Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, 12-24 Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης Γιώργος Δάσκαλος ΠΕ70 – Δ/ντής του Δημ. Σχ. Αγγελοκάστρου Αγρινίου 1

2 Σχολικά εγχειρίδια για αμβλύωπες μαθητές Στο πλαίσιο του εν λόγω έργου εντάσσεται και η δράση που αφορά στην Προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων όλων των βαθμίδων για αμβλύωπες μαθητές

3 Πώς μπορεί να βλέπει ένα άτομο με σοβαρό πρόβλημα όρασης

Αμβλύωπες από εκπαιδευτική άποψη: Χρησιμοποιούνται επίσης και οι όροι «Μαθητές με χαμηλή όραση» «Μερικώς βλέποντες» Όσοι μπορούν να χρησιμοποιούν συμβατική γραφή με μεγεθυσμένους γραφικούς χαρακτήρες ή/και με τη βοήθεια μεγεθυντικών οργάνων και συσκευών 4

Εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με προβλήματα όρασης Η νομοθεσία προβλέπει εκπαίδευση των παιδιών με προβλήματα όρασης…  …στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης… ή… με παράλληλη στήριξη- συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ  …σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης που λειτουργούν μέσα στα σχολεία της γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης 5

Αυτοσχέδιο θρανίο για μαθητή με μειωμένη όραση 6

7 Αντικείμενο (1) Η δυσκολία πρόσβασης των συγκεκριμένων μαθητών στο βασικό μέσο προσέγγισης της γνώσης αποτελεί κυρίαρχο εμπόδιο στη μάθηση και κατά συνέπεια οδηγεί στον αποκλεισμό Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί το εγχείρημα διαφοροποίησης των σχολικών βιβλίων και η προσαρμογής τους στις ανάγκες της εν λόγω ομάδας στόχου με απώτερο σκοπό την προώθηση της προσβασιμότητας και την υλοποίηση της Διεθνούς σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (Ν. 4074/2012)

8 Αντικείμενο (2) Στα πλαίσια του έργου: προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων Α’ και Β’ Δημοτικού σε μεγέθη -20, 22, 36, 38 (Α΄) και -18 και 28 (Β΄) Γραμματοσειρά Arial (στυλ έντονη γραφή) Επέκταση: προσαρμογή όλων των σχολικών εγχειριδίων Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, ΕΠΑΛ

9 Μεθοδολογία-προδιαγραφές μορφοποίηση του κειμένου και των αντικειμένων (εικόνες, πίνακες, διαγράμματα, κ.α.) δοκιμή δειγμάτων διαφοροποιημένων βιβλίων από άτομα της ομάδας στόχου αξιολόγηση και υιοθέτηση των απόψεων- προτάσεων της ομάδας στόχου

Μεθοδολογία-προδιαγραφές (2) Νέες Γραμματοσειρές γ 7 θ β

Διαδρομή του έργου και της ομάδας 2001 στο 4ο δημοτικό σχολείο Αγρινίου 2003: Ομάδα εργασίας για την προσαρμογή των παλιών διδακτικών βιβλίων Τμήμα Ειδικής Αγωγής του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου 2006: Ομάδα εργασίας για την προσαρμογή των νέων διδακτικών βιβλίων Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 2008: Εκτύπωση προσαρμοσμένων Βιβλίων 11

12 Εργάστηκαν (… πάντα εθελοντικά) ομάδες εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ομάδες εκπαιδευτικών στο Αγρίνιο υπάλληλοι του Δήμου Αγρινίου γονείς ομάδες εκπαιδευτικών στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής τελευταία ανακάλυψη …

75 Φοιτητές εν δράσει! ΒΙΒΛΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 11 ΒΙΒΛΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤ Ο ΣΕΙΡΑ 4 Βιβλία ΒΙΒΛΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ 15 Βιβλία ΒΙΒΛΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΕ ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΑΤΟ ΣΕΙΡΕΣ 11 Βιβλία

14 Ελάχιστες απαιτήσεις… καλή γνώση χειρισμού του υπολογιστή στοιχειώδεις γνώσεις επεξεργασίας κειμένου γνώσεις επεξεργασίας εικόνας επιθυμητή πολλή και καλή …διάθεση για προσφορά

15 Επιμόρφωση Οι προδιαγραφές αφορούν: – στο μέγεθος και στη διάταξη του κειμένου, – στην αρίθμηση σελίδων – στην προσαρμογή των αντικειμένων (εικόνες, σχήματα, πίνακες, ακροστιχίδες, κ.α.) Τρόπος επιμόρφωσης: – χωρισμός σε ομάδες – δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμόρφωση – συνεχής διόρθωση και ανταλλαγή αρχείων με τους επιμορφωτές Αποτέλεσμα: – συνεχής εκσφαλμάτωση και βελτίωση προδιαγραφών

Δείγματα προσαρμοσμένου υλικού Ενδεικτικά δείγματα, αρχικού ( ΠΡΙΝ ) και προσαρμοσμένου ( ΜΕΤΑ ) υλικού αποτελούν τα ακόλουθα

17 ΠΡΙΝ META

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ (τεμαχισμός σε επιμέρους τμήματα)

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ

ΜΕΤΑ Landscape

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ

ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ

Αποτελέσματα: εκπαιδευτικό υλικό για τους αμβλύωπες μαθητές διακριτοί τίτλοι σχολικών εγχειριδίων δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου. Πιο συγκεκριμένα: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΜΟΙΣΕΛΙΔΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των προσαρμοσμένων βιβλίων τα τελευταία δύο χρόνια κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των αναγκών σε γυμνάσιο και λύκειο, καθώς στις βαθμίδες αυτές υπήρχε μεγάλη έλλειψη 403 νέοι τόμοι προσαρμοσμένων βιβλίων 166 το τρέχον έτος

δημιουργία ίσων ευκαιριών συμμετοχής και πρόσβασης στο Α.Π.Σ. αξιοποίηση του υλικού από:  μαθητές με και χωρίς μειωμένη όραση ή άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες  εκπαιδευτικούς  γονείς αξιοποίηση του υλικού για επιμορφωτικούς σκοπούς

Το εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό είναι διαθέσιμο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις για όλους schools.gr/special_education_new/index_ gr.htm

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας