Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων

2 Είναι αναγκαία η πρόληψη ατυχημάτων στα σχολεία;

3 Η συστηματική πρόληψη μπορεί να μειώσει τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων μέχρι 50%

4 Πολλά από τα ατυχήματα είναι σοβαρά και καταλήγουν σε μόνιμες αναπηρίες

5 Το κράτος και οι ενήλικες ευθύνονται για τη δημιουργία σωστής υποδομής, ώστε το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ασφαλές

6 ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΧΙ ΥΠΕΡΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!

7 Γιατί να συμπεριληφθεί η Πρόληψη Ατυχημάτων στη σχολική ύλη;

8 Παιδαγωγική Σημασία της Πρόληψης και της Φροντίδας για Ασφάλεια στους μαθητές  Δίνουν σημασία στην ανθρώπινη ζωή  Αισθάνονται γενικότερη ασφάλεια, πράγμα ουσιώδες  Λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους και άλλα θέματα που τους αναφέρουν οι δάσκαλοι και οι γονείς τους  Θα μεταδώσουν τη νοοτροπία πρόληψης και στους γονείς τους (η σημασία της παράδοσης)

9 Σημασία της Πρόληψης για το Διδακτικό Προσωπικό  Λιγότερη ανησυχία για τους μαθητές  Καλύτερο περιβάλλον εργασίας  Περισσότερη Αυτοεκτίμηση

10 Η πρόληψη δεν είναι «μάθημα»   Η πρόληψη είναι θέμα γνωστό στα παιδιά.   Τα «πρέπει» και τα «μη».   Ο συνομήλικος υποδεικνύει και επηρεάζει περισσότερο.

11 Η αποτελεσματικότητα  Συνεχής ενημέρωση.  Προσαρμογή στην ηλικία των παιδιών.  Όχι μόνο θεωρητική προσέγγιση.  Ειλικρινές και ρεαλιστικές απαντήσεις.  Αποφυγή στη δημιουργία φόβου.  Στα μεγάλα παιδιά η προσέγγιση πρέπει να είναι διαφορετική.  Η άρνηση δεν είναι ντροπή.  Υποστήριξη του σχολείου, Συλλόγου Γονέων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

12 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

13 Εισαγωγή στο θέμα των σχολικών ατυχημάτων  Παρουσίαση περιστατικών από ηλεκτρονικό ή έντυπο υλικό ατυχημάτων που έχουν συμβεί κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα  Μπορούν στην αναζήτηση να συμμετέχουν και οι μαθητές με συλλογή εντύπων ή αναζήτηση στο διαδίκτυο

14

15 Ένα σύντομο προφίλ των ατυχημάτων στην Ελλάδα

16

17 Η φιλοσοφία της Εφαρμοσμένης Πρόληψης  Αιτίες που οδηγούν στα ατυχήματα  Ο ρόλος της ανθρώπινης συμπεριφοράς στην πρόκληση ατυχημάτων  Ανάλυση της αρχής του «Παρ΄ολίγον ατυχήματος»  Η Πρόληψη σχετίζεται με την Εφαρμογή.

18 Στόχος μας η δημιουργία νοοτροπίας πρόληψης  Δεν αποζητούμε την ανατροφή των παιδιών μέσα σε γυάλινο δοχείο  Δε στοχεύουμε να μεταφέρουμε στα παιδιά τρομοκρατία, φοβίες για τη ζωή και διαρκή ανησυχία  Δε μιλάμε στην ουσία πάντοτε για αποφυγή αλλά συνήθως για αντιμετώπιση του κινδύνου (με την εφαρμογή μέτρων πρόληψης)

19 Το παρ΄ολίγον ατύχημα  Στο χώρο του σχολείου θα πρέπει τα παρ΄ολίγον ατυχήματα να μελετούνται επισταμένα, με συγκεκριμένα εφαρμόσιμα συμπεράσματα και δεν πρέπει να ξεχνιούνται διότι «ευτυχώς δε συνέβη τίποτε». Την επόμενη φορά μπορεί να συμβεί.

20 Κυκλοφοριακή διασφάλιση σχολικών συγκροτημάτων  Θα πρέπει να συζητηθεί το θέμα της ύπαρξης των αναγκαίων πινακίδων γύρω από το σχολικό συγκρότημα  Ο ρόλος του σχολικού τροχονόμου  Η μετακίνηση το σούρουπο κατά την απογευματινή αποχώρηση  Τι κάνουν οι μαθητές που πιθανόν χρησιμοποιούν ποδήλατα για τις μετακινήσεις τους  Σημεία προσοχής για πεζούς μαθητές και μαθήτριες

21

22

23

24 Βασικοί τομείς πυρασφάλειας  Η πρόληψη δημιουργίας πυρκαγιάς  Η λήψη μέτρων για την έγκαιρη και ασφαλή απομάκρυνση μαθητών και δασκάλων  Η άμεση έναρξη της κατάσβεσης από τα άτομα που είναι παρόντα στο χώρο που εκδηλώθηκε η φωτιά  Η έγκαιρη ειδοποίηση της πυροσβεστικής υπηρεσίας όταν κριθεί αναγκαίο

25 Βασικά μέτρα πυρασφάλειας  Ύπαρξη ικανού αριθμού πυροσβεστήρων  Καθορισμός και σήμανση ασφαλούς οδού διαφυγής  Σε εμφανές σημείο το τηλέφωνο της πυροσβεστικής υπηρεσίας  Αποφυγή εύφλεκτων υλικών  Διασφάλιση της δυνατότητας εισόδου αυτοκινήτου της πυροσβεστικής  Τρόπος ανοίγματος των θυρών διαφυγής  Σχέδιο εκκένωσης σε περίπτωση σεισμού

26

27

28 Το ηλεκτρικό σύστημα  Καλύμματα ασφαλείας σε πρίζες  Αντιηλεκτροπληξιακοί διακόπτες  Συνεχής συντήρηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου  Κλειδωμένος ηλεκτρικός πίνακας  Απαγορεύονται οι κολλητικές ταινίες πάνω σε ασφάλειες του πίνακα  Δεν επιτρέπονται τα εκτεθειμένα καλώδια

29

30 Τζάμια ασφαλείας σε σχολεία  Σε πρακτικό επίπεδο τζάμια ασφαλείας συνιστώνται οπουδήποτε είναι δυνατή η άμεση επαφή μαθητή – τζαμιού  Τζάμια με ενσωματωμένο σύρμα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σε χώρους όπου απαιτείται αυξημένη ασφάλεια  Ραγισμένα τζάμια αντικαθίστανται αμέσως  Συνιστώνται πτυσσόμενα παραθυρόφυλλα που καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο όταν είναι ανοιχτά

31

32 Ασφάλεια στη σχολική άθληση  «Κατάλληλη κατασκευή σχολικών γυμναστηρίων, γηπέδων και χώρων γυμναστικής» είναι θέμα ιδιαίτερα προβληματικό στην Ελλάδα  Το ότι δεν υπάρχουν πολλά ατυχήματα στη γυμναστική στην Ελλάδα οφείλεται στο ότι η γυμναστική δε γίνεται στα σχολεία μας όπως σε άλλες χώρες

33

34

35 Χώροι διαλείμματος  Κατάλληλο έδαφος  Δεν πρέπει να υπάρχουν εμπόδια στην ελεύθερη κίνηση των παιδιών  Πόρτα κλειδωμένη  Ανάγκη να υπάρχει διαθέσιμος χώρος αυλής. Ο υπερπληθυσμός οδηγεί σε στρες και επιθετικότητα  Το κυλικείο δεν πρέπει να βρίσκεται σε χώρους που δημιουργούν κινδύνους  Στο χώρο του σχολείου δεν πρέπει να υπάρχουν κρύπτες  Αιχμηρά κάγκελα πρέπει να ομαλοποιούνται

36 Το σύνθημα δεν είναι μόνο «καλή επιτήρηση»! Ο δάσκαλος δεν μπορεί να προσέχει διαρκώς. Πρέπει να αδρανοποιηθούν οι παράγοντες κινδύνου!

37

38

39

40 Το σχολικό λεωφορείο

41

42

43 Άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στο σχολείο  Σπάνια διαπιστώνουμε παιδιά με σοβαρές κινητικές δυσκολίες να φοιτούν σε κανονικά σχολεία  Είναι σήμερα διεθνής τακτική, τουλάχιστον σε χώρες με ορισμένες δυνατότητες να ενσωματώνονται ανάπηρα παιδιά στην κανονική εκπαιδευτική διαδικασία

44 Ιδανικός στόχος των κατασκευών είναι  Να μπορεί το ΑΜΕΑ να εισέλθει με τις δικές του δυνάμεις στους κύριους χώρους διδασκαλίας, εκδηλώσεων, γυμναστικής και αθλημάτων  Να υπάρχει κατάλληλα διαρρυθμισμένος χώρος υγιεινής με ασφαλή πρόσβαση  Να υπάρχει σημαντικά καλή δυνατότητα απομάκρυνσης του ΑΜΕΑ σε περίπτωση κινδύνου

45

46 Η έννοια της πρόληψης είναι στη χώρα μας αναιμική. Η πρόληψη απαιτεί φαντασία αλλά και γνώση θεμάτων που σχετίζονται με την αποφυγή επικινδυνοτήτων. Αυτά όμως δεν ωφελούν αν δε συνοδευτούν και από την εφαρμογή μέτρων πρόληψης. Και πάνω απ΄όλα μεράκι αν και πολλοί πιστεύουν ότι το διαθέτουμε ως λαός.


Κατέβασμα ppt "Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google