Ουτοπία ή δυστοπία; Η αφήγηση ως παράγοντας αισιοδοξίας Γκίνη, Χ., Αβάνη, Μ., Μπράιλας, Α. 4th INTERNATIONAL ELIFE CONGRESS.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Advertisements

Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Δίκτυα υπολογιστών.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Θεωρία και Ιστορία της Τεχνολογίας Ενότητα 1: Η Τεχνολογία ως Θεωρία και Ιστορία Δημήτρης Μπιλάλης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας,
Οικονομική Ανθρωπολογία
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αρχές κατασκευής διδακτικών-μαθησιακών σεναρίων
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Η έννοια του ομιλιακού ενεργήματος. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Εργαστήριο 2 : Scratch (Μέρος 2ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ερμηνευτική προσέγγιση
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Η δύναμη της εικόνας Το μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Σε αυτή τη δραστηριότητα.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Προσχολική Παιδαγωγική
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Η στροφή στον αναγνώστη
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ουτοπία ή δυστοπία; Η αφήγηση ως παράγοντας αισιοδοξίας Γκίνη, Χ., Αβάνη, Μ., Μπράιλας, Α. 4th INTERNATIONAL ELIFE CONGRESS

Πλαίσιο της εργασίας ▪ Στη συγκεκριμένη εργασία διερευνάται η αφήγηση ως παράγοντας αισιοδοξίας. ▪ Η αφήγηση που γίνεται συλλογικά και διαδικτυακά, αξιοποιώντας εργαλεία του υπολογιστικού νέφους (cloud computing) και τεχνολογίες web 2.0 ▪ Η διερεύνηση γίνεται μέσω μιας μελέτης περίπτωσης, ενός ακαδημαϊκού μαθήματος που αξιοποιεί ένα νέο διδακτικό μοντέλο. ▪ Η επιστημολογική προσέγγιση της συγκεκριμένης εργασίας είναι ερμηνευτική, δηλαδή εξετάζεται η μελέτη περίπτωσης μέσα από τα προσωπικά βιώματα των συμμετεχόντων

Αφήγημα: Προσωπική ιστορία στοχασμός αναστοχασμός σκέψεις πληροφορίες συναισθήματα Στόχος: επικοινωνία με Άλλον

Ακόμη και ένα μήνυμα σε ένα μπουκάλι είναι μιας μορφής αφήγημα: -περιγράφει ένα σημείο της ζωής του ατόμου -εμπεριέχει πληροφορίες για το άτομο και τον κόσμο -έχει ως στόχο την επικοινωνία Τα σύγχρονα μηνύματα αυτά αφήνονται στον διαδικτυακό “ωκεανό”, εξυπηρετώντας τους ίδιους σκοπούς Μέσω του διαδικτύου αποκτούμε πρόσβαση σε εμπειρίες, ιστορίες, σκέψεις ή συναισθήματα ολοένα και περισσότερων ατόμων Αφήγημα: Flaschenpost By Peer Kyle (Own work) [CC BY-SA 3.0 ( via Wikimedia Commons

Οι αφηγήσεις στο διαδίκτυο Λίγα παραδείγματα:

Διαδικτυακές αφηγήσεις: Δυνατότητα αφήγησης των προσωπικών εμπειριών, ιδιαίτερα ατόμων που ανήκουν σε “περιθωριοποιημένες” ομάδες. Αφηγητής Ακροατής / Αναγνώστης / Παρατηρητής Αλλαγή αντίληψης, κατανόησης ή σκέψης, ευαισθητοποίηση, συν-κίνηση, κινητοποίηση ΑφήγησηΑφήγηση

Τι αλλάζει με το διαδίκτυο; ▪ persistence ▪ visibility ▪ spreadability ▪ and searchability -Danah Boyd Τα παραπάνω χαρακτηριστικά του διαδικτύου δημιουργούν ένα νέο δυνητικό ακροατήριο για τα συλλογικά μας αφηγήματα και καθορίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συλλογικής αφήγησής μας.

Η αλλαγή δεν είναι ποτέ μονάχα προσωπική υπόθεση Οποιαδήποτε αλλαγή δεν είναι ποτέ μόνο ατομική”. Κάθε ατομική αφήγηση αποτελεί ένα μονάχα κόμβο ενός μεγαλύτερου δικτύου, ενός συλλογικού αφηγήματος. Η αλλαγή ενός και μόνου κόμβου, αλλάζει ολόκληρο το δίκτυο, ολόκληρο τον κοινωνικό κόσμο.

Εγκέφαλος και συλλογικότητα ▪ κάθε άνθρωπος γεννιέται με τον εγκέφαλό του έτοιμο για κοινωνική δικτύωση ▪ Mirroring neurons Via Wikimedia Commons. This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.

Η εμπειρία μας: “Η κουλτούρα του Διαδικτύου” Επ.Υπεύθυνος: Κοσκινάς Κων/νος Συντονιστής ομαδικής διεργασίας: Μπράιλας Αλέξης Ατομική αφήγηση Συλλογική αφήγηση

Η εμπειρία μας: “Η κουλτούρα του Διαδικτύου” Επ.Υπεύθυνος: Κοσκινάς Κων/νος Συντονιστής ομαδικής διεργασίας: Μπράιλας Αλέξης Ατομική αφήγηση ▪ Δημιουργία προσωπικού αφηγήματος / blog ▪ Μορφή αφηγήματος διαφορετική ανάλογα με τον αφηγητή ▪ Εστίαση αφηγήματος σε νοητική, συναισθηματική, πρακτική ή επικοινωνιακή εμπειρία αφηγητή ▪ Συλλογή αφηγημάτων σε έναν συλλέκτη (hub) ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους. Συλλογική αφήγηση

Η εμπειρία μας: “Η κουλτούρα του Διαδικτύου” Επ.Υπεύθυνος: Κοσκινάς Κων/νος Συντονιστής ομαδικής διεργασίας: Μπράιλας Αλέξης Ατομική αφήγηση Συλλογική αφήγηση  Συνένωση αφηγημάτων σε ένα μετά-αφήγημα  Συλλογική επεξεργασία μετά- αφηγήματος στο διαδίκτυο  Συμπερίληψη όλων των διαφορετικών οπτικών και απόψεων περί των φαινομένων  Μετά-αφήγημα ως ένα νέο Όλον ▪ Δημιουργία προσωπικού αφηγήματος / blog ▪ Μορφή αφηγήματος διαφορετική ανάλογα με τον αφηγητή ▪ Εστίαση αφηγήματος σε νοητική, συναισθηματική, πρακτική ή επικοινωνιακή εμπειρία αφηγητή ▪ Συλλογή αφηγημάτων σε έναν συλλέκτη (hub) ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους.

Συν-αφηγήσεις: “Ποια κομμάτια του μετα-αφηγήματος είναι δικά μου; Ποια ήταν τα λόγια μου;” “ Η αφηγηματική δομή είναι βοηθητική στο να αντιμετωπίζει το χάος της ανθρώπινης εμπειρίας με τρόπο ώστε να συνάγει το νόημα των δράσεων, των αιτιών και αποτελεσμάτων, των συνδέσεων. Τέτοιες συμβάσεις γίνονται πιο έκδηλες και πιο απαραίτητες όσο αυξάνεται η πολυπλοκότητα”. Schiff, B. (2012). The function of narrative: Toward a narrative psychology of meaning. Narrative Works, 2(1), σ. 42 Συλλογικές αφηγήσεις: Το ατομικό υποκείμενο εμπεριέχεται και ευπροσωπείται στο συλλογικό όλον. Αναδιαμόρφωση και του ατομικού υποκειμένου λόγω ενασχόλησης της κοινότητας με το αφήγημα Στόχος η κατανόηση του πολύπλοκου φυσικού και κοινωνικού τοπίου γύρω μας Image: No known copyright restrictions. Via Flickr Commons

Συν-αφηγήσεις: “[...] μια εικόνα μόνο μου έρχεται στο νου κάθε φορά που προσπαθούσαμε να συζητήσουμε, να μιλήσουμε, να συγκατασκευάσουμε, να προσπαθούμε να βγάλουμε κάτι όλοι μαζί. Σαν ένας πίνακας του Pollock που πάλευε μέσα στην αφηρημένη έκφραση να βρει μερικές γραμμές κονστρουκτιβισμού” “ it takes two to know one” Gregory Bateson Image credit: Jackson Pollock, Number 31, 1950 via free images (license)

Με το διαδίκτυο, για το διαδίκτυο

Η λειτουργία της αφήγησης ως παράγοντα αισιοδοξίας “Η αφήγηση είναι ο χωμάτινος δρόμος που μας οδηγεί διαμέσω του αδιαπέραστου δάσους, ώστε να προχωρούμε μπροστά και να μη νιώθουμε χαμένοι” Wade Rawlins Αφήγηση Τέχνημα (artifact) Κατανόηση: Αλλαγή: πλαισίου αντίληψης δραστών δράσης

“...συν-κινείσαι, συν-μετέχεις στο συναίσθημα, συναντιέσαι με τον Άλλον (υπό τη σκιά ενός συγκεκριμένου 'ζητήματος'), κινητοποιείσαι προς μια δική σου 'αυτοανάλυση' και έρχεσαι σε επαφή με αυτή του άλλου (Crowdfeeling, Crowdanalysis, Crowdempathy; -θα φτιαχτεί ο όρος αν δεν υπάρχει-). Κυρίως όμως, δε νιώθεις μόνος, δε νιώθεις διαφορετικός, δε νιώθεις ανόητος. Ίσως, τελικά, μόνο όταν δε νιώθουμε μόνοι μπορούμε πραγματικά να εμπλακούμε σε κάτι και να αναδιαμορφώσουμε τον κόσμο γύρω μας. Η πρόκληση είναι ανοικτή”. “[...] η αφήγηση είναι σημαντική λόγω αυτού που μπορεί να γίνει ή να επιτευχθεί με την αφήγηση”. Schiff, B. (2012). The function of narrative: Toward a narrative psychology of meaning. Narrative Works, 2(1), σ.35 Μια αντίληψη που απορρέει από τη βιωμένη εμπειρία με τη διεργασία της αφήγησης και της συν-αφήγησης Στόχος μας: να γίνει έναυσμα η προσπάθεια αυτή για ενασχόληση με αισιόδοξες πρακτικές στον χρονότοπο του διαδικτύου Αφήγηση - Αισιοδοξία:

Ουτοπία ή δυστοπία; Δημιουργούμε την πραγματικότητα καθώς δρούμε και καθώς αλληλεπι-δρούμε Η τεχνολογία μπορεί να μας προσφέρει νέες δυνατότητες δράσης και αλληλεπίδρασης Ευχαριστούμε Διαδικτυακές αφηγήσεις στην εκπαίδευση