Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εισαγωγή στο Blackboard
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διδακτική Πληροφορικής
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
Εγγραφή στην πλατφόρμα του eclass. Πιστοποίηση μέσω UPnet Η είσοδός σας στην πλατφόρμα του eclass προϋποθέτει την ύπαρξη λογαριασμού της μορφής
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Εργαλεία Οργάνωσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Υλικού Εργαλείο «Έγγραφα»: Μεταφόρτωση/Ανέβασμα.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Σύνδεση στην πλατφόρμα
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
Ενότητα # 1: ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΟΥ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
Δημιουργία Μαθήματος & Εργαλεία Διαχείρισης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Πύλη Τηλεκπαίδευσης Τμήματος edu. dmst. aueb. gr Βασιλική Ταγκαλάκη (Ε
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ του ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 7: Εργονομία και σχολικά εργαστήρια
Slideshare.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος

Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε επίπεδο θεματικών ενοτήτων. Η ύλη που παρέχεται από τον διδάσκοντα θα πρέπει να χωριστεί σε μικρότερα κομμάτια ανάλογα με το αντικείμενο και τον σκοπό που το κάθε ένα εξυπηρετεί.

Σχεδιασμός Μαθήματος 1.Μελέτη και αξιοποίηση του υλικού που σας έχει διαθέσει ο καθηγητής. 2.Διατύπωση του σκοπού του μαθήματος, δηλαδή μιας γενικής δήλωσης προθέσεων σχετικά με τα αναμενόμενα αποτελέσματα της παρακολούθησης του μαθήματος. 3.Καθορισμός και οργάνωση των επιμέρους θεματικών ενοτήτων ανάλογα με το σκοπό που κάθε μία εξυπηρετεί.

Θεματικές Ενότητες Σημασία καθορισμού των στόχων των επιμέρους θεματικών ενοτήτων: Καθορίζουμε το πλαίσιο με βάση το οποίο θα πρέπει να οργανωθεί η διδακτέα ύλη. Με αυτούς, οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα αποκομίσουν και τι θα είναι ικανοί να κάνουν στο τέλος της θεματικής ενότητας.

Θεματικές Ενότητες Καθορισμός περιεχομένου των επιμέρους θεματικών ενοτήτων: Οργανώνουμε το περιεχόμενο επιλέγοντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα. Υποχρεωτικά εργαλεία για την υλοποίηση των μαθημάτων είναι τα εξής: Έγγραφα Ασκήσεις Πολυμέσα Σύνδεσμοι

Θεματικές Ενότητες Αξιολόγηση επίτευξης των στόχων και των πεπραγμένων των επιμέρους θεματικών ενοτήτων: Αξιόπιστη εκτίμηση του βαθμού απόκτησης γνώσεων και ικανοτήτων του εκπαιδευόμενου. Δημιουργία ασκήσεων/ερωτήσεων αυτοαξιολόγησης, παρέχοντας στον εκπαιδευόμενο ασκήσεις με πρότυπες απαντήσεις.

Μορφή Εγγράφων Οι παρουσιάσεις σε PowerPoint και οι σημειώσεις σε word έχουν ειδικό template. Το template περιέχει τα logo και προτείνει και κάποιες γραμματοσειρές και διάταξη για την σωστή ανάγνωση των κείμενων. Θα το βρείτε στο Ανοικτό Μάθημα του eclass.Ανοικτό Μάθημα του eclass Ευδιάκριτες εικόνες και πίνακες στις παρουσιάσεις και σωστή αναφορά των πηγών. Επιπλέον, στην σελίδα 20 του PowerPoint υπάρχουν οδηγίες για τις διατάξεις των διαφανειών, την οργάνωση τους και βασικές οδηγίες προσβασιμότητας. Μελετήστε επίσης προσεκτικά και τους οδηγούς για προσβάσιμα pdf, word και PowerPoint αρχεία που θα βρείτε στο πρότυπο μάθημα στο eclass. H τελική μορφή των αρχείων κατά προτίμηση να είναι pdf για να είναι προσβάσιμα από όλα τα λειτουργικά συστήματα.

Μεταδεδομένα Σε συνεργασία με τον καθηγητή θα πρέπει να συγκεντρωθούν ορισμένα Μεταδεδομένα που αφορούν το κάθε μάθημα και στη συνέχεια η Τμηματική Ομάδα Εργασίας (TOE) θα τα ανεβάσει στο eClass. Τα μεταδεδομένα βρίσκονται σε δύο εργαλεία: Περιγραφή Μαθήματος & Διαχείρηση Μαθήματος. Είναι απαραίτητη η τυποποίηση στην δομή των μαθημάτων (ενιαία εμφάνιση και εισαγωγή μεταδεδομένων). Κάποια από αυτά μπορούν να αναζητηθούν και στον Οδηγό Σπουδών του κάθε τμήματος. Το Έντυπο Καταγραφής Πληροφοριών και Συγκέντρωσης Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Ανοικτά Μαθήματα θα μπορέσετε να το βρείτε στο eclass.eclass

Βιβλιογραφία Η βιβλιογραφία του κάθε μαθήματος (άρθρα, βιβλία, περιοδικά, ηλεκτρονικές πηγές) είναι απαραίτητο να υπάρχει στο υλικό της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης. Στον σύνδεσμο στις ενότητες «Συλλογές» και «Εργαλεία», μπορείτε να κάνετε αναζήτηση για το υλικό που σας ενδιαφέρει. Στο πρότυπο μάθημα θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για το πως θα μπορέσετε να συνδέσετε την βιβλιογραφία σας.πρότυπο μάθημα Καλή πρακτική Καλή πρακτική: για κάθε ενότητα, προτείνουμε να συμπεριλάβετε ξεχωριστή βιβλιογραφία την οποία θα πρέπει να συμπεριλάβετε επίσης στο πεδίο «Βιβλιογραφία» του εργαλείου «Πληροφορίες Μαθήματος»

Πνευματικά Δικαιώματα Είναι σημαντικό να γίνεται λεπτομερής έλεγχος σε συνεργασία με τον καθηγητή για τα πνευματικά δικαιώματα του υλικού από το οποίο απαρτίζονται οι σημειώσεις. Σε οτιδήποτε δεν αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του μέλους ΔΕΠ, θα πρέπει απαραίτητα να αναφέρεται η πρωτογενής πηγή (εφόσον υπάρχει η σχετική άδεια). Το υλικό πριν συγχρονιστεί με το βίντεο και ανέβει στο eclass, είναι απαραίτητο να έχει το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων ξεκαθαρισμένο.

Creative Commons Πως θα διαθέσετε το περιεχόμενο σας. Ορισμός αδειών χρήσης creative commons. Σε επίπεδο μαθήματος και σε επίπεδο σημειώσεων. 1.Σε επίπεδο μαθήματος (αφού μελετήσετε προσεκτικά τις σημειώσεις που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους), επιλέγετε άδεια στο εργαλείο «Διαχείριση μαθήματος» μέσα στο eclass. 2.Στη επίπεδο δημιουργίας εγγράφων, μέσα στο template των σημειώσεων και των παρουσιάσεων, είναι απαραίτητο να επικολλήσετε το αντίστοιχο εικονίδιο της άδειας που θα βρείτε σε αυτό το έγγραφο. 3.Κατά το ανέβασμα των αρχείων στον εξυπηρετητή πρέπει να ορίσετε την αντίστοιχη άδεια από την επισυναπτόμενη λίστα (συμπληρώνοντας και ότι άλλο είναι απαραίτητο) για το υλικό που ανεβάζετε.

Προσοχή! Συχνή επικοινωνία με ΔΕΠ. Άμεση αναφορά στην ομάδα υλοποίησης του έργου οποιουδήποτε προβλήματος σχετίζεται με το μάθημα και προκαλεί καθυστερήσεις ή άλλα ζητήματα. H δομή του μαθήματος θα πρέπει να κρίνεται και ανάλογα να σχεδιάζεται, υλοποιείται και εμφανίζεται στο eclass από την πλευρά του φοιτητή και ιδίως του χρήστη μέσω του διαδικτύου γενικότερα και όχι από την πλευρά του δημιουργού.

Προτεινόμενη Σειρά Ενεργειών 1.Εγγραφή στο eclass και ορισμός ως Open Course Reviewer από τον Καθηγητή (μέσω του εργαλείου «Διαχείρηση Χρηστών). 2.Οργάνωση και διαμόρφωση Θεματικών Ενοτήτων. 3.Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (παρουσιάσεων, σημειώσεων, πολυμεσικών αρχείων, συνδέσμων και ασκήσεων-ερωτήσεων αυτοαξιολόγησης). 4.Σύνδεση υλικού και θεματικών ενοτήτων. 5.Συμπλήρωση πεδίων του εργαλείου «Περιγραφή Μαθήματος». 6.Συμπλήρωση πεδίων μεταδεδομένων (Μέσω του εργαλείου «Διαχείριση Μαθήματος»). 7.Υποβολή μαθήματος μέσω του Πίνακα Ελέγχου open Courses.

Παράδοση Μαθημάτων. 1.Ενημέρωση μέσω για την ολοκλήρωση 2.Το μάθημα αποστέλλεται στην επιτροπή για αξιολόγηση. 3.Παράλληλα συμπληρώνετε το «Συμφωνητικό» που θα βρείτε στο πρότυπο μάθημα (Ενότητα 8 μαζί με οδηγίες). 4.Με την έγκριση της επιτροπής και την κατάθεση του συμφωνητικού, προσέρχεστε για την ετοιμασία των εγγράφων για πληρωμή.