Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας

2 Εκπαίδευση ενηλίκων  Συνεχιζόμενη εκπαίδευση  Περιοδική εκπαίδευση  Εκπαίδευση μετά την αρχική

3 Ο ενήλικος  Πλήρης ανάπτυξη  Αυτονομία  Αίσθηση προοπτικής

4 Το προφίλ του ενήλικα εκπαιδευόμενου:  Άτομα που από καιρό έχουν διακόψει τις σπουδές  Αισθήματα ενοχής, μετάνοιας, αποφασιστικότητας, φιλοδοξίας, έλλειψη αυτοπεποίθησης  Προβλήματα χρόνου  Κόπωση

5 Γενικά χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων:  Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες  Βρίσκονται σε εξελισσόμενη διεργασία ανάπτυξης  Φέρνουν μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών  Έρχονται στην εκπαίδευση με δεδομένες προθέσεις  Έρχονται με προσδοκίες  Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα  Έχουν ήδη διαμορφώσει τα δικά τους μοντέλα μάθησης

6 Η θεωρία των αναγκών του Maslow αυτοεκπλήρωση αυτοεκτίμηση Αγάπη και αίσθηση του ανήκειν Στέγη και ασφάλεια τροφή

7 Βασικές αρχές της μάθησης για τους ενήλικες: Η ανάγκη να μάθει Η τάση αυτοκαθορισμού Η εμπειρία του σπουδαστή Η ετοιμότητα του σπουδαστή Προσανατολισμός προς τη μάθηση Παρακίνηση

8 Η αλλαγή στον ενήλικα  Κρίσιμες περίοδοι  Δεσμεύσεις-υποχρεώσεις  Η αντίληψη του χρόνου  Αλλαγές στην ικανότητα να μάθει  Η αυτοαντίληψη  Αίσθηση ανακάλυψης

9 Εμπόδια στη μάθηση ενηλίκων:  Άγχος  Φόβος αποτυχίας  Φυσικές αλλαγές  Προκαταλήψεις  Υποχρεώσεις  Έλλειψη χρόνου

10 Τα προγράμματα εκπαίδευσης πρέπει να επιδιώκουν:  Την προώθηση προσωπικής ανάπτυξης  Την ενθάρρυνση της ανάπτυξης της αίσθησης προοπτικής  Την καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης, τη δύναμη της επιλογής και δράσης, την αύξηση της υπευθυνότητας

11 Ενδεικτικές προσεγγίσεις:  Εξατομίκευση στρατηγικών διδασκαλίας και μάθησης  Έμφαση στο βιωματικό τρόπο μάθησης (ομαδικές συζητήσεις, δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων, παιχνίδι ρόλων, ασκήσεις προσομοίωσης, ασκήσεις μελέτης περίπτωσης, εργαστηριακές μέθοδοι)

12  Έμφαση σε δραστηριότητες που επιβάλλουν τη βοήθεια μεταξύ συναδέλφων  Επαγγελματική συμβουλευτική καθοδήγηση  Αυτά που μαθαίνουν πρέπει να τους βοηθούν στην αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων

13 Δώστε έμφαση στην ομάδα ως μαθησιακό περιβάλλον

14 Κάποιες πρακτικές συμβουλές:  Ο εκπαιδευτής αρχίζει με ένα συγκεκριμένο θέμα αλλά στη συνέχεια βοηθά τον εκπαιδευόμενο να περάσει από το συγκεκριμένο στο γενικότερο.  Μερικές φορές είναι καλύτερα να μην ακολουθούμε γραμμική πορεία στη διδασκαλία  Η μάθηση μπορεί να ξεκινά από την εκτέλεση έργου και ύστερα να διατυπώνεται η θεωρία  Οι συμμετέχοντες πρέπει να εμπλέκονται σε κάθε στάδιο του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής μαθησιακής διαδικασίας.  Να συνδέεται το νέο υλικό με τις γνώσεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευόμενων  Οι εκπαιδευόμενοι να είναι ενεργητικοί και όχι παθητικοί αποδέκτες οδηγιών

15  Η επίδειξη αποτελεί ουσιαστικό μέρος όλων των μορφών μάθησης.


Κατέβασμα ppt "Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google