Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος
Διαχείριση Έργων και Ανθρώπινου Δυναμικού Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕΙ Ηπείρου

2 Ορισμός Διαχείριση ποιότητας “είναι το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται για να εξασφαλιστεί ότι το έργο θα ικανοποιεί τις ανάγκες για τις οποίες ανελήφθη, αντιμετωπίζοντας τόσο τη διαχείριση του έργου όσο και του προϊόντος που το έργο παράγει” (PMBOK). Σύστημα διαχείρισης ποιότητας: διασφαλίζει ότι υπάρχει η ικανότητα παραγωγής του προϊόντος Σύστημα ποιοτικού ελέγχου: επιθεωρεί και ελέγχει το ίδιο το προϊόν για να βεβαιωθεί ότι έχει επιτευχθεί το ζητούμενο. Διαρκώς πιο αυστηρές απαιτήσεις ποιότητας

3 Διαδικασίες ποιότητας
Τυποποίηση: το σύστημα BS 5750 (1979) οριστικοποιήσε το πλαίσιο λειτουργίας των εμπορικών συστημάτων διαχείρισης ποιότητας  αργότερα γνωστό ως ISO 9000. Η ποιότητα δεν είναι ούτε κατηγορία ούτε βαθμολόγηση. Η ποιότητα μπορεί περιλαμβάνει τις εξής διαδικασίες: Εξασφάλιση ποιότητας Έλεγχο ποιότητας (quality control) Πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας (quality control plan) Κύκλοι ποιότητας (quality circles) Επιθεώρηση ποιότητας (quality audit) Κατάρτιση σε θέματα ποιότητας (quality training) Just In Time (JIT) Πρόγραμμα εξασφάλισης ποιότητας έργου (project quality plan)

4 Ειδικότεροι ορισμοί Εξασφάλιση ποιότητας: «προγραμματισμένες και συστηματικές δραστηριότητες που υλοποιούνται μέσα στο πλαίσιο του συστήματος ποιότητας για να παρέχουν τη βεβαιότητα ότι το έργο θα είναι σύμφωνο με τα σχετικά πρότυπα ποιότητας». Έλεγχος ποιότητας: «διαδικασία παρακολούθησης συγκεκριμένων αποτελεσμάτων του έργου, για να προσδιοριστεί αν συμφωνούν με τα αντίστοιχα πρότυπα ποιότητας και να καθοριστούν τρόποι εξαφάνισης των αιτίων που οδηγούν σε μη ικανοποιητικά αποτελέσματα». Πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας: συνδυάζει το χρονοδιάγραμμα έργου με τον έλεγχο ποιότητας

5 Ειδικότεροι ορισμοί Κύκλοι ποιότητας: συνεχής βελτίωση διαδικασιών παραγωγής εμπλέκοντας όλους όσους μετείχαν στη γραμμή παραγωγής για να προσδιορίσουν από κοινού και να λύσουν τα προβλήματα. Επιθεώρηση ποιότητας: ολοκληρωμένη ανασκόπηση όλων των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν στην ποιότητα. Στόχος είναι η άντληση διδαγμάτων που απορρέουν από προηγούμενες εμπειρίες τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση του έργου. Κατάρτιση για θέματα ποιότητας: αφορά όλους τους εργαζομένους. Just In Time: αποθηκευμένα υλικά  κίνδυνος διακοπών παραγωγής. Πρόγραμμα εξασφάλισης ποιότητας έργου: έγγραφο που περιγράφει λεπτομερώς πως το προϊόν που κατασκευάζεται θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του πελάτη. Μπορεί να δομηθεί με βάση της υποεπικεφαλίδες των ενοτήτων του ISO 9000.

6 Ειδικότεροι ορισμοί Διοίκηση ολικής ποιότητας (TQM): συγκερασμός όλων των στοιχείων διαχείρισης ποιότητας. Σημαίνει ότι αποδέκτης και αποτέλεσμα βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής με πυρήνα την ικανοποίηση του πελάτη. Διαφέρει από εταιρία σε εταιρία.

7 Κόστος ποιότητας Κόστος πρόληψης Κόστος αξιολόγησης
Κόστος απόρριψης του προϊόντος στην παραγωγή Κόστος απόρριψης προϊόντος μετά την πώληση.

8 Σχεδιασμός ποιότητας Διαδικασία με την οποία «προσδιορίζουμε ποια είναι τα σχετικά με το έργο πρότυπα ποιότητας και καθορίζουμε με ποιους τρόπους θα ικανοποιήσει το έργο τα πρότυπα αυτά». Διάκριση μεταξύ εταιρικής πολιτικής για την ποιότητα και το πρόγραμμα εξασφάλισης ποιότητας έργου. Η εταιρική πολιτική ισχύει για όλη την εταιρία και πιστοποιείται μέσω ISO 9000 ή αντίστοιχης κρατικής πιστοποίησης. Για το συγκεκριμένο έργο προσαρμόζουμε το σύστημα διαχείρισης ποιότητας της εταιρίας στις ανάγκες του πελάτη και του προϊόντος. Σε αυτό αποσκοπεί το πρόγραμμα εξασφάλισης ποιότητας έργου.

9 Κύκλοι ποιότητας Δέσμευση για διαρκή βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής. Όλοι όσοι εμπλέκονται στη γραμμή παραγωγής συγκεντρώνονται για να προσδιορίσουν και να επιλύσουν τα προβλήματα. Η μεθοδολογία προσιδιάζει στη δομική ανάλυση συστημάτων όπου η παραγωγή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και η επίλυση προβλημάτων απαιτεί τη συνεργασία διαφορετικών ατόμων, διαφορετικών ειδικοτήτων και διαφορετικών τμημάτων. Αντικειμενικοί στόχοι, οργάνωση, κατάρτιση, αντικείμενο, συσκέψεις, ανταμοιβές.

10 Επιθεώρηση ποιότητας Σύμφωνα με το πιστοποιητικό ISO 8402 παρακολούθηση ποιότητας είναι «η συστηματική και ανεξάρτητη εξέταση που έχει σκοπό να προσδιορίσει κατά πόσο οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την ποιότητα και τα αποτελέσματα αυτών των δραστηριοτήτων είναι συμβατά με τις προγραμματισμένες διατάξεις και επίσης κατά πόσο οι διευθετήσεις αυτές εφαρμόζονται αποτελεσματικά και είναι κατάλληλες ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι. Προϋπόθεση ανεξαρτησίας: ο διευθυντής ποιοτικού ελέγχου αναφέρεται στο διευθύνοντα σύμβουλο και όχι στο διευθυντή έργου ή γενικό διευθυντή. Τυπική δομή, επιθεώρηση της ποιότητας του συστήματος διαχείρισης έργου, πλεονεκτήματα και προβλήματα.

11 Πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας
Συνδέει τις απαιτήσεις για ποιότητα με τη μέθοδο κατασκευής και το γραμμικό χρονοδιάγραμμα. Καθορίζει την αλληλουχία των εργασιών και το επίπεδο επιθεώρησης Το επίπεδο επιθεώρησης καθορίζεται από το επίπεδο ελέγχου και τους αποδεκτούς κινδύνους και μπορεί να επιβληθεί ως επιτήρηση, επιθεώρηση, αυτοψία ή σημεία αναμονής.

12 Just In Time Επαναστατικό σύστημα κατά το οποίο τα εξαρτήματα παραγγέλνονταν όταν υπήρχε ανάγκη. Επέβαλε σκληρή πειθαρχία στους προμηθευτές. Όφελος για τους αγοραστές αλλά και την εταιρία καθώς διοίκηση και εργαζόμενοι αφοσιώθηκαν στη βελτίωση της ποιότητας (βλέπε TOYOTA). «Μόνο αν χάσουμε την αυτοπεποίθησή μας θα υιοθετήσουμε κλειστή μορφή. Αν αποφασίσουμε ότι δεν μπορούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω την παραγωγή τότε θα εξαφανιστούμε»


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google