Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας Project «Ενέργεια και περιβάλλον» Α’ λυκείου 2013-2014 1 ο Π.Π. ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ» 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας Project «Ενέργεια και περιβάλλον» Α’ λυκείου 2013-2014 1 ο Π.Π. ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ» 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας Project «Ενέργεια και περιβάλλον» Α’ λυκείου ο Π.Π. ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ» 1

2 Πώς επιλέξαμε το θέμα. Παρουσιάστηκαν αρχικά από τους καθηγητές μας τρία θέματα project. Μια ομάδα αποτελούμενη από δεκατέσσερις μαθητές επιλέξαμε το project «Ενέργεια και περιβάλλον» με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Γρηγοριάδου και κ. Κοκκινίδου. Στην πρώτη μας συνάντηση γνωριστήκαμε, χωριστήκαμε σε 3 ομάδες των 4-5 ατόμων και επιλέξαμε με τι θα ασχοληθούμε την υπόλοιπη χρονιά. 2

3 Πολύ δουλειά!!! 3

4 Ομάδες Team workersΠεριθώριοΔιχασμένοι Αβραμίδης Στράτος (γραμματέας) Γραμματικός Χρήστος (μέλος) Λεοντής Παναγιώτης (συντονιστής) Αμανατίδης Γιώργος (συντονιστής) Εφραιμίδης Γιώργος (συντονιστής) Σπιτάλας Αλέξανδρος (μέλος) Γεώργα Ειρήνη (μέλος) Κόντρα Βιόλα (μέλος) Τζουρέλη Ρόζμαρι (γραμματέας) Γώγου Φωτεινή (μέλος) Κουκουρίκου Ελένη (γραμματέας) Τυροβούζη Βάλια (μέλος) Πατσιά Χρύσα (μέλος) Παπαχρυσάφης Θοδωρής (μέλος) 4

5 Ο στόχος μας ήταν να υπολογίσουμε το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας μέσω μίας φόρμας που θα επιλέγαμε στη συνέχεια. Πριν την επιλογή της φόρμας έγινε διερεύνηση και παρουσίαση της έννοιας του οικολογικού αποτυπώματος. Στόχος της ερευνητικής εργασίας 5

6 1 ο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Τι είναι το οικολογικό αποτύπωμα; Το οικολογικό αποτύπωμα μετράει την έκταση της παραγωγικής (καλλιεργήσιμης) γης και του νερού που χρειάζεται ένας άνθρωπος ή ένας πληθυσμός, ώστε να παράγει όλα τα προϊόντα που καταναλώνει και να απορροφηθούν τα απορρίμματα και οι ρύποι του. 6

7 Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το οικολογικό μας αποτύπωμα; Διατροφή Μεταφορές Κτίρια Απορρίμματα Ηλεκτρικές συσκευές Καταναλωτικές συνήθειες 7

8 2 ο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Πώς μετράμε το οικολογικό αποτύπωμα; Η κάθε ομάδα έψαξε & πρότεινε διαφορετικά εργαλεία. Τελικά επιλέχθηκε ένα εργαλείο που εφαρμόστηκε στη Σκωτία. Η συγκεκριμένη φόρμα απαιτούσε δεδομένα από έξι επιμέρους πεδία & κάθε πεδίο μπορούσε να λειτουργεί χωρίς να επηρεάζει τα υπόλοιπα (νερό, ενέργεια, απορρίμματα, μεταφορές, τροφή και κτήρια). 8

9 9

10 Μέθοδος έρευνας Η κάθε ομάδα ανέλαβε δύο πεδία, έτσι ώστε να τα ερευνήσουμε αναλυτικά και να εντοπίσουμε πιθανές δυσκολίες. Μεταφράσαμε τη φόρμα στα ελληνικά και την προσαρμόσαμε στα δεδομένα του σχολείου μας. 10

11 ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ABΣΥΝΟΛΟ Ξεκινήστε με τον εντοπισμό της ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, βιομάζας, πετρελαίου που υπάρχουν στο σχολείο. Μπορείτε να το κάνετε αυτό συγκεντρώνοντας τους λογαριασμούς ενός χρόνου. Αυτές οι πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν στη στήλη Α Κιλοβατώρες (kWh) ενέργειας το χρόνο αριθμός μαθητών σχολείου kWh ενέργειας που χρησιμοποιείται το χρόνο (στήλη A ÷ στήλη B) 14/1/ /12/13 ηλεκτρική ενέργεια ,038 23/11/ /4/13 φυσικό αέριο ,082 βιομάζα πετρέλαιο Αυτή είναι οι αριθμοί που θα σας ζητηθεί να εισάγετε στον υπολογιστή (calculator) 11

12 Συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίου Για δύο από τα προαναφερθέντα πεδία (τρόφιμα και μεταφορές) η αντίστοιχη ομάδα δημιούργησε ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό να συλλέξει στοιχεία και πληροφορίες για τους 2 τομείς από τους μαθητές του λυκείου και του γυμνασίου. Οι υπόλοιπες ομάδες απευθύνθηκαν στη διεύθυνση του σχολείου για συλλογή δεδομένων που αφορούσαν την κατανάλωση ενέργειας, νερού και κτηριακών εγκαταστάσεων. 12

13 ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ 13

14 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Συγκεντρώθηκαν 314 ερωτηματολόγια από το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Τα δεδομένα καταχωρήθηκαν και η επεξεργασία τους έγινε μέσω του Google doc. Μερικά από τα αποτελέσματα που αφορούν την κατανάλωση τροφίμων στο χώρο του σχολείου παρουσιάζονται στη συνέχεια. 14

15 Χυμοί Σπίτι8862% Σχολείο5338% Ποτέ13648% 1 φορά /εβδομ. 6423% 2 φορές /εβδομ. 3211% 3-4 φορές /εβδομ. 2910% Κάθε μέρα 228% 15

16 Αναψυκτικά Σπίτι5883% Σχολείο1217% Ποτέ20974% 1 φορά /εβδομ. 5018% 2 φορές /εβδομ. 135% 3-4 φορές /εβδομ. 62% Κάθε μέρα 31% 16

17 Κουλούρι Σπίτι2112% Σχολείο15688% Ποτέ9935% 1 φορά /εβδομ. 8731% 2 φορές /εβδομ. 5419% 3-4 φορές /εβδομ. 3312% Κάθε μέρα 93% 17

18 Γάλα Σπίτι8381% Σχολείο2019% Ποτέ17462% 1 φορά /εβδομ. 186% 2 φορές /εβδομ. 135% 3-4 φορές /εβδομ. 176% Κάθε μέρα 5921% 18

19 Σάντουιτς - Πίτσες - Πίτες Σπίτι13456% Σχολείο10544% Ποτέ3011% 1 φορά /εβδομ. 6824% 2 φορές /εβδομ. 6724% 3-4 φορές /εβδομ. 7025% Κάθε μέρα 4416% 19

20 Τα τρόφιμα που καταναλώνεις είναι: Εγχώρια4416% Εισαγόμενα10% Kαι τα δύο11843% Δεν γνωρίζω11241% 20

21 Μετακινήσεις Το σπίτι σου απέχει από το σχολείο περίπου: 0.5 Km238% 1 Km4616% 2 Km6423% 3 Km4918% 4 Km269% Other7226% 21

22 Από αυτή την απόσταση πόσα χιλιόμετρα κάνεις συνήθως κάθε μέρα ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ: 0.5 Km2812% 1 Km5926% 2 Km5926% 3 Km4219% 4 Km63% Other3214% 22

23 Από αυτή την απόσταση πόσα χιλιόμετρα κάνεις συνήθως κάθε μέρα με ΠΟΔΗΛΑΤΟ: 0.5 Km431% 1 Km323% 2 Km18% 3 Km215% 4 Km00% Other323% 23

24 Από αυτή την απόσταση πόσα χιλιόμετρα κάνεις συνήθως κάθε μέρα με ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: 0.5 Km46% 1 Km1219% 2 Km813% 3 Km35% 4 Km58% Other3250% 24

25 Από αυτή την απόσταση πόσα χιλιόμετρα κάνεις συνήθως κάθε μέρα με ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ: 0.5 Km58% 1 Km1117% 2 Km1421% 3 Km711% 4 Km711% Other2233% 25

26 Προβλήματα της επεξεργασίας των δεδομένων: 30 ερωτηματολόγια απορρίφθηκαν. Οι μαθητές σημείωσαν τις τροφές που καταναλώνουν συνήθως στο σπίτι (γάλα και φρούτα) και όχι τις διατροφικές τους συνήθειες στο σχολείο. Στο πεδίο «Μετακινήσεις» μας δυσκόλεψε ο υπολογισμός της απόστασης από το σπίτι στο σχολείο. Δεν υπήρχαν ακριβή στοιχεία για τα απόβλητα του σχολείου και τη διαχείρισή τους. 26

27 Δεδομένα για τα χαρακτηριστικά της κατοικίας: Τα στοιχεία που ακολουθούν δεν έχουν σχέση με τον υπολογισμό του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου, αλλά δίνουν μια εικόνα του ενεργειακού profile των κατοικιών και των συνηθειών των μαθητών και των οικογενειών τους. Επίσης δείχνουν απλούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας. 27

28 Το σπίτι που κατοικείς είναι: Μονοκατοικία3011% Πολυκατοικία25189% 28

29 Το σπίτι σου έχει διπλά τζάμια στα παράθυρα και τις πόρτες; Ναι17964% Όχι3613% Δεν γνωρίζω6523% 29

30 Για τη θέρμανση του σπιτιού σου χρησιμοποιείτε: Πετρέλαιο6821% Φυσικό αέριο18457% Ηλεκτρικό ρεύμα4012% Καυσόξυλα299% Other31% 30

31 Στο σπίτι σου χρησιμοποιείτε λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης; Ναι18465% Όχι3312% Δεν γνωρίζω6724% 31

32 Οι ηλεκτρικές συσκευές στο σπίτι σου είναι ενεργειακά αποδοτικές (ενεργειακή κλάση Α); Ναι15454% Όχι135% Δεν γνωρίζω11741% 32

33 Αφήνεις τις ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού σε αναμονή ή κλείνεις το διακόπτη; Σε αναμονή7928% Κλείνεις το διακόπτη20272% 33

34 Κάνεις ανακύκλωση; Ναι17863% Όχι3412% Μερικές φορές7125% 34

35 Αν ναι, ποια υλικά ανακυκλώνεις; Χαρτί23227% Γυαλί13816% Πλαστικό19323% Αλουμίνιο12915% Μπαταρίες15518% Other61% 35

36 Τα αποτελέσματά μας: 36

37 Μετά τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων όλων των πεδίων καταφέραμε να υπολογίσουμε το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας (παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν κυρίως κατά την επεξεργασία των ερωτηματολογίων). Το αποτέλεσμα ήταν το εξής: Είμαστε πράσινοι! Συμπεράσματα 37


Κατέβασμα ppt "Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας Project «Ενέργεια και περιβάλλον» Α’ λυκείου 2013-2014 1 ο Π.Π. ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ» 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google