Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΤΑΞΗ: Α΄ - Project 3 «Κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού … στο σχολικό περιβάλλον πόσοι;» Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΡΟΥΣΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΣΧΟΛ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΤΑΞΗ: Α΄ - Project 3 «Κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού … στο σχολικό περιβάλλον πόσοι;» Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΡΟΥΣΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΣΧΟΛ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΤΑΞΗ: Α΄ - Project 3 «Κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού … στο σχολικό περιβάλλον πόσοι;» Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΡΟΥΣΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΣΧΟΛ. ΈΤΟΣ:

2 ΟΜΑΔΑ 1 η ΟΝΟΜΑΤΑ: ΔΡΑΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΒΗΣΣΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΡΙΖΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΧΕΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

3  Οτιδήποτε μπορεί να φέρει ή να κάνει κακό ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ: Στα σχολεία οι μαθητές θεωρούν ότι δεν απειλούνται από κάποιο κίνδυνο και έτσι γίνονται ποιο ευάλωτοι από την στιγμή που δεν προσέχουν όσο θα πρόσεχαν σε κάποιο άλλο περιβάλλον.

4  Τα παιδιά περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο σχολικό χώρο, μακριά από την επίβλεψη των γονιών τους αλλά υπό το άγρυπνο μάτι των δασκάλων τους. Παρόλα αυτά λίγο ο αυθορμητισμός τους, λίγο το γεγονός ότι δεν αντιλαμβάνονται πού κρύβεται ο κίνδυνος, τα ατυχήματα δεν αργούν να συμβούν.  Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό εκπαιδεύοντας το παιδί για να πάει σχολείο να μάθει παράλληλα και πώς να αποφεύγει παγίδες που μπορεί να το τραυματίσουν.  Ο αριθμός των μαθητών στην Ελλάδα είναι περίπου Υπολογίζεται ότι ετησίως μαθητές υφίστανται κάποιο ατύχημα στο περιβάλλον του σχολείου.  Η συντριπτική πλειοψηφία των τραυματισμών (92%) συνέβη κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.  Επτά στους δέκα τραυματισμούς έλαβαν χώρα στην αυλή του σχολείου, το 10% στην αίθουσα και το 7% σε σκάλα.

5  Η απροσεξία των μαθητών  Η κακή διαμόρφωση των αύλειων χώρων  Η ελλιπής κατάρτιση των εκπαιδευτικών

6  Τα ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου και αναπηρίας των παιδιών στη χώρα μας.  Τα ατυχήματα που απειλούν τα παιδιά είναι πολλά και μπορούν να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε.  Σε αντίθεση με τις περισσότερες ασθένειες, ατυχήματα συμβαίνουν σε όλους σε ανύποπτο χρόνο.

7  Κάθε χρόνο στη χώρα μας καταγράφονται περισσότερα από ατυχήματα μέσα και έξω από τα σχολεία, με θύματα μαθητές  Είναι αποδεδειγμένο, όμως, ότι η σωστή και συστηματική πρόληψη μπορεί να μειώσει τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων μέχρι και 50%.

8

9  Η πρόληψη και ειδικά η πρόληψη ατυχημάτων δεν συνδυάζετε με τρομοκρατία και γενικά δεν συνδυάζετε με μια ζωή στην γυάλα.  Όσοι λαμβάνουν προληπτικά μέτρα είναι πιο ριψοκίνδυνοι, ζουν πιο συνειδητά την ζωή τους.  Υποστηρίζουν ότι οι δραστηριότητες πρέπει να γίνονται με την εφαρμογή όλων των κανόνων πρόληψης και για αυτόν το λόγο δεν θέλουν να αναθρέψουν μια φοβισμένη νεολαία μέσα σε μια γυάλα.  Αντίθετα όσοι μιλάνε για πρόληψη θέλουν αυτόνομα παιδιά χωρίς την μαμά να τους καθοδηγεί σε κάθε τους βήμα.

10  Ο μαθητής δεν πρέπει να τρέχει στις σκάλες και στους διαδρόμους του σχολείου όταν χτυπάει το κουδούνι για διάλειμμα.  Να είναι προσεκτικός όταν παίζει στην αυλή.  Επιπλέον για κανένα λόγο δεν πρέπει να σκαρφαλώνει σε κιγκλιδώματα του σχολείου για να μπει ή να βγει από αυτό.  Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να απευθύνεται στο δάσκαλο που επιτηρεί την αυλή ή το σχολικό διάδρομο εάν έχει κάποιο πρόβλημα.

11  Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην πρόληψη των παιδικών ατυχημάτων διαδραματίζει ο σχολικός τροχονόμος.  Αρμοδιότητά του είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας στην γύρω από το σχολείο περιοχή κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών, με στόχο της ασφαλή διέλευση τους

12  Πρόληψη πυρκαγιάς - Τάξη και καθαριότητα – Απαγόρευση καπνίσματος – Εύφλεκτα υλικά – Εκρηκτικές ουσίες  Εκκένωση του κτιρίου και Πρόληψη κινδύνων πανικού - Σχέδιο συναγερμού – Σχέδιο εκκένωσης – Άσκηση εκκένωσης

13  Ασφάλεια σε εργαστήρια - Εκπαίδευση στην ασφάλεια –Διανομή/ρύθμιση χώρου και εξοπλισμός – Προσβάσεις και κυκλοφορία – Τάξη και καθαριότητα – Χρήση και συντήρηση του εξοπλισμού  Ειδικός εξοπλισμός σχολείων - Χώροι εορτών – Κυλικείο – Εστιατόριο και κουζίνα – Κλειστές αίθουσες άθλησης – Αίθουσες

14  Ασφάλεια μετάβασης στο σχολείο - Εκπαίδευση ασφάλειας στο δρόμο – Κυκλοφορία στην περιοχή του σχολείου  Μεταφορά μαθητών/μαθητριών - Οργάνωση – Κατάσταση λεωφορείων – Επιβίβαση και κυκλοφορία λεωφορείων – Επίβλεψη και πειθαρχία στο λεωφορείο και στις στάσεις  Προσβάσεις και μετακινήσεις ατόμων με αναπηρία - Πρόσβαση στους εξωτερικούς χώρους – Κατασκευές και εξοπλισμός εσωτερικών χώρων.  Α΄ Βοήθειες - Εξοπλισμός Α΄ Βοηθειών

15 ΟΝΟΜΑΤΑ: ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΙΤΗ ΙΣΜΗΝΗ ΣΠΗΛΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

16  ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ : Μονωτική ταινία σε φθαρμένο ηλεκτρικό καλώδιο. ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ: Άμεση αντικατάσταση καλωδίου.  ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ: Έντονη «προσοχή» οδηγών σε περιοχή σχολείου. ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ: Μείωση ταχύτητας κάτω των 30 χλ μ.  ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ: Πινακίδα σε γλιστερό δάπεδο που να εφικτά την προσοχή στην ολισθηρότητα. ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ: Αντικατάσταση δαπέδου.  ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ: «Απαγόρευση» χρήσης ανελκυστήρα σε παιδιά κάτω των 14 (!) ετών. ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ: Κατασκευή ασφαλών ανελκυστήρων.  ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ: Απαγόρευση σπορ με κινδύνους (λογικούς). ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ: Καλή εκπαίδευση και λήψη όλων των μέτρων προστασίας.

17  Αναγνώριση επικίνδυνων χημικών ουσιών : 1) Σήματα κολλημένα σε ένα όχημα 2) Χυμένα, διασκορπισμένα υγρά ή στερεά. 3) Δυνατές, ασυνήθιστες οσμές. 4) Νέφη ατμών

18  Ένα ατύχημα σε έναν περιορισμένο χώρο (π.χ ασανσέρ, κλημακοστάσιο) απαιτεί σχετική αντίδραση.  Βήματα: 1) Καλέστε αμέσως βοήθεια. 2) Ενεργοποιήστε το ΕΚΑΒ (166). 3) Μην εισέλθετε στον περιορισμένο χώρο, εκτός αν έχετε την κατάλληλη εκπαίδευση και εξοπλισμό. 4) Μόλις απομακρυνθεί το θύμα από τον περιορισμένο χώρο, μπορείτε να βοηθήσετε.

19 Σε κάθε σχολείο πρέπει να ελέγχεται με συγκεκριμένο πρωτόκολλο:  Τροχαία…σήμανση: Περιλαμβάνει….τις προειδοποιητικές…πινακίδες (κάθετη και οριζόντια σήμανση) για σχολείο και για τον περιορισμό ταχύτητας, σε όλους τους πλησίον δρόμους που οδηγούν στο σχολείο.  Προσβάσεις: Εάν οι δρόμοι γύρω από το σχολείο είναι ασφαλείς. Εάν είναι εφικτό θα πρέπει, σε συνεργασία με την Τροχαία, να γίνει ειδική ρύθμιση κυκλοφορίας στην περιοχή του σχολείου.

20  Πυροσβεστήρες: Δύο σε κάθε όροφο, βάρους >3kg, σε εμφανή θέση, με γνώση της λειτουργίας τους και με ετήσιο έλεγχο. Ξεχωριστούς πυροσβεστήρες σε βιβλιοθήκες, κυλικείο, χώρο πειραμάτων Φυσικής-Χημείας, αποθήκες.  Εξάσκηση του διδακτικού προσωπικού από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.  Πυρίμαχα υλικά (ή επιβραδύνοντα την καύση υλικά): Εάν η κατασκευή έχει λάβει υπόψη της αυτόν τον απαραίτητο παράγοντα (Το 1989 ένα σχολείο είχε καεί μέσα σε 10 λεπτά λόγω της χρήσης εύφλεκτων υλικών στην κατασκευή).

21  Πόρτες: Εάν ανοίγουν προς τα έξω.  Αθλητικοί χώροι: Εάν εφαρμόζονται οι προδιαγραφές για μπασκέτες, γήπεδα, όργανα κλπ. Καλή συντήρηση των οργάνων γυμναστικής.  Χώροι διαλείμματος: Εάν υπάρχουν επικίνδυνα σημεία. Εάν το έδαφος δημιουργεί κινδύνους σε περίπτωση πτώσης μαθητού (π.χ. πολύ ανώμαλο έδαφος)

22  Διαβάσεις πεζών: Ύπαρξη κάθετης σήμανσης (πινακίδων) και λευκής οριζόντιας σήμανσης στον δρόμο.  Κάγκελα στην εξώπορτα: Σκόπιμο εμπόδιο στο πεζοδρόμιο μπροστά από την εξώπορτα, ώστε οι μαθητές-μαθήτριες να μην μπορούν να βγουν τρέχοντας κατευθείαν στον δρόμο.

23  Τζάμια: Τα τζάμια στις πόρτες και τα τζάμια που βρίσκονται τουλάχιστον μέχρι ύψος 2 μέτρων πρέπει να είναι τζάμια ασφαλείας (με προδιαγραφές).  Ηλεκτρικό σύστημα: Οι πρίζες να έχουν γείωση, να υπάρχει αυτόματος διακόπτης ηλεκτροπληξίας, να μην κρέμονται καλώδια. Οι πρίζες σε νηπιαγωγεία και δημοτικά να είναι ψηλά, τα κουτιά μέτρησης να είναι ψηλά και να μην είναι ανοικτά, να μην υπάρχουν καλώδια εκτεθειμένα.

24 ΟΝΟΜΑΤΑ: ΚΑΨΑΛΗ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΗ ΖΩΗ

25  Πρώτες βοήθειες είναι ένα από εκείνα τα πράγματα που χρειάζεται να ξέρετε άλλα που ποτέ δεν να θα θέλατε να εφαρμόσατε.  Πρώτες βοήθειες είναι η άμεση βοήθεια που δίνεται σε ένα τραυματισμένο άτομο ή σε έναν που αρρωσταίνει ξαφνικά και προσφέρουν προσωρινή βοήθεια έως ότου το θύμα λάβει τη σωστή ιατρική φροντίδα ή εξασφαλιστεί η ανάρρωση χωρίς ιατρική βοήθεια.

26  Είναι προτιμότερο να γνωρίζεται βασικές πρώτες βοηθηθείς ακόμα και αν δεν τις χρειαστείτε ποτέ.  Ο καθένας μας οφείλει να έχει γνώσεις πρώτων βοηθειών καθώς η περισσότεροι άνθρωποι θα βρεθούν κάποτε σε μια κατάσταση και θα τις χρειαστούν.  Μια καθυστέρηση μικρή όσο λίγα λεπτά, μπορεί να επισημαίνει τη διαφορά ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο.

27  Στην απόφαση για βοήθεια η καταλληλότερη στιγμή για να αποφασίσετε, αν θα προσφέρετε ή όχι βοήθεια, είναι πριν ακόμα βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα επείγον περιστατικό  Προκειμένου να βοηθήσετε, πρέπει πρώτα να διαπιστώσετε ότι κάτι δεν πάει καλά…

28  Οι πολίτες συχνά καθυστερούν να το ειδοποιήσουν, έως ότου είναι απολύτως σίγουροι ότι πρόκειται για επείγον, ή επιλέγουν να παρακάμψουν το ΕΚΑΒ (166) και μεταφέρουν το θύμα για νοσηλεία με ιδιωτικό όχημα.  Τέτοιου είδους ενέργειες θέτουν συχνά το θύμα σε κίνδυνο

29  Θα πρέπει για να αντιμετωπιστεί: 1) Να βγάλετε γρήγορα έξω τους ανθρώπους. 2) Να καλέσετε την πυροσβεστική υπηρεσία (199) Τότε και μόνο τότε, αν η φωτιά είναι μικρή και η έξοδος διαφυγής σας ανοιχτή, πρέπει να προσπαθήσετε να σβήσετε τη φωτιά με έναν πυροσβεστήρα

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47 Βιβλιογραφία – Πηγές        «Περισότερη ασφάλεια στα σχολεία» - Ι.Στ. Παπαδόπουλος  Βιβλία και έντυπα από την βιβλιοθήκη του σχολείου


Κατέβασμα ppt "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΤΑΞΗ: Α΄ - Project 3 «Κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού … στο σχολικό περιβάλλον πόσοι;» Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΡΟΥΣΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΣΧΟΛ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google