Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ
Θεωρούμε σημαντικό να μελετήσουμε το φαινόμενο της κοινωνικής ένταξης, καθώς μέσω αυτής της διεργασιάς το αναπτυσσόμενο άτομο αφομοιώνει βαθμιαία τα πολιτιστικά στοιχεία που του προσφέρονται και διαμορφώνει την πολιτιστική του ταυτότητα. Εντάσσεται στο κοινωνικό σύνολο και καθίσταται ικανό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του, ιδιαίτερα στις σημερινές,ανταγωνιστικές και με ταχείς ρυθμούς μεταβαλλόμενες κοινωνίες. Το άτομο καλείται διαρκώς να εντάσσεται σε νέες ομάδες, να μαθαίνει νέους κανόνες και αξίες και να αποδέχεται νέες θέσεις αλλά και ρόλους που του αποδίδονται στα πλαίσια της οργάνωσεις του κοινωνικού συνόλου. Όταν η συμπεριφορά συμπίπτει με τα πρότυπα,τους κανόνες,εκδηλώνεται ο θετικός κοινωνικός έλεγχος με τον έπαινο και διασφαλίζεται η αναγκαία κοινωνική συνοχή. Όταν όμως η συμπεριφορά ξεπερνάει τα >,τότε εκδηλώνεται ο αρνητικός κοινωνικός έλεγχος και επιβάλει ποινή.
Ενδεχομένος ένα άτομο να μην μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του κοινωνικού συνόλου μέσα στο οποίο ικανοποιεί τις ανάγκες του. Είναι πιθανό οι εξωτερικές δυσκολίες και πιέσεις να είναι ισχυρές, είτε προσωπικές του δυνάμεις να είναι ανεπαρκείς για την αντιμετώπιση τους. Τότε το άτομο κινδυνεύει να μην μπορέσει να ενταχθεί κοινωνικά και να βρεθεί σε ατομικό και κοινωνικό αδιέξοδο. Σε αυτή την περίπτωση,δεν του μένουν άλλες λύσεις παρά η αναζήτηση άλλων τρόπων ικανοποίησης των ανάγκων του, που μπορέι να τον οδηγήσουν ακόμα και σε αντικοινώνικη συμπεριφορά, δηλαδή, είτε να αλλάξει ομάδα ή να εκδηλώσει συμπεριφορά που να χαρακτηρίζεται ως αποκλίνουσα.
ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ BULLYING ~ Φόβος ~ Πόνος ~ Ερωτηματικά: γιατί εγώ, τι φταίει, τι έχω, γιατί να μην είμαι και εγώ δυνατός; ~ Οργή ~ Μίσος ~ Εκδίκηση
ΣΥΜΠΟΝΙΑ ~Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα τελικά ~Του κάνουν τα ίδια ~Υποφέρει και αυτός ~Τον λυπάμαι
ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ~Κάτι πρέπει να κάνω ; ~Πως μπορώ να βοηθήσω; ~Αν το πω, θα με καταλάβουν; ~Τι έχω να χάσω;
ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ
Τέλος, αποφασιστικό ρόλο για την διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου παίζουν εκτός από τους γενετικούς παράγοντες και τις εξελικτικές διαδικασίες ωρίμανσης, οι προϋποθέσεις του κοινωνικοπολιτιστικού περιβάλλοντος, όπως για παράδειγμα, οι συνθήκες που επικρατούν στον οικογενειακό κύκλο επηρεάζουν άμεσα την προσωπικότητα του ατόμου. Επιπρόσθετα, κάθε παιδί πρέπει να βιώνει θετικές εμπειρίες στο σχολικό και οικογενειακό του χώρο. Κάθε προσωπικότητα είναι σημαντική και ξεχωριστή. Δεν πρέπει να μένουμε παρατηρητές στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, πάντα πρέπει να αναφέρουμε το φαινόμενο αυτό σε αυτούς που είναι ικανοί να μας βοηθήσουν.
ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΑΣΤΕ ΕΝΕΡΓΑ. ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ