ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Τι είναι Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων;  Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
Advertisements

Ξένες άμεσες επενδύσεις (ΞΑΕ) και πολυεθνικές επιχειρήσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε Θέματα Εξωστρέφειας.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Υπουργείο Εξωτερικών / Ο.Π.Α. 7 Απριλίου 2009 “Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Ε.Δ.Ε. και ο Ρόλος των Ελλήνων Στελεχών” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Οικονομικό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΑΛΕΞΗ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ Α΄ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων -
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Ενοτητα 6. χωρεσ υποδοχησ και προελευσησ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Τιμές Μεταφοράς.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ενοτητα 2. διακριση των διεθνων επιχειρηματικων δραστηριοτητων
Ενοτητα 8. οικονομικεσ θεωριεσ διεθνων επιχειρησεων
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Η έννοια της επιχείρησης
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Τι είναι Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων;  Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε 2 γενικές κατηγορίες: 1. Η πρώτη περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που οι δραστηριότητές τους στις διεθνείς αγορές περιορίζονται στις εξαγωγές και εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών 2. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει επιχειρήσεις που, εκτός από την ενασχόλησή τους με εξαγωγές και εισαγωγές, επεκτείνουν και τις παραγωγικές τους δραστηριότητες εκτός των εθνικών συνόρων

Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων  Αυτοί που μπαίνουν πρώτοι σε μια διεθνή αγορά συνήθως κερδίζουν μεγάλα μερίδια αγοράς και εξαιτίας των οικονομιών κλίμακας, κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών  Οι τάσεις διεθνοποίησης κάνει όλο και πιο δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών  Ευρώπη, Αμερική και Ν.Α. Ασία έλκουν μεγάλο ποσοστό επενδύσεων  Οι αγορές των ανεπτυγμένων χωρών είναι σε μεγάλο βαθμό κορεσμένες  Έχουν αρθεί σε μεγάλο βαθμό οι περιορισμοί στις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές  Οι διεθνοποιημένες εταιρείες συχνά ενθαρρύνουν τους προμηθευτές τους να επεκταθούν και αυτοί στο εξωτερικό

Τα Στάδια της Διεθνοποίησης 1. Νέο – Εξαγωγική Επιχείρηση 2. Εξαγωγική Επιχείρηση 3. Νέο – International Επιχείρηση 4. International Επιχείρηση 5. Moultinational - Χωρίς Διεύθυνση Εξαγωγών 6. Moultinational - Με Διεύθυνση Εξαγωγών (15% του τζίρου) 7. Moultinational - Με Διεύθυνση Εξαγωγών 8. Moultinational - Με θυγατρικά υποκαταστήματα 9. Moultinational - Με παραγωγή στο εξωτερικό

Πλεονεκτήματα από τη Διεθνοποίηση 1. Η εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακας 2. Το γνωστό τους όνομα και η φήμη τους 3. Η πρόσβαση σε προηγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία 4. Η πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφοριών για νέα προϊόντα, για νέες αγορές και για τις διεθνείς εξελίξεις 5. Η δυνατότητα της απόκτησης παραγωγικών συντελεστών, ενδιάμεσων προϊόντων και πρώτων υλών σε χαμηλότερες τιμές 6. Η διαθεσιμότητα ικανών και έμπειρων διοικητικών στελεχών, καθώς και στελεχών με εκτεταμένη εμπειρία στις διεθνείς αγορές 7. Η δυνατότητα χρηματοδότησης όλων των δραστηριοτήτων τους με σχετικά χαμηλό κόστος 8. Η διαφοροποίηση των επιχειρηματικών κινδύνων

Μειονεκτήματα από τη Διεθνοποίηση 1. Το διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον 2. Οι διαφορετικές επιχειρηματικές πρακτικές 3. Οι νέοι επιχειρηματικοί κίνδυνοι 4. Οι διαφορετικές διαδικασίες και κανονισμοί 5. Το διαφορετικό νομικό πλαίσιο

Το Παγκόσμιο Περιβάλλον  Στο παρελθόν, οι μάνατζερ αντιμετώπιζαν το παγκόσμιο σύστημα ως κλειστό Κάθε χώρα ή αγορά ήταν απομονωμένη από τις άλλες Οι επιχειρήσεις δεν θεωρούσαν τον παγκόσμιο ανταγωνισμό  Το σημερινό περιβάλλον είναι τελείως διαφορετικό Οι μάνατζερ πρέπει να το εξετάσουν ως μια ανοικτή, ελεύθερη αγορά Οι επιχειρήσεις αγοράζουν και πωλούν σε όλο τον κόσμο Οι μάνατζερ πρέπει να μάθουν να ανταγωνίζονται παγκοσμίως

Δυνάμεις του Γενικού Παγκόσμιου Περιβάλλοντος Εικόνα 1: Δυνάμεις του Γενικού Παγκόσμιου Περιβάλλοντος

Οικονομικά Συστήματα  Οικονομία ελεύθερης αγοράς: παραγωγή προϊόντων/υπηρεσιών σε ιδιωτική ιδιοκτησία Η παραγωγή υπαγορεύεται από την προσφορά και ζήτηση  Ελεγχόμενη οικονομία: αποφάσεις για την παραγωγή παίρνονται από την κυβέρνηση Οι περισσότερες ελεγχόμενες οικονομίες αλλάζουν  Μικτή οικονομία : κάποιοι οικονομικοί κλάδοι ελέγχονται από την κυβέρνηση, κάποιοι άλλοι αφήνονται στους ιδιώτες Πολλές μικτές οικονομίες μετατρέπονται σε ελεύθερες οικονομίες.

Διεθνής Επέκταση  Εισαγωγές και εξαγωγές: Η λιγότερο σύνθετη μέθοδος διεθνούς επέκτασης  Αδειοδότηση: Μια επιχείρηση επιτρέπει σε μια ξένη επιχείρηση να παράγει και να διανείμει αγαθά έναντι κάποιου τέλους  Franchising: Μια επιχείρηση πουλάει σε μια ξένη επιχείρηση το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το όνομα και την τεχνογνωσία της σε ανταλλαγή πληρωμής και συμμετοχής στο κέρδος

Διεθνής Επέκταση  Στρατηγικές συμμαχίες: οι μάνατζερ μοιράζονται τους πόρους με μια ξένη επιχείρηση. Οι επιχειρήσεις μοιράζονται τα ρίσκα και τα κέρδη  Θυγατρικές ξένων επιχειρήσεων: μια επιχείρηση επενδύει σε παραγωγή σε μια ξένη χώρα

Διεθνοποίηση  Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη Μελέτη του Εθνικού Παρατηρητηρίου των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκε το 2010, προκύπτει ότι υπάρχει υψηλός βαθμός συσχέτισης μεταξύ του επιπέδου διεθνούς παρουσίας και του βαθμού επιτυχίας μιας επιχείρησης.  Ο βαθμός συσχέτισης είναι υψηλότερος σε ορισμένους κλάδους (βαριά βιομηχανία, μεταποίησης, λιανικές πωλήσεις), από ότι σε άλλους(υπηρεσίες, χονδρικό εμπόριο)

Δραστηριοποίηση των εταιριών στο εξωτερικό  Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις κυρίως δραστηριοποιούνται σε δυτικές χώρες η χώρες της Ε.Ε. όσον αφορά στις προμήθειές τους και στα Βαλκάνια όσον αφορά στις παραγωγικές δραστηριότητες και στις πωλήσεις.  Για την επιτυχημένη επέκτασή τους στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις επιλέγουν την πρόσληψη διευθυντικών στελεχών και την εξαγορά ή συνεργασία με επιχειρήσεις που διαθέτουν πείρα στη χώρα επέκτασης.

Παγκοσμιοποίηση  Ο όρος περιγράφει το οικονομικό φαινόμενο της απελευθέρωσης των αγορών, διεθνώς, και της δημιουργίας ενιαίων κανόνων στο εμπόριο και, ευρύτερα, στην οικονομική ζωή (φορολογία, κανόνες ανταγωνισμού, μοντέλα λειτουργίας των επιχειρήσεων και του δημόσιου τομέα).

Παγκοσμιοποίηση  Αλλαγές στη παγκόσμιο οικονομία και στις εγχώριες οικονομίες με στόχο τη δημιουργία μιας παγκόσμιας αγοράς, δηλαδή η ανάδυση μιας και μόνης αγοράς εργασίας, κεφαλαίου, προϊόντων και υπηρεσιών.  Οι διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στην παγκόσμια οικονομία και στις εγχώριες οικονομίες που ωθούν προς την κατεύθυνση ενοποίησης των παγκόσμιων αγορών.

Παγκοσμιοποίηση  Η Παγκοσμιοποίηση είναι το προϊόν μιας σειράς πολιτικών, οικονομικών και τεχνολογικών κραδασμών που άρχισαν στις αρχές του 80 και από τότε επιταχύνθηκαν αλλάζοντας την δομή της παραγωγής. Κίνα(1979), Τείχος του Βερολίνου(1989), Γύρος Ουρουγουάης( ), δημιουργία Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου(ΠΟΕ)  Ανάπτυξη Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) → Μείωση κόστους μεταφοράς Πληροφοριών  Ανάπτυξη Τεχνολογιών Μεταφοράς → Μείωση κόστους μεταφοράς αγαθών, προσώπων, υπηρεσιών  Απελευθέρωση εγχώριων χρηματαγορών (1980) → Αύξηση επενδύσεων στο εξωτερικό και διακυμάνσεις στις αγορές κεφαλαίου

Υπέρ και Κατά της Παγκοσμιοποίησης  Allan Greenspan: «Το ελεύθερο εμπόριο δημιουργεί περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ από αυτές που καταστρέφει. Η εξαγωγή εργασίας αυξάνει την παραγωγικότητα και το βιοτικό επίπεδο». Κλασσική θεωρία Εμπορίου περί ‘Συγκριτικού Πλεονεκτήματος’.  Paul Samuelson: «Η παγκοσμιοποίηση θα έπρεπε να αυξάνει το συνολικό παγκόσμιο εισόδημα και το μέσο βιοτικό επίπεδο, αλλά δεν αποδεικνύεται ότι η πρόοδος μιας χώρας θα εξισορροπεί τις απώλειές της. Ακόμα και εξειδικευμένοι εργαζόμενοι των αναπτυγμένων χωρών μπορούν να χάσουν καθώς η Κίνα να βαθμίζει την οικονομία της»  J. of Economic Perspectives, (2004),vol. 18,Νο3, σσ

Οι Επιχειρήσεις και η Παγκοσμιοποίηση  Μεγάλος αριθμός διαφορετικών προσεγγίσεων και επιτυχημένα ή αποτυχημένα αποτελέσματα. Δηλαδή διαφορετικές λύσεις στις ίδιες οικονομικές προκλήσεις. Επομένως  Η παγκοσμιοποίηση δεν εξηγεί τα πάντα σχετικά με το γιατί μια επιχείρηση διαλέγει μια στρατηγική σε σχέση με κάποια άλλη και γιατί αυτή αποδίδει ή όχι. Π.χ. 1. Η Dell αναθέτει όλη την κατασκευή των εξαρτημάτων της στο εξωτερικό. Η Samsung κατασκευάζει σχεδόν τα πάντα στην έδρα της. 2. Η General Motors επιβιώνει εξοικονομώντας υψηλόμισθη εργασία με εργοστάσια σε φθηνές χώρες, ενώ η Toyota παράγει στη χώρα της ή σε άλλες αναπτυγμένες χώρες.

Επιπτώσεις Παγκοσμιοποίησης  Δημιουργείται σταδιακά μια ομοιογενής παγκόσμια αγορά προϊόντων και υπηρεσιών: Οι επιχειρήσεις μεγαλώνουν για να ανταποκριθούν στο μέγεθος της αγοράς και να περιορίσουν το κόστος τους Ανταγωνισμός με χώρες χαμηλού κόστους παραγωγής Παγκόσμιο πελατολόγιο Παγκοσμιοποίηση προϊόντων: Hollywood Movies, Chinese Food, Barcelona, κλπ  Η τεχνολογική καινοτομία μπορεί να αποτελέσει καταφύγιο από τον ανταγωνισμό χωρών με χαμηλό κόστος παραγωγής

Βιβλιογραφία  «Άξονες Στρατηγικής για τη δημιουργία επιτυχημένων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,  Εθνικό Παρατηρητήριο για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις: r_Successfull_SME.pdf r_Successfull_SME.pdf  Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος, Τμήμα Διεθνούς Συνεργασίας, Διαφάνειες, «Θέματα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας»,  Σπύρος Βλιάμος, Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σεμινάριο «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα».  Γιάννης Χαραλαμπίδης, Ανοικτό Σεμινάριο Κατάρτισης στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Διαφάνειες «Στρατηγική των Επιχειρήσεων»