Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κυπαρισσία Παπανικολάου ou ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Advertisements

Κυπαρισσία Παπανικολάου ou ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Το Moodle ως γνωστικό εργαλείο
Δημιουργία και εκτέλεση συνεργατικών δραστηριοτήτων με το εργαλείο LAMS Επιμέλεια: Παπαμήτσιου Ζαχαρούλα Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ 19 Γενικό Λύκειο Τσοτυλίου.
Διονύσης Λαμπρινίδης & Μαρία Νέζη. Στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο τα τελευταία 3 χρόνια επιχειρούμε να εισάγουμε τεχνολογίες του web2 στην σχολική.
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό έργο της Ναυτικής εκπαίδευσης Λιώτσιος, Κων/νος, B.Sc, Ph.D. (Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ) ΑΕΝ Μακεδονίας
« ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ » A.XA ΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK ΚΥΠΡΟΥ.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 6 : Μαθησιακές Θεωρίες I Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Πτυχιακή Εργασία Ανοικτή και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθήματος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ E-LEARNING ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 4 : Αρχές Παρουσίασης Περιεχομένου Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
“Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης: Τάσεις και Προοπτικές’’
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Τι είναι πνευματική ιδιοκτησία;
Τι είναι πνευματική ιδιοκτησία;
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
LAMS.
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δασκάλα – σύμβουλος ΣΧΤ
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 1. Εισαγωγικά στο μάθημα
Εκπαιδευτικές δράσεις σε προγράμματα πληροφοριακής παιδείας:
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
STUDENTS’ BELIEFS AND ATTITUDES ABOUT STUDYING AND LEARNING MATHEMATICS Kapetanas Eleftherios and Zachariades Theodosios University of Athens, Greece Παρουσίαση:
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
« Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση : Εξατομικευμένη και αυτορυθμιζόμενη μάθηση - Η Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας Ανοικτού Κώδικα Moodle» Κερασοβίτης.
Κωνσταντάρας: Χειροποίητα έπιπλα με προσωπικότητα
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Σχεδιασμός e-learning – Παιδαγωγική διάσταση
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Marketing για εκπαιδευτικούς
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
ΕργαλεΙα δημιουργΙας δικτυακΩν τΟπων
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης Γραφείο συντονισμού πολιτικών καταπολέμησης της απάτης (AFCOS)
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη Γιώτα Πασχαλίδου

 Η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί σήμερα ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την υποστήριξη της εκπαίδευσης  Τα Διαδικτυακά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο από τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικές μονάδες όλων των βαθμίδων

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: 1)Δυνατότητα συμμετοχής χωρίς γεωγραφικούς & χρονικούς περιορισμούς 2)Δυνατότητα συμμετοχής ατόμων σε δυσπρόσιτες περιοχές 3)Δυνατότητα επικοινωνίας με ειδικούς επιστήμονες / εκπαιδευτικούς 4)Μειωμένο κόστος 5)Δυνατότητες για συνεργασία εκπαιδευόμενων μέσα και έξω από την τάξη

Κοινότητες Μάθησης και Πρακτικής  κοινότητα = ομάδα ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά (π.χ μέγεθος, τόπος, χρόνος & χώρος) & κοινά ενδιαφέροντα, που συνεργάζονται δια ζώσης ή Διαδικτυακά  πρακτική = δυναμική διαδικασία μέσω της οποίας τα άτομα μαθαίνουν πώς να κάνουν τη δουλειά τους διεκπεραιώνοντας εργασίες & αλληλεπιδρώντας με άλλους που κάνουν παρόμοιες εργασίες

Κοινότητες Μάθησης και Πρακτικής  κοινότητες πρακτικής = ομάδες ατόμων που μοιράζονται έναν προβληματισμό ή το πάθος για το έργο που κάνουν & αλληλεπιδρούν με τρόπο ώστε να μάθουν να το κάνουν καλύτερα oκοινότητες μάθησης & πρακτικής = άτομα που μοιράζονται κοινές αξίες & ιδανικά & επηρεάζουν το ένα το άλλο στη μαθησιακή τους διαδικασία  Διαδικτυακές κοινότητες = κοινωνικές δομές που αναδύονται από το Διαδίκτυο όταν αρκετοί άνθρωποι παίρνουν μέρος σε συζητήσεις για αρκετό καιρό,με επαρκές συναίσθημα ώστε να σχηματίζουν διαπροσωπικές σχέσεις στο Διαδίκτυο

Σχεδιασμός Μάθησης Είναι μια νέα προσέγγιση για την εκπαιδευτική τεχνολογία που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ψηφιακών σχεδίων μαθημάτων Δίνει έμφαση όχι μόνο στις ατομικές αλλά και στις συνεργατικές μαθησιακές δραστηριότητες Περιγράφει τη διαδικασία ορισμού μιας σειράς δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της διδασκαλία και της μελέτης ενός θέματος ώστε να επιτευχθούν οι διδακτικοί & μαθησιακοί στόχοι

Σχεδιασμός Μάθησης  βασίζεται στη γενική ιδέα ότι κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους, οι άνθρωποι στο πλαίσιο ενός μαθησιακού περιβάλλοντος επιτελούν δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικούς πόρους,οι οποίες μπορούν να αναπαριστώνται και να αναπαράγονται ψηφιακά  προτυποποίηση των σχεδιασμών μάθησης » έχουν αναπτυχθεί & χρησιμοποιούνται προδιαγραφές με πιο γνωστή την IMS Learning Design (IMS-LD)

Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι – Ανοικτή Εκπαίδευση  Εκπαιδευτικοί (όπως στα education)  Εκπαιδευτικά ιδρύματα (όπως τα ocw.mit.edu/, openlearn.open.ac.uk/ )  Διεθνείς οργανισμοί (όπως οι. ) αναπτύσσουν μια τεράστια δεξαμενή εκπαιδευτικών πόρων και ολοκληρωμένων μαθημάτων στο Διαδίκτυο

Το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS Ελεύθερο Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα που διατίθεται δωρεάν Αναπτύχθηκε στο Macquarie University, Sydney Χρησιμοποιείται ως αυτόνομο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης ή ενσωματωμένο σε άλλα Συστήματα όπως τα: Moodle, Sakai,.LRN, WebCT και το BlackBoard

Το περιβάλλον του εκπαιδευόμενου στο LAMS Μπάρα προόδου Εκτέλεση τρέχουσας δραστηριότητας Υπηρεσίες υποστήριξης, δραστηριότητες & εκπαιδευτικό υλικό Σημειωματάριο

Το περιβάλλον του εκπαιδευόμενου στο LAMS Ο εκπαιδευόμενος μπορεί:  Να βλέπει & να ανταλλάσσει μηνύματα με τους υπόλοιπους συνεκπαιδευμένους τους (αν τους έχει επιτραπεί)  Να διακόψει την εκπόνηση μιας ακολουθίας, να εγκαταλείψει το περιβάλλον μάθησης & όταν επανέλθει να βρεθεί στο ίδιο σημείο  Να εξάγει τον ατομικό φάκελο εργασιών (portfolio) για πρόσβαση & προβολή των εργασιών του χωρίς απευθείας σύνδεση (offline)

Το περιβάλλον του συγγραφέα στο LAMS  Η διεξαγωγή ενός μαθήματος προϋποθέτει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας ακολουθίας δραστηριοτήτων που περιγράφει το σχέδιο διδασκαλίας/μάθησης και το ολοκληρωμένο (με το περιεχόμενο του) μάθημα  Η δημιουργία ενός νέου μαθήματος (Προσθήκη Μαθήματος) γίνεται με την ανάθεση μιας ακολουθίας σε μια εκπαιδευτική ομάδα (τάξη)

Το περιβάλλον του επόπτη/εκπαιδευτή στο LAMS oΗ εποπτεία & η υποστήριξη της επιτέλεσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων γίνεται μέσα από το περιβάλλον του επόπτη

Το περιβάλλον του επόπτη/εκπαιδευτή στο LAMS Ο επόπτης-εκπαιδευτικός μπορεί : 1)Να γνωρίζει ποιοι εκπαιδευόμενοι εκπονούν κάποια δραστηριότητα 2)Να γνωρίζει κάθε εκπαιδευόμενος ποια δραστηριότητα επιτελεί κάθε χρονική στιγμή 3)Να παρεμβαίνει και να διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία 4)Να εξάγει τον ατομικό φάκελο εργασιών ενός εκπαιδευόμενου ή της τάξης του 5)Να αξιολογεί εργασίες 6)Να ανακοινώνει βαθμούς & σχόλια 7)Να διορθώσει ή τροποποιήσει το μάθημα

Συμπεράσματα Τα Δικτυακά περιβάλλοντα διευκολύνουν & διευρύνουν την πρόσβαση σε πηγές & επιτρέπουν την επικοινωνία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς Η ανοικτή εκπαίδευση και κυρίως τα ανοικτά πρότυπα εξασφαλίζουν την ελεύθερη πρόσβαση σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και γενικότερα στους μαθησιακούς πόρους Η διαμοίραση & ανταλλαγή ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με την υποστήριξη ενός φιλικού και απλού περιβάλλοντος όπως αυτό του LAMS μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο συμμετοχής σε κοινότητες μάθησης και πρακτικής για εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας…