Λαούτο και Ούτι Ελένη Πατσαλίδου. Η χρήση του είναι πολύ διαδεδομένη στην Κρήτη,όπου συνοδεύει κυρίως την λύρα,καθώς και στην Κύπρο, όπου συνοδεύει συνήθως.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.
Advertisements

ΤΑ ΟΜΟΡΦΟΠΑΙΔΑ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΠΕΙΡΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ Η ΜΟΔΑ ΑΝΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ 21ο .
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Μέθοδοι που επιστρέφουν αντικείμενα Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
ΕΠΛ432: Κατανεμημένοι Αλγόριθμοι
Άρνηση στο Λ.Π.. Αρνητικά γεγονότα/γνώση δεν περιγράφονται στο πρόγραμμα. Απλώς δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Παράδειγμα –Γράφουμε: father (bob,
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Αντικείμενα ως ορίσματα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Στοίβα και Σωρός Μνήμης Αντικείμενα ως ορίσματα.
DATA MINING LECTURE 6 Mixture of Gaussians and the EM algorithm
Επίσκεψη στο Γυμνάσιο – Λύκειο ΕΚΚΝ Αυλώνα 6/5/14
Ο Μεγαλύτερος Ρέγκε Καλλιτέχνης
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
1 Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας, Κέρκυρα Ηλεκτρονική Δημοσίευση Θέμα: Τεχνολογίες.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής Ακαδημαϊκό Έτος Εξάμηνο: Η’ Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων Ενότητα Γ: Απομακρυσμένη Αυθεντικοποίηση.
«ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ»
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αντικείμενα ως ορίσματα Εισαγωγή στις αναφορές.
Κρυπτογραφία Διαχείριση Κλειδιού Πρωτόκολλα Εδραίωσης Κλειδιού (Key Establishment Protocols) Κέρκυρα, 2010 Δρ. Ε. Μάγκος.
Μουσικό Σχολείο Λάρισας για το μάθημα των Εικαστικών Με αφορμή την έκθεση “Forgetting Velázquez. Las Meninas © Museu Picasso / 2008”
Μια εργασία από την Δεμέστιχα Μαρία και την Φαίδρα Δημοπούλου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
Υπερφόρτωση Τελεστών (Συνέχεια) Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός.
Ασφάλεια Δικτύων. “Αγαθά” πληροφοριακού συστήματος Δεδομένα Πληροφορίες Υπολογιστικοί πόροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
Ο Μεγαλύτερος Ρέγκε Καλλιτέχνης
ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Επιστήμη των Υλικών Ενότητα Ε: Χρώμα Κεφάλαιο Ε-5: Άλλα οπτικά φαινόμενα Όνομα Καθηγητή: Αικατερίνη Πομόνη Τμήμα Φυσικής.
Φυλή και διαφορά Γ. ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ Πολιτισμική Γεωγραφία.
ANAΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Aντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Συστημάτων Εισαγωγή στη UML.
MATALA BEACH FESTIVAL. Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ HIPPIES Τις δεκαετίες του 1960 και 1970 τα Μάταλα ‘ταξίδεψαν’ εκτός συνόρων χάρη στις αναφορές για τους hippies που.
HY335A ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ 1 ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΒΑΡΔΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5.
Hy335a Φροντιστήριο 1 ησ σειράς ασκήσεων Βαρδάκης Γιώργος Τριανταφυλλάκης Κωστής.
Επιστημονική Φωτογραφία (Θ) Ενότητα 5: Ολογραφία - Η τεχνική της τρισδιάστατης απεικόνισης, Αρχές λειτουργίας - Εφαρμογές Αθανάσιος Αραβαντινός Τμήμα Φωτογραφίας.
Προχωρημένα Θέματα Δικτύων
Ερώτηση 2.6 Υποθέστε ότι θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή από έναν απομακρυσμένο πελάτη προς έναν εξυπηρέτη, όσο το δυνατόν ταχύτερα. Θα χρησιμοποιούσατε.
ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Πολλαπλές εκδοχές του πρωταγωνιστή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
… στέλνοντας μυστικά σε μία κάρτ ποστάλ…
Εργασία στο μάθημα της γεωγραφίας Με θέμα: Κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής ΕΛΕΝΗ ΠΛΙΑΚΟΥ Α4.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λεμφώματα μεσοθωρακίου Α’ Εργ. Παθ. Ανατομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Φυσική Εικόνας & Ήχου ΙΙ (Θ)
Cyber-Bullying-kills
Βάσεις Δεδομένων Ι 7η διάλεξη
10.1 Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
Επιστήμη των Υλικών Ενότητα Ε: Χρώμα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Α2 β΄ τετράμηνο
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
“Το κόστος της ακρίβειας είναι οι ακριβολόγοι…” Ανώνυμος
Θεμελιώσεις και εφαρμογές της σύγχρονης κρυπτογραφίας
TOMORROWLAND Το Tomorrowland οργανώνεται από την ID&T, εταιρία ψυχαγωγίας και μέσων μαζικής ενημέρωσης. Λαμβάνει χώρα στο Βέλγιο ως φεστιβάλ ηλεκτρονικής.
5ο Λύκειο Περιστερίου Σχολ.Έτος Project 5
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Πρακτικές Διδασκαλίας Αλεξία Παναγιώτου
Απαντάτε μόνο για όσα ακούτε!! #yolo_turboswag_attack_attack
Πολιτικη Αντιμετωπιςης spam ςε δικτυα voip
Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Πειραματικο ΓΕ.Λ. Πατρων
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Dyma’r ffrwythiannau trig:
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 1: Γενικά περί λογικού προγραμματισμού
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Γ. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Γιατί χρησιμοποιήται η ανάλυση παραγόντων (Factor Analysis)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λαούτο και Ούτι Ελένη Πατσαλίδου

Η χρήση του είναι πολύ διαδεδομένη στην Κρήτη,όπου συνοδεύει κυρίως την λύρα,καθώς και στην Κύπρο, όπου συνοδεύει συνήθως το βιολί. Πολλές φορές όμως, το συναντάμε και μόνο του ή σε ζευγάρια.Κρήτηλύρα Κύπροβιολί Το Λαούτο Το λαούτο ή λαγούτο, είναι έγχορδο όργανο, που στην ελληνική παραδοσιακή μουσική χρησιμοποιείται κυρίως σαν συνοδεία σε βιολί, λύρα, κλαρίνο, ή άλλα όργανα.ελληνική παραδοσιακή μουσικήβιολίλύρακλαρίνο Η οικογένεια του λαούτου είναι πολύτεκνη, αποτελείται και από άλλα όργανα, όπως την λάφτα (η οποία λέγεται και πολίτικο λαούτο), το μπονγκ και το αφρικανικό φλάουτο. Ο Bob Marley είχε δηλώσει το 1965 ότι το λαούτο είναι το αγαπημένο του όργανο και του θυμίζει κάτι από Ελλάδα. Μάλιστα, όταν είχε ερωτηθεί τι είναι αυτό που βρίσκει τόσο ξεχωριστό στο λαούτο, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: "Ο ήχος του είναι μοναδικός, σε πηγαίνει αλλού, είναι σαν το καλό τσιγάρο"λάφταBob Marley

Το λαούτο αποτελεί σύνθεση στοιχείων από την αρχαιοελληνική πανδούρα (μακρύ χέρι). Συγγενεύει με το ούτι αλλά έχει μεγαλύτερο μπράτσο. Κουρδίζεται Μι Λα Ρε Σολ (κρητικό λαούτο) και Λα Ρε Σολ Ντο (στεριανό και νησιώτικο λαούτο), από κάτω προς τα πάνω. Είναι όργανο υποτιμημένο, ιδιαίτερα στις στεριανές περιοχές -χρησιμοποιείται όμως αρκετά στα νησιά- παρόλα αυτά οι σολιστικές δυνατότητές του είναι πολύ μεγάλες. Ο δεξιοτέχνης του λαούτου Χρήστος Ζώτος συνέβαλλε στην ανάδειξη του λαούτου δημιουργώντας μια δική του τεχνική.αρχαιοελληνικήπανδούραούτι Χρήστος Ζώτος Η χρήση του είναι πολύ διαδεδομένη στην Κρήτη,όπου συνοδεύει κυρίως την λύρα,καθώς και στην Κύπρο, όπου συνοδεύει συνήθως το βιολί. Πολλές φορές όμως, το συναντάμε και μόνο του ή σε ζευγάρια.Κρήτη λύραΚύπροβιολί

Ούτι Κάποιος που δεν γνωρίζει καλά το ούτι προβληματίζεται από τα πολλά χορδίσματα, ουσιαστικά όμως οι διάφορες είναι κυρίως στο ότι ένα ούτι είναι χορδισμένο χαμηλά και άλλο ψηλά. Το αραβικό ούτι έχει κυρίως 5 διπλές χορδές και το χόρδισμα είναι ΣΟΛ - ΛΑ - ΡΕ - ΣΟΛ - επίσης υπάρχει και με 5 διπλές χορδές και μια μονή και το χόρδισμα είναι ΡΕ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΡΕ - ΣΟΛ -. Ένα άλλο χόρδισμα είναι ΡΕ - ΜΙ - ΛΑ - ΡΕ - ΣΟΛ - Θα διαβάζουμε τα παρακάτω χόρδίσματα από τα χαμηλά προς τα ψηλά δηλαδή η ΣΟΛ η ΡΕ είναι η μπάσα 5 και 6 χορδή και η ΝΤΟ (1) είναι η ψηλή χορδή. Το τούρκικο έχει 5 διπλές και μια μόνη (μπαμ) και χορδίζεται ΜΙ - ΛΑ - ΣΙ - ΜΙ - ΛΑ - ή ΜΙ - ΦΑ - ΣΙ - ΜΙ - ΡΕ -. Αυτά είναι τα βασικά χορδίσματα στο ούτι.χορδίσματα Πολλές φορές το χόρδισμα του οργάνου αλλάζει ανάλογα με της απαιτήσεις του οργανοπαίχτη και το ύφος του μουσικού κομματιού. Δηλαδή διάφοροι οργανοπαίχτες χορδίζανε το ούτι διαφορετικά, σε πιο ψηλό χόρδισμα η πιο χαμηλό. Για παράδειγμα στο Ιράκ επικρατεί κυρίως το χόρδισμα που είχε ο Munir Basher

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

ΤΟ ΤΟΥΜΠΕΛΕΚΙ ΤΟ ΤΟΥΜΠΕΛΕΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΤΡΟΠΟ. ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΤΥΠΑΣ ΣΩΣΤΑ.ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΠΩΣ ΤΣΙΜΠΟΥΛΕΚΙ,ΤΑΡΑΜΠΟΥΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΜΝΑ

ΤΟ ΝΤΑΟΥΛΙ ΤΟ ΝΤΑΟΥΛΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΞΥΛΑΚΙΑ ΤΗΝ ΚΟΠΑΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΙΤΣΑ.ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΒΑΘΥΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΗΧΟΣ.

Η ΤΑΜΠΟΥΤΣΙΑ Η ΤΑΜΠΟΥΤΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΑΡΧΑΙΟ ΟΡΓΑΝΟ.ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΣΙΚΑ Η ΚΑΙ ΨΑΡΙΟΥ.ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΤΟ ΕΠΑΙΖΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥΣ.ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ.

ΤΟ ΝΤΕΦΙ ΤΟ ΝΤΕΦΙ Η ΑΛΛΙΩΣ ΡΕΓΚ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ ΚΡΟΥΣΤΟ ΠΟΥ ΧΤΥΠΑΜΕ ΤΑ ΚΟΥΔΟΥΝΑΚΙΑΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΖΕΙ ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΗΧΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ. ΤΟ ΝΤΕΦΙ Η ΑΛΛΙΩΣ ΡΕΓΚ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ ΚΡΟΥΣΤΟ ΠΟΥ ΧΤΥΠΑΜΕ ΤΑ ΚΟΥΔΟΥΝΑΚΙΑΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΖΕΙ ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΗΧΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ.

ΤΟ ΠΙΘΚΙΑΒΛΙΝ

ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ.ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΒΙΟΛΙ.ΕΧΕΙ ΜΑΚΡΥ ΛΑΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ.ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΗΧΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

ΤΟ ΟΥΤΙ ΤΟ ΟΥΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ.ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟ ΛΑΙΜΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ.

ΤΟ ΚΑΝΟΝΑΚΙ ΤΟ ΚΑΝΟΝΑΚΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΓΧΟΡΔΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΠΕΝΕΣ.ΤΙΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΑΣ ΔΑΚΤΥΛΑ ΚΑΙ ΤΡΑΒΑΜΕ ΤΙΣ ΧΟΡΔΕΣ ΑΠΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ.

ΤΟ ΣΑΝΤΟΥΡΙ ΤΟ ΣΑΝΤΟΥΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΝΟΝΑΚΙ. ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΞΥΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΧΟΡΔΕΣ.

ΤΟ ΒΙΟΛΙ ΤΟ ΒΙΟΛΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΓΧΟΡΔΑ ΟΡΓΑΝΑ.ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΟΞΑΡΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 5 ΧΟΡΔΕΣ.ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΤΟ ΛΑΟΥΤΟ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΡΟΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Τα παραδοσιακά κρουστά όργανα Αντρέας Στυλιανού

Η ΤΑΜΠΟΥΤΣΙΑ Η ταμπουτσιά φτιάχτηκε από δέρμα κατσίκας και σε άλλες χώρες φτιάχτηκε μέχρι και από δέρμα σαύρας. Έχουμε δηλαδή ένα αντικείμενο, ένα απλό οικιακό σκεύος, που λειτουργεί, περιστασιακά, και ως ρυθμικό μουσικό όργανο, με ακαθόριστης τονικής οξύτητας ήχο. Το δέρμα της ταμπουτσιάς είναι συνήθως κατσικίσιο και η διάμετρος της δερμάτινης επιφάνειας γύρω στα 50 με 55 εκατοστά, κάποτε όμως και μικρότερη. Με την ταμπουτσιά συνοδεύουν κυρίως το βιολί, όταν δεν υπάρχει λαγούτο. Ή το τραγούδι και το χορό, όταν δεν υπάρχουν άλλα μουσικά όργανα. Παίζεται με τα δύο χέρια ( παλάμη και δάκτυλα ) ή με δύο μικρά ξύλα, ακουμπισμένη όρθια στον αριστερό μηρό του καθισμένου παίκτη. Παίζεται δηλαδή όπως το τουμπί και το τουμπελέκι.

ΤΟ ΤΟΥΜΠΕΛΕΚΙ Το τουμπερλέκι έχει 2 μορφές και το ένα έχει βίδες ενώ το άλλο δεν εχει. Το 2 είναι η ταμπουρκά που φτιάχτηκε από πηλό και είναι εύκολο να σπάσει. Επίσης το δεύτερο είναι μεγαλύτερο. Το βάζουν στο φούρνο και μετά το βάζουν στο παράθυρο.

ΤΟ ΤΑΟΥΛΙ Το ταούλι είναι φτιαγμένο από ξύλο έχει διαφορετικό ήχο και επίσης χρησιμοποιείς διαφορετικά πράγματα για τα το παίξιμο, λέγονται κόπανος και βίτσα. Το μέγεθός του ποικίλει και για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται δέρματα από κατσίκι ή πρόβατο και παλαιότερα από λύκο ή γαϊδούρι.

ΤΑ ΚΟΥΔΟΥΝΑΚΙΑ Τα κουδουνάκια λέγονται και αλλιώς ζήλιες και τις βρίσκεις συνήθως στην Κωνσταντινούπολη. Βγάζει περίεργο ήχο και το έπαιζαν όταν κάθονταν στα τραπέζια τους.

ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Μιχαηλίνα Κούσπαρου 19/02/2016

Το ούτι και το λαούτο Το ούτι είναι έγχορδο μουσικό όργανο, που κατάγεται από την Περσία και είναι αρκετά χρησιμοποιημένο στις μουσικές της Μέσης Ανατολής αλλά και στην ελληνική παραδοσιακή μουσική. Συγγενεύει με το λαούτο. Έχει 6 χορδές. Το σχήμα του είναι αρκετά παράξενο Το λαούτο ή λαγούτο, είναι έγχορδο όργανο, που στην ελληνική παραδοσιακή μουσική χρησιμοποιείται κυρίως σαν συνοδεία σε βιολί,λύρα, κλαρίνο, ή άλλα όργανα. βιολίλύρακλαρίνο

Η ΤαμπουτσιάΤαμπουτσιά Η ταμπουτσιά είναι σαν ένα κόσκινο αλλά με δέρμα χωρίς τρύπες. Είναι βασικά οικιακό σκεύος, το οποίο χρησιμοποιούνταν κυρίως σε αγροτικά σπίτια για μεταφορά αγαθών, αλλά, μια και ήταν κατασκευασμένο από δέρμα, ήταν ότι έπρεπε για κρουστό όργανο στην ανάγκη. Παλιά μόνο με πιθκιαύλι, αργότερα με το βιολί και πιο πρόσφατα, μαζί με το βιολί και το λαούτο συνοδεύουν το χορό και το τραγούδι. Παίζεται με δύο χέρια (παλάμη και δάχτυλα) ή με δύο μικρά ξύλα. Το δέρμα τεντώνεται με βράσιμο στη φωτιά, αφού συνήθως από την υγρασία χαλαρώνει.

Το πιθκιάυλιπιθκιάυλι Το πιθκιάυλι είναι φτιαγμένο από καλάμι. Όσο πιο δυνατά φυσάς τόσο πιο διαφορετικό ήχο έχει.

Το Τουμπερλέκι είναι φτιαγμένο από πηλό και δέρμα κατσίκας.

Το ντέφι Το ντέφι είναι μουσικό όργανο που ανήκει την οικογένεια των κρουστών και αποτελείται από μια μεμβράνη στερεωμένη σε ένα κυκλικό τελάρο και διάφορα ζεύγη από μέταλλο που κουδουνίζουν. Τα περισσότερα ντέφια που βλέπει κανείς σήμερα στη δυτική λαϊκή μουσική είναι χωρίς τη μεμβράνη. Το ντέφι παίζεται με διάφορους τρόπους: Κρατώντας το ή στερεώνοντάς το σε μια βάση, κτυπώντας το με το χέρι ή κάποιο ξύλο, κουνώντας το, ή κτυπώντας το στο πόδι. Συναντάται σε διάφορα είδη μουσικής: Αρχαία ελληνική και λαϊκή μουσική, κλασική μουσική, περσική μουσική, γκόσπελ, ποπ και ροκ.