Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Tα χρoνια του Περικλh.
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Το πολίτευμα στην Αρχαία Ελλάδα
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα!!!
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Εργασία για τους Τριάκοντα τυράννους
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Σεισάχθεια.
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΕΡΓΕΤΗΣ ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΕΝΗ.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Οι άνθρωποι της Αρχαϊκής Εποχής μετακινούνταν για τους ίδιους λόγους και με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις περιοχές της γης; Τι μας λένε οι πηγές;
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Τα Πολιτευματα Στην Αρχαϊκη Ελλαδα
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Οι νόμοι του Σόλωνα. Ο Πεισίστρατος γίνεται τύραννος.
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ελληνιστικός κόσμος ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ 323 π.Χ. (θάνατος Μ. Αλεξάνδρου) έως 30 π.Χ. (κατάληψη της Αιγύπτου από Ρωμαίους) < ελληνίζω: συμπεριφέρομαι ως Έλληνας.
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Γεωργία Καραμπάτσου Λαμπρινή Σιδηροπούλου Κιλκίς.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή

Τι γνωρίζουμε για την αρχαία Ελλάδα ; Ο χώρος π ου σήμερα ονομάζεται Κύ π ρος και Ελλάδα α π οτελείτο κατά την Αρχαϊκή Ε π οχή α π ό διάφορες ανεξάρτητες π όλεις - κράτη. Τι σήμαινε αυτό για τους ανθρώ π ους ; Ότι θεωρούσαν τον εαυτό τους, π ρώτα α π ό όλα, π ολίτες της π όλης στην ο π οία ζούσαν. Μέσα σε μια π όλη υ π ήρχαν διαφορές ανάμεσα σε φτωχούς και π λούσιους.

Τι μάθαμε για την αρχαία Ελλάδα ; Ανάμεσα στις π όλεις υ π ήρχαν διαφορές, ειδικά ανάμεσα στην Αθήνα και την Σ π άρτη. Διαφορές υ π ήρχαν και ανάμεσα στις ομάδες των ανθρώ π ων π ου ζούσαν στις π όλεις της Ελλάδας και τους ανθρώ π ους π ου δεν ζούσαν στις π όλεις αυτές. Οι άνθρω π οι των ελληνικών π όλεων ονόμαζαν « βάρβαρους » όλους όσοι δεν μιλούσαν ελληνικά, ειδικά τους Πέρσες.

Πηγή φωτογραφίας χάρτη : Υ π όμνημα Ετρούσκοι Έλληνες Φοίνικες Πέρσες Τύρος Καρχηδόνα Συρακούσες Αθήνα Σ π άρτη Νινευή Έφεσος Ναυκράτιδα Κυρήνη Μίλητος Εύξεινος Πόντος Βυζάντιο Αλ Μίνα Μ. ΑΣΙΑ ΦΟΙΝΙΚΗ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑ ΕΤΡΟΥΡΙΑ ΑΦΡΙΚΗ Μεσόγειος Θάλασσα Ρόδος Κόρινθος ΧΑΝΑΑΝ ΑΣΣΥΡΙΑ Αιγαίο Πέλαγος Χάρτης μερικών ομάδων των ανθρώ π ων της Αρχαϊκής Ε π οχής

Αριστοκρατία: άριστοι + κράτος «άριστοι» = οι καλύτεροι «κράτος» = δύναμη, εξουσία, κυριαρχία Έπαιρνε τις αποφάσεις, είχε τη δύναμη μια μικρή ομάδα: οι άριστοι. Τι σήμαινε « αριστοκρατία »;

Ανακρίνω την π ηγή Ο Δράκοντας όρισε για όλα τα αδικήματα μια τιμωρία, το θάνατο. Όσοι κατηγορούνταν για τεμ π ελιά, τιμωρούνταν με θάνατο. Ε π ίσης και αυτούς π ου έκλεβαν φρούτα ή λαχανικά τους τιμωρούσαν το ίδιο αυστηρά με εκείνους π ου είχαν σκοτώσει. Πηγή - Διασκευή : Πλούταρχος, Σόλωνας α π ό το σχολικό βιβλίο Ιστορία Δ΄ Δημοτικού. Στα αρχαία χρόνια, Έκδοση ΟΕΔΒ, σ. 39.

Μερικά α π ό τα μέτρα του Σόλωνα 1. Νόμος της σεισάχθειας («σείω»: ταρακουνώ + «άχθος»: βάρος, χρέος). Με τον νόμο αυτό καταργούνται τα χρέη των αγροτών και των φτωχών και απαγορεύεται να γίνεται κάποιος δούλος επειδή δεν έχει να πληρώσει τα χρήματα που έχει δανειστεί. Όσοι Αθηναίοι έγιναν δούλοι λόγω χρεών στην ίδια την Αθήνα απελευθερώνονται και όσοι Αθηναίοι έχουν, εν τω μεταξύ, πωληθεί στο εξωτερικό ως δούλοι, επιστρέφουν. 2. Οι πολίτες της Αθήνας χωρίζονται από τώρα και στο εξής σε τέσσερις τάξεις με βάση τα εισοδήματά τους και όχι την καταγωγή τους. Έτσι θα έχουν δικαιώματα περισσότεροι πολίτες και δε θα παίρνουν αξιώματα μόνο οι ευγενείς. 3. Η φορολογία δεν θα είναι η ίδια για όλους τους πολίτες. Η φορολογία θα ρυθμίζεται ανάλογα με το εισόδημα του κάθε πολίτη. 4. Η Εκκλησία του Δήμου θα παίρνει τις αποφάσεις για την πόλη της Αθήνας. Μόνο άτομα άνω των 25 ετών μπορούν να συμμετάσχουν στην Εκκλησία του Δήμου. Αυτά τα άτομα θα εκλέγουν τους άρχοντες. 5. Απαγορεύεται στους Αθηναίους πολίτες να πωλούν αγροτικά προϊόντα σε άλλες πόλεις- κράτη, εκτός από το λάδι. 6. Αν ένα τετράποδο και ειδικά σκυλί δαγκώσει κάποιο πολίτη τότε θα πρέπει να παραδοθεί δεμένο με λουρί μακρύ. Ο νόμος αυτός εξασφαλίζει την ασφάλεια των πολιτών από τα ζώα, που καμιά φορά γίνονται επικίνδυνα.

Σκίτσο π ου α π εικονίζει, σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, την ε π ίσκεψη του Σόλωνα στην Κύ π ρο Πηγή : Σχολικό εγχειρίδιο « Ο άνθρω π ος και η Ιστορία του. Α π ό την Κυ π ρογεωμετρική μέχρι την Ελληνιστική Ε π οχή », Δ΄ τάξης ( Βιβλίο Μαθητή ), Έκδοση ΥΑΠ, ΥΠΠ Κύ π ρου

Τυραννία Είχε την εξουσία ένας άνθρωπος, ο τύραννος, και έπαιρνε τις αποφάσεις χωρίς να υπολογίζει τη γνώμη των πολλών. Τι σήμαινε « τυραννία »; Άγαλμα του Πεισίστρατου, τύραννου της Αθήνας Πηγή:

Τι σήμαινε η λέξη « δημοκρατία »; « δήμος » = άνθρω π οι « κράτος » = δύναμη, εξουσία, κυριαρχία Προτομή του Κλεισθένη υπήρξε Αθηναίος πολιτικός της Αρχαϊκής Εποχής. Με το τέλος της τυραννίας του Πεισίστρατου ανέλαβε να μεταρρυθμίσει το πολίτευμα της Αθήνας και να το καταστήσει δημοκρατικότερο. Πηγή: es.jpg es.jpg

Σήμαινε ότι οι άνθρω π οι κυβερνούσαν και έ π αιρναν τις α π οφάσεις α π ό κοινού, μαζί και όχι μια μόνο οικογένεια ή ομάδα ανθρώ π ων. Τι σήμαινε « δημοκρατία »; Πηγή:

Μέτρα του Σόλωνα 1. Οι Αθηναίοι άντρες πολίτες να χωριστούν σε δέκα φυλές. 2. Τα μέλη της κάθε φυλής να προέρχονται από όλες τις τάξεις της κοινωνίας. 3. Οι Αθηναίοι άντρες πολίτες δε θα χωρίζονται πια σε πλούσιους και φτωχούς που κατοικούν σε φτωχές και πλούσιες περιοχές. Οι άντρες πολίτες της Αθήνας θα έχουν ίσα δικαιώματα. 4. Κάθε φυλή θα εκλέγει ένα στρατηγό και πενήντα βουλευτές. 5. Η βουλή των Πεντακοσίων (το σύνολο των βουλευτών) θα προετοιμάζει όλα τα θέματα που θα συζητιούνται στην Εκκλησία του Δήμου. 6. α) Στη συγκέντρωση της Εκκλησίας του Δήμου θα παίρνουν μέρος όλοι οι Αθηναίοι άντρες πολίτες. β) Ο κάθε Αθηναίος πολίτης θα μπορεί να πάρει το λόγο και να πει τη γνώμη του. γ) Στην Εκκλησία του Δήμου όλοι οι Αθηναίοι άντρες πολίτες θα ψηφίζουν τους νόμους και θα αποφασίζουν για όλα τα σημαντικά θέματα που τους απασχολούν.

Ανακεφαλαίωση

Ώρα για π ερισσότερη δράση ! Χωριζόμαστε σε ομάδες. Κάθε ομάδα δημιουργεί 4 διαδοχικές εικόνες π ου να π αραστούν τη ζωή των ανθρώ π ων της Αθήνας σε κάθε π ολίτευμα ( βασιλεία, αριστοκρατία, τυραννία, δημοκρατία ). Κατά την π αράσταση της κάθε ομάδας, μετακινούμαστε, α π ό τη μια στην άλλη εικόνα σε αργή κίνηση. Μ π ορούμε αν θέλουμε να π ροσθέσουμε και ένα τίτλο π ου να συνοδεύει την κάθε εικόνα.