Μαθαίνοντας Να Διαβάζουμε Ερευνητικά Άρθρα (Academic Reading-Listening)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου
Advertisements

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
Πτυχιακή Εργασία Σεμινάριο για τελειόφοιτους φοιτητές τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Επίκ. Καθ. Γιώργος Χ. Χριστοφορίδης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (στα πλαίσια του μαθήματος project) Α΄ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ POWER POINT ΔΗΜΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ : ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ (Α1) ΑΡΓΥΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ (Α1) ΜΠΙΣΜΠΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ (Α2) ΦΥΤΡΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ (Α2) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Συγγραφή εργασιών Το επιστημονικό άρθρο.
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΣΤΟ
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Διδάσκοντας και Αξιολογώντας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Βασιλική Δεμερτζή Περιστέρι, 5 Μαρτίου 2013.
Study Guide for MAR405 ΒΟΗΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ MAR405
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
This is where I live Οδηγίες για το Power Point
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
5Ο Συνέδριο Βιοψυχοκοινωνικής Προσέγγισης στην Ιατρική Περίθαλψη με Διεθνή Συμμετοχή ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Μάθημα 2ο Δημιουργία χαρακτήρα Συγγραφή σκηνής.
Παρουσιάσεις PowerPoint
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
Κινήσεις και γραφικές παραστάσεις
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
به نام خدا نام دانشجو: پدرام پناهی فر
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
الشـــغل والطـــاقة الشغل
محاضر بجامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا
ΣΥΓΡΑΜΜΑ: 3rd Edition VICTOR J. KATZ
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
ΤΟΥΝΔΡΑ.
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Επιμέλεια παρουσίασης: Γεωργίου Βασίλειος ΣΤ΄ Εξάμηνο Ιούνιος 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθαίνοντας Να Διαβάζουμε Ερευνητικά Άρθρα (Academic Reading-Listening)

Σκοπός Της Παρουσίασης Να γνωρίσετε ότι η έρευνα είναι ο βασικότερος ίσως τομέας στον οποίο πρέπει να επιδείξετε ενδιαφέρον. Να κατανοήσετε ότι πρέπει να αναπτύξετε την ικανότητα ανάγνωσης ερευνητικών άρθρων προκειμένου να ανταποκριθείτε στις σημερινές απαιτήσεις. Να κατανοήσετε ότι η παραπάνω ικανότητα αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για τη συγγραφή της δικής σας διπλωματικής εργασίας ή άρθρου και παρουσίασής τους σε διεθνή σεμινάρια-συνέδρια.

Ορισμός Έρευνας Ο οργανωμένος και συστηματικός τρόπος να βρίσκουμε απαντήσεις σε ερωτήσεις. Η μελέτη – εξέταση ενός θέματος με έναν λεπτομερή και ακριβή τρόπο. Μία πρωτότυπη διαδικασία που γίνεται με σκοπό την κατανόηση ενός θέματος και την απόκτηση γνώσης. Έρευνα είναι:

Η Έρευνα Είναι Διαδικασία… Συστηματική, γιατί υπάρχει μία συγκεκριμένη σειρά βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για να υπάρξουν ακριβή αποτελέσματα. Οργανωμένη, γιατί ακολουθεί μία σχεδιασμένη δομή η οποία επικεντρώνεται και περιορίζεται σε συγκεκριμένο σκοπό. Θέτει ερωτήσεις σημαντικές, χρήσιμες και σχετικές με το σκοπό της έρευνας. Βρίσκει απαντήσεις στις ερωτήσεις – υποθέσεις που τέθηκαν.

Παραδείγματα Έρευνας Περιγραφικές έρευνες που μέσα από τη χρήση π.χ. ερωτηματολογίων ή συνεντεύξεων αποσκοπούν να αξιολογήσουν τη στάση- συμπεριφορά μίας ομάδας ατόμων ή ατόμων μεμονωμένα. Έρευνες που χρησιμοποιούν την παρατήρηση (συχνά κάνοντας χρήση μέσων όπως το βίντεο ή η φωτογραφία) για να καταγράψουν- αναλύσουν τις συμπεριφορές των συμμετεχόντων στην έρευνα (π.χ. παρατήρηση παιδιών σε σχολική τάξη). Πειραματικές έρευνες που λαμβάνουν χώρα σε εργαστήρια (π.χ. ιατρικής). Ποιοτικές έρευνες που χαρακτηρίζονται από τη συνεχή και άμεση παρουσία του ερευνητή σε όλη τη διάρκεια της έρευνας με σκοπό τη συλλογή και ανάλυση όλων των πληροφοριών.

Ερευνητικά Άρθρα – Ακαδημαϊκά Περιοδικά Η εκάστοτε έρευνα που έχει διεξαχθεί, παίρνει τη μορφή ερευνητικού άρθρου το οποίο αποστέλλεται σε ακαδημαϊκά περιοδικά για κρίση. Είναι επιστημονικά τεύχη όπου οι ερευνητές δημοσιεύουν τα άρθρα τους. Δημοσιεύουν κυρίως άρθρα που ερευνούν σύγχρονα επιστημονικά θέματα, αλλά και εργασίες που κάνουν ανασκόπηση των ήδη υπαρχόντων άρθρων. Λειτουργούν με σύστημα κριτών που αξιολογούν το εκάστοτε άρθρο για την επιστημονική του επάρκεια και τη συνεισφορά του στη γνώση. Τα ακαδημαϊκ ά περιοδικά:

Δομή Ερευνητικών Άρθρων Τίτλος (Title)Περίληψη (Abstract)Εισαγωγή (Introduction)Μεθοδολογία (Methodology)Αποτελέσματα (Results)Συζήτηση – Συμπεράσματα (Discussion -Conclusion)Βιβλιογραφία (References)Παραρτήματα (Appendix)

Ερωτήσεις Που Απαντώνται Στον Αναγνώστη ΕρωτήσειςΔομή Ερευνητικού Άρθρου «Περί τίνος πρόκειται»;Τίτλος, Περίληψη «Τι ξέρουμε ήδη σχετικά με το θέμα και τι μένει να ανακαλύψουμε»; Εισαγωγή «Με ποιο τρόπο ο ερευνητής έκανε την έρευνα»; Μεθοδολογία «Τι βρήκε ο ερευνητής και πως το βρήκε»; Αποτελέσματα «Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω και γιατί είναι σημαντικά»; Συζήτηση – Συμπεράσματα

«Περί τίνος πρόκειται»; Στο παραπάνω ερώτημα απαντούν… Ο Τίτλος του άρθρου, αντιπροσωπευτικός του περιεχομένου της έρευνας. Η Περίληψη του άρθρου, συνήθως 150 λέξεων, ακολουθούμενη από λέξεις-«κλειδιά» που τονίζουν τις κεντρικές έννοιες της έρευνας.

«Τι ξέρουμε ήδη σχετικά με το θέμα και τι μένει να ανακαλύψουμε»; Στο παραπάνω ερώτημα απαντά…. Η Εισαγωγή του άρθρου, στην οποία συνήθως γίνεται: Σύντομη ανασκόπηση των υπαρχόντων ερευνών και της θεωρίας σχετικής με το θέμα. Σύνδεση της συγκεκριμένης έρευνας με την υπάρχουσα βιβλιογραφία με στόχο την ανάδειξη της χρησιμότητας της έρευνας και της συνεισφοράς της στη γνώση. Επισήμανση του προβλήματος- σκοπού της έρευνας καθώς και των ερευνητικών ερωτήσεων που πρόκειται να απαντηθούν από την έρευνα.

«Με ποιο τρόπο ο ερευνητής έκανε την έρευνα»; Στο παραπάνω ερώτημα απαντά….. Η Μεθοδολογία του άρθρου, στην οποία αναφέρονται: Οι συμμετέχοντες (δείγμα) της έρευνας καθώς και δημογραφικά χαρακτηριστικά τους (π.χ. ηλικία συμμετεχόντων, φύλο κ.α. ) Τα εργαλεία μέτρησης (π.χ. ερωτηματολόγια) που χρησιμοποιήθηκαν. Η διαδικασία και ο τρόπος συλλογής δεδομένων. Η στατιστική ανάλυση που ακολουθήθηκε.

«Τι βρήκε ο ερευνητής και πως το βρήκε»; Στο παραπάνω ερώτημα απαντούν….. Τα Αποτελέσματα, που παραθέτουν τα σχετικά ευρήματα που προέκυψαν από τη στατιστική ανάλυση. Τα αποτελέσματα αντιπροσωπεύουν το τμήμα της επιστημονικής διαδικασίας στο οποίο η σημασία και η αξιοπιστία των ευρημάτων παρουσιάζονται και ελέγχονται.

«Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω και γιατί είναι σημαντικά»; Στο παραπάνω ερώτημα απαντούν….. Η Συζήτηση – Συμπεράσματα όπου: Γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων καθώς και των πιθανών αιτιών που οδήγησαν σε αυτά. Γίνεται σύγκριση των ευρημάτων της έρευνας με άλλες έρευνες. Δίνονται οι απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα – υποθέσεις που είχαν τεθεί αρχικά. Συζητείται η σημαντικότητα της έρευνας και οι περιορισμοί της. Γίνονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.

Χρήσιμες Συμβουλές Για Την Ανάγνωση Ερευνητικών Άρθρων Διάβασε πρώτα την Περίληψη που παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες που αφορούν το άρθρο. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζεις χρόνο να αποφασίσεις εάν θέλεις να διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο ή όχι. Κατόπιν διάβασε την Εισαγωγή και τη Συζήτηση- Συμπεράσματα. Αυτές οι ενότητες δίνουν τον κύριο προβληματισμό του άρθρου, κάτι που βοηθά να καταλάβεις το βαθμό που το θέμα του άρθρου σχετίζεται με αυτό που εσύ θέλεις να κάνεις.

Χρήσιμες Συμβουλές Για Την Ανάγνωση Ερευνητικών Άρθρων Μην σε απασχολεί αρχικά η στατιστική ανάλυση. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις την έννοια των διαφορετικών τύπων στατιστικής ανάλυσης, αλλά δεν αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για να μπορέσεις να διαβάσεις ένα άρθρο. Διάβασε με πρακτικό τρόπο. Μην ψάχνεις για γενικές αλήθειες, αλλά για συγκεκριμένες ιδέες και επισημάνσεις που σε βοηθούν στο έργο σου.

Χρήσιμες Συμβουλές Για Την Ανάγνωση Ερευνητικών Άρθρων Διάβασε μόνο άρθρα που σε ενδιαφέρουν. Αυτό μπορεί να θεωρείται αυτονόητο, αλλά υπάρχουν άτομα που θεωρούν τον εαυτό τους υποχρεωμένο να διαβάσει κάθε άρθρο που έρχεται στα χέρια τους. Εξοικειώσου με τις επιστημονικές εκδόσεις που περιέχουν έρευνα σχετική με τον τομέα που σε ενδιαφέρει. Γι’ αυτό το θέμα ζήτησε βοήθεια από τον καθηγητή σου ή το βιβλιοθηκάριο της σχολής.

Ανακοίνωση Ερευνητικών Άρθρων Συνήθης πρακτική αποτελεί τα ερευνητικά άρθρα που δημοσιεύονται σε ακαδημαϊκά περιοδικά, να παρουσιάζονται με τη μορφή προφορικής ανακοίνωσης σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια – σεμινάρια. Κατά την προφορική ανακοίνωση, διάρκειας συνήθως 8-10΄ με ταυτόχρονη παρουσίαση της εργασίας σε power point, αναφέρονται επιγραμματικά ο σκοπός, η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας.

Χρήσιμες Συμβουλές Κατά Την Ανακοίνωση Ερευνητικών Άρθρων Διάβασε στο έντυπο υλικό που σου δόθηκε στο συνέδριο την περίληψη της εργασίας πριν από την ανακοίνωσή της. Έτσι θα εξοικειωθείς με τις βασικές έννοιες της εργασίας και θα σχηματίσεις μία πρώτη εικόνα. Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης μην προσπαθείς να κρατήσεις σημειώσεις για τα πάντα, απλά σημείωσε τα βασικά σημεία της ομιλίας. Βελτίωσε την ακουστική σου ικανότητα παρακολουθώντας συνέδρια – σεμινάρια που αφορούν την επιστήμη σου.

Απαραίτητες Προϋποθέσεις Για Την Ανάγνωση, Παρακολούθηση Και Συγγραφή Ερευνητικών Άρθρων Γνώση αγγλικής γλώσσας (τουλάχιστον επιπέδου Lower). Γνώση χρήσης Η/Υ. Γνώση χρήσης ενός στατιστικού προγράμματος απαραίτητου για τη διεξαγωγή στατιστικών αναλύσεων.

Ερωτήσεις;