«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΟΣ ΦΑΚΟΥ
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ Βίας Αντωνιάδης Α΄Έγκωμης Κ.Β
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΟΜΑΔΑ 5 Ο Οδυσσέας ταξιδεύει με τα σύμβολα
Οι βασικές ρουτίνες σκέψης
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ SCRATCH
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
Αυτόνομοι Πράκτορες Ακολουθία κινήσεων για τον ΝΑΟ Στόχος είναι ο ΝΑΟ να ρίχνει την μπάλα σε ένα καλάθι του basket και να βάζει «καλαθιά»
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Φως και χρώματα (α).
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
7° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Σκιές-Χρώματα.
6° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Φως - Κάτοπτρα.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Όταν το φως περνά από τον αέρα σε ένα άλλο διαφανές υλικό ή από ένα διαφανές υλικό στον αέρα, αλλάζει πορεία. Διάθλαση ονομάζουμε.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Συνέντευξη με νήπια.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Γραφή μετρήσεων με σημαντικά ψηφία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο σχηματισμός των σκιών»

 Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο φαινόμενο για αυτή την ηλικία  Δημιουργεί δυσκολίες στη παιδική σκέψη  Θεωρούν ότι η σκιά είναι αυτόνομη

 Να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με το φαινόμενο του σχηματισμού σκιών  Να εξοικειωθούν με το φαινόμενο  Να το προσεγγίσουν γνωστικά μέσω των πειραμάτων και της παρατήρησης

 Να καταλάβουν ότι υπάρχουν και άλλες φωτεινές πηγές, εκτός από τον ήλιο (φυσικές και τεχνητές)  Να πειραματιστούν με τις φωτεινές πηγές  Να κατανοήσουν τη διαδικασία σχηματισμού της σκιάς (φωτεινή πηγή-εμπόδιο-σκιά)

 Να αντιστοιχούν τις φωτεινές πηγές με τις σκιές  Να αναγνωρίζουν τη μεταβολή του σχήματος/μεγέθους των σκιών με σχετικές θέσεις  Να αντιληφθούν ότι το κάθε αντικείμενο και η αντίστοιχη σκιά του έχουν το ίδιο σχήμα

 Όλα τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά της παρεούλας  Ο/Η εκπαιδευτικός τους δίνει διάφορα αντικείμενα και φακούς  Τα παιδιά παρατηρούν, επεξεργάζονται και πειραματίζονται για κάποια λεπτά με τα αντικείμενα και τους φακούς  Δημιουργούν σκιές με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού  Ο/Η εκπαιδευτικός θέτει ερωτήματα και εξάγουν συμπεράσματα (πχ “Πώς σχηματίζεται η σκιά στο συγκεκριμένο αντιικείμενο; Τί κάναμε; Tί βλέπουμε;)

Ο/Η εκπαιδευτικός δείχνει ότι: μια σκιά έχει διαφορετικό σχήμα και μέγεθος μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερο από μια σκιές Αυτό εξαρτάται: από τη θέση των φωτεινών πηγών από τον αριθμό των φωτεινών πηγών

 Ο/Η εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά να παρατηρήσουν και να αναγνωρίσουν στη τάξη του νηπιαγωγείου και άλλες τεχνητές φωτεινές πηγές, εκτός από το φακό, και να σχηματίσουν με αυτές σκιές

 Βρισκόμαστε στο προαύλιο χώρο  Επαφή με φυσική πηγή φωτός (ήλιος)  Κίνηση στο χώρο, πειραματισμός με σκιές  Μαθητές σε ακινησία, απεικονίζουν με κιμωλία το αποτύπωμα που αφήνει η σκιά τους στο δάπεδο

 Ο/Η εκπαιδευτικός τοποθετεί στο τοίχο της τάξης ένα χαρτί μέτρου  Δημιουργεί συσκότιση στη τάξη, κλείνοντας τις κουρτίνες  Ένα-ένα παιδί με τη σειρά δημιουργεί τη σκιά του στο χαρτί μέτρου κρατόντας το φακό

 Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια  Το ένα παιδί κρατάει μια φωτεινή πηγή (πχ φακό) και το άλλο παιδί στέκεται μπροστά από τη φωτεινή πηγή  Ο/Η εκπαιδευτικός δίνει διαφορετικές οδηγίες  Οι ρόλοι αλλάζουν

 Η εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να καθίσουν στα τραπεζάκια (χώρος ζωγραφικής)  Δίνει χρόνο να σκεφτούν για λίγο τις προηγούμενες δραστηριότητες που υλοποίησαν  Παροτρύνει να ζωγραφίσουν κάτι που τους εντυπωσίασε από όσα είδαν και το τρόπο με τον οποίο σχηματίζεται η σκιά

Τέλος...