Ζάχος Χαράλαμπος Παπαγεωργίου Λάμπρος Εργασία για το Στρατή Μυριβήλη Γ΄ Γυμνασίου
Ο ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΥΡΙΒΗΛΗ Ο Στρατής Μυριβήλης ήταν Έλληνας πεζογράφος και δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στη Συκαμ(ν)ιά της Λέσβου το 1892 και πέθανε στην Αθήνα το Ο Στρατής Μυριβήλης ήταν Έλληνας πεζογράφος και δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στη Συκαμ(ν)ιά της Λέσβου το 1892 και πέθανε στην Αθήνα το Σπούδασε φιλολογία, αλλά πολύ νωρίς ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία. Στα εφηβικά του χρόνια ήταν θερμός θιασώτης του δημοτικισμού και των δημοκρατικών ιδεών. Στη Μυτιλήνη, όπου και άρχισε τη δημοσιογραφική του καριέρα, δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, Η ζωή εν τάφω. Ακολούθησαν το μυθιστόρημα Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια (1933), η νουβέλα Βασίλης ο Αρβανίτης (1943), το μυθιστόρημα Η Παναγιά η γοργόνα (1949), Tα ζα. Αυτά τα βιβλία είναι τα σημαντικότερα που έχει γράψει ο Μυριβήλης. Το 1930 ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη στην εφημερίδα του Αλέξανδρου Παπαναστασίου, “ Δημοκρατία”. Το 1958 έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Σπούδασε φιλολογία, αλλά πολύ νωρίς ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία. Στα εφηβικά του χρόνια ήταν θερμός θιασώτης του δημοτικισμού και των δημοκρατικών ιδεών. Στη Μυτιλήνη, όπου και άρχισε τη δημοσιογραφική του καριέρα, δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, Η ζωή εν τάφω. Ακολούθησαν το μυθιστόρημα Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια (1933), η νουβέλα Βασίλης ο Αρβανίτης (1943), το μυθιστόρημα Η Παναγιά η γοργόνα (1949), Tα ζα. Αυτά τα βιβλία είναι τα σημαντικότερα που έχει γράψει ο Μυριβήλης. Το 1930 ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη στην εφημερίδα του Αλέξανδρου Παπαναστασίου, “ Δημοκρατία”. Το 1958 έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
ΤΟ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΥΡΙΒΗΛΗ Ο Μυριβήλης γνώρισε μεγάλη δημοσιότητα ως συγγραφέας. Σε αυτό συντέλεσαν τα θέματα που διαπραγματεύθηκε στα έργα του, “Ζωή εν τάφω”, ένα από τα περισσότερο διαβασμένα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, και στο “Βασίλη τον Αρβανίτη”, ένα λαμπρό δείγμα αντιπολεμικής πεζογραφίας, όπου εξαίρεται με πετυχημένο τρόπο η ελληνική παλικαριά. Σε αυτό συντέλεσαν τα θέματα που διαπραγματεύθηκε στα έργα του, “Ζωή εν τάφω”, ένα από τα περισσότερο διαβασμένα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, και στο “Βασίλη τον Αρβανίτη”, ένα λαμπρό δείγμα αντιπολεμικής πεζογραφίας, όπου εξαίρεται με πετυχημένο τρόπο η ελληνική παλικαριά. Το ύφος του Μυριβήλη έχει πολλή γοητεία, εφοδιασμένο με μια πλατειά και στερεή γνώση της λαϊκής γλώσσας και προικισμένο με παλλόμενο λόγο. Το ύφος του Μυριβήλη έχει πολλή γοητεία, εφοδιασμένο με μια πλατειά και στερεή γνώση της λαϊκής γλώσσας και προικισμένο με παλλόμενο λόγο. Τέλος, ο Μυριβήλης από την άποψη της τεχνικής και της δομής των έργων του δεν καινοτόμησε, όπως ήταν φυσικό για ένα λυρικό συγγραφέα, και ο μύθος των αφηγημάτων του είναι απλός, χωρίς σύνθετη πλοκή, χαρακτηριζόμενος από μια επική παράταξη επάλληλων λυρικών τοιχογραφιών με αργή και ευθεία ανέλιξη της δράσης. Τέλος, ο Μυριβήλης από την άποψη της τεχνικής και της δομής των έργων του δεν καινοτόμησε, όπως ήταν φυσικό για ένα λυρικό συγγραφέα, και ο μύθος των αφηγημάτων του είναι απλός, χωρίς σύνθετη πλοκή, χαρακτηριζόμενος από μια επική παράταξη επάλληλων λυρικών τοιχογραφιών με αργή και ευθεία ανέλιξη της δράσης.