ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΑΙΤΙΑ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ είναι η γεωγραφική μετακίνηση των ανθρώπων από ένα τόπο σ’ ένα άλλο για μόνιμη ή προσωρινή εγκατάσταση που γίνεται εκούσια ή ακούσια (αναγκαστική) με βαθύτερα αίτια (τουλάχιστον στην εκούσια), για αλλαγή του τρόπου ζωής και την αναζήτηση καλύτερης τύχης. Μετανάστης είναι το άτομο που διαμένει για τουλάχιστον έξι μήνες μακριά από τον συνήθη τόπο κατοικίας του. Στην περίπτωση που βρίσκεται εντός των συνόρων της χώρας του λέγεται εσωτερικός μετανάστης και στην περίπτωση που βρίσκεται εκτός συνόρων της χώρας του λέγεται εξωτερικός ή διεθνής μετανάστης. Εμείς θα ασχοληθούμε με την εξωτερική μετανάστευση.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής στατιστικής υπηρεσίας με ιδιαίτερα αυξητική τάση παρουσιάζεται το μεταναστευτικό κύμα στην Ελλάδα η οποία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τη δημοσιονομική και οικονομική κρίση. Όπως όλα σηματοδοτούν η ιστορία επαναλαμβάνεται η πληθυσμιακή αιμορραγία ξαναχτυπά. Παγιδευμένη στη δίνη της κρίσης και με την ανεργία να εγκλωβίζει στο περιθώριο στρατιές νέων, η χώρα βλέπει για μια ακόμα φορά το παραγωγικό της δυναμικό να μεταναστεύει, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον με προοπτικές στην Ευρώπη, στην Αμερική, ακόμα και στην Αυστραλία.

Το τραγικό είναι ότι η Ελλάδα απογυμνώνεται από το επιστημονικό της προσωπικό, αφού όντας εξοπλισμένοι με την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο δεν διστάζουν να ρίξουν «μαύρη πέτρα» στην πατρίδα τους, που τόσο πολύ τους απογοήτευσε. Αυτό συμβαίνει γιατί το νέο μεταναστευτικό κύμα σπρώχνει στους δρόμους της φυγής το πιο εξειδικευμένο τμήμα της νέας γενιάς, επιστήμονες με πτυχία, πολυετείς σπουδές και προσόντα, τους νέους δηλαδή ανθρώπους, που, υπό άλλες συνθήκες, θα αποτελούσαν τον κινητήριο μοχλό για την ανασυγκρότηση της χώρας μας.

Α 1 PROJECT ΟΜΑΔΑ Α ΟΜΑΔΑ Β ΟΜΑΔΑ Γ ΦΩΤΟ

ΟΜΑΔΑ Α ΒΑΣΙΛΟΒΙΤΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΟΛΟΣ ΘΩΜΑΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΚΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ

ΟΜΑΔΑ Β ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΣΤΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΥΦΙ ΛΕΝΤΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΟΜΑΔΑ Γ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΔΑΝΑΗ ΣΤΑΜΠΕΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΡΕΚΑ ΜΑΡΙΑΝΑ ΓΕΡΟΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Περίοδος πριν από το 1900 Περίοδος Περίοδος Περίοδος Περίοδος Περίοδος από το 1974 μέχρι σήμερα

Περίοδος πριν από το 1900 Η μετανάστευση κατευθύνεται κυρίως προς τη λεκάνη της Μεσογείου, τα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, την Αίγυπτο κτλ. και έχει σποραδικό και ανοργάνωτο χαρακτήρα. Περίοδος Μεγάλη μεταναστευτική κίνηση με αποκλειστική σχεδόν κατεύθυνση προς τις Η.Π.Α. κυρίως για λόγους οικονομικούς και σχετικής πληθυσμιακής πιέσεως.

Περίοδος Υποχρεωτική μετακίνηση, για πολιτικούς λόγους, περίπου Ελλήνων προς τις γειτονικές χώρες του Ανατολικού Μπλοκ ως αποτέλεσμα του εμφύλιου πολέμου. Συγχρόνως όμως υπάρχει και μετακίνηση μέρους του πληθυσμού προς τις Η.Π.Α. Την ίδια περίοδο επιστρέφουν περίπου Έλληνες στην Ελλάδα από τα Βαλκάνια.

Περίοδος Μετακίνηση των Ελλήνων μεταναστών κυρίως προς την Αμερική, Αυστραλία και τον Καναδά λόγω της ανεργίας και της υποαπασχόλησης στην Ελλάδα. Συγχρόνως, και ιδιαίτερα μετά το 1955, παρατηρείται μεγάλη μεταναστευτική κίνηση προς τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες, και κυρίως προς το Βέλγιο και τη Δυτική Γερμανία. Αντίθετα από τις άλλες μεταναστευτικές κινήσεις, η μετανάστευση προς τη Γερμανία χαρακτηρίζεται από καλά οργανωμένη διάρθρωση, εργατική επιλογή και συμβατικές υποχρεώσεις. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας μετανάστευσαν Έλληνες από τους οποίους εκτός Ευρώπης.

Περίοδος Μεγάλη μεταναστευτική κίνηση προς την Ευρώπη. Από τους Έλληνες που εγκατέλειψαν την πατρίδα, οι ή το 68% κατευθύνθηκε κυρίως προς τη Δυτική Γερμανία, με δεύτερη επιλογή τη Σουηδία και το Βέλγιο.

Περίοδος από το 1974 μέχρι σήμερα Αρχίζει η βαθμιαία κάμψη της μετανάστευσης και αντίθετα παρατηρείται ολοένα αυξανόμενη παλιννόστηση Ελλήνων μεταναστών.

Γενικά έχει παρατηρηθεί πως οι Έλληνες που μεταναστεύουν στη Δυτική Ευρώπη προέρχονται κυρίως (70%) από τις αγροτικές και ημιαγροτικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, ενώ οι Έλληνες που ξενιτεύονται στην Αμερική, στον Καναδά και στην Αυστραλία προέρχονται κυρίως από τη Νότια Ελλάδα και τα νησιά. Το μεγαλύτερο ποσοστό (60%) των Ελλήνων μεταναστών είναι άντρες από ετών και 55% με 60% από αυτούς ήταν οικονομικά ενεργοί στην Ελλάδα πριν από την αναχώρηση τους.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται φυγή επιστημονικού δυναμικού στην Δυτική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Κύπρο. Αλλά και η πορεία των παραπάνω οικονομιών είναι ζητούμενο.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Η μετανάστευση έχει αρνητικές και θετικές επιπτώσεις όχι μόνο για τον ίδιο το μετανάστη, την οικογένεια του και την Ελλάδα (χώρα αποστολής) αλλά και για τη χώρα υποδοχής. μετανάστητην οικογένεια του Ελλάδα χώρα υποδοχής

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ Η πολιτιστική προσαρμογή του μετανάστη στη χώρα υποδοχής συνεπάγεται πολλά ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα. Μεγάλη σημασία έχει η θέση του στην αγορά εργασίας, το οικονομικό, μορφωτικό και κοινωνικό επίπεδο του καθώς και η ικανότητα και διάθεση προσαρμογής του αλλά και η πολιτική αντιμετώπιση του από τη χώρα υποδοχής, η απόσταση της από την Ελλάδα, οι οικονομικές συνθήκες της. Η γκετοποίηση παρουσιάζεται όταν η χώρα υποδοχής είναι κοντά στην πατρίδα, όταν το μορφωτικό επίπεδο του μετανάστη είναι χαμηλό και όταν η ξένη γλώσσα είναι άγνωστη. Επίσης όταν υπάρχει πολιτιστική απόσταση, η νοοτροπία της κοινωνίας υποδοχής είναι αρνητικά προκατειλημμένη προς τον μετανάστη και όταν υπάρχει η αίσθηση ότι η οικονομική πίτα μικραίνει.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ Εντονότερο ακόμη εμφανίζεται το πρόβλημα ένταξης στη νέα αυτή κοινωνία για τα παιδιά των μεταναστών, ιδιαίτερα της πρώτης γενιάς. Τα παιδιά με μέσο τη γλώσσα αναπτύσσονται συναισθηματικά και κοινωνικά και αποκτούν την ταυτότητα τους. Και αν μεν γεννηθούν στη χώρα υποδοχής και από μικρά κατέχουν και τις δύο γλώσσες, η θέση τους είναι πλεονεκτική, αν όμως μεταναστεύσουν σε μεγαλύτερη ηλικία, οπότε έχουν ταυτιστεί απόλυτα με τη μητρική τους γλώσσα, η εκμάθηση της νέας γλώσσας που συνδέεται άμεσα με το νέο πολιτισμό που έχουν να αντιμετωπίσουν τους δημιουργεί μεγάλη σύγχυση και ταράσσει την εσωτερική ισορροπία που είχαν μέχρι τότε τα παιδιά αυτά.

ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ Έρευνες έχουν δείξει ένα σαφή συσχετισμό μεταξύ μετανάστευσης και ψυχικής υγείας όχι μόνο για τους ίδιους τους μετανάστες αλλά και για τα παιδιά τους. Είναι χαρακτηριστικό πως το 1/5 αυτών που παλιννοστούν στην Ελλάδα αναγκάζεται να επιστρέψει για λόγους υγείας που συνδέονται με τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης τους στο εξωτερικό. Το 50% περίπου αυτών που επιστρέφουν για λόγους υγείας πάσχει από ψυχικές ή ψυχοσωματικές αιτίες.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ Πρώτα απ' όλα του δίνεται η δυνατότητα να εργαστεί και να αποκτήσει περισσότερα χρήματα καλυτερεύοντας έτσι την κοινωνικοοικονομική θέση της οικογένειας του αλλά και να αποκτήσει ο ίδιος καλύτερα επαγγελματικά εφόδια ειδικευόμενος σε μία εργασία. Δεύτερο, αποκτώντας μεγαλύτερη οικονομική άνεση μπορεί να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον στα παιδιά του και να ανεβάσει ψηλότερα το μορφωτικό και πολιτιστικό επίπεδο της οικογένειας του. Τρίτο, του δίνεται η ελπίδα επιστρέφοντας στην πατρίδα να εργαστεί σαν ένας ειδικευμένος εργάτης και να βρίσκεται σε πολύ καλύτερη μοίρα από αυτήν που είχε όταν έφυγε.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-Αρνητικές επιπτώσεις Την αποδυναμώνει από τους νέους των παραγωγικών τάξεων που θεωρούνται απαραίτητοι για την οικονομική της ανάπτυξη. Προκειμένου η Ελλάδα να αναπτυχθεί στην πρωτογενή και δευτερογενή οικονομία της χρειάζεται τις νεαρές ηλικίες και η έλλειψη των παραγωγικών τάξεων γίνεται εντονότερη. Επίσης δημιουργείται πρόβλημα στην εξωτερική και εσωτερική ασφάλεια της χώρας.

Οι νέοι ηλικίας από 15 ως 30 ετών είναι εκείνοι που αποφασίζουν ευκολότερα να ξενιτευτούν οδηγώντας έτσι σε πτώση του ποσοστού γάμων και γεννήσεων και σε γήρανση του πληθυσμού της πατρίδας μας. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Ο πληθυσμός της χώρας και οι αναλογίες μεταξύ των ηλικιών, σε σχέση με την έκταση της και τον συνολικό γεωγραφικό χώρο στον οποίο έχει κυριαρχικά δικαιώματα είναι απογοητευτικοί. Τέλος, αρνητική είναι και η οικονομική εξάρτηση της Ελλάδας από τη χώρα υποδοχής των μεταναστών. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ- Αρνητικές επιπτώσεις

Είναι η μείωση της ανεργίας και η ενίσχυση του ισοζυγίου πληρωμών με την αποστολή μεταναστευτικών εμβασμάτων για τη συντήρηση της οικογένειας του μετανάστη και την εισροή κεφαλαίου για μόνιμη επένδυση στην πατρίδα. Στον τομέα της εργασίας, αν ο μετανάστης αποκτήσει κάποια ειδικότητα στη χώρα υποδοχής, επανερχόμενος θα μπορέσει ίσως να βοηθήσει στην προσπάθεια εξύψωσης του πολιτιστικού επίπεδου του λαού με τις γνώσεις που θα έχει αποκτήσει για πειθαρχημένη, συντονισμένη και αποδοτική εργασία, αλλά και να καλύψει κενά σε μερικούς τομείς της βιομηχανίας. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-θετικές επιπτώσεις

Για τη χώρα υποδοχής Χρησιμοποιώντας μετανάστες εργαζόμενους έχει ελάχιστο κόστος και οι βιομηχανίες της ιδιαίτερα μπορούν να πλουτίσουν, αυξάνοντας την παραγωγή τους με πολύ φθηνότερη εργασία. Η είσοδος μεγάλου αριθμού μεταναστών σε μια χώρα και σε μικρό χρονικό διάστημα διαταράσσει επίσης και την ισορροπία της προσφοράς και της ζήτησης εργασίας κρατώντας τους μισθούς σε χαμηλά επίπεδα όχι μόνο για τους ίδιους τους μετανάστες αλλά και για τους κατοίκους της χώρας υποδοχής. Σήμερα παρατηρείται μετανάστευση ελληνικού επιστημονικού δυναμικού και εργατικού ειδικευμένου δυναμικού, το οποίο έχει δημιουργηθεί με επενδύσεις της ελληνικής οικονομίας και προσφέρεται για την ανάπτυξη της άλλης χώρας.

Αιτίες Κύμα μετανάστευσης νέου επιστημονικού προσωπικού δημιουργεί η παρατεταμένη ύφεση. Η υψηλή ανεργία και οι χαμηλές απολαβές δείχνουν την πόρτα εξόδου στους νέους, οι οποίοι είναι απογοητευόμενοι από την χώρα τους. Στους νέους κυρίαρχα είναι τα συναισθήματα της αγωνίας και της απογοήτευσης για την κατάσταση και τις προοπτικές στην ελληνική οικονομία, αλλά και για το μέλλον, που προβλέπεται δυσοίωνο.

Ανεργία, υποαπασχόληση ή ετεροαπασχόληση είναι αυτό που περιμένει τους νέους πτυχιούχους μετά την αποφοίτησή τους, οι μισοί απασχολούνταν σε εργασίες εντελώς άσχετες µε την επιστήμη τους (υπάλληλοι και ταμίες σούπερ μάρκετ, αποθηκάριοι, υπάλληλοι καταστημάτων κ.α.) και ένας στους τέσσερις υποαπασχολούνταν σε δουλειές «σχετικές» (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα. Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα περίπου το 30% των νέων πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι άνεργοι, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 14% Αιτίες

Στατιστικά στοιχεία για τις αιτίες 1. Το 74,8% μεταναστεύει για “καλύτερες προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης” 2. Το 70,5% μεταναστεύει για να βρει δουλειά στο αντικείμενο του 3. Το 60,1% για την απόκτηση περισσοτέρων σύγχρονων γνώσεων στο αντικείμενο του 4. Το 51,8% για καλύτερη αμοιβή 5. Το 51,4% λόγω αδυναμίας εύρεσης εργασίας ανάλογης του επιπέδου των σπουδών του στην Ελλάδα. 6. Η αναξιοκρατία, το «µέσο» και η πολιτική διαφθορά ήταν αιτία να φύγουν για το 33,9%.

Όπως γράφουν πολλοί από τους συμμετέχοντας στην έρευνα, η Ελλάδα δεν έχει να τους προσφέρει συνθήκες υψηλής έρευνας και τους καταδικάζει σε εξαιρετικά χαμηλές αποδοχές, θέσεις κατώτερες των σπουδών τους υποβαθμισμένες εργασιακές σχέσεις κι ένα αποκαρδιωτικό κλίμα αναξιοκρατίας, γραφειοκρατίας, ανοργανωσιάς και ολιγωρίας που απαξιώνουν τους επιστήμονες

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ Ο ελληνοκεντρικός προγραμματισμός για την ανάπτυξη του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας. Μπορούμε να αναφερθούμε στον γεωργοκτηνοτροφικό τομέα και στην βιομηχανία που σχετίζεται με αυτόν. Σχεδιασμός και για τον τρόπο μεταφοράς και για τον τρόπο πώλησης στον καταναλωτή. Συμφωνίες των παραγωγικών ενώσεων σε αυτούς τους τομείς – με την βοήθεια του κράτους - με μεγάλες αγορές χωρών που αναπτύσσονται σήμερα, χωρών που θέλουν να συναλλάσσονται με τον Ελληνικό χώρο (Ελλάδα – Κύπρο) εξαιτίας και της γεωπολιτικής σημασίας του. Φυσικά η υπεροχή του χώρου αυτού και στο κλίμα κάνει το τρόφιμο-ποτό να έχει τις καλύτερες προοπτικές στην ποιότητα.

Επίσης γεωργοκτηνοτροφικές δημόσιες επενδύσεις σε κρατικές και εκκλησιαστικές γαίες. Επενδύσεις στον τομέα της εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου της χώρας, με ελληνικό σχεδιασμό και σε συνεργασία με χώρες που έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία αλλά και με την συμμετοχή του ελληνικού επιστημονικού δυναμικού που τώρα η χώρα διαθέτει. Οι γεωπολιτικές σχέσεις και οι οικονομικές συναλλαγές της χώρας με άλλες πρέπει να έχουν την λογική του δούνε και λαβείν. Πρέπει επίσης να προσέχουμε την σχέση εισαγωγών- εξαγωγών. Τέλος πρέπει να σημειώσουμε ότι η μετατόπιση του κέντρου της οικονομίας προς την ύπαιθρο και τις μικρότερες πόλεις, θα φέρει και ανάπτυξη του πληθυσμού της χώρας. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ

ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ