Προπόνηση ταχύτητας στις αναπτυξιακές ηλικίες Βελτιώνεται?... Προπονείται?...Αν ΝΑΙ…ΠΩΣ?

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2η ημέρα ώρα
Advertisements

LEONARDO DA VINCI PROJECT NR: TR/06/B/F/PP/ “WASTE-TRAIN - VOCATIONAL TRAINING, EDUCATION, CONVEYING INFORMATION ON UP-TO-DATE WASTE MANAGEMENT PRACTICES.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Έφη Γρηγοριάδου Αθανάσιος Ιωσηφίδης Θεματική εκδήλωση «Ημερίδα Ενημέρωσης και Διάδοσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS»
ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΓΧΟΥΣ. Η χαλάρωση είναι μία καλά δοκιμασμένη μέθοδος προσπάθειας ελέγχου του τραυλισμού και ήταν δημοφιλής το 1930 με 1940 στη Βρετανία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 3o Μάθημα Λειτουργισμός/Φονξιοναλισμός και Εκπαίδευση (Ο Durkheim και.
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 4 η, 8/3/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ.
1 Η έννοια του Πελάτη- Προμηθευτή. 2 Θεματικές ενότητες Η διαφορά μεταξύ αναγκών και προσδοκιών. Οι έννοιες των πελατών και προμηθευτών. Ο «εσωτερικός»
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105) ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΥΡΑΚΟΥΛΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕ.
Ιστορία του Ραδιοφώνου και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Γεώργιος Βουγιουκλής Τεχνικός Διευθυντής ELiDOC.
Προσδιορισμός Απαιτήσεων στην ανάπτυξη Π.Σ. (Διάλεξη 8)
Στατιστική Επιχειρήσεων
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Φυσική Α Λυκείου.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι Επιχειρηματικότητας
"Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Διδασκαλία και μάθηση"
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Τεχνικές εκτίμησης περιβαλλοντικών κινδύνων - διαχείριση κρίσεων Ι
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Πατσόπουλος Αριστοτέλης
Μακροχρόνια επενδυτική λήψη απόφασης- Δημόσιες υπηρεσίες, παράδειγμα
Θεραπευτική των Λοιμώξεων Έλεγχος αντοχής (αντιβιόγραμμα)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Τριγώνης.
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Για λεκάνες απορροής μικρότερες των 10 Km2
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Στατιστική Επιχειρήσεων
Μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς
ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ M.Sc., Ph.D
Η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών στη Eurobank EFG
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΗΣ Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Ο ρόλος του Οπτομέτρη, στην υποστήριξη των μαθητών με
ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ... ΣΤΟ TWITTER
3.1.1 Ενσύρματα μέσα μετάδοσης
Pilates ΟΜΑΔΑ: Γιάννης Αλεξίου Μπογκντάν Ανίτσα Μανώλης Καραπαναγιωτίδης Ειρήνη Γεωργακή Β ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Τηλέφωνο.
Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος
Erasmus+ - TRAINING METHODS OF PROGRAMMING – INFORMATICS WITH THE USE OF GAMES - TRAINING FOR TRAINERS Η ΠΕΚΑΠ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)
Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Ιωάννης Νικολάου Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ (PERSONAL TRAINING)
Δημιουργώντας Εικονικές Συλλογές σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
Learning-Teaching- Training activities
(Vietnam Astrophysics Training Laboratory −VATLY)
BCV: BS. NGUYỄN THỊ HIẾU HÒA
ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Импульстің сақталу заңы. Реактивті қозғалыс.
Импульстің сақталу заңы. Реактивті қозғалыс.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ
Ο ρόλος του οπτικού συστήματος στις επιδόσεις των αθλητών
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
Θεραπεία Αποδοχής και Δέσμευσης
President Elect Training Seminar
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Διαταραχές διάθεσης (Διπολική διαταραχή Κατάθλιψη)
Jesus, Thou Joy of Loving Hearts
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προπόνηση ταχύτητας στις αναπτυξιακές ηλικίες Βελτιώνεται?... Προπονείται?...Αν ΝΑΙ…ΠΩΣ?

Τάσεις στο σύγχρονο ποδόσφαιρο …Ότι & στην Αρχαιότητα!!Ταχύτερα Ψηλότερα Δυνατότερα

ΤΑΧΥΤΗΤΑ Λόγο της κληρονομικότητας υπάρχει ο βιολογικός (είδος μυϊκών ινών) χαρακτηρισμός κάθε παιδιού (Κλεισούρας ) Επίδραση της προπόνησης ταχύτητας με εμφανείς προσαρμογές από την ηλικία των 14 + (Manfred Grosser)

Ο sprinter γεννιέται…. δεν γίνεται! Αυτό συμβαίνει γιατί η ταχύτητα συστολής του μυός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ποσοστό των μυϊκών ινών που διαθέτει ο κάθε ποδοσφαιριστής, και αυτό είναι κληρονομικό. Δηλαδή, ο κάθε άνθρωπος, με την γέννησή του μπορεί να διαθέτει σε ποσοστό τύπου μυϊκών ινών, περισσότερες ταχείας συστολής που είναι υπεύθυνες για την ταχύτητα, απ’ ότι βραδείας συστολής που είναι για αθλήματα αντοχής-μεγάλων αποστάσεων Τρόπος έρευνας… ΜΥΟΒΙΟΨΙΑ!

ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ? Υψηλή αερόβια,από την ηλικία των 6+…ετών Χαμηλή αναερόβια ικανότητα λόγο φτωχότερου βιοχημικού δυναμικού Αυξημένη ικανότητα απομάκρυνσης γαλακτικού οξέος από το αίμα (Κλεισούρας) Μετατροπή της αναερόβιας προπόνησης σε αερόβιας μορφής άσκηση ….ΤΕΛΙΚΑ

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ : Η..ΜΥΪΚΗ ΔΥΝΑΜΗ Μικρή μυϊκή μάζα = μειωμένη μυϊκή δύναμη..F=m x g => g=F/m Μύες στήριξης αδύναμοι (CORE TR./ισομετρία/ ισορροπία/ ιδιοδεκτικότητα… Νευρομυϊκός συντονισμός) Ασταθής σκελετός και κατά μήκος μυϊκή ανάπτυξη Μυϊκή αντοχή περιορισμένη Ανάπτυξη ταχυδύναμης ευνοϊκή Εισαγωγή συστηματικής προπόνησης δύναμης 14+… (Manfred Grosser)

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ…ΔΥΝΑΜΗΣ+ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Η ΤΑΧΥΔΥΝΑΜΗ ΕΊΝΑΙ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΩΘΗΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ (ή όχι ?) ΑΡΙΘΜΟ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ, ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Η ΕΙΔΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΤΑΧΥΔΥΝΑΜΗ..ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ …ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ, ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΣΩΜΑ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ ΕΊΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΝΌΣ ΑΘΛΗΤΗ ΣΤΙΒΟΥ Ή ΕΝΌΣ ΑΘΛΗΤΗ ΑΛΛΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πρώτη ηλικιακή περίοδος (7 έως 10 ετών) Εισαγωγική Πολυπλευρικότητα Πολύπλευρη ψυχοκινητική εξάσκηση & προετοιμασία των βασικότερων στοιχείων ποδοσφαίρου Δεύτερη ηλικιακή περίοδος (10 έως 12) ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Τρίτη ηλικιακή προ εφηβείας(12 έως 14 ετών) ΝΕΚΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Τέταρτη ηλικιακή -εφηβείας (ηλικία 15 & 16ετών) Αρχή της εξειδίκευσης Ειδική προπόνηση για εκμάθηση, βελτίωση και σταθεροποίηση των τεχνικών επιδεξιοτήτων, προοδευτική βελτίωση των βασικών στοιχείων της τακτικής και φυσικής κατάστασης Εφηβική φάση (ηλικία 17 έως ετών) Τελειοποίησης Εξειδίκευση σε βάθος Ειδική προπόνηση για επέκταση, εμβάθυνση και σταθεροποίηση των στοιχείων των προηγούμενων τμημάτων με προσανατολισμό στην υψηλή απόδοση

ΤΑΧΥΤΗΤΑ …Ορισμός & τρόποι εκγύμνασης Ταχύτητα ορίζουμε την ικανότητα του ποδοσφαιριστή να κάνει μια ενέργεια όσο πιο γρήγορα μπορεί στην μονάδα του χρόνου. ΣΩΣΤΑ Ή ΓΡΗΓΟΡΑ?...ΙΔΑΝΙΚΑ? Ο ποδοσφαιριστής δεν είναι αθλητής στίβου να ενεργεί σε ένα επίπεδο κίνησης. Το άθλημα απαιτεί να έχει ταχύτητα σε όλα τα επίπεδα κίνησης καθώς και σε κυκλικές και άκυκλες ενέργειες, οπότε η προπόνηση της ταχύτητας πρέπει να έχει μια λειτουργική βάση ( functional training ). Πρέπει δηλαδή να γυμναστεί και στο εγκάρσιο (στροφικές κινήσεις) και στο μετωπιαίο (πλαγιές μετακινήσεις) και στο οβελιαίο επίπεδο (μπρος- πίσω).

ΜΟΡΦΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (κατά Bauer 1990) 1)Ταχύτητα Ενέργειας—Συνδυασμός ατομικής τακτικής & φυσικής κατάστασης2)Ταχύτητα δράσης με μπάλα — Τεχνική3)Ταχύτητα κίνησης χωρίς μπάλα– τακτική κίνηση ποδοσφαιριστή 4) Ταχύτητα Αντίδρασης – Με μπάλα & χωρίς μπάλα 5) Ταχύτητα Απόφασης– Ταχύτητα επιλογής ενέργειας6)Ταχύτητα Πρόβλεψης — Ταχύτητα Ανάλογη της εμπειρίας & της συγκέντρωσης7)Ταχύτητα Αντίληψης– Τακτικές τοποθετήσεις & διάβασμα αντιπάλου

ΜΟΡΦΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ κατά (Manfred Grosser) Ταχύτητα αντίδρασης — με & χωρίς μπάλα Ταχύτητα συχνότητας -- με & χωρίς μπάλα Ταχύτητα μετακίνησης--με & χωρίς μπάλα

ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ σύμφωνα με τον Raymond Verheijen Ένας ποδοσφαιριστής τρέχει σε μία κατάσταση απομονωμένος από τους άλλους (με & χωρίς μπάλα) Κατάσταση ταχύτητας Ι Δύο ποδοσφαιριστές τρέχουν σε μία κατάσταση απομονωμένοι από τους άλλους (χωρίς μπάλα) Κατάσταση ταχύτητας ΙΙ Δύο ποδοσφαιριστές τρέχουν σε μία ποδοσφαιρική κατάσταση Κατάσταση ταχύτητας ΙΙΙ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ στις τρεις ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ σε απόσταση 10 m (Raymond Verheijen) Κατάσταση Ι Κ15..1,85’’ Κ17..1,72’’ Κ19..1,65’’ Κατάσταση ΙΙ Κ15..1,80’’ Κ17..1,69’’ Κ19..1,61’’ Κατάσταση ΙΙΙ Κ15..1,76’’ Κ17..1,63’’ Κ19..1,56’’

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Ο sprinter δεν γίνεται …γεννιέται Η ποδοσφαιρική ταχύτητα χαρακτηρίζεται από πολλές παραμέτρους Η μορφή της προπόνησης μπορεί να μετατρέψει το είδος των μυϊκών ινών αλλά όχι τον αριθμό τους Η τεχνική ΒΟΗΘΑΕΙ στην ανάπτυξη μορφών ποδοσφαιρικής ταχύτητας Η μυϊκή δύναμη βοηθά λίγο στην ανάπτυξη της ταχύτητας στις αναπτυξιακές ηλικίες Υπάρχουν παράμετροι βελτίωσης της ταχύτητας στις ηλικίες ανάπτυξης Συστηματική μορφή προπόνησης της ταχύτητας από τα 14+….’ετη Ρεαλιστική μορφή προπόνησης, με σώμα, μπάλα, συμπαίκτη (factional training) Οι ποδοσφαιρικές καταστάσεις είναι αυτές που ΠΑΡΑΓΟΥΝ τις μέγιστες μετρήσιμες μορφές ταχύτητας.

ΠΡΟΤΕΙΝΩΜΕΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Βελτίωση τεχνικής & ικανότητας συγκέντρωση ς Βελτίωση δρομικής οικονομίας Βελτίωση ταχύτητας σκέψης & απόφασης

Τρόποι εκγύμνασης προτεινόμενων παραμέτρων Δύναμη «θέλησης» για αγωνιστική προσπάθεια (ψυχική διάθεση) Παιγνιώδεις μορφές προπόνησης με αγωνιστικά ζητούμενα & όλο & μικρότερο χρόνο & χώρο εκτέλεσης Βελτίωση ταχύτητας στην σκέψη & λήψη απόφασης Πολύ καλή ειδική τεχνική => αύξηση της ταχύτητας εκτέλεσης=> αύξηση της αγωνιστικής ταχύτητας Παιγνιώδεις μορφές προπόνησης με ερεθίσματα «ανταγωνισμού» καθ ‘ όλη την διάρκεια της & ειδικά στο τέλος της Βελτίωση τεχνικής ικανότητας & συγκέντρωσης Αύξηση της ευλυγισίας μέσα από τα δυναμικά περπατήματα …στο μέγιστο δυνατό όφελος κάθε ηλικίας =>αύξηση του μήκους διασκελισμού. Βελτίωση αλτικότητας =>αύξηση του χρόνου πτήσης του διασκελισμού Βελτίωση τεχνικής χεριών & διδασκαλία δρομικής κίνησης Βελτίωση δρομικής οικονομίας

ΤΕΛΙΚΑ…ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ? ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ…. ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΥΣ….. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ…. ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΥΣ…..

1)ΜΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ…ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ!

2) ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ…ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ!

3) ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ…& ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ!