς η επικαιροποίηση της γνώσης που κάποιος έχει αποκτήσει. σήμερα υπάρχουν τα λεγόμενα κορεσμένα και μη κορεσμένα επαγγέλματα: σήμερα υπάρχουν τα λεγόμενα κορεσμένα και μη κορεσμένα επαγγέλματα:

ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  Είναι τα επαγγέλματα με περιορισμένες ή αρνητικές προοπτικές.  Εκείνα για τα οποία προβλέπεται να υπάρχουν λιγότερες κενές θέσεις εργασίας από τον αριθμό των ατόμων που επιθυμούν και έχουν τα προσόντα να τις καταλάβουν (υπερβάλλουσα προσφορά εργασίας)

ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ  Είναι τα επαγγέλματα για τα οποία οι κενές θέσεις εργασίας στα επόμενα 5-10 έτη προβλέπεται να είναι περισσότερες από τον αριθμό των ατόμων που επιθυμούν και έχουν τα προσόντα να τα καταλάβουν (υπερβάλλουσα ζήτηση εργασίας)

 Τα επαγγέλματα του 2020 ή του 2040 μπορεί σήμερα να φαντάζουν ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αλλά για αυτούς που θα τα ακολουθήσουν θα οδηγήσουν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.

Κατασκευαστές μελών του ανθρωπίνου σώματος. Επιστήμονες με γνώσεις ιατρικής και τεχνολογίας που θα κατασκευάζουν τεχνητά ανθρώπινα μέλη. Επιστήμονες με γνώσεις ιατρικής και τεχνολογίας που θα κατασκευάζουν τεχνητά ανθρώπινα μέλη.

Νανοϊατρική Η σημαντική πρόοδος στον τομέα της νανοτεχνολογίας ενδέχεται να δημιουργήσει νέα ειδικότητα στην επιστήμη της ιατρικής. Η σημαντική πρόοδος στον τομέα της νανοτεχνολογίας ενδέχεται να δημιουργήσει νέα ειδικότητα στην επιστήμη της ιατρικής.

Αγρότες γενετικά τροποποιημένων τροφίμων. Η παραδοσιακή μορφή γεωργίας θα αλλάξει και οι νέοι αγρότες θα προσανατολιστούν στις καλλιέργειες γενετικά τροποποιημένων φυτών και ζώων. Η παραδοσιακή μορφή γεωργίας θα αλλάξει και οι νέοι αγρότες θα προσανατολιστούν στις καλλιέργειες γενετικά τροποποιημένων φυτών και ζώων.

Σύμβουλοι ηλικιωμένων και Διαχειριστές ατόμων τρίτης ηλικίας. Δεδομένου ότι ο πληθυσμός γερνάει και το προσδόκιμο ζωής μεγαλώνει, οι εργαζόμενοι που θα ασχολούνται με τα άτομα της τρίτης ηλικίας θα έχουν πολλές ευκαιρίες καριέρας μπροστά τους. Οι ηλικιωμένοι θα χρειάζονται ειδικούς, που θα ασχολούνται με νέες θεραπείες, με την ψυχική υγεία και την εκγύμνασή τους. Δεδομένου ότι ο πληθυσμός γερνάει και το προσδόκιμο ζωής μεγαλώνει, οι εργαζόμενοι που θα ασχολούνται με τα άτομα της τρίτης ηλικίας θα έχουν πολλές ευκαιρίες καριέρας μπροστά τους. Οι ηλικιωμένοι θα χρειάζονται ειδικούς, που θα ασχολούνται με νέες θεραπείες, με την ψυχική υγεία και την εκγύμνασή τους.

Χειρούργοι για αύξηση της μνήμης. Η νέα ειδικότητα θα μπορεί να προσθέτει επιπλέον μνήμη στον ανθρώπινο εγκέφαλο Η νέα ειδικότητα θα μπορεί να προσθέτει επιπλέον μνήμη στον ανθρώπινο εγκέφαλο

Μελετητές της ηθικής και φιλόσοφοι των νέων επιστημών. Καθώς η επιστημονική πρόοδος θα επιταχύνεται σε τομείς όπως η κλωνοποίηση, η κοινωνία θα αναζητάει φωνές αμφισβήτησης και ηθικών φραγμών. Καθώς η επιστημονική πρόοδος θα επιταχύνεται σε τομείς όπως η κλωνοποίηση, η κοινωνία θα αναζητάει φωνές αμφισβήτησης και ηθικών φραγμών. Ο συγκεκριμένος κλάδος θα μελετάει την εξέλιξη της κοινωνίας και θα βοηθάει τους ανθρώπους να κάνουν ηθικές επιλογές. Ο συγκεκριμένος κλάδος θα μελετάει την εξέλιξη της κοινωνίας και θα βοηθάει τους ανθρώπους να κάνουν ηθικές επιλογές.

Διαστημικοί πιλότοι- Ξεναγοί διαστήματος - Αρχιτέκτονες. Όσοι επενδύσουν στην εκπαίδευση του διαστήματος θα βγουν κερδισμένοι. Η ανάπτυξη του διαστήματος προϋποθέτει διαστημικούς πιλότους, ξεναγούς για τους επισκέπτες, καθώς και αρχιτέκτονες για το σχεδιασμό εγκαταστάσεων. Όσοι επενδύσουν στην εκπαίδευση του διαστήματος θα βγουν κερδισμένοι. Η ανάπτυξη του διαστήματος προϋποθέτει διαστημικούς πιλότους, ξεναγούς για τους επισκέπτες, καθώς και αρχιτέκτονες για το σχεδιασμό εγκαταστάσεων.

Εικονικοί δικηγόροι. Όσο περισσότερο επικοινωνούμε online, τόσο θα αυξάνεται η ανάγκη για ειδικούς δικηγόρους που θα επιλύουν νομικές διαφορές μεταξύ ατόμων που ζουν σε διαφορετικές χώρες με διαφορετικά νομικά συστήματα. Όσο περισσότερο επικοινωνούμε online, τόσο θα αυξάνεται η ανάγκη για ειδικούς δικηγόρους που θα επιλύουν νομικές διαφορές μεταξύ ατόμων που ζουν σε διαφορετικές χώρες με διαφορετικά νομικά συστήματα.

Ψηφιακοί καθηγητές. Οι σύγχρονοι υπολογιστές ενδέχεται να αντικαταστήσουν τον καθηγητή της αίθουσας διδασκαλίας Οι σύγχρονοι υπολογιστές ενδέχεται να αντικαταστήσουν τον καθηγητή της αίθουσας διδασκαλίας

ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ. Η αύξηση των ηλεκτρονικών δεδομένων και οι πληροφορίες για τον καθένα μας θα οδηγήσουν στη ζήτηση ειδικών καθαριστών που θα ξεφορτώνονται με ασφάλεια ό,τι είναι περιττό. Η αύξηση των ηλεκτρονικών δεδομένων και οι πληροφορίες για τον καθένα μας θα οδηγήσουν στη ζήτηση ειδικών καθαριστών που θα ξεφορτώνονται με ασφάλεια ό,τι είναι περιττό.

Ορισμός  Ανεργία είναι η κατάσταση κατά την οποία ένας άνθρωπος δε βρίσκει θέση επαγγελματικής απασχόλησης, παρότι διαθέτει τις απαιτούμενες ικανότητες και τη θέληση να εργαστεί.  Δεν πρέπει να συγχέεται με την αεργία, δηλαδή την ηθελημένη αποχή του ατόμου από την εργασία για ποικίλους λόγους.

Μορφές-Είδη ανεργίας Μορφές-Είδη ανεργίας Ανάλογα με τις αιτίες που προκαλούν την ανεργία διακρίνονται οι εξής μορφές: Ανάλογα με τις αιτίες που προκαλούν την ανεργία διακρίνονται οι εξής μορφές:  Κυκλική ανεργία: είναι η πιο σοβαρή μορφή ανεργίας και οφείλεται σε οικονομική ύφεση που προκαλείται από χαμηλή ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών.  Διαρθρωτική (ή δομική) ανεργία: προκύπτει από διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία.

 Τεχνολογική ανεργία: συνδέεται με τη εισαγωγή νέων τεχνολογιών στους χώρους εργασίας και παραγωγικής δραστηριότητας  Εποχική ανεργία: προκαλείται από τον εποχικό χαρακτήρα ορισμένων απασχολήσεων, όπως είναι οι γεωργικές ή οι τουριστικές.  Ανεργία τριβής: Οφείλεται στην μετακίνηση ατόμων από μία εργασία σε μία άλλη, είτε γιατί απολύθηκαν είτε γιατί εγκατέλειψαν οι ίδιοι τη δουλειά τους αναζητώντας καλύτερη.

Αίτια ανεργίας  Μεγάλες οικονομικές-κοινωνικές ανισότητες.  Οικονομική κρίση  Πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες  Προσπάθειες δημιουργίας υπέρογκου κέρδους  Διατήρηση ανεργίας ως μέσο πίεσης προς τους εργαζόμενους για χαμηλές απολαβές

 Έλλειψη κρατικής κοινωνικής ευαισθησίας  Μαζική στροφή νέων σε ελάχιστα επαγγέλματα  Συντηρούμενη νοοτροπία, υποτιμητική για πολλά επαγγέλματα, ιδίως χειρωνακτικά

 Κορεσμός θέσεων εργασίας  Γυναικεία χειραφέτηση, αλλαγή αντιλήψεων για τη ζωή, εισαγωγή γυναικών στην παραγωγική διαδικασία  Αυτοματοποίηση παραγωγής  Κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων  Αναξιοκρατία

 Αστυφιλία: ανεργία και στην ύπαιθρο και στις πόλεις  Εποχικότητα διαφόρων επαγγελμάτων  Φθηνότερο εργατικό δυναμικό, ρατσισμός  Αδυναμία εκμετάλλευσης  Πλουτοπαραγωγικών πηγών  Αύξηση απολύσεων και ατυχημάτων

Συνέπειες ανεργίας α) Ατομικές α) Ατομικές  Πρόβλημα επιβίωσης/μη ικανοποίηση βασικών αναγκών: τροφής- ενδυμασία- κατοικία  Μη Ικανοποίηση της έμφυτης τάσης για δημιουργία  Αισθήματα μειονεξίας  Άγχος-ανασφάλεια-φόβος

 Παραίτηση-εγκατάλειψη προσπάθειας για μόρφωση- δημιουργία  Κλονισμός της εμπιστοσύνης του πολίτη στην πολιτεία  Διαρκής φόβος εργαζομένου για ενδεχόμενη απόλυση  Υποταγή εργαζόμενου και εκμετάλλευση εργοδότη

β) Κοινωνικές β) Κοινωνικές  Άνιση κατανομή πλούτου  Ανισότητες (ανέργου-εργαζομένου) κοινωνικό χάσμα  Αντικοινωνικά φαινόμενα  Κοινωνικά προβλήματα: βία- εγκληματικότητα- ναρκωτικά- αλκοολισμός- αυτοκτονίες

 Ταραχές-εξεγέρσεις-απεργίες  Δημιουργία περιθωριακών ομάδων  Άνθηση παραοικονομίας  Εσωτερική/ εξωτερική μετανάστευση  Κρίση θεσμού οικογένειας  Υπογεννητικότητα

Τρόποι αντιμετώπισης ανεργίας  Συνειδητοποίηση της κατάστασης  Μελέτη του προβλήματος, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός  Πολιτικός/κρατικός σχεδιασμός- προγραμματισμός- μέριμνα  Ανθρωπιστική παιδεία  Ανθρωπιστική χρήση της τεχνολογίας και της επιστήμης

 Κίνητρα για απασχόληση  Ενίσχυση του γεωργικού- κτηνοτροφικού- βιομηχανικού τομέα  Διαρκής επιμόρφωση  Σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός  Θεσμοθέτηση μέτρων αξιοκρατικής επιλογής προσωπικού (αξιοκρατία)

 Ας ελπίσουμε ότι η ανεργία που σήμερα μαστίζει τον τόπο μας και ιδιαίτερα τους νέους, θα αντιμετωπιστεί με τρόπο ώστε να βρουν όλοι οι νέοι την εργασία που θέλουν και τους αξίζει.

ΤΕΛΟΣ ΤΕΛΟΣ