Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΤΟ ΑΒΑΤΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Advertisements

Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Πασχα!!!!.
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Η ΕΤΙΑ.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Το κάστρο της Καντάρας Από την ομάδα Μάρκο Πόλο της ΣΤ’
Θρησκευτικός Τουρισμός
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΝΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Ιερουσαλήμ Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β 1’ Από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα...
Μονή Κύκκου.
Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου κεφ 18
ΘΡYΛΟΙ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Κάστρο του Αγίου Ιλαρίωνα
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Στη Θεσσαλία υπήρχε κάποτε μια πόλη που την έλεγαν Τραχίνα. Βασιλιάς της ήταν ο Κήυκας, νέος, πλούσιος, γενναίος κι όμορφος, χαρίσματα που δύσκολα θα.
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ…ΓΙΑΤΙ ;. Και πήρε μαζί του ο Μωϋσής τα οστά του Ιωσήφ, γιατί είχε ορκίσει με όρκο τους υιούς Ισραήλ λέγοντας. Ο Θεός βεβαίως θα.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Περιστερώνα Η εκκλησία μας Βιργινία Κούσπαρου.
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Ο νέος Οσιομάρτυρας του Χριστού Αγαθάγγελος
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
ΜΟΝΗ ΑΠΕΖΑΝΩΝ.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ
Μύθοι –Θρύλοι Παραμύθια της Λέσβου
Τα τρία μικρά λυκάκια. Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν τρία μικρά λυκάκια. Το πρώτο ήταν άσπρο, το δεύτερο μαύρο και το τρίτο γκρίζο με πράσινη ουρά.
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΤΟ ΑΒΑΤΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΠΑΝΑΓΙΑ «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ» ΚΑΡΥΕΣ - ΠΡΩΤΑΤΟ Η εικόνα,φέρει την ίδια επωνυμία "Άξιον εστίν" λόγω του εξής θαύματος : Ενώ ο Γέροντας του Κελλιού απουσίαζε σε αγρυπνία του Πρωτάτου, συνέβη να φιλοξενήσει ο υποτακτικός του, που έμεινε μόνος στο κελλί, κάποιον άγνωστο περαστικό μοναχό μαζί με τον οποίο μάλιστα έψαλλε και την ακολουθία του όρχου της της Κυριακής. Όταν λοιπόν έφθασαν στην θ' ωδή του κανόνα, ο μεν μοναχός του Κελλιού έψαλλε "Την Τιμιωτέραν", το γνωστό αρχαίο αυτό ύμνο του Αγίου Κοσμά του Ποιητή, που ψαλλόταν τότε όπως και σήμερα μαζί με τους θεομητορικούς στίχους της θ' ωδής (Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον..."), ενώ ο ξένος μοναχός άρχισε τον ύμνο διαφορετικά, προσθέτοντας στην αρχή του το μέχρι τότε άγνωστο προοίμιο “Άξιον εστίν ως αληθώς...”, το οποίο τόσο Θαυμασμό προκάλεσε στον ντόπιο μοναχό, ώστε το ζήτησε και γραπτώς, για να μπορεί να το ψάλλει και αυτός. Επειδή όμως δε βρέθηκε μελάνι και χαρτί μέσα στο κελλί, ο μυστηριώδης ξένος μοναχός χάραξε τον ύμνο με το δάκτυλό του σε μια πέτρινη πλάκα και προσθέτοντας ότι έτσι πρέπει να ψάλλεται στο εξής ο ύμνος αυτός από όλους τους Ορθόδοξούς, έγινε άφαντος. Οι Αγιορείτες έστειλαν την πλάκα στον βασιλιά και στον Πατριάρχη, ενώ την εικόνα, μπροστά στην οποία ψάλθηκε για πρώτη φορά ο αγγελικός ύμνος, τη μετέφεραν στο Πρωτάτο, στο οποίο καθιερώθηκε να γίνεται και η ετήσια πανήγυρη σε ανάμνηση του θαύματος και προς τιμή της Θεοτόκου

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ Σε αυτήν την εικόνα, η Παναγία παριστάνεται σε όρθια στάση δέησης χωρίς τον Χριστό. Στην ασημένια επένδυση της εικόνας φαίνεται και ένα πιθάρι που ξεχειλίζει θυμίζοντας μας ένα θαύμα της Παναγίας, η οποία εισακούοντας τις προσευχές του Γέροντος (εξ ού και “Γερόντισσα”) γέμισε με λάδι τα άδεια πιθάρια της μονής. Σε μία επιδρομή Σαρακηνών στη μονή ένας απ' αυτούς προσπάθησε να σχίσει την εικόνα σε κομμάτια, για να ανάψει μ' αυτά το τσιμπούκι του, αλλά έχασε αμέσως τον όρασή του και οι σύντροφοί του πέταξαν την εικόνα σε ένα κοντινό πηγάδι. Ο τυφλός ιερόσυλος παιδεύτηκε τόσο κατά την ώρα του θανάτου του, ώστε παράγγειλε στους δικούς του ακόμα και μετά το θάνατο του να πάνε στο Άγιον Όρος και να βγάλουν την εικόνα από το πηγάδι, πράγμα το οποίο και έγινε, αφού η εικόνα είχε παραμείνει εκεί ογδόντα χρόνια.

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ Όπως η “Πορταϊτισσα” έτσι από τις εικόνες που διασώθηκαν από την εικονομαχία και μεταφέρθηκαν θαυματουργικά στον Άθω. Ήταν κτήμα της Βικτωρίας, ευσεβούς συζύγου του εικονομάχου συγκλητικού Συμεών, η οποία, για να μην την παραδώσει, την έριξε στη θάλασσα. Η εικόνα πλέοντας όρθια στα κύματα έφθασε στον αρσανά της μονής Φιλοθέου, όπου παρελήφθηκε με μεγάλη τιμή και χαρά από τον ηγούμενο και τους πατέρες της μονής, που είχαν ειδοποιηθεί με αποκάλυψη της Θεοτόκου. Το 1713 απάντησε στις προσευχές του ευλαβούς εκκλησιάρχη Ιωαννικίου. Το 1800 έσωσε ένα προσκυνητή που έπεσε κάτω από τον ξενώνα, που βρισκόταν στον τρίτο όροφο. Η εικόνα είναι αμφιπρόσωπη με τη Σταύρωση στο πίσω μέρος.

ΠΑΝΑΓΙΑ «ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΗ Λατίνοι κληρικοί μαζί με στρατιώτες εισέβαλαν στο Άγιον Όρος, για να επιβάλουν δια της βίας την ένωση με τους δυτικούς. Στη μονή Ζωγράφου Την εποχή αυτή ασκήτευε κοντά στη μονή ένας ενάρετος Γέροντας. Μία μέρα άκουσε την Παναγία να του μιλά από αυτήν την εικόνα και να του αναγγέλει (εξού και “Προαναγγελλόμενη”) ότι οι λατινόφρονες πλησιάζουν στο μοναστήρι και όποιος είναι ψυχικά αδύνατος να κρυφτεί, ενώ εκείνοι που επιθυμούν μαρτυρικά στεφάνια ας παραμείνουν στο μοναστήρι.

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΣ Η γνωστότερη μετά την “Πορταϊτισσα” θαυματουργή εικόνα του Αγίου Όρους είναι αρχαία τοιχογραφία της Παναγίας. Το 1664 ο τραπεζάρης Νείλος, που περνούσε τακτικά μπροστά από την εικόνα κρατώντας στο χέρι αναμμένα δαδιά για την υπηρεσία του στην τράπεζα, άκουσε μια φωνή να του λέει τα εξής: “Να μην ξαναπεράσεις από εδώ με δαδιά καπνίζοντας την εικονα μου”. Ο Νείλος δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία στη φωνή, η οποία όμως σύντομα ξανακούστηκε επιτιμώντας τον μοναχό και αφήνοντάς τον τυφλό. Οι αδελφοί άρχισαν να περνούν με πολύ ευλάβεια μπροστά από την εικόνα, της κρέμασαν ακοίμητο καντήλι και διέταξαν το νέο τραπεζάρη να τη θυμιάζει καθημερινά. Ο τυφλός Νείλος περνούσε όλο τον καιρό του σε ένα στασίδι μπροστά στην εικόνα παρακαλώντας την Παναγία να τον συγχωρέσει και να τον θεραπεύσει, πράγμα το οποίο και έγινε, όταν, για τρίτη πλέον φορά, ακούστηκε φωνή από την εικόνα, που πληροφορούσε τον Νείλο ότι η δέησή του εισακούστηκε.

Παναγία των Χαιρετισμών Σύμφωνα με επιγραφή, η εικόνα αυτή δωρήθηκε από τον αυτοκράτορα Αλέξιο Κομνηνό στον όσιο Διονύσιο κτίτορα της μονής, είναι δε εκείνη με την οποία ο Πατριάρχης Σέργιος στα τείχη της Κωνσταντινουπόλεως κατά την πολιορκία της από τους Σκύθες το 626 μ.χ. Και μπροστά στην οποία μετά τη θαυματουργική νίκη των Βυζαντινών ψάλθηκε για πρώτη φορά ο Ακάθιστος Ύμνος. Το 1592 την έκλεψαν Αλγερινοί πειρατές, αλλά μεγάλη τρικυμία, τρομερό όνειρο και φοβερό θαύμα που είδε ο αρχηγός τους τούς έκαναν να την επιστρέψουν στο μοναστήρι. Η εικόνα είχε θρυμματίσει το κιβώτιο όπου την είχαν κρύψει και είχε πλημμυρίσε ι από μύρο. Μερικοί πειρατές συγκλονισμένοι από το θαύμα έμειναν στο μοναστήρι, όπου βαπτίστηκαν και έγιναν μοναχοί. Το 1767 την έκλεψε σπείρα λωποδυτών από την Δαλματία, στο δρόμο όμως της επιστροφής έγιναν αντιληπτοί από Έλληνες βοσκούς, που τους την πήραν και την μετέφεραν στη Σκόπελο. Οι δημογέροντες του νησιού αρνήθηκαν να επιστρέψουν την εικόνα στους Διονυσιάτες μοναχούς που ήρθαν, για να την πάρουν. Μετά τρεις μήνες το νησί τιμωρήθηκε με πανώλη και οι Σκοπελίτες επέστρεψαν μετανοημένοι την εικόνα στο μοναστήρι αφιερώνοντας σ΄ αυτό και ένα μετόχι στο νησί τους.

Μονή Σίμωνος Πέτρας Το επταόροφο μοναστήρι της Σιμωνόπετρας είναι το τολμηρότερο οικοδόμημα του Αγίου 'Ορους και ένα θαύμα στη μοναστηριακή αρχιτεκτονική. Στέκει κυριολεκτικά σκαρφαλωμένο πάνω σε ένα απότομο πύργινο βράχο και αγναντεύει με όλη την επιβλητικότητά του τη γαλάζια, συνήθως, θάλασσα της νοτιοδυτικής πλευράς της χερσονήσου. τιμάται στη Γέννηση του Χριστού (25 Δεκεμβρίου) σε ανάμνηση του οράματος του ιδρυτή του. Σύμφωνα όμως με μια σχετική παράδοση που αναφέρεται στο κτίσιμο της μονής, η πρώτη εκείνη ομάδα του Σίμωνα άρχισε να φοβάται, όσο ανέβαινε ψηλά, μέχρι το σημείο που αποφάσισαν όλοι να φύγουν αφήνοντας το έργο στη μέση. Τη στιγμή αυτή και προτού αναχωρήσουν οι πατέρες έστειλε ο Σίμων τον υποτακτικό του Ησαία να τους κεράσει, αλλά αυτός ξαφνικά γλύστρησε και έπεσε κατρακυλώντας πάνω στις προεξοχές του βράχου. Το θαύμα όμως έγινε και ο μοναχός στάθηκε όρθιος χωρίς να πάθει το παραμικρό και μαζί με αυτόν και ο δίσκος με τα σερβίτσια. Τότε, σύμφωνα με την παράδοση, εμψυχώθηκαν οι κτίστες και συνέχισαν τις εργασίες μέχρι το τέλος. Ο Σίμων ονόμασε από την αρχή το μοναστήρι «Νέα Βηθλεέμ», αλλά αργότερα αυτό πήρε τη σημερινή του ονομασία από τον ιδρυτή του και την πέτρα πάνω στην οποία είναι κτισμένο.